Kraemmer 10 Anmeld indhold Skrevet January 26, 2007 Hej, Kl 0825 så jeg i det modsatte spor en civil politi Golf med blåt blink i vinduet. De havde stoppet en "uheldig" gut der ikke lige kunne forstå at der var 50 km/t begrænsning på broen. Andre der så dem? Måske på vejen tilbage til DK? Lars Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Scary Det blæste godt nok fælt til morgen - men 50 km/t :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kraemmer 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Scary Det blæste godt nok fælt til morgen - men 50 km/t :thumbdown Jep, meget scary... man kunne nemt blive nuppet med 100% sådan en morgen... De burde køre med reklame og blå blink på hele tiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Walle 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Niksen, så ikke den civile blå politi golf i morges, da jeg kørte over broen kl. 07.35 med 40 km i timen.. Jeg var så heldig at ligge bag hele 3 store lastbiler, der gyngede vældig meget pga vinden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Jeg blev overhalet ved 0730 tiden af en s6/RS6 (Mule ?) der nok gik 160 eller sådan noget hvor man måtte køre 50 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Really Scary:scared: Jeg kan godt forstå, hvis man deler bøder ud til folk, som kører over 110 km/t. Men de der ekstraordinære hastighedsnedsættelser er jo noget tilfældigt satte, og der er jo stor forskel på hvordan de forskellige biler påvirkes. At køre 50 km/t virker altså ekstremt langsomt i min vogn, når man ikke rigtigt kan mærke vindpåvirkningen før man kører 90. Man er selvfølgelig nødt til at huske på at de andre biler - især varevogne - måske er meget påvirkede, så man skal passe meget på når der er andre i nærheden, og man må ikke overhale med for stor fartforskel. Men hvis nogen skulle få taget kørekortet for at køre 86 km/t på broen virker det altså i mine øjne perverst uretfærdigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Hej, Kl 0825 så jeg i det modsatte spor en civil politi Golf med blåt blink i vinduet. De havde stoppet en "uheldig" gut der ikke lige kunne forstå at der var 50 km/t begrænsning på broen. Andre der så dem? Måske på vejen tilbage til DK? Lars yep.. så den også.. så nu skal man også kigge efter sådan en.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Jeg blev overhalet ved 0730 tiden af en s6/RS6 (Mule ?) der nok gik 160 eller sådan noget hvor man måtte køre 50 Der var også en hjernedød person i en S6/RS6 som omkring 8:45 kørte betydelig mere end 160 på stregningen forbi lufthavnen mod DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Ja der er vist ingen tvivl om at de fartgrænser der bliver sat på broen når det blæser er helt væk fra vinduet! Nogle gange er det 50 når det ik blæser og andre gange 110 når det blæser mere end da det var 50. Og nogengange skulle man tro de har glemt at vinden har lagt sig... Og så er det efter min overbevisning klart bedre at køre hurtigere når det blæser (ja jeg ved godt at mere fart = mindre vejgreb, men det er jo ikke meget det betyder), da man så skærer igennem vindstødene så at sige, og ikke bliver trukket fra side til side. Så på det område må de OGSÅ godt lige komme i trit med virkeligheden!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Der var også en hjernedød person i en S6/RS6 som omkring 8:45 kørte betydelig mere end 160 på stregningen forbi lufthavnen mod DK. Nu Kører en audi RS også bedst på den anden side af 160, ligger godt på vejen også i storm vejr :new: Hvordan laver man signatur? Allan 4 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Det er dejligt for jer, at jeres biler ligger godt på vejen og uden tvivl kan holde kursen i stærk sidevind. Men har I overvejet, at I måske ikke kan nå at bremse, hvis den bil, I overhaler, ikke ligger lige så klistret på vejbanen og pludselig laver et sidehop? Så hastigheden bliver formentlig sat ud fra flere parametre end vindhastighed, f.eks. sne på vejbanen. Derfor bør man for vores allesammens sikkerheds skyld overholde fartgrænserne, selvom man mener at have helt styr på sin egen bil :) Inge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Derfor bør man for vores allesammens sikkerheds skyld overholde fartgrænserne, selvom man mener at have helt styr på sin egen bil 50 km/t er ingen hastighed - heller ikke i stormvejr. Dybt go'nat og respektundergravende ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Det er dejligt for jer, at jeres biler ligger godt på vejen og uden tvivl kan holde kursen i stærk sidevind. Men har I overvejet, at I måske ikke kan nå at bremse, hvis den bil, I overhaler, ikke ligger lige så klistret på vejbanen og pludselig laver et sidehop? Så hastigheden bliver formentlig sat ud fra flere parametre end vindhastighed, f.eks. sne på vejbanen. Derfor bør man for vores allesammens sikkerheds skyld overholde fartgrænserne, selvom man mener at have helt styr på sin egen bil :) Inge Hvis andres biler laver et "sidehop" så bør de måske ik passere broen, da den jo kan hoppe ud over kanten og der er laaaaaangt ned... så hvem er mest til fare en "hoppende" bil eller en bil som kan holde sin egen bane? Sne på vejbanen mærkes ikke med quattro. Ingen kører vel over evne?!!! PS. hvordan fungere signatur Allan 4 år plz help, det er max ucool og skrive sin signatur hver gang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 Tak til Inge Rode, som på en venlig måde prøver at fortælle vor fartrytter, at ikke alle førere tager hensyn til fartgale bilister, som overser henvisninger på hastigheder over broen. Til APGraph: Hvad hjælper det, at din bil er lige så lav som din intelligenskvotient, hvis du møder en almindelig bilist? Til alle andre: Om 5 dage er jeg fri for morgenracet på broen, og ønsker alle en god og tryg fremkomst og hjemkørsel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
gammeldansk 10 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2007 "Hvis andres biler laver et "sidehop" så bør de måske ik passere broen, da den jo kan hoppe ud over kanten og der er laaaaaangt ned... så hvem er mest til fare en "hoppende" bil eller en bil som kan holde sin egen bane?" "Ingen kører vel over evne?!!!" Er du APGraph sikker på, at der altid er vind fra venstre over broen, siden du kommer med din bemærkning om "sidehop". At "sne på vejen ikke mærkes med quattro" er vel ikke en trøst for den, som bliver indblandet i et uheld - evt. med dødelig udgang??? "Ingen kører vel over evne"??? Jo desværre en del, som har forkøbt sig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret January 28, 2007 7 ......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 28, 2007 Der kører fandme mange af dem åbentbart......................Der var også en hjernedød person i en S6/RS6 som omkring 8:45 kørte betydelig mere end 160 på stregningen forbi lufthavnen mod DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Må mene at den mest hjernedøde fartbegrænsning jeg er stødt på endnu i blæsevejr, er nogle dage siden (tror faktisk det var den dag den civile golf rumsterede, så den nemlig omtrent samme tidspunkt) Men, da var der 50km/t fra sverige mod DK, men 70/90 fra DK mod SE..... lidt skummelt... Og til ApGraph... Giver Quatro dig et unikt vejgreb i snevejr? Har de da udviklet et naturlovssidesættende 4-hjulstræk dernede i ingolfstadt? Mig bekendt hjælper quatro olign ikke ne hujende fis i sidevind + nul vjegreb på en meget glat plet is.... men kan jo ske du springer ud og tramper træskoen fast for at hjælpe din lille audi. P.S. Quatro hjælper så du kan komme frem, JA, men sku ikke sidevejrs, når dækkene slipper, så slipper de, uanset om du trække på 2 eller 4...... Prøv en tur på glatføre kursus i din dyre bil, så lærer du at det stadig er DINE evner som skal styre bilen... det kan den dog ikke klare for dig endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
APGraph 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Og til ApGraph... Giver Quatro dig et unikt vejgreb i snevejr? Har de da udviklet et naturlovssidesættende 4-hjulstræk dernede i ingolfstadt? Mig bekendt hjælper quatro olign ikke ne hujende fis i sidevind + nul vjegreb på en meget glat plet is.... men kan jo ske du springer ud og tramper træskoen fast for at hjælpe din lille audi. Hvem har lige sagt at den står fast på IS???????? min påstand er at den står bedre fast på SNE!!!! vægten bliver fordelt på alle 4 hjul og ikke kun 2, mister 1 hjul vejgrebet er der stadig 3 som holder fast så lad os lige holde os til SNE. for på is er det kun pigdæk som hjælper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
laughingfrog 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 ok så ignorer at jeg sagde Is, men faktum er, hvis din bil skrider sidevejrs, har det intet med dit quatro træk at gøre, sne/is eller sjap. Var ikke ment som en tilsvining, mere som en "husk lige at din bil ikke kører mere sikkert, bare fordi du har 4-hjulstræk, hvis du ikke kører efter forholdende"... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Psychodad 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 4wd En bil bremser jo ikke bedre, bare fordi den har 4WD:rolleye: Ligemeget om det er på sne, is eller vandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hinloevdk 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 min påstand er at den står bedre fast på SNE!!!! vægten bliver fordelt på alle 4 hjul og ikke kun 2, mister 1 hjul vejgrebet er der stadig 3 som holder fast Har de fleste biler ikke vægten fordelt på alle fire hjul? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Har de fleste biler ikke vægten fordelt på alle fire hjul? Nej da, de går på bagbenene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Firehjulstræk (quattro) er en fordel ved kørsel i sne - og kurvekørsel (tør/våd vej) idet friktionen bliver fordelt på alle 4 hjul. På lige vej er der ikke den store foreskel - bortset ved acceleration. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites