Jump to content
Guest Supermule

PAS PÅ!!! Ekstremt glatte veje hertil morgen...

Recommended Posts

Guest Supermule

Der er ifølge SMHI ekstremt glatte veje i Skåne hertil morgen......:( SMHI_HalkPrognos.jpg Dette er prognosen fra kl 07-13

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Der er ifølge SMHI ekstremt glatte veje i Skåne hertil morgen......:(
Een ting er teori, hvor noget andet er praksis - no problems kl 07:00 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kørte på is hele vejen til Blentarp. Er først lige kommet hjem. MEN hold kæft hvor er de fede mine nye Hakka 4 finske dubb däck, følte mig som en ren rallykører (når jeg ikke holdt i kø :thumbdown )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem efter at have været til noget aftenarrangement på den danske side. Enkelte steder - specielt på den danske side - er det ekstremt glat. Nogen steder er dagens smeltevand frosset til is, og enkelte steder ligger der endda også vand ovenpå isen. Jeg kørte ned ad Amagerbrogade ved 10-tiden - på den sydlige del rumlede det mærkeligt - det gik op for mig at det var fordi at man kørte på ren is. Oppe på Englandsvej ved tilkørslen til motorvejen er der en meget lang drejebane, hvis man skal til Malmö. Jeg havde den helt for mig selv og besluttede for sjov at prøve at træde bremsen i bund med 30 km/t, og 30 meter hen til lyskrydset. ABS'en slog selvfølgelig til, men det var lige før at jeg ikke havde nået at stoppe på de 30 meter alligevel :scared:. Der var simpelthen vand på is. Så pas på i morgen tidlig på alle de mindre veje - der er nogen rigtigt grimme overraskelser her og der.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites