Ceyar 10 Anmeld indhold Skrevet January 19, 2007 Hej derude.. Vi har et lille problem, mig og konen.. Vi har set på et bolig her i malmø, og står uden udbetaling, da vi er første gangs køber.. Vi har været i den danske bank, og de kan ikke låne, da man ikke kan have pant i lejligheden i sverige.. Vi blev henvendt til skåneprovinsbank, men får kun 80 % lån.. Kender i en metode til hvordan jeg kan købe vores drømme lejlighed?? Kan man låne 100 % i sverige??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Hej derude.. Vi har et lille problem, mig og konen.. Vi har set på et bolig her i malmø, og står uden udbetaling, da vi er første gangs køber.. Vi har været i den danske bank, og de kan ikke låne, da man ikke kan have pant i lejligheden i sverige.. Vi blev henvendt til skåneprovinsbank, men får kun 80 % lån.. Kender i en metode til hvordan jeg kan købe vores drømme lejlighed?? Kan man låne 100 % i sverige??? Det er muligt at låne til udbetalingen i samme institut som resten af lånet. Det bliver så bare et almindeligt lån på kortere løbetid. Dette sagt med forbehold da jeg ikke kender til jeres økonomi overhovedet. Men prøv evt swedbank, SEB og nordea her i malmö. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ceyar 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 hej.. Bliver det så ikke dyre?? Jeg ved at i danmark kan man låne 110 % ,men da der ikke er pant i bostasret i sverige, gider de ikke.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Jeg ved at i danmark kan man låne 110 % ,men da der ikke er pant i bostasret i sverige, gider de ikke.. Man kan godt tage pant i en bostadsrätt. Dette er normal praksis i Sverige. Jeg mener også at en Dansk bank kan benytte den svenske pant... Måske er der andre her på debatten der kan af- eller bekræfte? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ceyar 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Tja ville da gerne høre fra folk om det kunne lade sig gøre.. Jeg er mere interesseret i 100 % lån til en fornuftig rente, så hvis der nogen der har prøvet den vej, vil jeg meget gerne høre hvordan og hvorledes.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 hej.. Bliver det så ikke dyre?? Jeg ved at i danmark kan man låne 110 % ,men da der ikke er pant i bostasret i sverige, gider de ikke.. Jo, lånet til udbetaling bliver dyrer. Men ikke resten af lånet. Du/I skal ikke låne i en dansk bank. Tal med bankerne her, som jeg skrev. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Lav jer et fornuftigt budget og start så i Forenings Sparbanken, gå derefter til Nordea, så Swedbank og SEB og rund så lige BG Bank/Danske Bank/Skånske Provinsbanken på vej hjemad. Der er selvfølgelig også SBAB, men det er så vidt jeg kunne se fuldstændig uoverskueligt.. (Andre vil sikkert modsige mig...!) Når I så har været hele vejen rundt, har I et fornuftigt overblik over hvad hver enkelt af dem vil låne jer. Så sætter I de forskellige banker op mod hinanden og til sidst står I med et kanon lån! Man kan sagtens låne 100% - og fordele det over 2-3-4 lån eller mere. Men først og fremmest skal I have et fornuftigt budget med ud til banken, så de kan se, at I rigtig gerne vil betale lånet tilbage... Held og lykke og god fornøjelse. Det tager lidt tid, men er besværet værd (lyder det fra mig, som lod trolden gøre det..! ) Hold kæft hvor er jeg bare klog! For ½ år siden anede jeg intet om det her... Dog vil jeg sige, at debatten her har været en UOVERTRUFFEN hjælp! Har nogle nævnt søgefunktionen for jer...? :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Var i Nordea forleden dag og de låner ikke 100%. Ikke fordi vi havde brug for det men han kom selv ind på det. Derudover havde vi også et budget med som han ikke ville se. For de havde et budget nordea hiver ned over hovedet på ALLE der skal låne og vurdere ud fra det. Så et hjemmelavet budget var ikke nødvendigt i nordea. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Var i Nordea forleden dag og de låner ikke 100%. Ikke fordi vi havde brug for det men han kom selv ind på det. Derudover havde vi også et budget med som han ikke ville se. For de havde et budget nordea hiver ned over hovedet på ALLE der skal låne og vurdere ud fra det. Så et hjemmelavet budget var ikke nødvendigt i nordea. de lavede også et budge til mig, og det var incl shampoo og sæbe og alt muligt mærkeligt. Det budget de beregner er vist et standard som de får fra noget der hed konsumverket, men det var vildt langt ude, jeg bruger slet slet ikke så mange penge som de påstod jeg skulle. fx stod der 400 kr/md til sæbe, jeg bruger måske for 20 kr ... men min nye nabo fik lov til at låne 80 K til et nyt køkken, penge som han har tænkt sig at bruge til at betale det lån han fik i sin danske bank for udbetalingen, så det kan lade sig gøre med lildt snilde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 De kan snildt tage pant i en svensk bostadsrätt..... Det er kun fordi de ikke aner en skid og ikke ved hvordan man gør..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JesperSL 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Var i Nordea forleden dag og de låner ikke 100%. Ikke fordi vi havde brug for det men han kom selv ind på det. Derudover havde vi også et budget med som han ikke ville se. For de havde et budget nordea hiver ned over hovedet på ALLE der skal låne og vurdere ud fra det. Så et hjemmelavet budget var ikke nødvendigt i nordea. hmm, Jeg lånte da 100% hos Nordea i Malmö, da vi flyttede herover. Budget havde jeg med fra Nordea i DK. mvh, Jesper Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Ja men de er fordelt over 2 eller flere lån.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Så er det da også bare en elendig uvidende bank!! Hvis de siger man ikke kan tage lån i svenske boliger, må de sgu lige en gang på et opfrisker kursus. Hos Nordea er det en selvfølge at tage lån i Svenske boliger. Men for nogle få år tilbage kunne man ikke tage lån i svenske boliger. Det er dog passé! Vi har lige lånt 100 % til vores bolig i Nordea DK. Det er selvfølgelig over to forskellige lån. (Vi flytter dog snart vores lån til Sverige for at sidde billigere i det). Men gør dig selv den tjeneste at lån de 20 % i Danmark og resten i Sverige. Du kommer til at sidde en hel del billigere på den måde. Du kan godt være heldig at en Svensk bank vil låne dig hele beløbet, men det er sjældent de vil det har jeg ladet mig fortælle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ceyar 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 tak jeppe.. Og tak til jer andre, det en super forum med hurtige svar:love2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Lav jer et fornuftigt budget og start så i Forenings Sparbanken, gå derefter til Nordea, så Swedbank og SEB og rund så lige BG Bank/Danske Bank/Skånske Provinsbanken på vej hjemad. Der er selvfølgelig også SBAB, men det er så vidt jeg kunne se fuldstændig uoverskueligt.. (Andre vil sikkert modsige mig...!) :p FöreningsSparbanken har skiftet navn til Swedbank. Efter at Lån&Spar Bank, som vi har været kunder hos i næsten 20år ikke kunne give os et fornuftigt tilbud på at belåne vore svenske hus, kontaktede vi Swedbank/Föreningssparbanken i København. Vi fik kontakt til Karin Hinton,-Månsson som gav en formidabel rådgivning og oven i købet en god rente på boliglånet. http://www.swedbank.dk/sst/inf/out/infOutWww1/0,,77422,00.html Swedbank har en Øresundskonto, hvor man får konto i DK og en i SE med op til 15 gratis netbank-overførsler pr år. Jeg kan jo ikke garantere dig at de vil låne dig 100% - men kan opfordre til at tage en seriøs snak med Karin henover dit budget og en salgsopstilling. Prøv det - og held og lykke! :) Inge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2007 Skurup sparbank På Skurup sparbank fungerer det sådan her: Man låner 80 % på en bundlån. De sidste 20 % på et toplån med kausionist. Efter ca 2 år bliver egendommen vurderet og toplånet lagt som bundlån til en lavere rente. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2007 FöreningsSparbanken har skiftet navn til Swedbank. Efter at Lån&Spar Bank, som vi har været kunder hos i næsten 20år ikke kunne give os et fornuftigt tilbud på at belåne vore svenske hus, kontaktede vi Swedbank/Föreningssparbanken i København. Vi fik kontakt til Karin Hinton,-Månsson som gav en formidabel rådgivning og oven i købet en god rente på boliglånet. http://www.swedbank.dk/sst/inf/out/infOutWww1/0,,77422,00.html Swedbank har en Øresundskonto, hvor man får konto i DK og en i SE med op til 15 gratis netbank-overførsler pr år. Jeg kan jo ikke garantere dig at de vil låne dig 100% - men kan opfordre til at tage en seriøs snak med Karin henover dit budget og en salgsopstilling. Prøv det - og held og lykke! :) Inge Har oz lige været til møde med Karin, og det var rigtig fint det tilbud hun gav:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret January 21, 2007 Karin Öresunds rådgiver ? Hende Karin er hun en slags Öresundrådgiver siden der er så mange der bruger hende ? Hun var i Svedala för i tiden og bestemt ikke nogen Dansker venlig person, tvärtimod blev hun taget väk som rådgiver for folk. Men det er da dejligt hvis hun var ändret sig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CpX 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2007 I swedbank kan jeg anbefale en gut ved navn Bent Strunge mener jeg. Anyways, mht 100%. så lånte jeg 90%i nordea.se - satte lånet til 1 år, og lånte de 10% i en el anden jysk bank, som jeg fandt via mybanker.dk - og nu efter et år, har jeg taget et lån i friværdi på de 10% og har fået det hele samlet i nordea... Super god rådgiver, så hvis du ønsker et møde med hende, kan du pm mig el skrive her og du får hendes navn. Så jeg har 100% i SE nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ceyar 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2007 Jeg har ringet til karin i swedbank i dag, og aftalt tid med hende i morgen, så håber hun kan hjælpe os... :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Hende Karin Hinton-Månsson - sidder hun i Fields eller på Kalvebod Brygge? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Ceyar 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Hun sidder i kalvebod.. meget sød dame.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 Sidst jeg mødte hende omkring 1. december sad hun på Kalvebod Brygge. :) Inge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 24, 2007 1000 tak, begge! Vi er også på "bank-rundtur" for tiden, da vi har fundet "Drömhuset" i Sverige. Vi har ikke verdens højeste lønninger, og har ingen stor pengekasse. Vi har dog et under 1 år gammelt andelshus, som vi dog ikke regner med at få meget mere for, end vi selv har givet. Så vores 1. bankbesøg (Handelsbanken) var en nitte... derfor er det jo meget rart at høre andres erfaringer, så man ikke spilder tid med at besøge de banker, som klasker sig på lårene af grin, når de ser vores budget Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Elmer 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 1000 tak, begge! Vi er også på "bank-rundtur" for tiden, da vi har fundet "Drömhuset" i Sverige. Vi har ikke verdens højeste lønninger, og har ingen stor pengekasse. Vi har dog et under 1 år gammelt andelshus, som vi dog ikke regner med at få meget mere for, end vi selv har givet. Så vores 1. bankbesøg (Handelsbanken) var en nitte... derfor er det jo meget rart at høre andres erfaringer, så man ikke spilder tid med at besøge de banker, som klasker sig på lårene af grin, når de ser vores budget Vi er en familie der tænker på det samme som jer. Når du skriver ikke høje lønninger, hvad mener du så med det? Er det under 400000 dkr.? Elmer:new: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites