prian 10 Anmeld indhold Skrevet January 18, 2007 Jeg skal over og kigge på en lejlighed i næste uge.. Men jeg syntes jeg mangler nogle kvallificerede spørgsmål til mægleren. Jeg er ikke skide god til at forstå svensk, hehe fattede ikke meget af stemmen i telefonen -normalt ville jeg blot se lejligheden og så sige jatak hvis jeg kunne lide den.. :p hinter efter lidt tips :th2: Lejligheden er på 2værelser i malmø.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
prian 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Jamen tak for hjælpen , 40 har kigget men ingen forslag Havd spurgte i selv om? come on help me out here.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 He he ja lad mig prøve med et par tips. 1. lær Svensk så du kan forstå mægleren og dine kommende naboer:thumbup: 2. En go ide at spørge om der er noget renoverings arbejde planlagt eller omlægning af lån i foreningen eller ander der kan påvirke hyren. 3. Tjek foreningens økonomi, jo bedre den er, jo mindre risoko er der for at få overraskelser der kan betyde hyra forhøjelser. Ja det lige et par ting:thumbup: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Annika 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Det kommer an på så meget Men sørg for at tjekke foreningen, dvs. læs deres årsredovisninger og se om de har planlagt forhøjelse af månedsafgiften. Står de over for at renovere facade, skifte tag med mere. Det kan hurtigt blive dyrt. Men ellers er det jo ens sunde fornuftigt. Man tjekker lejlighedens gulve, vinduer, åbner skaber og skuffer og hvad man ellers kan kommei nærheden. Find ud hvornår der er tiltrædelsesdato. Spørg hvor mange der har været ude og kigge på den og om der er en budrunde i gang - for at finde ud af om det er attraktivt og hvor meget du skal regne med at prisen stiger i budrunden. Hm jeg kan ikke komme på mere lige nu - til trods for at jeg selv har været hele møllen igennem den sidste måned men hvis lejligheden ser fin ud og det er den du vil have, så er det bare om at byde på den (med måde selvfølgelig). En god ide er nok at sætte dig fast på hvor meget du max vil give for den, så du ikke lader dig rive med, når/hvis der bydes på den. Håber det kan hjælpe dig lidt Annika Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Synes det må være indlysende hvilke spørgsmål man stiller mægleren, hvis man virkelig ønsker at købe en bolig. Altså det er jo ikke anderledes som sådan i forhold til Danmark. Ud over hvad de andre har skrevet, så forhør dig hvordan det er med parkeringspladser (hvis du tænker på at anskaffe dig en bil). Mange foreninger har ventelister til hhv garage og udendørs p-plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 -Det med sproget behöver nok du ikke spekulere så meget over, det er noget nemmere at forstå folk "in real life", end at forstå dem over tlf. -det synes jeg stadig efter 2½ års arbejde i SE... -Smlign priser med andre köbte lejligheder i området, så kan du få et hint om prisniveauet -Som Lynge siger, tjeck om der er fastlagt nogle större renoveringsarbejder eller om der er fastlagt stigninger i månadsavgiften elelrs er jeg sikker på mägleren nok skal forklare dig alt hvad du vil vide -og de er vent til danskere;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
prian 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Det var dejligt med lidt svar :) Da det er den første bolig jeg skal købe overhovedet, har jeg ikke indlysende ideer til spørgsmål. Før nu :th2: Den med renovation og kommende udgifter er rigtig lækker, det er jo vigtigt hvis hyren kan finde på at stige enormt. Det er jeg sku glad for, thx a bunch Modtager stadig gode råd hvis nogen har flere. Og mht til sproget kan jeg kun håbe SanneJ har ret, for det er dævle svært at forstå de personer jeg har talt med i tlf. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2007 Undersøg det område du vil købe i, ligner det noget du har lyst til at bo i?! Men få undersøgt foreningen, nok der du kan få de værste overraskelser fra. De mæglere vi mødte var alle gode til at gøre sig forståelige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Murillo 10 Anmeld indhold Besvaret January 20, 2007 Jeg vil også sige tak :) da jeg er kommende tilflytter og er ved at lave det tidlige benarbejde... Jeg skal lige have solgt et hus først, så forhåbentlig går der ikke så længe :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites