Jump to content
Juka

lcd tv

Recommended Posts

Hej, jeg skal købe mig et LCD tv snart, men er lidt "lost" hvad angår de forskellige modeller... Så fyr løs med jeres anbefalinger... Den skal dog være mindst 40"...
Min helt klar anbefalding og den jeg skal selv have 1-Philips 37` LCD-tv ( 37PF9731D) lidt dyrt men pengene værd 2-Philips 42` LCD-tv ( 42PF9831D)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan klart anbefale:

1-Philips 37` LCD-tv ( 37PF9731D) lidt dyrt men pengene værd
Rigtig lækkert - har DVB-T tuner indbygget og masser af tilslutningsmuligheder... (f.eks. extern USB harddisk) Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan klart anbefale: Rigtig lækkert - har DVB-T tuner indbygget og masser af tilslutningsmuligheder... (f.eks. extern USB harddisk) Mvh Alex
den har nemlig alt, men dyrt jeg venter til slut udslag i feb.07 . Elgiganten i SE er faktisk 2kg billigere hvis du vil investere men vent lige 2-3 uge med at købe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
den har nemlig alt' date=' men dyrt jeg venter til slut udslag i feb.07 . Elgiganten i SE er faktisk 2kg billigere hvis du vil investere men vent lige 2-3 uge med at købe[/quote'] Damm - for sent, har det allerede stående ;o) Købte det i Tyskland for 2 måneder siden... Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Damm - for sent, har det allerede stående ;o) Købte det i Tyskland for 2 måneder siden... Mvh Alex
ok hvilken af dem? 42´elle 37´ . og hvor meget? jeg kigger på dem begge to både i DK og i SE hver eneste dag, venter på tilbud/udslag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja nice nice... prøv at læs helt nedeste (Det er helt klart et 1. klasses tv Philips har fået lavet her) så det er klart det blive en Philips jeg skal have, men lidt dyret at lege med nu, venter gerne et par mdr. så den falder lidt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som fagmand kan jeg også kun anbefale philips 37pf9731D , intet tv kommer i nærheden af det billede som det kan præstere .... Så det kan du roligt investere i ...
takker .... jeg har læst og ventet på rigtige tid.. hehe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak Juff' date=' men det er ikke Philips +det mangler noget som hedder ambilight.[/quote'] :) nej, men den har Four Wave Backlight System som er samme princip... Ingen tvivl om at "philipsen" nok er kongen pt, men den koster også noget mere.. held og lykke med det når du kommer så langt ;)....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
pris tak? jeg vil også gerne den 37´ og købte du via nettet , hva med garanti hvis det går i stk. osv patrick
Gav 21.500 DKK inkl transport (købte 3 stk) - i princippet er der Europa garanti på Philips'en men i praksis, så kunne det godt betyde at fjernsynet skulle tilbage til tyskland - så det må man tage med i overvejelserne... Da jeg købte var der omking 4.500 DKK at spare i forhold til fælleskøb på www.recordere.dk. Prisen lå på omkring 30.000 DKK hos elgiganten. mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle man helt vente :0) Sakset fra epn.dk

LCD-skærmens afløser er fundet Af Karim Pedersen, ComON Offentliggjort 16.01.07 kl. 14:15 En ny generation af fladskærme med SED-teknologi skal kombinere fordelene fra traditionelle billedrørs-fjernsyn og de nuværende plasma- og LCD-modeller. Canon og Toshiba har arbejdet på teknologien siden 1999 og det ventes at de første SED-fjernsyn kommer på gaden inden udgangen af det indeværende år. SED er en forkortelse for Surface-conduction Electron-emitter Display. De nye skærme skulle være meget tynde og strømforbruget er sænket med 70 procent i forhold til plasmaskærme. Kontrast-forholdet ligger på 100.000:1 og reaktionstiden skulle være helt nede på et millisekund. Dertil kommer, at farvegengivelsen skulle være bedre end de nuværende modeller, og billedet kan betragtes uden forvrængninger fra en større synsvinkel. Billedrørs-teknik Teknikken minder lidt om det gammelkendte billedrørs-fjernsyn. Ligesom i de gamle fjernsyn dannes billedet mellem to glasplader ved at skyde elektroner mod en fosfor-belagt flade. Men CRT-skærme bruger kun en enkelt elektron-stråle, der "bøjes" af et magnetisk felt, mens hver pixel i SED-skærmen har sin egen stråle. Canon og Toshiba har dannet et joint-venture som er ved at bygge en SED-fabrik i Hyogo, men patentkrav fra det amerikanske firma Nano-Proprietary har forsinket projektet. Canon betaler allerede licensafgifter til Nano-Proprietary for brug af et af firmaets SED-patenter, men Texas-firmaet mener ikke, at det nye joint-venture med Toshiba er dækket af aftalen. Første SED-skærme i 2007 Det har tvunget Canon til at overtage aktiemajoriteten i selskabet, men både Canon og Toshiba holder fast i, at de klar med de første SED-modeller i 2007. I første omgang vil SED kun blive brugt i store skærme på mindst 50 tommer og det ventes at de første modeller vil være noget dyrere end LCD- og plasma-skærme. På Canons hjemmeside findes en uddybende teknisk forklaring af princippet bag de nye skærme.
http://epn.dk/teknologi/article16574.ece

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan blive ved med at vente........ Desuden vil der altid være en høj fejlprocent på nye typer skærme og teknologier , så tror du skal vente længe inden den er fuldt funktionsdygtig sådan en type skærm... Skal man have en skærm nu ... skal man have en 9731D ... så må man selv vælge størrelsen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan blive ved med at vente........
NEMLIG ! Plasma, LCD, OED, SED, Laser.....der vil hele tiden komme nye teknologier, hvoraf nogle vil blive en succes - én ting er dog sikkert, og det er at man får lov til at betale kassen for det ;o) Jeg ventede i godt 1 år - havde dengang et godt øje til Philips's topmodel, men syntes den manglede DVB-T tuner... Mvh Alex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites