Marcdk 10 Anmeld indhold Skrevet January 14, 2007 Hej. Jeg står og skal vælge en god pendler bil da jeg skal kører 160km om dagen. Nogen der har nogen gode erfaringer. Hvad kan bedst betale sig når man handler i sverige hvis man både tænker på afskrivning, økonomi, forsikring osv. Har set på en Skoda Octavia kombi 1.9tdi som koster 192000sek 3000sek i fordonsskatt Og en Citroen C4 2.0HDI sx pack 110hk kombi som koster 189000sek og 2500sek i fordonsskatt Er dette gode valg eller er der noget bedre. Er meget glad for kombi. Er det dumt at købe helt ny bil eller skal man hente fra tyskland når de er 1 år gamle? På forhånd tak Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nysted 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Skodaen til en hver tid. Der er kun meget sjælent bøvl med nye skodaer, og Citroen... tjaaa den er fransk hvad mere kan jeg sige af fordomme? Nej man kan jo aldrig vide med sikkerhed, men jeg kender efterhånden nogle stykker der har købt Citroen fra nye, og de er på værksted meget oftere end hvad der er normalt, men igen, de kan jo bare have været uheldige... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Helt enig - Skoda! :th2: Jeg får leveret min Octavia Elegance 1,9TDI Combiom en måned. Glæder mig meget. Har 150km hver vej. Du skal købe en ny bil. Du får 3 års vognskadeforsikring med, dvs. du kan nøjes med en halvforsikring for at dække resten og du starter med 3 måneders gratis forsikring fra forhandleren, så at du har tid til at ordne det hele med dit eget forsikringsselskab. Der findes tråde om hel-/halvforsikring og hvad det koster. God fornøjelse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ole 0 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Nu når man nu er i Sverige, så købe svensk. Saab 9-3 SC vector tid 150 hk. Er fint bil og høje komfort. Kører langt på liter. Två års nybilsgaranti Tre års vagnskadegaranti Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Du skal købe en ny bil. Du får 3 års vognskadeforsikring med Ja, men du får også en kæmpe afskrivning i det øjeblik du drejer nøglen 1. gang i en ny bil. En vognskadeforsikring er da fin, men næppe mere værd end max. 10.000 SEK over 3 år på sådan en bil. Desuden er de vognskadeforsikringer udstyret med en h******* høj selvrisiko!!! Køb hellere en brugt - den her fx: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2278543 Lidt over budgettet måske, men en kanon pendlerbil :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Jeg er meget glad for min Jaguar stationcar med dieselmotor. Jeg kører 200 km pr. dag (Blentarp til Kbh. K.) og har et dieselforbrug på gennemsnitligt 0,56 liter pr. km. (pt. efter mere end 11.000 km) eller på dansk 17,85 km literen. Du kan få en der har kørt under 50.000 km. for ca. 140 tusinde danske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Kan sagtens anbefale en Octavia Combi 2,0 TDI Men hvis du er ude i at lave et kup...så skal du ikke købe en ny bil. Køb en et til 3 år gammel bil. Så er der en anden som har taget de store afskrivninger. Du kan spare en del ved at få en nyere model med partikelfilter. Octavian er en fin bil til prisen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Jeg har lige siddet og leget med Konsumverkets Bilkalkyl-tingest. men sig mig - forstår jeg det rigtigt, at det kun kan betale sig at købe dieselbil, hvis den er i en bestemt miljøklasse, og købes inden udgangen af 2007? Fik lige et chok i første omgang over, hvad fordonsskat på en dieselbil koster, men læste så en lettere uforståelig notits på deres hjemmeside om det... men kan nogen lige forklare et nærmere?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Citroen er et godt valg. Vi har en Picasso 1,6 HDi som vi fik fra ny og nu på 2 år og 4 mdr. har gået 128.000 km. Vi körer ca. 19 km/liter og har gfort det hele tiden. Vägtafgiften er på ca. 3000 om året, den er sat ned da det er en miljö 2005 bil. Vi har aldrig haft bövl med den og service udgifterne er präcis som dem de opgav da jeg köbte den. Den C4 du nävner er på 110 Hk og så er det en 1,6 HDi og ikke en 2.0 Hdi som du skriver. Det er präcis den samme motor som vi har og kan varmt anbefales. Hurrah for europäiske biler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Hvad fanden Homer...Har du smidt bilen i kommision nede hos Christian???? Hvad skal du så ha'??? Troede du var superglad for den??? Ja, men du får også en kæmpe afskrivning i det øjeblik du drejer nøglen 1. gang i en ny bil. En vognskadeforsikring er da fin, men næppe mere værd end max. 10.000 SEK over 3 år på sådan en bil. Desuden er de vognskadeforsikringer udstyret med en h******* høj selvrisiko!!! Køb hellere en brugt - den her fx: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2278543 Lidt over budgettet måske, men en kanon pendlerbil :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Hvad fanden Homer...Har du smidt bilen i kommision nede hos Christian???? Hvad skal du så ha'??? Troede du var superglad for den??? Jeg skal have denne: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2286081 (forhåbentlig) BMW'en er super, men har ikke brug for stw. mere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Jeg har lige siddet og leget med Konsumverkets Bilkalkyl-tingest. men sig mig - forstår jeg det rigtigt' date=' at det kun kan betale sig at købe dieselbil, hvis den er i en bestemt miljøklasse,[/quote'] Hvis du taler om ny bil, ja... Den hedder så vidt jeg husker 2005PM - men der er en anden tråd om emnet. Biler med partikelfilter opfylder det typisk, hvor vejskatten så er cirka halv pris. Er den nyindregistretet inden udgangen af 2007 får du et tilskud på 6.000 sek der løbende trækkes fra i betalingen af vejskatten. Derfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Men hvis du er ude i at lave et kup...så skal du ikke købe en ny bil. Køb en et til 3 år gammel bil. Så er der en anden som har taget de store afskrivninger. Det gjorde jeg fx... Og er du gal med penge sådan en "let brugt" vogn kan koste i diverse repeartioner og besøg på værksted. Det er selvfølgelig et temperamentsspørgsmål, men nu forsøger jeg så med en ny Octavia 2.0TDI - økonomien kan jeg så gøre op når den engang bliver solgt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Det er fandme også en fed spand.... Hvis du mangler A8 vinterfælge i 19", så har jeg et sæt liggende.... Mangler du sommerhjul, så har jeg også snart et sæt 20" originale S8 hjul liggende......:) Jeg skal have denne: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2286081 (forhåbentlig) BMW'en er super' date= men har ikke brug for stw. mere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Hvis du taler om ny bil, ja... Den hedder så vidt jeg husker 2005PM - men der er en anden tråd om emnet. Biler med partikelfilter opfylder det typisk, hvor vejskatten så er cirka halv pris. Er den nyindregistretet inden udgangen af 2007 får du et tilskud på 6.000 sek der løbende trækkes fra i betalingen af vejskatten. Derfor. Husk lige: så det går sikkert pænt i fuck-up med at quote rigtigt, men... jeg er sgu ikke sikker på, at jeg har forstået det endnu. Jo altså, at det er en god idé at købe en ny dieselbil, som har partikelfilter, og som indreg'es inden 2008. F.eks. en ny VW Passat 2,0 tdi. Men: vil det så sige, at f.eks. en VW Passat 1,9 tdi fra 2004 (ved sgu ikke lige om den har filter, men ny er den jo ikke) vil koste KASSEN i fordonsskat?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Ja......... Husk lige: så det går sikkert pænt i fuck-up med at quote rigtigt' date=' men... jeg er sgu ikke sikker på, at jeg har forstået det endnu. Jo altså, at det er en god idé at købe en ny dieselbil, som har partikelfilter, og som indreg'es inden 2008. F.eks. en ny VW Passat 2,0 tdi. Men: vil det så sige, at f.eks. en VW Passat 1,9 tdi fra 2004 (ved sgu ikke lige om den har filter, men ny er den jo ikke) vil koste KASSEN i fordonsskat??[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Ja......... NEDEREN!!! Og her troede man, at biler var billige i Sverige (at eje) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 NEDEREN!!! Og her troede man' date=' at biler var billige i Sverige (at eje) [/quote'] Det er de også - benzinbiler i særdeleshed. Men diesel har altid været småpebret i fordonsskat. Det er jo dog stadig nok billigere hvis du kører langt. Men vær også opmærksom på, at hvis du køber en "gammel" brugt diesel med høj skattesats kan den nok være ret svær at sælge igen om et par år til en rimelig pris - hvor der så er begyndt at komme mange brugte med partikelfilter og lav skat på brugtmarkedet. Mit bud er i det mindste at de lige får en ekstra afskrivning pga de ændrede afgiftsregler. Nu ved jeg ikke hvad afgiften er på sådan en passat 1,9 tdi med gammel sats, men min tidligere pendlerdyt - en 2002 bmw 530dA touring kostede vist omkring 8.500 sek årligt i afgift. Afgiften var vægtbaseret, og en Passat vejer nok lidt mindre. Jo flere kilometer de får kørt, desto større problem bliver det nok at sælge - en benzin 530iA fra samme årgang koster under 3.000 sek årligt. Så alt i alt tror jeg - hvis man køber diesel i Sverige nu - at man gør klogt i at købe en med den nye/lave skattesats med mindre man falder over et rigtig godt tilbud på en ældre. Det var i det mindste medvirkende årsag til at vi endte med at købe en ny diesel med filter i stedet for en brugt uden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Tak for svaret, Lars. Har ihvertfald fundet ud af, at den Passat, som jeg har haft i tankerne, lige siden man fik idéen om at flytte til Sverige, faktisk bliver for dyr! Ville allerhelst have en ny 2,0 tdi (kører i sådan en med jævne mellemrum), men den er nok lidt for dyr i første omgang, så straks tænkte jeg på den forrige 1,9 tdi, som også kører fremragende - det bliver dog ENDNU dyrere Jamen, så er idéen om Dieselbil jo nok et overstået kapitel for mig - må kigge på hvad en benzin Passat 1,8T koster istedet! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Den billigeste Passat TDI model fra 2004 koster 5659 sek (4654 dkr.) i fordonsskat og den dyreste koster 9240 sek (7600 dkr.) Altså en månedlig ydelse på henholdvis 387 og 633 dkr. pr. måned. Ikke galt hvis du kører længere på literen og sparer differencen mellem benzin og diesel. Så hvis du skal køre 160 km om dagen, kan det sagtens betale sig. Jeg tror os flere herinde kan være enige i at man kører langt flere km end man regner med. Man skal handle, hente børn og selvfølgelig køre laaange ture i den nye bil...;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
seb 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Jeg skal have denne: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2286081 (forhåbentlig) BMW'en er super' date= men har ikke brug for stw. mere Os en sindsyg lækker bil. Prøvede den model og en BMW 745i samme dag og må nok indrømme at BMW'en, for mig, er den støreste fornøjelse at køre i. - Dog er Audien lækker med quattro og den har en mere "rå" fornemmelse, især mærkbart på kringlede landeveje. Glæder mig til at høre om dens brændstofsforbrug...;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Ja, men du får også en kæmpe afskrivning i det øjeblik du drejer nøglen 1. gang i en ny bil. En vognskadeforsikring er da fin, men næppe mere værd end max. 10.000 SEK over 3 år på sådan en bil. Desuden er de vognskadeforsikringer udstyret med en h******* høj selvrisiko!!! Køb hellere en brugt - den her fx: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2278543 Lidt over budgettet måske, men en kanon pendlerbil :-) Mmmmmmm...........mig ha'......... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Så hvis du skal køre 160 km om dagen' date=' kan det sagtens betale sig. Jeg tror os flere herinde kan være enige i at man kører langt flere km end man regner med. Man skal handle, hente børn og selvfølgelig køre laaange ture i den nye bil...;)[/quote'] Enig... Helt enig... 160 km om dagen på arbejdsdage - bliver da helt til alt i alt 50.000 km om året inkl familiebesøg og hvad der ellers kommer til. En 1,8T er langt billigere i afgiften. Men den får nok hurtigt gnasket besparelsen op i benzin, tror jeg. Og specielt her for tiden hvor tankstationerne i København let dropper dieselprisen ret meget - her lige nu: København S Jet, Englandsvej 209-211 6,52 16.01.2007 10:31 København SV PETRO, Sluseholmen 3 6,90 16.01.2007 09:22 København SV Metax, Vasbygade 4 6,90 14.01.2007 20:32 Er det bestemt ikke tosset. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Jeg skal have denne: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?cid=2286081 (forhåbentlig) BMW'en er super' date= men har ikke brug for stw. mere Ok mig også ha'..........det bliver snart meget tæt I garagen...hehehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2007 Enig... Helt enig... 160 km om dagen på arbejdsdage - bliver da helt til alt i alt 50.000 km om året inkl familiebesøg og hvad der ellers kommer til. En 1,8T er langt billigere i afgiften. Men den får nok hurtigt gnasket besparelsen op i benzin, tror jeg. Well, det havde jeg selvfølgelig ikke lige gennemtænkt... der skal nok regnes lidt mere på det, når den tid kommer. Men tak for hjælpen, allihop! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites