Jump to content
fraes

Stjålne biler i tyskland ??

Recommended Posts

Hej folkens. Jeg har ikke fundet noget om emnet her på sitet, derfor skriver jeg lige.. Tænker på at importere min næste bil fra tyskland. Men bliver lidt i tvivl om hvordan man kan gardere sig imod at en bil er stjålen? Jeg har kontakt til en privat sælger via mobile.de og som er flyttet til england. Men bilen er indregistreret i tyskland. Hun har alle papirerne fra tyskland, men sælger den en del billigere end de øvrige biler. Så ville bare lige høre om nogen herinde har nogle ideer? I øvrigt er der også lige det med om der findes en database man kan søge på for at se om bilen er stjålen? Eller spørge noget officielt kontor eller lignende.. På forhånd tak Jakob F.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ejer har schein og fahrezugsbrief ef bilen formentlig god nok. Breif er ejerbevist og bilen kan belånes på dette. Ingen tysker vil efterlade det i närheden af bilen. brief skal overlades til bilprovning ved reg. i Sverige. findes dette ikke i org. kan den ikke reg. her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
tak for det hurtige svar :)
Husk nu at øve dig i hvordan de dokumenter ser ud hjemmefra..der er meget fusk rundt omkring og unge danske mænd med julelys i øjenene på jagt efter billige biler er berømte og berygtede....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det räcker inte med briefet... Enl Polisen i Malmö är där över 100 stulna bilar i Sverige som ligger under utredning, dom flesta med brief (briefen stjäls på zulassungställena iTyskland, in blanco) och därefter får bilen en klonad idintitet, alltså omöjligt att kontrolera på förhand. Kommer du hem med en stulen bil så kommer du garanterat att få lämna tillbaka bilen till den rättmässige ägaren, godtro gäller inte inom EU längre... Och dina pengar är förlorade... Eller så anlitar du en proffesionel firma att importera bilen till dig...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg har ikke fundet noget om emnet her på sitet, derfor skriver jeg lige.. Tænker på at importere min næste bil fra tyskland. Men bliver lidt i tvivl om hvordan man kan gardere sig imod at en bil er stjålen?
Som udgangspunkt er det således, at den som har Kfz-Brief, ejer bilen.
Jeg har kontakt til en privat sælger via mobile.de og som er flyttet til england. Men bilen er indregistreret i tyskland. Hun har alle papirerne fra tyskland, men sælger den en del billigere end de øvrige biler. Så ville bare lige høre om nogen herinde har nogle ideer?
Jep, det er den typisk annoncetype, hvor nogle prøver at tage bagdelen på dig. Sjovt nok oplever man det overvejende i Tyskland. Sagt på en anden måde - har nogle her på forum oplevet noget tilsvarende i Sverige, hvor man dumper prisen kraftigt for at få folk til at reagere, og så efterfølgende snyde dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok... Det lyder som om at den som har kfz-brief ejer bilen.. Og det vil sige at man skal sikre sig at kfz-brief er ægte? Men man skal jo under alle omstændigheder forbi et zulassungstelle for at få gule / røde plader på bilen med forsikring osv.. Og der tjekker de jo bilen.. Så spørgsmålet er om det ikke er løsningen? Men ingen der kender til database hvor man kan søge om en bil er stjålen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok... Det lyder som om at den som har kfz-brief ejer bilen.. Og det vil sige at man skal sikre sig at kfz-brief er ægte? Men man skal jo under alle omstændigheder forbi et zulassungstelle for at få gule / røde plader på bilen med forsikring osv.. Og der tjekker de jo bilen.. Så spørgsmålet er om det ikke er løsningen? Men ingen der kender til database hvor man kan søge om en bil er stjålen?
Problemet är att om den bil du söker på är stulen har den har en ny identitet som är ok (sjlälvklart finns det "vanliga" stulna bilar också, med dom flesta är "klonade", visst finns det en databas med rätt kontakter kan man söka i den... Kraftfahrt-Bundesamt in Flensburg Vad är det för bil och vad kostar den ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej folkens. Jeg har ikke fundet noget om emnet her på sitet, derfor skriver jeg lige.. Tænker på at importere min næste bil fra tyskland. Men bliver lidt i tvivl om hvordan man kan gardere sig imod at en bil er stjålen? Jeg har kontakt til en privat sælger via mobile.de og som er flyttet til england. Men bilen er indregistreret i tyskland. Hun har alle papirerne fra tyskland, men sælger den en del billigere end de øvrige biler. Så ville bare lige høre om nogen herinde har nogle ideer? I øvrigt er der også lige det med om der findes en database man kan søge på for at se om bilen er stjålen? Eller spørge noget officielt kontor eller lignende.. På forhånd tak Jakob F.
Den her side kan du måske bruge!! http://www.einfach-autos.de/kfz-zulassungsstelle/stadt/ brugte den selv da jeg hentede min bil i Tyskland!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt at folk ofte er stødt på det med at bilen er til salg i DE men ejeren bor `tilfældigvis`nu i GB. Det er vist noget med en snedig plan med at de hellere end gerne betaler shipping af vognen men så skal man lægge et depositum først og det beholder de og ingen bil dukker nogensinde op. Men hvis du skal hente den selv har du selvfølgelig ikke det problem men det med at ikke skulle møde den rigtige ejer ville jeg hellere ikke være tryg ved. Jeg ville klart holde mig til forhandler hvis jeg skulle lave en import handel.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas På! Det var et fupnummer fandt jeg ud af! Jeg kontaktede tysk politi og fik tjekket op med dem at selve bilen IKKE var stjålet.. MEN! Sælgeren ville have mig til at benytte et "transportfirma". Firmaet skulle ifølge hende holde mine penge og bilen ville blive transporteret til mig. Hvis jeg ikke kunne lide den kunne jeg returnere den for sælgers regning og få pengene tilbage af sælgeren. Hun ville benytte et "firma" som har hjemmesiden: www.woorhees.com Dette firma er et fupfirma og deres hjemmeside er en kopi af et anerkendt firma: www.lucidea.co.uk, og som dog INTET har med transport af biler at gøre, men derimod rådgiver andre firmaer med logistik osv! "Woorhees Trans" har også kopieret Lucidea Ltd.'s adresse! Efter jeg havde sagt til sælgeren at jeg ikke vil lave internet-handel, men selv hente den er hun ikke længere til at få fat på! Bilen var en Porsche 911 som hun påstod at hun ville sælge til under halv pris af det bilen er sat til. tak for jeres interesse og svar :-) Jakob F.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites