Jump to content
Mette R

Hvordan foregår eksamen i Sverige?

Recommended Posts

Nixpix. Man kan heller inte bli underkänd. Det "värsta" som kan hända är att man får så dåliga betyg att man inte kommer in på gymnasie/universitet. Jag fattade inte ett sk-t när min man förklarade om den danska varianten. Förr, när vi hade examen i Sverige, så fick alla samma prov. Inte individuella "områden" eller hur man nu uttrycker det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min datter på 11 år er ikke god til læsning. Lærerne (i den danske skole) taler kun om hendes standpunkt. Hun er sød, kreativ, arbejder hårdt og har aldrig en fraværsdag, men det tæller desværre ikke i DK. Jeg har derfor tænkt, at hun måske ville få mere ud af den svenske skole. Er bare lidt bekymret for sproget, når hun ikke læser og staver så godt i forvejen. Så igen tak for informationen, det giver måske nye muligheder for os, når man vurderer barnet for hele indsatsen. Hilsen Mette

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

studiehandledning Vælger I at flytte jeres datter til en svensk skole, er det værd i overvejelserne at tænke på, hvordan I som tror jeg danske, kan støtte hende i det svenske sprog. Hun vil sikkert være berettiget til "studiehandledning" samt helt sikkert dansk modersmålsundervisning i den svenske skole.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites