Mette R 10 Anmeld indhold Skrevet January 9, 2007 Kommer børn til mundtlig og skriftlig eksamen i 9. klasse ligesom i Danmark? Venlig hilsen Mette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Nej, vi har inget som liknar den danska varianten. Man får betyg på det man har presterat hela året. Samma gäller för gymnasiet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette R 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Mange tak for hjælpen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Så man bliver ikke rigtig testet ved det 'grønne bord'. Interessant. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Nixpix. Man kan heller inte bli underkänd. Det "värsta" som kan hända är att man får så dåliga betyg att man inte kommer in på gymnasie/universitet. Jag fattade inte ett sk-t när min man förklarade om den danska varianten. Förr, när vi hade examen i Sverige, så fick alla samma prov. Inte individuella "områden" eller hur man nu uttrycker det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette R 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Min datter på 11 år er ikke god til læsning. Lærerne (i den danske skole) taler kun om hendes standpunkt. Hun er sød, kreativ, arbejder hårdt og har aldrig en fraværsdag, men det tæller desværre ikke i DK. Jeg har derfor tænkt, at hun måske ville få mere ud af den svenske skole. Er bare lidt bekymret for sproget, når hun ikke læser og staver så godt i forvejen. Så igen tak for informationen, det giver måske nye muligheder for os, når man vurderer barnet for hele indsatsen. Hilsen Mette Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
soalma 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 studiehandledning Vælger I at flytte jeres datter til en svensk skole, er det værd i overvejelserne at tænke på, hvordan I som tror jeg danske, kan støtte hende i det svenske sprog. Hun vil sikkert være berettiget til "studiehandledning" samt helt sikkert dansk modersmålsundervisning i den svenske skole. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites