Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Skrevet January 6, 2007 Hej, Af og til har jeg behov for, at min familie i DK kan køre min svenske bil. Jeg har spurgt justitsministeret, som igen sendte mig videre til skatteministeriet. Fik aldrig noget svar på bødens størrelse. Har I oplevet nogen som har fået en bøde? Jeg tænker ikke på dem, som har proforma adresser og på andre måder prøver at omgå registeringsafgiften? Hilsen Mr. Kubik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 SØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØG.............................. Og du skal finde.......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
emre 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hej, Af og til har jeg behov for, at min familie i DK kan køre min svenske bil. Jeg har spurgt justitsministeret, som igen sendte mig videre til skatteministeriet. Fik aldrig noget svar på bødens størrelse. Har I oplevet nogen som har fået en bøde? Jeg tænker ikke på dem, som har proforma adresser og på andre måder prøver at omgå registeringsafgiften? Hilsen Mr. Kubik hvad var bøden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hvad bøden er, det er det jeg spørger om :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hvad bøden er' date=' det er det jeg spørger om :-)[/quote'] Jeg mindes at have hørt i størrelsesorden 20-30 t. Men jeg kan fandme ikke huske hvor jeg har det tal fra, så det er fuldstændig udokumenteret påstand. Kan også være et tal jeg har fået smidt i hovedet af en betjent der har forsøgt at afskrække mig fra at udlåne min bil. Problemet opstår hvis du ikke kan bevise bilen faktisk er lovligt registreret i Sverige. Så er bødestørrelsen rent faktisk større end hvad der er faldet dom for i Tøndersagen...hvilket man kan filosofere lidt over... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Persson 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Umiddelbart vil jeg tro at bødestørrelsen vil ligne den, man får tildelt hvis man bliver taget uden gyldigt kørekort. Uden at være ekspert eller have nogen praktisk erfaring indenfor området, mener jeg den ligger på en 5-10k dkk. Dertil kan der så lægges super bøden oven i hvis, det lykkes skattefar at bevise at, den dansk boende kan betegnes som fast bruger af bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Min kammerat fik en bøde på 500,- da han kørte i min bil i DK. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hej, Af og til har jeg behov for, at min familie i DK kan køre min svenske bil. Jeg har spurgt justitsministeret, som igen sendte mig videre til skatteministeriet. Fik aldrig noget svar på bødens størrelse. Har I oplevet nogen som har fået en bøde? Jeg tænker ikke på dem, som har proforma adresser og på andre måder prøver at omgå registeringsafgiften? Hilsen Mr. Kubik Du har behov for at de kan køre bilen? Er du selv i den? ellers findes der jo www.avis.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Jeg mener bøden er 5000 kr. men dertil kan der jo lægges registreringsafgift oveni. Generelt er det en meget dum idé at lade folk bosat i Danmark køre i ens svenske bil uden, man selv er til stede i bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Mener der har väret en sag om en Dansker der körte rundt i en 996 GT3.. Og han blev fanget i at ha kört i den i et stykke tid selvom han boede i DK, det kostede reg afgift på en mill og böden var på det halve dvs 1,5 mill..:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hallo - spis nu lige brød til. Hvis min far låner min bil og bliver bustet - så er det da bare en ganske almindelig bøde, som daniel skriver nedenfor han får. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hallo - spis nu lige brød til. Hvis min far låner min bil og bliver bustet - så er det da bare en ganske almindelig bøde' date=' som daniel skriver nedenfor han får.[/quote'] Det er kun fordi ham han er blevet stoppet af ikke har kendte reglerne ! Men det var jo heldigt for ham, bøde ligger nemlig meget højere 10K og 3. gang mener jeg det er så skal der betales reg. afgift. Jeg kan huske jeg undersøgte det med en betjent veninde, for længe siden, men der kan findes mere om det herinde, hvis man gidder søge lidt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Er i helt sikre på det vis man låner sin bil ud?... Vi snakker jo ikke om de køre rundt i den fast?... Bare at låne den ud, der er vel kun tale om afgift vis den ikke er i SV over.. Lyder da helt latterligt. Mine forældre bor i englang, vis de så kom til danmark med deres bil, og jeg lige ville låne den ned til tanken og blev taget, så ville jeg få 10k i bøde?... Lyder altså lige dumt nok. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Er i helt sikre på det vis man låner sin bil ud?... Vi snakker jo ikke om de køre rundt i den fast?... Bare at låne den ud, der er vel kun tale om afgift vis den ikke er i SV over.. Lyder da helt latterligt. Mine forældre bor i englang, vis de så kom til danmark med deres bil, og jeg lige ville låne den ned til tanken og blev taget, så ville jeg få 10k i bøde?... Lyder altså lige dumt nok. Hold da op, tænk at jeg ikke fandt på det :-) Jeg køber 3 fede slæder, lejer dem ud sort til danskere bosat i danmark, det blir en kanon forretning. Tråden handler vist om en der vil låne sin bil ud til familie i dk. Dine forældre der bor i england, kan vel sagtens køre i din bil, hvis den er på svenske plader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Hold da op, tænk at jeg ikke fandt på det :-) Jeg køber 3 fede slæder, lejer dem ud sort til danskere bosat i danmark, det blir en kanon forretning. Tråden handler vist om en der vil låne sin bil ud til familie i dk. Dine forældre der bor i england, kan vel sagtens køre i din bil, hvis den er på svenske plader Som jeg læser det, så handler tråden om at personen vil låne din bil engang i mellem til sin famillie, ikke fast. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Som jeg læser det' date=' så handler tråden om at personen vil låne din bil engang i mellem til sin famillie, ikke fast.[/quote'] Ja men det er da simpelt? Hvis du har dansk adresse, må du ikke køre i en udenlandsk registreret bil i danmark! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Ja men det er da simpelt? Hvis du har dansk adresse' date=' må du ikke køre i en udenlandsk registreret bil i danmark![/quote'] Det vil sige jeg ikke må låne mine forældre bil (jeg bor i dk pt). Det kan da ikke passe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Det vil sige jeg ikke må låne mine forældre bil (jeg bor i dk pt). Det kan da ikke passe. Gør mig en tjeneste? Tag bilen kør ned forbi det lokale skattekontor sørg for at de ser du kommer i bilen? Så skriv et lille indlæg med hvad der sker? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Gør mig en tjeneste? Tag bilen kør ned forbi det lokale skattekontor sørg for at de ser du kommer i bilen? Så skriv et lille indlæg med hvad der sker? Nu er mine forældre ikke lige i dk, men det lyder da helt hen i vejret...At man ikke kan låne sine forældre bil ned og handle vis de er i landet på besøg fx. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Nu er mine forældre ikke lige i dk' date=' men det lyder da helt hen i vejret...At man ikke kan låne sine forældre bil ned og handle vis de er i landet på besøg fx.[/quote'] Du laver fis ikke????????????? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Du laver fis ikke????????????? Nej mener det, kan da ikke være rigtigt.. Slet ikke vis møden er 10k ;D... Må lige ned og snakke med det danske skattekontor, når jeg en gang skal der ned alligevel.. (Flytter til sverrig her i løbet af 07 nemlig, og da nitte vis en ven ikke lige kan låne bilen hurtigt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 Nej mener det, kan da ikke være rigtigt.. Slet ikke vis møden er 10k ;D... Må lige ned og snakke med det danske skattekontor, når jeg en gang skal der ned alligevel.. (Flytter til sverrig her i løbet af 07 nemlig, og da nitte vis en ven ikke lige kan låne bilen hurtigt. Når du stiller op til folketinget, så send en mail ;-) Så har du min stemme :-) Altså når vi osse kan stemme til folketingsvalg i dk, der hvor vi betaler skat. Og osse når vi må tage kørekort i dk. Til allesammen God weekend. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2007 (Flytter til sverrig her i løbet af 07 nemlig' date=' og da nitte vis en ven ikke lige kan låne bilen hurtigt.[/quote'] "§ 17. Personer, der har bopæl her i landet, må ikke benytte et i udlandet registreret motorkøretøj til kørsel her i landet, jf. dog stk. 2-6 og § 18. Stk. 2. Personer med bopæl her i landet må dog føre motorkøretøjer registreret til virksomheder etableret i udlandet, såfremt motorkøretøjerne udelukkende er beregnet og indrettet til godstransport, hvis" (OSV)... Læs mere her. Klippet fra tidligere debat: www.credde.dk/rigspolitiet.pdf Det kunne man jo snildt have liggende i bilen til, hvis man bliver stoppet. Jeg ved dog ikke, hvorfra de har fået, at det lige skulle være en spansk bil, da jeg havde skrevet svensk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret January 10, 2007 Det var svaret på mit spørgsmål :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites