Jump to content
Vædderen

Hundepasser vil ikke udlevere hund igen (afpresning)

Recommended Posts

Hej. Jeg håber der er nogle herinde med lidt juridisk viden der kan hjælpe mig med flg. spørgsmål.: Da jeg skulle hjem i julen søgte jeg efter en hundepasser i Sverige. Jeg fandt nogle svenskere og skrev kontrakt med dem og i kontrakten står bl.a. at ved eventuelle skader er det hundepasseren der selv er ansvarlig. De forlanger så nu at jeg skal betale for en dyr jakke som min hund angiveligt skulle have ødelagt (de har selv 2 voksne hunde og 2 hvalpe så jeg har ikke rigtig nogen garanti for HVEM der er den "skyldige"). Da min mand tog derud for at hente hende nægtede de at udlevere hende til ham hvis ikke han betalte og de har nu ydermere truet med at aflive hende inden for nogle få dage hvis ikke de får deres penge. Min mand siger han har forsøgt at kontakte politiet (kan pt. ikke selv gøre det da jeg ikke tager tilbage til Sverige før om en uge), men at de bare sagde det ikke var deres problem og at vi skulle finde os en advokat. Det er selvfølgelig det letteste at betale dem og sørge for der ikke sker min hund noget, men jeg har det lidt dårligt med at give efter for pengeafpresning, især fordi at jeg med kontrakten i hånden har retten på min side. Kan det virkelig være rigtigt at det ikke er politiets job at hjælpe mig med at få min hund tilbage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er bare at finde et stort lokum af en tatoveret skaldet gut.... Tag et bat med og sig han afliver dem, såfremt de IKKE slipper hende.... Så er den pot ude..... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bare at finde et stort lokum af en tatoveret skaldet gut.... Tag et bat med og sig han afliver dem, såfremt de IKKE slipper hende.... Så er den pot ude..... ;)
Har du været på ferie ?? Det er egentlig længe siden man har set dig fra din "bedste" side... men, du har da oppet dig her i eftermiddag :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en historie, hvad er det dog for en samling røvere og banditter, vi er omgivet af? Jeg ville da mene, at du kan anmelde ham for tyveri og pengeafpresning, da begge dele er ulovlige -også i Sverige. Ring polisen igen og forlang at komme til at tale med politimesteren. Ellers må du henvende dig til en avis i stil med EB. Pøj-pøj med sagen. Måske kunne du også bare køre ud til vedkommende og kalde din hund til dig, og så tage den med hjem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig i, at det er afpræsning og at de ikke skal slippe godt fra det. Spørgsmålet er bare om det er typer man har lyst til at lægge sig ud med. Har de vist dig skaderne på jakken? Hvis du nu vil erstatte jakken ville jeg nok insistere på selv at købe en ny tilsvarende jakke. Det lyder meget som om de blot er ude efter pengene og er ligeglade med jakken. Så kan du give lidt igen på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt i har lavet kontrakt osv. Men er det ikke bare at betale for den jakke så i kan få jeres hund tilbage og så skid hul i hvem der har ødelagt den. Begge parter har sikkert lært noget af sagen til næste gang.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites