Jump to content
CoolAIR

Europark og Sadelmakarebyn...

Recommended Posts

Nu er det vel ikke meningen at Europark skal finde en "lovlig parkeringsplads" til Golfen, hver gang manden skal ud af bilen og dele bøder ud til folk der ikke gider betale 150 sek/måned for en parkeringsplads (der er i øvrigt masser af ledige p-pladser for de boende). Lad os håbe at det nye parkometer virker til Gæsteparkeringen, så de pladser kan bruges af gæster, og ikke som hidtil, en friplads for de boende :sick: Indtil nu har gæster jo ikke haft mulighed for at parkere nogen steder i Annestad, uden at der er risiko for en hilsen fra Europark. Desuden synes jeg Europark "patruljerer" alt ALT for lidt herude! Folk parkerer stadig mellem bygningerne, og det er mere reglen end undtagelsen at de slipper godt fra det :mad: Lad mig blot nævne den fedladne idiot der kører rundt i en S60 med regnr TAW 475, han HAR fast p-plads (nr. 77) på den store p-plads, men alligevel parkerer spasseren KONSTANT mellem bygning 8C+D og bygningerne 7A+B/7C+D. Han har irriteret mig SÅ VILDT i 1½ år nu! For tre måneder siden præsterede han at parkere foran garageporten til bygningerne i nr 7....! I øvrigt mistede jeg den sidste form for respekt for selvsamme idiot, en dag hvor jeg skulle køre Persson til Svågertorp station. Idioten lå og pressede mig op ad tilkørselsrampen til motorvejen, 1 meter bag min kofanger, selv om jeg ikke kørte langsomt! Til sidst blev jeg træt af ham, og han forsvandt i bakspejlet.... Kort efter skulle vi dreje fra motorvejen igen for at komme til Svågertorp, jeg kørte 120 km/t, og gæt hvem der racede forbi os med ca. 140-150 km/t med sine to børn på bagsædet i 4-7 års alderen, som ikke ikke har barnestole eller på anden måde er spændt fast i bilen. De sidder bare på deres knæ og kigger ud af bagruden osv :sick: Nåh, det blev vist lidt personligt, men det kan jo være idioten har en profil her på forum, så kan du bare kigge op til en snak hvis det er t162.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med Toft. Europark patruljere alt for lidt herude. Har observeret dem et par gange, og de giver nærmest kun de mest åbenlyse bøde. (Som på billedet). Ikek noget med at køre rundt og checke andre steder i området. Bor oven over hvor det billede er taget, og er p......træt af de biler der holder neden foran. Det er en del arbejdsbiler, som folk tager med hjem. Gerne dieselbiler, som lige skal holde og varme op i 20 min inden de tager afsted kl.06:00. Lad os endelig få dem langt væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mon ikke denne kritik skal rettes til Europark isteddet for her? Fint nok i fortæller hvordan det er derude men hvis det skal føre til noget skal i nok ikke regne med Europark læser med herinde :D Men forstår udemærket jeres frustration.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men mon ikke denne kritik skal rettes til Europark isteddet for her?
Vi kan jo ikke vide hvilken aftale Europark har mht p-pladser i Annestad. Det kunne jo tænkes at Europark patruljerer det de skal her, i forhold til gældende aftale. Selv om vi så er nogen der synes de er her alt for lidt.
Fint nok i fortæller hvordan det er derude men hvis det skal føre til noget skal i nok ikke regne med Europark læser med herinde :D
Ja, det er nemlig fint nok! Vi er bare nogen her på debatten der deler vores erfaringer i et lokal-fora, i modsætning til andre der ikke skriver noget, men blot skal kommentere alt..
Men forstår udemærket jeres frustration.
Det er der nok mange der gør, men de har bare ikke behov for at kommentere at de godt forstår det ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er det vel ikke meningen at Europark skal finde en "lovlig parkeringsplads" til Golfen' date=' hver gang manden skal ud af bilen og dele bøder ud til folk der ikke gider betale 150 sek/måned for en parkeringsplads (der er i øvrigt masser af ledige p-pladser for de boende).[/quote'] Aaah, Toft, der blander du vist to ting sammen... ;) At folk ikke gider betale 150 kroner og i øvrigt gå den forfærdelige lange vej fra P-pladsen ;) må vel være deres eget problem. De holder der vel kun den ene gang hvis de har fået en hilsen af Europark. Jeg ser dem faktisk ofte på patrulje om formiddagen. Men princippet i ikke at holde lovligt parkeret, mens man selv giver en bøde for det samme, den holder bare ikke. Hvis der er nogen der skal foregå med et godt eksempel, må det da være dem selv!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Aaah, Toft, der blander du vist to ting sammen... ;)
Øøh, næh..
Men princippet i ikke at holde lovligt parkeret' date=' mens man selv giver en bøde for det samme, den holder bare ikke. Hvis der er nogen der skal foregå med et godt eksempel, må det da være dem selv![/quote'] Du kan da ikke seriøst mene, at Europark skal parkere på gæsteparkeringen, putte penge i automaten for den tid de holder parkeret, og så begive sig ud og skrive en bøde? Hvad så de tidspunkter hvor der ikke er ledige pladser i gæsteparkeringen, så kan Europark ikke udføre deres arbejde :rolleye: Europark (når de endelig kommer forbi), generer jo ikke nogen de par minutter de har parkeret bilen for at skrive en bøde. I hvert fald har jeg meget svært ved at se at de skulle genere beboerne på dit billede der. Det er jo noget andet når det er en idiot der parkerer sin bil sådan i flere timer, fordi vedkommende ikke vil betale for at parkere. I øvrigt, patruljerede Europark oftere end de gør, så ville folk ikke parkere ulovligt. At folk dagligt parkerer ulovligt, er et udtryk for at risikoen for en p-bøde er for lille!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan da ikke seriøst mene' date=' at Europark skal parkere på gæsteparkeringen, putte penge i automaten for den tid de holder parkeret, og så begive sig ud og skrive en bøde? Hvad så de tidspunkter hvor der ikke er ledige pladser i gæsteparkeringen, så kan Europark ikke udføre deres arbejde :rolleye: [/quote'] Jo, det gør jeg faktisk :laugh: Ved godt det kan virke noget firkantet :rolleyes: men det er altså et spørgsmål om principper! Hvis der ikke kan findes plads til Europark må de jo finde sig en P-plads et andet sted... Men jeg er enig i, at folk holder alt for ofte ulovligt, og at det sikkert ville blive bedre, hvis man var næsten sikker på at få en bøde. Men er du sikker på at der er så mange pladser tilbage på P-pladsen? Det ville sgu også være rart hvis de vejbyggere fik lagt noget asfalt/SF-sten, så man ikke følte at man boede midt i en byggeplads!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men er du sikker på at der er så mange pladser tilbage på P-pladsen?
Den store p-plads i den østlige ende af Annestad, der gætter jeg på at omkring 50% af pladserne er udlejet. Der er rigtig rigtig mange pladser der aldrig holder biler parkeret på.
Det ville sgu også være rart hvis de vejbyggere fik lagt noget asfalt/SF-sten' date=' så man ikke følte at man boede midt i en byggeplads![/quote']Helt enig! Total latterligt, det tempo de (ikke) får lavet veje, stier, fortov mv rundt om bygningerne :thumbdown Det virker som om de laver alting 90%, og så videre med at bygge næste bygning, så der så hurtigt som muligt kan komme noget mere hyra i kassen... Det ville være rart hvis de sidste 10% rundt om bygningerne blev fixet, så det ikke bare minder om bygninger på en mark/byggeplads i flere år..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der har været "uheldige" efter de har sat den automat op? Virker den overhovedet...? I øjeblikket er han vist ved at dele et par stykker ud' date=' mens han selv holder ulovligt parkeret! FLOT :rolleye:[/quote'] Hehe, well, syntes det er cool at de er begyndt at 'patruljere' herude, så gæster retteligt kan bruge _gæste_parkeringen. Rimelig pris i automaten, ville måske blot være rart at man kunne bruge kreditkort ligesom i 'almindelige' automater, hvis man ikke lige har 200 enkroner liggende *GG* /Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ville måske blot være rart at man kunne bruge kreditkort ligesom i 'almindelige' automater
Ja, det ville være rart, men det er jo ikke noget nyt. Prøv at parker et hvilket som helst sted i f.eks Malmö, der er et fint hul i automaterne til at køre plastic kortet ind og betale med....bare ikke med visakort eller lign. :thumbdown Og svenskerne brokker sig højlydt over dankortet styrer når de skal handle i Danmark, mens danskerne ikke en gang kan få lov til at parkere her, med mindre man som dansker har vekslet til svenske mønter inden man kørte over broen :rolleyes: Men det skal jo heller ikke være nemt for nogen at leve i og omkring Øresundsregionen..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, det ville være rart, men det er jo ikke noget nyt. Prøv at parker et hvilket som helst sted i f.eks Malmö, der er et fint hul i automaterne til at køre plastic kortet ind og betale med....bare ikke med visakort eller lign. :thumbdown Og svenskerne brokker sig højlydt over dankortet styrer når de skal handle i Danmark, mens danskerne ikke en gang kan få lov til at parkere her, med mindre man som dansker har vekslet til svenske mønter inden man kørte over broen :rolleyes: Men det skal jo heller ikke være nemt for nogen at leve i og omkring Øresundsregionen..
Næ, det er rigtigt, benzinkort kan virke nogle gange, hvis ikke automaten beslutter sig for at danske kort ikke er venlige. Jeg bruger EasyParks løsning som gælder både i København og Malmö, hvor de trækker parkering en gang om måneden på mit visakort. Ret genialt koncept syntes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes også det er totalt fedt at europark render rundt og deler bøder ud i flæng. Især da der ikke var opsat skilte om parkering forbudt, det er sgu helt iorden, så kan folk sgu lære det. Endnu bedre når de deler bøder ud om natten og så igen om morgenen, så kan folk fandme fatte at de skal parkere på deres p-plads og ikke neden foran deres groft overbetalte lejlighed. Thank god for vores p-helgener

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites