Jump to content
thn

HSB stadsnet

Recommended Posts

Da man/jeg bestilte, stod der følgende på bestillingssiden: Tyvärr kan vi i Bolina bara erbjuda 1 IP-adress/kund. Så det er nok derfor
Syntes jeg nok også at jeg havde set et sted, men da jeg tjeckede op på deres hjemmeside stod der at der er 10 stk. til rådighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ihvertfald det jeg satser på hvis det virker. Vi har 10/10 hos Telia nu og det spiller ikke nok!!! Man kan ikke engang høre netradio på 128 mbps uden den buffer om hver 5 sek... :fight: Så nu skal vi F..... have noget ordentligt!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikker på det ikke er udbyderen af netradio der har problemer? Henter tit store filer, i forbindelse med arbejde ... Og der ligger den ofte på 1+MB/s på min 10/10... Desuden er 128 mbps nok også en del at forlange af en 10 mbps-linie :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu kører den heller ikke 10 Mbit. Tror aldrig den har været der oppe engang.... Men ja det lyder meget underligt den ikke kan hente den med den hastighed alligevel. Jeg har prøvet både fra Itunes og direkte fra deres hjemmeside. Intet virker desværre. Kun deres 56 kbps linie... :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ihvertfald det jeg satser på hvis det virker. Vi har 10/10 hos Telia nu og det spiller ikke nok!!! Man kan ikke engang høre netradio på 128 mbps uden den buffer om hver 5 sek... :fight: Så nu skal vi F..... have noget ordentligt!!
Hejsa.. Ja jeg har 100/10 hos Bahnhof og har endnu ikke været over 25mbit ned.. lidt skuffende når man betaler penge for en 100 ned.. Og ja, jeg ved godt at de andre skal understøtte det, at min netkort skal, at flere maskiner kan sænke hastigheden og alt det pjat.. Alt er testet. Pt. ligger der en TPTest i deres kundeservice hvor jeg faktisk havde 11/10 i testen.. så hvis ikke det bliver bedre får de at vide at de kan lave mig om til en 10/10 og så flytter jeg nok til bredband2 når denne 3 måneders periode er ovre..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Så fik jeg lige testet linien med det første program der. Men jeg aner ikke hvad forskellen er på TCP og UDP.... TCP. Upload : 10.39 Download : 10.57 UDP. Upload : 12.42 Download : 12.08 Dette var testet kl. 13.10. Så lad os se hvad den siger i aften.... Lige pt. er der selvfølgelig ingen problemer med den nævnte netradio...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm... Så fik jeg lige testet linien med det første program der. Men jeg aner ikke hvad forskellen er på TCP og UDP.... TCP. Upload : 10.39 Download : 10.57 UDP. Upload : 12.42 Download : 12.08 Dette var testet kl. 13.10. Så lad os se hvad den siger i aften.... Lige pt. er der selvfølgelig ingen problemer med den nævnte netradio...
Kort forklaring, som nogen nok får lyst til at præcisere: TCP, indeholder automatisk en kontrol af om pakken når frem til modtageren, og hvis ikke sørges der for at den fremsendes igen. UPD, indeholder ikke denne kontrol, og det er op til applikationen evt. at bekræfte at information er modtaget af modtageren. Dette bruges ofte til spil og streaming af f.eks. netradio osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej! Nu kommer Bahnhof AB att genomföra en prisändring på Internetabonnemanget. Du som redan tecknat dig kommer förstås ändå att ha vårt låga ingångspris under tre månader. Priskorrigeringen: Bakgrunden till priskorrigeringen är att kostnaderna i HSB Bolina nu överstiger de intäkter vi själva har för uppkopplingen. Det har tillkommit helt oförutsedda faktorer som orsakat stor belastning på tekniksystem och kundtjänst. Exempel: Din avgift till Bahnhof är 8 procent av vad du betalar på din faktura. Resten av det du betalar går oavkortat till stadsnätet. Ett 10 Mbit/s abonnemang kostar nu hos Bahnhof 179 kronor per månad (samma abonnemang kostar hos Telia 259 kronor per månad). Av de 179 kronor Bahnhof får in från dig som kund är vår avgift som operatör till stadsnätet exakt 165 kronor. Din betalning direkt till Bahnhof är alltså 14 kronor inklusive moms per månad. Nya ordinarie priser 2007 (Om du redan tecknat dig så gäller det lägre priset under 3 månader). 85 kr / månad för 0,25 Mbit/s 139 kr / månad för 2 Mbit/s 179 kr / månad för 10 Mbit/s 269 kr / månad för 100/10 Mbit/s 645 kr / månad för 100/100 Mbit/s Byte till annan operatör: 95 kr i engångskostnad I Bahnhofs tjänster ingår alltid: Stora privatpaketet med 6 e-post konton på 2 GB/st (som man kan koppla till ytterligare 60 e-postadresser), Totalt 3 GB (3000 MB) utrymme för egna hemsidor, fotoarkiv eller liknande - mejl, spamfilter och virusskydd, webbmejl och egen användarportal med fotoblogg som du lätt kan sköta själv. Dessutom ingår det hos Bahnhof en helt egen domänadress. På din faktura hittar du alla uppgifter för att själv logga in på ditt Internetkonto.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites