Jump to content
Rott

Vellinge generelt?

Recommended Posts

Hejsa :new: Min kone og jeg (og vores datter på 12) overvejer at flytte fra DK til Vellinge. Vi har været ovre og lure lidt og synes det, ihvertfald på overfladen, virker som et utroligt hyggeligt sted. Jeg ville gerne høre nogen af jer andre Vellinge boere om hvad i synes om at bo i Vellinge? :thumbup: :thumbdown ? På forhånd tak og tak for et meget oplysende site iøvrigt. Har luret herinde et par dage og lært en masse om at flytte til Sverige generelt :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min mor og far og bror bor i Vellinge og er rigtig godt tilfredse. Vellinge er en anelse dyere en resten af områderne uden for malmö, sådan overordnet set. Men stadig billigt i forhold til DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi ikke boet i selve Vellinge, men lidt udenfor - dog stadig Vellinge kommune. Jeg har næsten kun positivt at sige om byen - der er et godt miljø, gode institutioner, skoler m.v. Der er de butikker man behøver hvis ikke man forventer Bilka... Kommunen er dog lidt tung at danse med, og så er der en del snobberi omkring Höllviken og Näset - men det er vist mest for svenskere.. Priserne på huse er en del dyrere end de omliggende kommuner, men i selve Vellinge by er det overkommeligt... Skriv gerne en pm hvis der er nogle konkrete spørgsmål.. Velkommen!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har boet i Vellinge, Gessie ângar, i 2½ år og er meget tilfredse. Det er et dejligt område og kan klart anbefales. Vellinge strækker sig over et stort område, og der er selvfølgelig forskel på hvor "øde" man bor.....kigger I på noget specielt område i Vellinge?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Nej du hygger dig godt derovre i ungkarlehybelen.....:lol:

Har boet her i 3 år og kan bestemt heller ikke klage :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bestiller heller ikke andet end at spille fodbold jo...
Min familie og jeg (2 helt små børn) er utrolig glad for at bo i Vellinge. Det er et meget fredligt område med gode skoler m.m. Der er ikke mange invandre, jeg har ikke set én endnu, i de 3 år vi har boet her, andet en danskere, og vi tager jo bare Skåne tilbage :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej BS, Homer, Mette, Supermule, Credde og Mr. Kubik. Tak for svarene. Det lyder som om Vellinge er det helt rigtige for os :th2:

Vellinge strækker sig over et stort område, og der er selvfølgelig forskel på hvor "øde" man bor.....kigger I på noget specielt område i Vellinge?
Vi kigger ikke på noget specielt område pt. Men vi ønsker ikke at bo "øde" så vi kigger nok mest i og omkring selve Vellinge by (vi er kun lige begyndt). Vi skal over og kigge på Bofinksgatan i morgen (søndag), så det bliver spændende :) Ville være rart at finde noget hvor der også var nogen piger på vores datters alder, danske som svenske, så hun kan falde hurtigt til. Homer: Tak for tilbuddet. Det vil jeg helt sikkert gerne benytte mig af når jeg får tænkt lidt mere over hvad jeg skal spørge om :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har da huset til jer ;-) Hej Rott Vi har boet i Vellinge kommune i 3 år og jeg kan kun tilslutte mig hvad der allerede er blevet skrevet herinde. Vi flytter ud på Næset til sommer for at komme helt tæt på havet og skal derfor sælge vores hus ï dejlige Östra Grevie. Östra Grevie er en hyggelig landsby med et par tusinde indbyggere, den ligger 2-3 km fra Vellinge centrum. Man er på landet men slet ikke øde. Her er super hyggeligt og der er vuggestue og børnehave 500 m fra huset. Vi har været virkelig glade for at bo her da stedet har givet os en super start på livet som "svensk". Med det mener jeg at vi har kunnet opbygge et svensk netværk, da naboerne er unge familier med børn. Vores naboer har 2 piger på 1 og 3 år. Ved siden af dem en familie med 4 børn fra 8 år og op. Huset er på ca. 130 kvm og ligger på 2200 kvm grund, der er hvad der skal være og huset er til at flytte direkte ind i. Se billeder her: http://malmohusmaklarna.capitex.se/common/capitex/misc/popup.aspx?ActivePage=/ShowImages.ascx&Title=Malmöhus%20Mäklarna%20AB&OBJGUID=3AT2LJG71DRR94EK&OBJTYPE=1 Der er visning i morgen, i skal være velkomne både med og uden mægleren. Mvh Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Rott Der er visning i morgen, i skal være velkomne både med og uden mægleren. Mvh Martin
Hej Martin, Ser rigtigt hyggeligt ud (er det en BMW 6-serie du har der? :) ). Vi vil meget gerne kigge forbi i morgen. Vi er som sagt ved Bofinksgatan ved 13-tiden så hvis vi kunne kigge forbi ved 14-tiden..? Vi kan evt. lige udveksle tlf. nr. via PMs ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er her jo også... Hej Rott og familie, Vi - kæreste, hans pige (8 år), vores datter (2,5 år) og jeg - har boet i Vellinge, Herrestorp 2 år til juni - og kan kun anbefale det. Hyggelig stille og god by - nemt til alt og alligevel langt nok væk til at kunne nyde det åbne landskab. Har dog set én person af anden herkomst :) Høre ind imellem lidt dansk rundt omkring på gaderne og i ICA - så vi er nok ved at være nogle stykker her i byen (kunne stadig være hyggeligt at mødes med nogle af jer :confused: ) Velkommen hertil //Linea

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Rott og familie, Vi - kæreste, hans pige (8 år), vores datter (2,5 år) og jeg - har boet i Vellinge, Herrestorp 2 år til juni - og kan kun anbefale det. Hyggelig stille og god by - nemt til alt og alligevel langt nok væk til at kunne nyde det åbne landskab. Har dog set én person af anden herkomst :) Høre ind imellem lidt dansk rundt omkring på gaderne og i ICA - så vi er nok ved at være nogle stykker her i byen (kunne stadig være hyggeligt at mødes med nogle af jer :confused: ) Velkommen hertil //Linea
Hej Linea, Tak for svaret. Vellinge tyder bestemt på at være et rigtigt hyggeligt sted at bo - lige det vi leder efter. Vi skulle have været ovre igår (søndag) og kigge på fire forskellige huse i Vellinge, men blev stoppet af vejret. :sad: Vi prøver igen på søndag. :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoler i Vellinge? Kunne i øvrigt godt tænke mig at høre generelt om i har nogen erfaringer eller rygter at byde ind med vedrørende skoler i Vellinge? Hører især gerne fra folk der har piger (danske som svenske) i alderen omkring vores datters (12 år). Det ville være et strong selling point overfor hende hvis hun kunne se en mulighed for at få nogen nye hjerteveninder... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites