Jump to content
Jeppe

Indkøb af parabol udstyr. Hvad er smartest?

Recommended Posts

Hejsa derude. Vi har snakket om at få dansk Canal Digital her snart. (Og ja vi ved godt vi skal have en til at have abbonement for os i DK.) Så er det jeg spørger: Hvad er det nemmeste for os når vi skal anskaffe os alt udstyret? Canal Digital leverer og installerer jo alt til en på ens adresse med parabol osv. i DK. Men det er jo lidt noget hø når nu vi skal have det monteret herover på den anden side af broen... Så den går ikke desværre. Selve Kortet kan vi dog stadig få uden problemer. Men for at gøre en lang historie kort, så bliver vi vel nød til at købe de enkelte ting og installere dem selv??? Altså både parabol og receiver) Vi kan vel ikke rigtig bruge tilbuddet fra Canal digital ?? Hvad kan I anbefale af godt udstyr??? Det skal bare spille 100 %. Jeg har læst lidt om folk her på debatten som selv har tunet deres parabol ind på den rigtige frekvens. Der kommer jeg nok til at melde pas. Er der nogen som er friske på at hjælpe med at smide en parabol op på et tidspunkt?? Der vil helt klart komme noget godt til ganen.... :D Håber at høre fra jer.... Jeppe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

vi gjorde sådan vi har en parabol med canal digital family pakken som vi skrev i min svigerforældres navne og tog så parabolen med herover og fik den sat op en parabol mand (sort) vi har så fået specielle batterier i som gør at det rum du sidder med fjernbetjeningen i kan du styre kanalerne fra - det har vi været glade for, derudover har vi en parabol med hardisk, vi har dog godt nok aldrig brugt det men det skulle være kanont at have da man jo kan optage der på, vi står nu i en modsat situation, da vi flytter hjem til dk snart og derfor er i tvivl om vi skal sælge den med huset, eller hva da et svensk ikke kan bruge den og da vi får kabel tv kommer vi ikke til at bruge den. hilsen Louise

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte I bare parabol pakken sådan uden videre??? De spurgte ikke hvorfor den ikke skulle installeres hos din svigermor?? Man kunne selvfølgelig smutte ind til en forhandler og lige chit chatte lidt....:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen nej de spurgte ikke os, vi købte det hos en forhandler vi kendte, men hvis det har interesse, ku vi måske finde ud af noget med at i kunne købe vores, så i bare selv skal sørge for oprettelse??? om ikke andet kan vi høre den forhandler vi kender ( kender ham privat) om overflyttelse???? det kan i tænke over...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg benytter selv Dreambox. Neptunsat.com (ligger i malmø) har masser af muligheder og de er billige. Er det fordi i ikke selv kan sætte den op i er i tvivl eller hvordan? i skal lige sikre jer frit udsyn osv i den rigtige retning (syd):) /Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nej de spurgte ikke os, vi købte det hos en forhandler vi kendte, men hvis det har interesse, ku vi måske finde ud af noget med at i kunne købe vores, så i bare selv skal sørge for oprettelse??? om ikke andet kan vi høre den forhandler vi kender ( kender ham privat) om overflyttelse???? det kan i tænke over...
Tja det kunne da godt være vi kunne finde ud af det.... :th2: Du kan lige smide mig en PM´er. Så kan vi snakke videre der. Hvad er det for et mærke receiver? Og hvornår flytter i egentlig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg benytter selv Dreambox. Neptunsat.com (ligger i malmø) har masser af muligheder og de er billige. Er det fordi i ikke selv kan sætte den op i er i tvivl eller hvordan? i skal lige sikre jer frit udsyn osv i den rigtige retning (syd):) /Tommy
Tjaa.... det er nok mest fordi vi ikke har en hat forstand på det i det hele taget.... Der er flere af vores naboer som har parabol ude i haven. Så et eller andet må de da kunne fange.... :D Men om det er svensk eller dansk signal ved jeg ikke. Aner ikke om det er de samme frekvenser heller.... Men ja de er alle sydvendt. Dog ligger der en bolig blok lige mod syd. Tror dog ikke det har så meget at sige i det her tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt i andre tråde...: Vi købte Canal Digitals tilbud i Danmark - eller min mor gjorde... :rolleyes: Så slæbte jeg hele molevitten til Sverige, ringede til en antennemand som så kom ud og satte hele svineriet op, tilsluttede, søgte kanaler og fik det hele til at virke, mens han sludrede og drak kaffe. Det kostede vist 1600,- på regning, og det har bare spillet siden. Desuden har vi en digitalantenne stående i vinduet, den kan køre igennem Canal Digitals boks, så man dermed slipper for en ekstra fjernbetjeníng. Altså: Parabol og jord-antenne ind i samme boks...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har snakket om at få dansk Canal Digital her snart. (Og ja vi ved godt vi skal have en til at have abbonement for os i DK.)
Yes - og det fungerer tip-top via betalingsservice.
Så er det jeg spørger: Hvad er det nemmeste for os når vi skal anskaffe os alt udstyret?
Kommer lidt an på hvilket tilbud osv de kører. Jeg havde abonnement i forvejen da vi flyttede - men købte efter jeg var træt af at ringe hvert år og bede om 12 mdrs gratis lejedeboks en Digiality DVB-S modtager og en 80GB harddisk til så man kan optage og time-shifte. Den kostede vist 2400 sek, men det er nogen år siden og der er nok kommet nye modeller. Men det er en ganske basic no-nonsense boks, den fungerer upåklageligt. Kig på CD's side hvilke bokse de anbefaler - det eneste jeg kan anbefale er bestemt sådan en med harddisk i - det er super smart... :th2: Da vi flyttede herop smuttede jeg ligesom andre forbi den lokale antennebiks og aftalte at købe en parabol+LNB og opsætning af ham, det kostede alt i alt under 1.500 sek og har fungeret upåklageligt i 2½ år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

BTW, Lars - har du også Viasat eller kan jeg bare ikke huske noget? Overvejer nemlig lidt Viasat, da jeg gerne vil have News - men hvordan skal man så lige det? 2 paraboler eller 2 LNB'er eller 2 recievere eller 2 kort i samme reciever...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

har lige tegnet abonn på viasat guldpakke incl tv2 bundet i 12md ude på ullerup marked, man fik en trillebør med i hatten og nogle andre ting. står i min mors navn, jeg tog hele molevitten til malmø og satte det op på 5min, nu kan jeg tage alle danske kanaler, var slet ikke svært at finde syd og punktet, skal bare drejes 1mm af gangen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites