Pinoc 10 Anmeld indhold Skrevet January 2, 2007 Hej ! Jeg har fået en "betalingsanmærkning" fordi jeg skylder en små 5000 kr i danmark. Der har været lidt tovtrækkeri omkring jeg skylder dem eller ej. Jeg har ikke været i retten i Danmark men har så modtaget et brev fra et inkassofirma i Sverige om hvis jeg ikke betalte så fik jeg den anmærkning som jeg nu har fået. Det er snart 2 år siden. Nu vil jeg egentligt gerne have sagen ud af verden selvom jeg stadig ikke mener at skylde de penge og har kontaktet den danske advokat som står for sagen. Hun siger nu at hun ikke kan få den anmærkning væk før der er gået 3 år - og så er det ikke engang sikkert der bliver fjernet. Men altså jeg tilbyder at betale gælden - som er vokset en del pga. renter - mod at blive fjernet fra det "register" - men det kan ikke lade sig gøre ? Er der nogen som ved om det kan passe ? Mvh. Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2007 Hvis du har fået en betalingsanmærkning og kreditors krav er gyldigt (og det er det jo nok, siden du overvejder at betale) er du "brændemærket" i 3 år, og den kan ikke slettes. Hvis det viser sig at kreditors krav er uretmæssigt kan du få den fjernet, men det lyder ikke sådan... Og en betalingsanmærkning er noget L#¤%!!! Glem alt om lån i banken, kredit på bilen, telefonabonnement uden depositum o.s.v. :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pinoc 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2007 Hurtigt svar - tak. Jeg har sådan set ikke vedkendt mig den gæld men jeg mener ikke at jeg har haft mulighed for at få min sag "prøvet" nogle steder. Jeg har ikke været i fogedretten eller noget lignende. Men fordi det "kun" drejer sig om 5-6000 Dkr. har jeg nu valgt at betale for at få det lagt bag sig. Hvis jeg stadig var i Danmark ville jeg nu nok have gjort noget mere for at ikke betale de penge. Det "sjove" er jo at jeg ikke står reg. nogle steder i DK for det her. Allan Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 må man være så fræk og spørge hva det drejer sig om? fordi jeg står lidt i samme situation, jeg skylder telia nogen penge som har jeg gjort i snart 3 år og jeg gider ik betale dem af princip fordi jeg syntes de nogen fjolser og engang imellem hver 3-5måned får jeg et brev fra lindorff inkasso at det er en princip sag og la la la, de har sendt det brev med RKI men det er kun vente position jo så ingen kan se dig andre end RKI medarbejdere og en selv hvis man beder om papir fra RKI, en dansk bank kan f.eks ikke se dig i RKI, men efter 5 år udløber den gæld og så den blevet for gammel så vidt jeg har forstået det og derfor vil jeg bar blive ved med at pisse på dem, men hvis de kan gøre det pis i sverige er man jo lidt på røven jeg troede bar det var ærgeligt for de danske firmaer når nu man flyttede til "udlandet" ?? jeg har som dig heller ik været i retten eller skrevet under på jeg skylder dem de penge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 Hvis du har fået en betalingsanmærkning og kreditors krav er gyldigt (og det er det jo nok, siden du overvejder at betale) er du "brændemærket" i 3 år, og den kan ikke slettes. Hvis det viser sig at kreditors krav er uretmæssigt kan du få den fjernet, men det lyder ikke sådan... Og en betalingsanmærkning er noget L#¤%!!! Glem alt om lån i banken, kredit på bilen, telefonabonnement uden depositum o.s.v. :thumbdown Jeg fik en anmærkning grundet en Pbøde der ikke blev betalt rettidigt. Men jeg har da både taget nye lån i banken, senest var det et ret stort til bil. Har da også forsikring på bilen. Dog kunne jeg ikke få det helt billige selskab grundet den anmærkning, men salus er ligeglade. Men det er noget hø med den anmærkning, sørg helst for at undgå dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 må man være så fræk og spørge hva det drejer sig om? fordi jeg står lidt i samme situation' date=' jeg skylder telia nogen penge som har jeg gjort i snart 3 år og jeg gider ik betale dem af princip fordi jeg syntes de nogen fjolser og engang imellem hver 3-5måned får jeg et brev fra lindorff inkasso at det er en princip sag og la la la, de har sendt det brev med RKI men det er kun vente position jo så ingen kan se dig andre end RKI medarbejdere og en selv hvis man beder om papir fra RKI, en dansk bank kan f.eks ikke se dig i RKI, men efter 5 år udløber den gæld og så den blevet for gammel så vidt jeg har forstået det og derfor vil jeg bar blive ved med at pisse på dem, men hvis de kan gøre det pis i sverige er man jo lidt på røven jeg troede bar det var ærgeligt for de danske firmaer når nu man flyttede til "udlandet" ?? jeg har som dig heller ik været i retten eller skrevet under på jeg skylder dem de penge[/quote'] Du tager da grueligt fejl kammerat! Alle firmaer, banker og lign. kan få oplyst om du står i rki. Og den med de 5 år, er kun hvis de ikke rykker dig for det, og det gør de jo så åbenbart, og sålænge du ikke betaler ryger der renter på og det bliver bare endnu dyrere! Så pis du bare løs, det er ikke dem du pisser på men dig selv;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 det gør jeg så ik:th2: nu har vi selv haft møde med RKI nede i den butik jeg arbejder og RKI fungere sådan at hvis du f.eks har en telefon regning hos sonofon du ik har gidet og betale og de efter et par rykkede stadig ik har fået deres penge overdragen sagen til inkasso så får du et par breve fra dem hvor du til sidst efter de intet har fået ud af dig modtager et lyserødt brev fra RKI hvori du skal sætte din underskrift hvis du vedtager at du skylder dem disse penge GØR DU DET; kommer du i RKI så banker osv kan se dig skriver du ikke under skal du læse hvad der står med småt på det lyserøde brev at PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT KAN RKI'S KUNDER IKKE SE DIG I DERES REGISTER det er hvad RKI selv har forklaret mig da de var nede i vores butik da vi var mulige kunder hos dem jeg og jeg har da lige fået lov og låne 2.5mill i sverige uden problemer fordi de ikke kunne se jeg var reg i RKI man står nemli kun på den interne venteliste som banker osv IKKE har adgang til du kommer KUN på den rigtige RKI liste HVIS du enten SELV underskriver det papir som de sender til dig at DU skylder dem de penge ELLER de hiver dig i retten og du BLIR DØMT af en dommer at du skylder dem de penge og chancen for de hiver dig i retten er pænt lille da det koster dem kassen men er der nogen som ved om de danske firmaer har anderledes muligheder hvis man bor i sverige så man ik kan pis på dem sådan som jeg har gjort indtil nu for det jo lidt nedtur at få sådan en anmærkning selvom jeg går ind for at købe ting kontant Du tager da grueligt fejl kammerat! Alle firmaer, banker og lign. kan få oplyst om du står i rki. Og den med de 5 år, er kun hvis de ikke rykker dig for det, og det gør de jo så åbenbart, og sålænge du ikke betaler ryger der renter på og det bliver bare endnu dyrere! Så pis du bare løs, det er ikke dem du pisser på men dig selv;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 Anmärkning Hvis du skylder penge så betal hvad du skylder. Hvis du er uenig i kravet så hyr en advokat og træk modparten i retten, bare truslen om det får i de fleste tilfælde alle de useriøse krav til at forsvinde, det pis med ikke at betale fordi "det er en principsag" er noget bræk. Her i Sverige er det lidt nemmere at få penge ud af folk og det er der sikkert mange små selvstændige næringsdrivende der er glade for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites