Jump to content
Gio

Nytårsaften - Galla-brag eller Hygge-knald?

Recommended Posts

Det bliver nok på Fødsels afd. På Helsingborg Sygehus :scared: Fødslen ser ud til at være startet Så baby kommer idag eller i morgen :love: Godt nytår til alle
Jamen tillykke da med det og godt nytår deroppe også

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant at høre om folks syn på - og erfaringer med - nytårsaften...og grundlæggende rart at høre jeg ikke er den eneste, når jeg slår mig i tøjret over de former festen efterhånden har taget mange steder. I år bliver jeg hjemme - og vil istedet se frem til at være fuldt funktionel imorgen ;) Go´ vind til Pakwhan & Co med forøgelsen - og til diverse kransekage-bagere og fest-aber :th2: 2007 er 12½ time væk. Det skal blive spændende at se hvad det vil bringe med sig. b199.png

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Personligt er min erfaring at jo større nytårsfesten slåes op jo større er skuffelsen.. de allerbedste nytårsaftener i mit liv har været de overraskende. De små hyggefester der var vildt sjove og værd at mindes... Budget i år 300 kr + drikkevarer...privat fest i Ørestad 10-12 deltagere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi blir hemma. En god roastbiff, champagne och kransekage. Om vädret tillåter det så kan vi se hela Tååstrups fyrverkerier från 1e sal (inga eget krut, jag håller mig på stoooort avstånd från saker som exploderar), med varsin nyårs-cigarr och "bubbel". Katten ligger i ett hörn någonstans och kommer inte fram förrän på morronen. Vi håller henne inne från kl 19 - 20 ca. Jag tycker att ni exil-danskar har en viktig uppgift i Sverige, och det är att lära svenskarna äta kransekage till champagnen. Bättre kombination än så finns nästan inte!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil for at følge op lige poste et billede af hvordan de dér kransekager kan tage sig ud når man sørger for at opskriften følges korrekt. Der mangler jo så lige glasuren' date=' men den kommer senere.[/quote']Sådan! :thumbup: Medmindre i kun skal være tre-fire om dem, så håber jeg du har bagt en bradepande mere ;) Det ser yummy ud...*slubre*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag tycker att ni exil-danskar har en viktig uppgift i Sverige' date=' och det är att lära svenskarna äta kransekage till champagnen. Bättre kombination än så finns nästan inte!![/quote']Jeg præsenterede kombinationen for en tysker og en hollænder i fredags. Hollænderen var helt salig - tyskeren synes det var noget uuuunderligt noget. :rolleyes: Holland har også én eller anden ting med meget søde kager - især op til juletid. Så et par hollandske specialiteter er det også blevet til, imens vi har gået og knoklet. Og lad mig sige det simpelt: jeg kunne sagtens føle mig hjemme ved et hollandsk jule/nytårs-bord :) Det tyske, derimod....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man överhuvudtaget köpa kransekage i Sverige eller måste man importera den, alternativt baka den själv? Jag kommer inte ihåg att jag sett det i svenska butiker, men nu är det 5 år sen jag flyttade, och mycket har hänt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man överhuvudtaget köpa kransekage i Sverige eller måste man importera den' date=' alternativt baka den själv? Jag kommer inte ihåg att jag sett det i svenska butiker, men nu är det 5 år sen jag flyttade, och mycket har hänt.[/quote'] Vi forsøgte sidste år, og det eneste vi kunne finde var en pakke med 6 stk. meget fabriksfremstillede og tørt udseende bitte-små kransekager. Nils forsøgte at overtale os til at Spätkaka var løsningen, men jeg kastede mig frygtløst over at bage nogen selv - de blev meget udflydende og flade. I år til gengæld lykkedes det at lave nogen ret velformede eksemplarer der nu venter pænt på at klokken slår 12.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Vi har også 2 hunde hvoraf den ene er räd for krudt. Men vi har her i SE fået nogle piller som vi kan give hende nytråsaften. Det er bedre for hunden end al den angst. Pröv at tale med dyrlägen om det näste år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jag tycker att ni exil-danskar har en viktig uppgift i Sverige, och det är att lära svenskarna äta kransekage till champagnen. Bättre kombination än så finns nästan inte!!
Vi gjorde lidt i den retning. Claus havde bagt kransekage m chokoladebund og vi pakkede fint ind i celofan, ringede på hos vores nye naboer og fortalte vi var de nye i nr. 3, samt at kransekage var dansk tradition :) Vi fik således en fin start i vores nye kvarter. Godt nytår til alle.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Ja vi gav bajer i dag da de rejset huset og satte varme på i löbet af 70 minutter. I går en stöbt grund, i dag et hus med isolering, skabe, elledninger osv. tilslutter el så det kan gennemvarme huset med henblik på tapesering. Det er det hurgtigste jeg har set, så vi aleverede lige en dansk ramme til fordeling blandt håndvärkerne. Vi flytter ind om 4½ uge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites