Humle 10 Anmeld indhold Skrevet December 29, 2006 ikke lidt højt ude i udkanten af Malmö ? 43,5 kvm for 810.000 samme boligtype solgtes for mellem 400.00-500.00 for bare 6 måneder siden. Lyder lidt som sælger lige skal prøve af om der er nogen (en naiv friværdi-dansker måske) der hopper på den. http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66242269&OBJTYPE=CMBoLgh Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Der er godt nok en billig hyre, men jo jeg syntes også det er for dyrt for den der lejlighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Jo det lyder da rimelig pebret! Lindeborg har dog altid været lidt dyere men det tilfælde lyder liiige i overkanten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Der er godt nok en billig hyre' date=' men jo jeg syntes også det er for dyrt for den der lejlighed.[/quote'] Min hyre lå også der da jeg købte for godt 2 år siden. Den er dog lige steget pga diverse forhøjede afgifter for varme osv til 2600. Men stadig sælges lejlighederne kun for omkring 9-10k pr kvm. og det er ikke engang lige så langt ude som Lindeborg. Så det er en der vil prøve at score kassen, forståeligt. Hvem vil ikke det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Så det er en der vil prøve at score kassen' date=' forståeligt. Hvem vil ikke det?[/quote'] He he ja vi prøver jo allesammen:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 He he ja vi prøver jo allesammen:th2: Hehe - selvfølgelig gør vi det :D Jeg synes også at prisen er lige i overkanten. Man kunne jo næsten få en af Lindeborgs berømte 3 værelses lejligheder hvis man lige smed 100K ekstra. Mht. den månedlige hyre, så er den da ikke vildt billig. Jeg betaler 3700 for 87 kvm. Med den hyre den lille lejlighed koster, ville det svare til at jeg skulle betale 4451 kr. hvis man ganger op med kvm. Iøvrigt fandt jeg denne her artikel: Mäklarchef spår fortsatt bostadsrally, som jo kan være motivationen bag vores kære sælgers "utrolige" prisfastsættelse af sin bostadsrätt . Men hvem ved, måske når Hyllievång station, Shoppingcentret og Malmø Tower står færdig ude ved vandtårnet, så kan man handle lejlighederne i Lindeborg til de penge?? Ifølge den svenske wikipedia vokser Malmø med 10.000 mennesker hver femte år - så der skal da bygges en del nyt for ikke at tvinge boligpriserne i vejret, hvis tallene er rigtige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Hehe - selvfølgelig gør vi det :D Jeg synes også at prisen er lige i overkanten. Man kunne jo næsten få en af Lindeborgs berømte 3 værelses lejligheder hvis man lige smed 100K ekstra. Mht. den månedlige hyre, så er den da ikke vildt billig. Jeg betaler 3700 for 87 kvm. Med den hyre den lille lejlighed koster, ville det svare til at jeg skulle betale 4451 kr. hvis man ganger op med kvm. Nu ved vi jo allesammen at hyre ikke har noget med størrelsen på lejligheden at gøre, men noget at gøre med foreningen forbrug og gæld osv at gøre;) Så 2200sek (tror jeg det var) er vil ikke helt skidt. der er kun 40 i hele Malmø til salg med en hyre under 2000, og der er trods alt 391 bostadsrätter til salg, så det er i den billige ende, med hensyn til hyren;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Nu ved vi jo allesammen at hyre ikke har noget med størrelsen på lejligheden at gøre, men noget at gøre med foreningen forbrug og gæld osv at gøre;) Så 2200sek (tror jeg det var) er vil ikke helt skidt. der er kun 40 i hele Malmø til salg med en hyre under 2000, og der er trods alt 391 bostadsrätter til salg, så det er i den billige ende, med hensyn til hyren;) Hmm... fair nok. Jeg troede at hyren på en eller anden måde var proportional med antal kvm... Men der er sikkert nogle faste udgifter pr. medlem jeg ikke har tænkt på... Oki, jamen så er det jo bevist - 2200sek er sk... billigt :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Hmm... fair nok. Jeg troede at hyren på en eller anden måde var proportional med antal kvm... Men der er sikkert nogle faste udgifter pr. medlem jeg ikke har tænkt på... Oki' date=' jamen så er det jo bevist - 2200sek er sk... billigt :D[/quote'] Sk... billigt vil jeg nu ikke sige, men i den billige ende ihvertfald;) Den nedenstående er på 114 kvm, og en hyre på 1083 Sek, det er sk... billigt, men tilgengæld er den rimelig peberet:scared: http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3406786&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Sk... billigt vil jeg nu ikke sige, men i den billige ende ihvertfald;) Den nedenstående er på 114 kvm, og en hyre på 1083 Sek, det er sk... billigt, men tilgengæld er den rimelig peberet:scared: http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3406786&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Halløj, det var sgu en billig hyre! Utrolig at dette er økonomisk mulligt?! Ellers noget peberet men så får man jo også udsigt over den gamle St. Petri fra et af koøje-vinduerne :D Som ekstra krydderi kan man jo nyde lyden af alle bilerne der skal ind til Caroli lige ved siden af... Ligesom Lindeborg-lejligheden er kvm prisen nok lidt for peberet. Helt ærlig 37.500 Sek/kvm - holly molly! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 *Den* køber... Sk... billigt vil jeg nu ikke sige, men i den billige ende ihvertfald;) Den nedenstående er på 114 kvm, og en hyre på 1083 Sek, det er sk... billigt, men tilgengæld er den rimelig peberet:scared: http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3406786&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ ...jeg gerne!! Meget gerne!! ( hvis den var lidt billigere... ) MKE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2006 Som ekstra krydderi kan man jo nyde lyden af alle bilerne der skal ind til Caroli lige ved siden af... Ligesom Lindeborg-lejligheden er kvm prisen nok lidt for peberet. Helt ærlig 37.500 Sek/kvm - holly molly! Ja det er også mere end jeg ville betale he he. Men jo lavere en hyre jo højere pris kan man få, der er naturligvis også mange andre ting der spiller ind, såsom størrelse, beliggenhed og stand:p Her er så den anden modsætnig høj hyra lav pris, vi er nede i 5800 sek pr kvm. Men man kan låne mange penge for de 9344 Sek man skal betale i hyra;) http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3455066&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2006 Hmm... fair nok. Jeg troede at hyren på en eller anden måde var proportional med antal kvm... Men der er sikkert nogle faste udgifter pr. medlem jeg ikke har tænkt på... Oki' date=' jamen så er det jo bevist - 2200sek er sk... billigt :D[/quote'] Hyren er proportionel til lejlighedens störrelse. Når foreningen dannes har man formler til at regne ud hvor meget mere en 50 kvm lejlighed skal betale i forhold til en 40 kvm. I visse foreninger tager man også vist hensyn til at nogen lejligheder har balkon eller ligger på en højere etage og har meget udsigt. Kommer helt an på dem der bygger og bestemmer de grundlæggende vedtægter for foreningen. Men det er rigtigt at jo højere hyre jo større er foreningens samlede gæld. Det kan man se i ''årsredovisningen''. Og i salgsopstillingen er det nævnt hvilken andel den pågældende lejlighed er i foreningen, fx. 1,42% (hvis det er en stor forening med op mod 100 lejligheder), eller måske 20% (hvis det er en lille forening med 5 lejligheder), og så tager du procenten og ganger med foreningens samlede lån, og så ved du hvor meget ''din'' lejlighed hæfter for af den samlede gæld. Høj hyre og meget lav pris betyder at du får det meste af lånet gennem foreningen, og det kan være et dyrere lån end du selv kan få det, hvis de har bundet renten i 8 år eller sådan noget. Det regnes for mindre attraktivt end hvis man selv får lov til at bestemme hvad for et lån man vil have. Meget lav hyre tyder på at foreningen har andre indtægter, at kælder eller stueetage er lejet ud til butikker. Det kan også tyde på at der måske ikke er lavet det store ved huset, og at der derfor kan ligge en tikkende bombe af VVS-udskiftninger (så kaldt ''stambyte'') og så videre. Flyt aldrig ind i et hus hvor de skal til at lave stambyte. For det første er det et mareridt mens det står på (svenske håndværkere skifter badeværelse lige så hurtigt som danskere bygger hele huse), for det andet ved man aldrig hvad stambytet gør ved fællesudgiften Jeg har siddet i bestyrelser i ''bostadsrättsföreningar'' flere steder i årenes løb, så det her var mest et grundkursus i hvad man skal være opmærksom på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2006 betaler 3700 for 87 kvm. Med den hyre den lille lejlighed koster, ville det svare til at jeg skulle betale 4451 kr. hvis man ganger op med kvm. ... Hyren er proportionel til lejlighedens störrelse. Når foreningen dannes har man formler til at regne ud hvor meget mere en 50 kvm lejlighed skal betale i forhold til en 40 kvm. I visse foreninger tager man også vist hensyn til at nogen lejligheder har balkon eller ligger på en højere etage og har meget udsigt. Kommer helt an på dem der bygger og bestemmer de grundlæggende vedtægter for foreningen. . Lige en tilføjelse:thumbup: Markowitch udregning med hyre divideret med kvm, kan bare ikke bruges på tværs af foreninger. Det er kun inde for samme forening at du vil kunne bruge den samligning. Fordi foreningernes bestemmelser og økonomi er vidt forskellige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2006 Lige en tilføjelse:thumbup: Markowitch udregning med hyre divideret med kvm, kan bare ikke bruges på tværs af foreninger. Det er kun inde for samme forening at du vil kunne bruge den samligning. Fordi foreningernes bestemmelser og økonomi er vidt forskellige. Ja, selvfølgelig. Undskyld hvis jeg tog det for givet. Hyren er proportionel i forhold til andre lejligheder i samme forening. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 31, 2006 svenske håndværkere skifter badeværelse lige så hurtigt som danskere bygger hele huse*kaffeGLUB* ...sådanne kommentarer er én af grundene til jeg holder af de fødder dér :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2007 ikke lidt højt ude i udkanten af Malmö ? 43,5 kvm for 810.000 samme boligtype solgtes for mellem 400.00-500.00 for bare 6 måneder siden. Lyder lidt som sælger lige skal prøve af om der er nogen (en naiv friværdi-dansker måske) der hopper på den. http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66242269&OBJTYPE=CMBoLgh Jo umiddelbart virker det da noget overvurderet ude på "marken" lindeborg - men forventningerne til fremtiden (Hyllievång station, Arena, Shoppingcentret og Malmø Tower osv.) som Lindeborg bliver direkte nabo til, er nok ved at slå kraftigt igennem på priserne. Jeg har selv kigget på lejlighed og deltaget i nogle budrunder på lindeborg de seneste par måneder, og efter det de lejligheder blev solgt til, så mener jeg faktisk ikke at prisen er vildt overvurderet - desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret January 1, 2007 Jo umiddelbart virker det da noget overvurderet ude på "marken" lindeborg - men forventningerne til fremtiden (Hyllievång station, Arena, Shoppingcentret og Malmø Tower osv.) som Lindeborg bliver direkte nabo til, er nok ved at slå kraftigt igennem på priserne. Jeg har selv kigget på lejlighed og deltaget i nogle budrunder på lindeborg de seneste par måneder, og efter det de lejligheder blev solgt til, så mener jeg faktisk ikke at prisen er vildt overvurderet - desværre. Hvad blev de solgt til de lejligheder du kiggede på? Vi købte selv en af dem på 62m2 for 905.000 for 6 måneder siden og var godt klar over at det var en ganske høj pris her... men vi ville bare have den :D Det er jo lidt spændende at høre om priserne bliver budt højere op allerede. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret January 3, 2007 Hvad blev de solgt til de lejligheder du kiggede på? Vi købte selv en af dem på 62m2 for 905.000 for 6 måneder siden og var godt klar over at det var en ganske høj pris her... men vi ville bare have den :D Det er jo lidt spændende at høre om priserne bliver budt højere op allerede. Bl.a. et 3-værelses renoveringsobjekt (dødsbo) hvor slutprisen endte på SEK 1.170.000 - hvor der ihvertfald skulle bruges omkring 150.000 ekstra (mæglerens oplysninger). Jeg kiggede også på andre lejligheder i starten af året i Lindeborg, og jeg må ærligt indrømme, at jeg blev noet overrasket over den stigning i priserne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Humle 10 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2007 ikke lidt højt ude i udkanten af Malmö ? 43,5 kvm for 810.000 http://beskriv.bovision.se/objcard/objcard.aspx?OBJGUID=66242269&OBJTYPE=CMBoLgh Pris nedslag 20k Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hejsan78 10 Anmeld indhold Besvaret January 15, 2007 Pris nedslag 20k :-) ja når man ikke kan få solgt den til prisen (i peridoden midt dec til primo jan hvor folk nok har andet at se til) så må man hellere give en et ordentlig hak nedad Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites