laughingfrog 10 Anmeld indhold Skrevet December 28, 2006 Nogen som har fornuftige bud på hvem som er billigst til at levere det skidt? Efter vi lige har fået efterregningen efter de har kigget på tælleren, kom jge til at tænke på om der er noget at spare ved at kigge rundt blandt leverandørene. P.t har jeg bare fortsat med den udbyder de gamle ejere af lejligheden havde (E.ON) Kom evt med nogle sammenlignings priser på Kw timerne, så ka det da ske der er andre end mig som måske kan spare lidt... :D (skal lige finde regningen og regne på prisen pr kw, så kommer min os) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakob F 10 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 elpriser Det kommer jo lidt an på hvilken aftale du har med E-ON. Har du rörlig pris eller fast pris? Det er noget der tyder på at rörlig pris i en lang periode har været den billigere løsning, der er vist også mange som mener at det vil fortsætte sådan. Jeg har også E-ON, og var inde på GOD-ELs hjemmeside for at samenligne priser. GOD-ELs var marginalt billigere, men en højere årsafgift betød at det ville være dyrere i længden. Med et årligt KWH forbrug omkring 23000 - 25000 byder en ren pris shopping ikke på større besparelser end ca 250 - 500 SEK afhængigt af udsving i elprisen. El prisen er pt. 0,64 SEK/KWH hos E-ON. Med skatter og afgifter giver det cirka en KWH pris på lige under en krone. Der er nok flere penge at hente på at spare på strømmen eller installere alternativ energikilde Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Lige under dit eget indlæg kunne du faktisk have fundet denne tråd der kunne have givet dig stort set al info omkring emnet.:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Jakob, hvis du tager E ONs rörlige elpris som ligger på 45,83 øre og sammenligner det med de 64 øre (reelt 65,9) så sparer du altså ca. SEK 4500 pr. år.........det er da en sjat! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 29, 2006 Som minimum - tegn en aftale med et elselskab. Har man ikke tegnet en aftale betaler man en "tilsvidarepris" der bestemt er i den dyre ende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret December 30, 2006 Med et årligt KWH forbrug omkring 23000 - 25000 byder en ren pris shopping ikke på større besparelser end ca 250 - 500 SEK afhængigt af udsving i elprisen. Nøøøj... Hvad med at få din egen vindmølle, det må da være lige før det kan betale sig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret January 1, 2007 Ja jeg der bor i lejlighed har brugt disse http://www.energibolaget.se/ og väret mycket nöjd med dom. Desvärre vil de ikke flytte med når jeg flytter i hus! da de kun tilbyder sig til lejligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2007 Desvärre vil de ikke flytte med når jeg flytter i hus! da de kun tilbyder sig til lejligheder. Hvem vil du så vælge? Jeg synes at erindre, at vi bliver næsten naboer - at I flytter til Klagshamn? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret January 2, 2007 Ja vi bliver nästen naboer, vi flytter ind i et nyt kvarter i Tygelsjö i starten af februar. Jeg har ikke valgt endnu men jeg vil bare lave en personlig kalkyl på http://www.elpriser.konsumentverket.se/ De er såmänd godt til denne webside. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 2, 2007 Hvem vil du så vælge? Jeg synes at erindre' date=' at vi bliver næsten naboer - at I flytter til Klagshamn?[/quote'] Jeg har forsøgt mig med KundKraft (www.kundkraft.se) - og har for de næste 12 mdr fået en pris på spotprisen + 1.66 øre pr kWh. Man betaler ikke abonnement for elaftalen i modsætning til så mange andre steder. Hos Kreab Energi som jeg ellers "standard" har er det + 3.50 øre pr kWh plus 288 kr/årligt i abonnement. Med et forbrug på omrkign 20.000 kWh giver det rundt regnet en besparelse på (3.50 - 1.66)*20.000 = 368 sek + 288 kr = 656 kr + moms = 820 kr/årligt. Det er jo ikke FORMUER vi taler om her, men det koster jo ikke noget at få besparelsen. Eneste ulempe er to opkrævninger (en på overførslen fra Kreab og en for elektriciteten fra KundKraft) men man betaler alligevel ikke for at lave girobetalinger i Nordea Netbank når man først er kunde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2007 vi har lunds energi, tror jeg det hedder, da vi flytte i lejlighed, gik jeg bare end på tekniske forvaltning på komunen, så fixede det det, jeg tror dog ikke de er de billigste. mener vi er sat til ca. 3700kw om året? ved ikke om det passer, men med 2-3 computere kørende, suger det jo lidt strøm :) Mener jeg giver 3000-4000sek pr år. incl alt. Claus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Nadynka Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 IKEA...rabat.. Nogen som har fornuftige bud på hvem som er billigst til at levere det skidt? Efter vi lige har fået efterregningen efter de har kigget på tælleren, kom jge til at tænke på om der er noget at spare ved at kigge rundt blandt leverandørene. P.t har jeg bare fortsat med den udbyder de gamle ejere af lejligheden havde (E.ON) Kom evt med nogle sammenlignings priser på Kw timerne, så ka det da ske der er andre end mig som måske kan spare lidt... :D (skal lige finde regningen og regne på prisen pr kw, så kommer min os) Hey! Hvis man har IKEA family får man et par øre rabat hos dem ( E.ON ) kan ikke lige huske hvor meget... Nadynka.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Hvordan får man den rabatt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Nadynka Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Rabat Hvordan får man den rabatt? Man tilmelder sig IKEA Family hos IKEA så ringer man til E ON og siger " jeg er medlem af IKEA Family og jeg har hørt man så kan få noget rabat.... Jeg blev nødtil at ringe til dem, da IKEA ikke havde mit personnummer i første omgang...ellers kunne man bare tilmelde sig på E ON hjemmeside...+ at man ikke binder sig i 3 år! Vh Nadynka :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2007 Er der nogen der ved om den faste afgift til netselskabet er meget højere når man bor i hus i forhold til hvis man bor i lejlighed ??? Når vi nu snart flytter i hus, er den faste afgift til netselskabet ca. 1850 skr/år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2007 Er der nogen der ved om den faste afgift til netselskabet er meget højere når man bor i hus i forhold til hvis man bor i lejlighed ??? Når vi nu snart flytter i hus, er den faste afgift til netselskabet ca. 1850 skr/år Lyder højt. Det er vel ikke den samlede forventede betaling til netejeren, altså fast afgift plus variabel afgift pr. overført kilowatt? Jeg giver selv 12-1.300 pr. måler i fast afgift. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2007 Nej det er kun den faste afgift elöverföring er 18 öre/kWh + moms desværre Men af en eller anden grund er det altså væsentlig dyrere Abonnemang når man bor i Hus:confused: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret May 8, 2007 Nej det er kun den faste afgift elöverföring er 18 öre/kWh + moms desværre Men af en eller anden grund er det altså væsentlig dyrere Abonnemang når man bor i Hus:confused: Hm. Stor forskel. Man betaler i forhold til, hvor mange ampere, man har installeret. 1200-1300, som jeg giver for hvert hus er for 16 ampere, som er det mindste, man kan have. Hvis man har elvarme eller andet der trækker meget strøm, skal man have en større installation, og så betaler man mere i fast afgift. Måske kan man få lavere pris, hvis man ændrer forbrug? I dunno... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2007 Nej, forbruget er ikke det afgørende. Kun ampere tallet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pakwhan 10 Anmeld indhold Besvaret May 9, 2007 Ja kan se vi har 20A instaleret (opvarning: Varmepumpe) så det er nok derfor så Tak;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Vi flytter i nyt hus 3. sep der med gulvvarme + det løse løber op i ca 20.000 kwh hvis jeg nu gerne vil meldes til Kundkraft hvordan er proceduren så - det er Trelleborgs Elforsyning der har ledningerne. Jeg har mailet lidt med Kundkraft og de kan tilbyde en aftale der kan starte fra 1.11.07. Hvilken rækkefølge skal man ringe til dem 1. Trelleborgs Elforsyning (hvilken aftale??) 2. Kundkraft ?? Eller er det omvendt - det går jo ikke at jeg binder mig for meget til Trelleborgs Elforsyning hvis jeg ønsker at kunne benytte Kundkraft vil jo helst ikke stå uden el mellem 3.sep hvor vi flytter ind og frem til 1.11.07 hvor kundkraft kan tilbyde en aftale er der nogen som har nogen erfaringer med at flytte i nyt hus og ny elleverandør? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2007 Med mindre du gør noget aktivt binder du dig vist max for 3mdr ad gangen hos Trelleborg El. Allerede fra day 1 kan du melde dig til kundkraft som blot skal have af vide hvilken dato du kan løses fra Trelleborg El. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
darksaint 0 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2007 Skal man anmelde til dem man flytter ind eller finder de selv ud af det ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2007 Skal man anmelde til dem man flytter ind eller finder de selv ud af det ?? Den tidligere ejer kan have givet oplysningerne videre. Ellers kontakt dem lige. Her havde den tidligere ejer gjort det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tReaX 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2008 Dem af jer der har kundkraft, hvad giver i pr. kw/h eksl moms? Og jeg tænker primært prisen ved 'rörlig' aftale. For synes ikke jeg kan blive særlig klog på det inde på deres hjemmeside. Er blevet ringet op af vattenfall i dag, og de er i hvert fald billigere end Eon som vi har lige nu. Og synes egentlig vi har lidt ondt bagi ved at have EON, så regner med at skifte. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites