Jump to content
MKE

Overførsel fra DK til SE.

Recommended Posts

Niels har ikke læst hvad der tidligere er skrevet i denne tråd? Der er jo netop det gode ved det, at du overfører penge til Nordnet's danske konto - med reference til din svenske Nordnets depot.
Jeg tror ikke rigtig, jeg forstår, hvad du mener: Skal jeg sætte penge ind på nordnet.dk's konto med mit svenske depå-nr som reference? Eller vød? Jeg foretrækker nu at gøre som nordnet.se har fortalt mig, jeg skal gøre. Det er vel hverken mere eller mindre smart. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror ikke rigtig' date=' jeg forstår, hvad du mener: Skal jeg sætte penge ind på nordnet.dk's konto med mit svenske depå-nr som reference? Eller vød? Jeg foretrækker nu at gøre som nordnet.se har fortalt mig, jeg skal gøre. Det er vel hverken mere eller mindre smart. :)[/quote'] Ikke andet end at det jo er gratis at overføre penge mellem danske konti, og du jo selv kan vente med at veksle DKK->SEK til når kursen måske er bedst. Og ja, du har forstået det rigtigt man benytter den danske nordnet konto - også selvom man ikke er kunde i DK - til at overfører penge til SE med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Niels og Rlarsen, tak for svarene :=) HVordan overfører jeg i praksis til deres danske konto? Jeg har skrevet igår til Nordnet SE og spurgt om de har en dansk konto jeg kan overfører til og de har endnu ikke svaret. Hvordan har det fungeret for dig Rlarsen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Niels og Rlarsen, tak for svarene :=) HVordan overfører jeg i praksis til deres danske konto? Jeg har skrevet igår til Nordnet SE og spurgt om de har en dansk konto jeg kan overfører til og de har endnu ikke svaret. Hvordan har det fungeret for dig Rlarsen?
Du laver en alm. dansk overførelse til (se Hvordan sætter jeg penge ind?), bare med dig svenske depotnummer som reference. Dagen efter står pengene på din DKK valutakonto hos Nordnet SE, hvor efter du kan veksle til SEK og lave et "Uttag" via din "Föranmäl konto". PS: alt sammen står også beskrevet flere steder i denne tråd.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Mener du virkelig kun 20.000? - det er sgu da ubrugeligt!.
Det var en meget rar 'grænse' da et internetfirma der ved en fejl brugte mine kreditkortoplysninger til at hæve en masse penge på min konto. Jeg fik en venlig opringning fra Nordea om det virkelig var rigtigt at de skulle overføre 50 000 kr (eller hvad det nu var) til firmaets konto i USA, hvortil jeg kunne svare nej og overførselen blev stoppet. Nordea rådgiveren får tilsyneladende en meddelelse når man forsøger at overføre beløb over 20 K som han/hun så kan godkende eller afvise, mere indviklet er det ikke, og jeg synes egentligt at det er en meget smart sikkerhed :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er hvad der står på den danske Nordnet vedr. kontonummer: "Indbetaling til dit depot hos Nordnet Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference. Hvis du anmoder om overførslen i din bank senest kl. 16.00 på en hverdag, vil pengene normalt være til disposition på dit depot hos Nordnet næstkommende hverdag senest kl. 10.00." Til dette kontonummer overfører du dine penge - med det svenske depotnummer som reference.
Er det stadig det nummer, Nordnet modtager indbetalinger på? (Selvom jeg logger ind via www.nordnet.dk, bliver jeg per automatik smidt ind i det svenske depot og kan ikke se danske kontaktoplysninger.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er det stadig det nummer, Nordnet modtager indbetalinger på? (Selvom jeg logger ind via www.nordnet.dk, bliver jeg per automatik smidt ind i det svenske depot og kan ikke se danske kontaktoplysninger.)
JA, her er teksten fra nordnet.dk; "Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark: Regnr.: 5295 Kontonr.: 0010003512. OBS: Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference. Hvis du anmoder om overførslen i din bank senest kl. 16.00 på en hverdag, vil pengene normalt være til disposition på dit depot hos Nordnet næstkommende hverdag senest kl. 10.00."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
(Selvom jeg logger ind via www.nordnet.dk' date= bliver jeg per automatik smidt ind i det svenske depot og kan ikke se danske kontaktoplysninger.)
Hvis du ikke har et dansk depot kan du ikke logge ind på den danske side. Du kan dog godt logge ind med dine svenske brugerid/passws/nøgle fra den danske side - og omvendt med dine evt. danske oplysninger fra den svenske side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok, nu har vi hørt fra en kilde internt i Nordea at man nu kan overføre gratis mellem egne konti i Nordea, hvis man selv gør det via netbanken. En ny regel der er kommet indenfor de sidste 14 dage. Flot at lave hemmelige regler....specielt om gebyrer!!!! Personligt har jeg lige betalt 30 kr for en overførsel via netbank, så imorgen angriber jeg dem!!!! vender tilbage med et svar asap....
Ja, jeg hiver lige denne frem igen, da jeg i dag har talt med nordea i dk, som sagde, at jeg skulle betale 30 kr for en udenlandsoverförsel, selv om det var til min svenske nordea konto, hvor jeg en gang om måneden får overfört et fast belöb gebyrfrit. Jeg mener, at da jeg skiftede bank til Nordea, spurgte jeg specifikt til dette (gratis interne overförsler mellem DK og SE konti) og da fik jeg at vide, at det var gratis via nettet. Er der nogle nordea-kunder, der kan göre mig lidt klogere?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg hiver lige denne frem igen, da jeg i dag har talt med nordea i dk, som sagde, at jeg skulle betale 30 kr for en udenlandsoverförsel, selv om det var til min svenske nordea konto, hvor jeg en gang om måneden får overfört et fast belöb gebyrfrit. Jeg mener, at da jeg skiftede bank til Nordea, spurgte jeg specifikt til dette (gratis interne overförsler mellem DK og SE konti) og da fik jeg at vide, at det var gratis via nettet. Er der nogle nordea-kunder, der kan göre mig lidt klogere?
Emnet er gennemtæsket tidligere, men ja - har du konto i Nordea i begge lande, kan du overføre uhæmmet uden gebyrer, hvis du gør det selv via netbanken. Bare husk at vælge "Overførsel i Nordea", og markere boksen "Overførsel til egen konto" så slipper du for de 30 kr. i gebyr. Og se så at få overført - kursen har ikke været bedre siden Sverige "åbnede" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare lige husk at vælge "K" Det står for "koncern overførsel" og det sker i Nordea koncernen. Hvis man ikke vælger "K" men lader den stå på "A" som er standard, så kommer man til at betale 30 kr. alligevel....
hvor skal man välge "K"? Jeg kan ikke se det inde på min netbank. Der er mulighed for at välge "til egen konto i Nordea", men jeg kan ikke se noget A eller K. Er det noget man skal välge efter man har udfyldt alle felterne og trykket "send"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bare lige husk at vælge "K" Det står for "koncern overførsel" og det sker i Nordea koncernen. Hvis man ikke vælger "K" men lader den stå på "A" som er standard, så kommer man til at betale 30 kr. alligevel....
:rolleye::rolleye::rolleye: Den funktion findes heldigvis ikke i min version af Nordea Netbank

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mystisk. Jeg lavede for et par måneder siden 2 ekstra overførsler og sørgede for at vælge det man normalt gør for at få gratis overførsel... Blev dog opkrævet gebyrer så ringede til nordea og fik forklaringen med "k". Checkede det dog aldrig - tog det bare til efterretning... Måske en historie de smed min vej???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
JA, her er teksten fra nordnet.dk; "Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet, skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB Danmark: Regnr.: 5295 Kontonr.: 0010003512. OBS: Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference. Hvis du anmoder om overførslen i din bank senest kl. 16.00 på en hverdag, vil pengene normalt være til disposition på dit depot hos Nordnet næstkommende hverdag senest kl. 10.00."
Kan man stadigvæk gøre det på den måde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites