janlunde 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2007 Aha! Nu trillede 5-øren ned Nordnet har selvfølgelig et dansk kontonummer som pengene skal sættes ind på, og så er det Nordnet selv der sætter danske kroner ind på mit svenske depot. Eller ?? Ja det er rigtigt! Du betaler ingen gebyrer :th2:. Du hverken skriver eller taler med Nordnet, det hele foregår elektronisk. Efter et døgn ser du pengene i dansk valuta på dit svenske depot. Derfra kan du så veksle når du vil og overføre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2007 Her er hvad der står på den danske Nordnet vedr. kontonummer: "Indbetaling til dit depot hos Nordnet Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference. Hvis du anmoder om overførslen i din bank senest kl. 16.00 på en hverdag, vil pengene normalt være til disposition på dit depot hos Nordnet næstkommende hverdag senest kl. 10.00." Til dette kontonummer overfører du dine penge - med det svenske depotnummer som reference. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Aha! Nu trillede 5-øren ned Hehe - tillykke med premieren! ej undskyld - kunne ikke dy mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 ej undskyld - kunne ikke dy mig det ville jeg heller ikke have kunnet :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Chris 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Hej herinde... Nu har jeg siddet her og læst lidt med her på tråden og må sku indrømme at jeg ikke rigtig helt fatter hvorfor man skulle gøre alt det her. . . ? Det lyder lidt, som om det er rigtig mange penge, i sidder og sparer ved at gøre dette. Men skal lige have på det rene. . Er det ganske almindelige overførsler på: (20kilo-40kilo/måned) som fx. til betaling af ens faste udgifter eller har jeg forvildet mig ind på børshandlernes tråd:rolleyes: Hvis det drejer sig om almindelige overførsler som fx beløb som ovenstående. Så kunne jeg da godt tænke mig at høre hvor meget i sparer pr. måned på dette eller bare hvilken kurs i overføre til. Jeg har selv Skandiabanken i SE og i DK og der er det gratis at overføre penge og lige så tosset man vil, samt synes man ikke om kursen når den er bestemt. Så kan man i tidrummet kl.10-12 afmelde overførslen og prøve igen. Men klart hvis der virkelig er noget at spare på kursen på jeres måde, så håber jeg da der er en der har lyst til at forklare, for er sku ikke helt med:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Hvis du overfører DKK 10.000 til SE vil du få: - SEK 12.207 via en 'alm. bank' (kurs 8/2-07 0,8174) - SEK 12.075 via skandiabanken (kurs 8/2-07 0,8281) dvs. at du har givet SEK 132 som er ca. DKK 108 i 'gebyr' ved at benytte skandiabanken - som IKKE har noget gebyr Før jeg begyndte at benytte Nordnet gav jeg DKK 25 pr overførelse via basisbank.dk - uanset beløb størrelse (hos skandiabanken bliver 'gebyret' størrere jo højere beløb). DKK 25 er jo ikke så stort et beløb, men ganget op over et år - og hvis man overfører flere gange på en måned - bliver det hurtigt til en del penge. Via Nordnet er der intet overførelses gebyr. Du skal bare være opmærksom på at DU selv skal gøre arbejdet - forstået på den måde at, du først overfører pengene til Nordnet, hvorfra du via deres website overfører de ønskede SEK videre til din svenske bank - der er altså ét ekstra led i overførelsen, og i stedet for at en overførelse normalt tager tre bankdage (medmindre at man har en 'særlig' DK->SE konto) kan du gøre det på to bankdage - og hvis du vil kan du også på én bankdag. Håbet at det var svar nok på dine spørgsmål - ellers spørger du bare igen :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Chris 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 jo tak . . . nu kan jeg da godt se det problemet tænkte nok at det "kun" var kursus det handler om. Men jeg troede faktisk ikke at der var så "stor" en forskel på de forskellige bankers kurser:rolleye: Ok. . .Så var der det med Nordbank. Er det en bank eller kun et change/exchange firma? og var der noget om, at der var noget smart i forbindelse med kombination af nordbank og de nye brobizz abbonnementer? Med venlig hilsen Chris Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 jo tak . . . nu kan jeg da godt se det problemet tænkte nok at det "kun" var kursus det handler om. Men jeg troede faktisk ikke at der var så "stor" en forskel på de forskellige bankers kurser:rolleye: Ok. . .Så var der det med Nordbank. Er det en bank eller kun et change/exchange firma? og var der noget om, at der var noget smart i forbindelse med kombination af nordbank og de nye brobizz abbonnementer? Med venlig hilsen Chris Nordbank?? Du mener vel Nordnet :th2: Nordnet er primært beregnet til aktiehandel o.l. - men det er ikke et krav at du benytter dig af sådanne handler :th2: Jeg kender ikke noget til "kombination af nordbank og de nye brobizz abbonnementer" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Chris 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 Nordbank?? Du mener vel Nordnet :th2: Nordnet er primært beregnet til aktiehandel o.l. - men det er ikke et krav at du benytter dig af sådanne handler :th2: Jeg kender ikke noget til "kombination af nordbank og de nye brobizz abbonnementer" Just precis. . . er det Nordnet jeg tænker på Ok og mange tak for hjælpen, tror lige det er noget jeg tjekke ud:th2: Med venlig hilsen Chris Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 12, 2007 Her er hvad der står på den danske Nordnet vedr. kontonummer: "Indbetaling til dit depot hos Nordnet Hvis du ønsker at indbetale penge på dit depot hos Nordnet skal du indsætte pengene på Nordnets klientkonto i SEB regnr.: 5295 kontonr.: 0010003512. Husk at angive dit depot-/kontonummer hos Nordnet som reference. Hvis du anmoder om overførslen i din bank senest kl. 16.00 på en hverdag, vil pengene normalt være til disposition på dit depot hos Nordnet næstkommende hverdag senest kl. 10.00." Til dette kontonummer overfører du dine penge - med det svenske depotnummer som reference. Nu er overførslen iværksat, så nu bider jeg negle ind til kl. 10 i morgen inden jeg KASTER mig på telefonen :D Så må vi prøve at se om vi kan sammenligne lidt med valutakurser. Men der er altså lidt gebyrer, eller hvad man vil kalde det, der står sådan her på Nordnet: Valutaspreaden oavsett mellan vilka valutor man växlar är 0,15%. D.v.s. mellan köp och säljkursen skiljer det 0,15% Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Det virkede! Pengene er gået ind. Der er ikke trukket gebyrer hverken fra Nordjyske eller Nordnet. Nu kan jeg så vælge at veksle dem til svenske kroner inde i mit depot, og så føre dem videre til mit eget konto. Skal jeg veksle dem nu med det samme eller vente til i aften? Men altså det der Nordnet, hold fast hvor er deres menyer forvirrende. Eller også skal jeg bare vænne mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Det virkede! Pengene er gået ind. Der er ikke trukket gebyrer hverken fra Nordjyske eller Nordnet. Nu kan jeg så vælge at veksle dem til svenske kroner inde i mit depot, og så føre dem videre til mit eget konto. Skal jeg veksle dem nu med det samme eller vente til i aften? Men altså det der Nordnet, hold fast hvor er deres menyer forvirrende. Eller også skal jeg bare vænne mig. Du kan overfører FØR du veksler - evt. vente til at kursen er gunstig :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Du kan overfører FØR du veksler - evt. vente til at kursen er gunstig :th2: Ja, de er overført til Nordnet som danske kroner til mit svenske depot. De står på den danske valutasaldo. Men hvordan ved man at kursen er ekstra gunstig? Er det ikke bare en gisning, eller kan man se det nogensteder hvor kursen er på vej hen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Ja' date=' de er overført til Nordnet som danske kroner til mit svenske depot. De står på den danske valutasaldo. Men hvordan ved man at kursen er ekstra gunstig? Er det ikke bare en gisning, eller kan man se det nogensteder hvor kursen er på vej hen?[/quote'] Du kan ikke bestemmer hvornår på dagen at Nordnet skal veksle dine penge - men du kan følge valuta kurserne på tekst TV, på nettet (evt. via din bank) - og så der ud fra bestemme dig for at veksle dine DKK->SEK. Du skal dog være opmærksom på at der 'løber' renter på din svenske Nordnet konto så længe at den er i minus - som jo så kan betragtes som 'gebyr'. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Du kan ikke bestemmer hvornår på dagen at Nordnet skal veksle dine penge - men du kan følge valuta kurserne på tekst TV, på nettet (evt. via din bank) - og så der ud fra bestemme dig for at veksle dine DKK->SEK. Du skal dog være opmærksom på at der 'løber' renter på din svenske Nordnet konto så længe at den er i minus - som jo så kan betragtes som 'gebyr'. Der står O kroner - det er vel ikke minus - det er vel bare plus minus O I så fald har jeg O kroner både på den norske, amerikanske og canadiske konto udover den svenske. Skal jeg lukke dem så for at undgå gebyrer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Der står O kroner - det er vel ikke minus - det er vel bare plus minus O I så fald har jeg O kroner både på den norske, amerikanske og canadiske konto udover den svenske. Skal jeg lukke dem så for at undgå gebyrer? Det jeg tænkte på var, at hvis nu at du overfører INDEN du veksler DKK->SEK - så vil din svenske konto gå i minus :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2007 Det jeg tænkte på var' date=' at hvis nu at du overfører INDEN du veksler DKK->SEK - så vil din svenske konto gå i minus :th2:[/quote'] Aha. Ja, det virker jo logisk. At først skal de veksles inden man kan overføre dem til sin bankkonto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 skandiabanken DK -> Nordnet SE Jeg anvender Skandiabanken i DK og har nu oprættet bruger i Nordnet SE. Tanken var at overføre DKK til Nordnet SE. Desværre er det ikke muligt i Skandiabanken DK. De kan kun flytte SEK til en svensk-registreret bank. Løsningen bliver vel derfor at jeg skal oprætte bruger hos Nordnet DK i tillæg. Någen andre der anvender Skandiabanken DK og Nordnet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 Jeg anvender Skandiabanken i DK og har nu oprættet bruger i Nordnet SE. Tanken var at overføre DKK til Nordnet SE. Desværre er det ikke muligt i Skandiabanken DK. De kan kun flytte SEK til en svensk-registreret bank. Løsningen bliver vel derfor at jeg skal oprætte bruger hos Nordnet DK i tillæg. Någen andre der anvender Skandiabanken DK og Nordnet? Jeg har Skandiabanken i både DK og SE, og har overført i SEK fra min danske konto til den svenske konto, i snart fire år uden problemer. Man kender jo kursen, så det er ikke så svært at regne om hvor mange SEK man skal overføre fra sin danske konto, og over til den svenske konto. Måske lidt omstændigt for nogle, men ikke rigtig et problem synes jeg. Er det et problem for dig, eller hvad mener du med at du vel bliver nød til at oprette dig som bruger hos Nordnet DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 Jeg anvender Skandiabanken i DK og har nu oprættet bruger i Nordnet SE. Tanken var at overføre DKK til Nordnet SE. Desværre er det ikke muligt i Skandiabanken DK. De kan kun flytte SEK til en svensk-registreret bank. Løsningen bliver vel derfor at jeg skal oprætte bruger hos Nordnet DK i tillæg. Någen andre der anvender Skandiabanken DK og Nordnet? Du skal be Skandiabanken sætte penge ind på Nordnets danske bankkonto i SEB's danske afdeling med dit svenske depotnummer som reference. Det er en helt intern affære for Nordnet at de placerer dine danske penge i et depot der tilfældigvis er administreret af en bruger i Sverige der så selv veksler dem til svenske penge og fører dem ind på sin svenske konto. Du kan have danske, svenske, norske, amerikanske og canadiske penge stående samtidigt i dit depot. rlarsen har tidligere i tråden opgivet hvilken bankkonto det er. der har også tidligere i tråden været nævnt noget med Skandiabanken og deres ''gebyrfrie'' overførsler mellem Danmark og Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 Jeg anvender Skandiabanken i DK og har nu oprættet bruger i Nordnet SE. Tanken var at overføre DKK til Nordnet SE. Desværre er det ikke muligt i Skandiabanken DK. De kan kun flytte SEK til en svensk-registreret bank. Løsningen bliver vel derfor at jeg skal oprætte bruger hos Nordnet DK i tillæg. Någen andre der anvender Skandiabanken DK og Nordnet? Nu overfører du jo ikke penge til en svensk bank - men til en dansk bank med ref. til dit svenske Nordnet depot :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret February 20, 2007 Nu overfører du jo ikke penge til en svensk bank - men til en dansk bank med ref. til dit svenske Nordnet depot :th2: Helt konge, rlarsen. Har nu overført til Nordnets danske konto i SEB, hvorefter pengerne kom ind som DKK på min depot i svenske Nordnet. Fungerer udmærket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
itudk 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2007 eTrade? Det bliver snakket meget om Nordnet, men nogen der ved hvordan det forholder sig til eTrade? :) Er det ligeså "smertefrit" som Nordnet? /itudk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
atsa17 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2007 veksel hos banken Nu ved jeg ikke om det kun er mig der har denne opfattelse: Selvom det er gratis at banken, ex. vis Nordea overfører beløbet, så tager de en god bid af kagen ved overførsel. Jeg skulle her for nylig veksle 80.000 SEK og kan huske at I forhold til exchange eller Forex ville jeg tabe 5.000 DKR. eller er det bare mig? Og ja, jeg har sammenlignet salgskursen fra begge steder. Så det kan godt være det er nemt, men i løbet af året er det vel "nogen" håndører man går glip af. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2007 Ja, det er bare dig. Banken snyder dig ikke for 5.000 kroner, når du veksler 80.000 kr. For at se, om du bliver snydt, og hvor meget, skal du sammenligne med Nationalbankens middelkurs for samme dag. Kursen hos Forex etc. er for håndtering af sedler, og kan ikke sammenlignes med en elektronisk overførsel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites