Jump to content
Junkeren

Højere månedsavgift i Annestad

Recommended Posts

Ved du om der er nogen stigning i Vagnmakarebyn? Mvh Allan T
Nu går vi som sagt og lurer på bolig i hele Annestad. Har netop hørt fra en mægler, at månedsavgiften i Vagnmakarebyn kommer til at stige med 13 % fra årsskiftet. Føj for den lede udfasning af statstilskud. Det er selvfølgelig ikke sikkert det er lige slemt i alle BRF'er. Nogen der har supplerende info??? /Junkeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lejet en lejlighed i Annestad fra d. 1-1-07. Blev informeret om at der kunne komme huslejestiginger, men har ikke fået noget eksakt beløb. Er der nogle der ved om der kun er tale om stigninger for bostadsrätter eller også for leje-lejlighederne? Og tror I det er samme 5 sats den vil stige...? :eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

De skal vel ha' dækket omkostningerne ved at leje ud, så jeg er sikker på at du får en bong..... Husk at købe, aldrig leje......................... Det kan ikke betale sig...

Har lejet en lejlighed i Annestad fra d. 1-1-07. Blev informeret om at der kunne komme huslejestiginger' date=' men har ikke fået noget eksakt beløb. Er der nogle der ved om der kun er tale om stigninger for bostadsrätter eller også for leje-lejlighederne? Og tror I det er samme 5 sats den vil stige...? :eek:[/quote']

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har købt lejlighed i Skräddarebyn (Bunkeflo 5) til indflytning i februar 2007, og følger derfor med i ejendomspriser og udbud/efterspørgsel i Annestad, og blev noget overrasket da jeg idag så følgende tilsalg på bovision.se: Sadelmakarebyn 2A: 2 lgh til salg Sadelmakarebyn 2C: 2 lgh til salg Sadelmakarebyn 2D: 1 lgh til salg Sadelmakarebyn 4C: 1 lgh til salg Sadelmakarebyn 4D: 3 lgh til salg Sadelmakarebyn 7A: 1 lgh til salg i denne tråd tror jeg at jeg har fundet svaret på hvorfor. Jeg er ret spændt på hvad omkostningerne bliver i Bunkeflo 5. I den økonomiske plan er prisen sat til 727SEK/kvm. Hvis renten stiger 1% er prognosen 858SEK/kvm, dvs 18% stigning :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er ret spændt på hvad omkostningerne bliver i Bunkeflo 5. I den økonomiske plan er prisen sat til 727SEK/kvm. Hvis renten stiger 1% er prognosen 858SEK/kvm' date=' dvs 18% stigning :sad:[/quote'] Hej DiveMaster Da udarbejdelsen af den økonomiske plan for Skräddarebyn har fundet sted inden lovindgrebet, tror jeg godt du kan forvente en stigning. Præcis hvor meget skal du nok ringe ned i din BRF for at finde ud af. Men jeg fatter ærlig talt ikke at det skal være så uigennemskueligt for både nuværende ejere og fremtidige købere at finde ud af at priserne stiger. Der må være mange (andre) der får sig en grim overraskelse den kommende tid. Mon ikke også det kan mærkes på markedet?!?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i Vagnmakerebyn (BRF Vagnshjulet 25), vi har også fået en stigning på lige præcis 13%. Årsagen var såvidt jeg har forstået at renten er steget og den åbenbart ikke var fastlåst. Under alle omstændigheder er der en gut, der er ved at starte en sag mod BRF'en fordi der står i kontrakterne at udgiften er låst. En anden "morsom" ting: De 13% er kun første stigning. I vores skrivelse fra BRF'en står der at skidtet stiger med 30% over de næste 2/3 år. Overvejer selv stærkt at sætte lortet til salg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites