Jump to content
Audii

Kørsels Penge

Recommended Posts

Hej Stod med en ven og snakkede om pendling mellem sverige og danmark - Jeg bor selv i sverige og arbejder i danmark - Kan jeg få det som hedder kørselsfradrag? Eller andre "goder" (Penge fra SKAT og kommunen o.s.v) nu hvor jeg pendler mellem sverige og DK?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der mange penge og hente sådan noget - har cirka 160 km TUR/RETUR
Uden at have regnet på det, så kan du få et befordringsfradrag på 55-70.000,- dkr om året. Og det kan sagtens være forkert gættet - men det er i det nabolag. (Jeg pendlede selv til Allerød i fem måneder, og har glemt det eksakte beløb jeg kunne trække fra :flov: )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Uden at have regnet på det' date=' så kan du få et befordringsfradrag på 55-70.000,- dkr om året. Og det kan sagtens være forkert gættet - men det er i det nabolag. (Jeg pendlede selv til Allerød i fem måneder, og har glemt det eksakte beløb jeg kunne trække fra :flov: )[/quote'] Det er så der dine skolepenge skal betales tilbage;) omkring 40- 45000 bliver det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er så der dine skolepenge skal betales tilbage;) omkring 40- 45000 bliver det!
160 km - 24 = 136km 100 km x 1,68,- = 168,- 36 km x 0,86,- = 30,24,- =198,24,- pr. dag I alt 43.612,80,- pr. år ...og hertil skal lægge fradrag for passage af broen. Og i mit tilfælde brugte jeg min bil, så det er 22.000,- ekstra oveni. Summa summarum 65.612,80,- i befordringsfradrag pr år, ved 160 km til arbejde i bil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor skal man henvende sig til for at få de her penge?
Normalt er det et fradrag på din selvangivelse, som du selv indtaster. Hvis befordringsfradrag vedr. et tidligere år, skal du kontakte det skattecenter som du er tilknyttet - se adrssen på din årsopgørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror jeg skal til at regne som GIO fremover :th2: Men befordringsfradrag bliver beregnet som nedenstående: (100 - 24) x 1,78 = 135,28 (160 - 100) x 0,89 = 53,40 135,28 + 53,40 = 188,68 pr tur/retur
Ok...jeg brugte 2006-satser. Og du glemmer da fradraget for broen... Desuden røg jeg til torskegilde sidst jeg flyttede til DK, og brugte regnemetoden som tidligere beskrevet. Det var der ikke noget brok over. Jeg blev korrigeret små 2000,- dkr. efter jeg havde smidt det hele i hovedet på dem (2004). Kan da godt være jeg er lidt "frisk på nogle punkter i min opstilling - men det mener jeg da ikke selv. Men forklar gerne hvof´ den ikke skulle holde. Jeg kan jo altid blive klogere ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

På SKAT's hjemmeside kan man beregne befordringsfradrag for 2005 - ja jeg ved det er kun 2005, men beregningen er den samme. Jeg har også være 'kaldt til torskegilde', da jeg begyndte til pendle fra Slagelse til København. Her havde jeg trukket 3.385 for meget fra - dem måtte jeg betale tilbage. Med 2005 satsen betyder det for dig at pr dag kunne du kun have fratrukket DKK 179,28 (DKK 39.441,60 pr år) plus 22.000 for bropassagen. Dette giver totalt DKK 61.441,60 for året. Dvs. at du har fratrukket DKK 4.171,20 for meget fra i befordringsfradrag. Der er kun tilbage at ønske dig tillykke med at SKAT ikke faldt over din kreative måde at beregne befordringsfradrag på :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' du har benyttet 2005-satser[/quote']2005-2006...who cares (men du har ret)...jeg tog dem fra denne side http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1291.html, og ville egentlig bare give Audii et fingerpeg om hvad han kunne forvente. Jeg er ked af at jeg har regnet forkert - men ærligt talt, så kunne det ikke rage mig mindre, når beløbet er så lille ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor starter jeg fra med og kræve de her penge? Jeg har intet forstand på selvangivelse o.s.v
Hvis du er grænsegænger' date=' så skal du kontakte Skat Øresund - ellers skal du have fat i den kommune du flyttede fra. De kan hjælpe dig hvis du er blank.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Audii! Inden du begynder at glæde dig for meget over de store tal - og eventuelt bestiller rejsen til Honolulu - er jeg desværre nødt til at fortælle dig, at du KUN FÅR 32 % af fradragsbeløbet.:cry:
Okay :) - Vi må forsøge da det jo er "gratis" penge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gratis penge ?? Gratis penge vil jeg ikke kalde det !! Jeg syntes at du skal vente med at flytte herover til du har undersögt tingene lidt närmere. Der venter en meget besvärlig hverdag hvis man ikke ved de mest normale ting fra hverdagen i DK. Kan skal selv kunne forske lidt i tingene hvis man skal bo herovre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg syntes at du skal vente med at flytte herover til du har undersögt tingene lidt närmere. Der venter en meget besvärlig hverdag hvis man ikke ved de mest normale ting fra hverdagen i DK. Kan skal selv kunne forske lidt i tingene hvis man skal bo herovre.
Æh...han bor allerede herovre :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites