Jump to content
Markowitch

Flytning af forsikring af ny bil.

Recommended Posts

Jeg har lige købt en Skoda Fabia RS som kom med 3 måneders betalt halvforsikring fra Trygg-Hansa. Der følger 3 års vognskadegaranti med fra Skoda, mens Trygg-Hansa tager sig af halvforsikringen - hele arrangementet kalder de TryggaMil. Men, her forleden fik jeg kaffen galt i halsen, da Trygg-Hansa's tilbud kom ind af dørsprækken. De ville have hele 11.000 SEK for at halvforsikre Fabia'en!! :rolleye: Efter at have læst herinde, kontaktede jeg dem og oplyste om hvornår mit kørekort var udstedt og prisen faldt til ca. 8.000 SEK. Så det var et godt trick jeg fik herindefra som jeg takker meget for :love2: Men, jeg fik også sat Insplanet på opgaven, og de har fundet en halvforsikring til kun 4.700 SEK hos Sveland, hvor selvrisikoen er 500 SEK mere, men til gengæld er selvrisikoen på motorskader meget bedre (2000 SEK mod 25% hos Trygg-Hansa) Jeg skal senest betale Trygg-Hansa d. 6/1-2007 og jeg ved ikke om jeg overhovedet kan skifte til Sveland, da jeg har svært ved at se hvad der sker med vognskadegarantien fra Skoda! Bortfalder min vognskadegaranti hvis jeg skifter til Sveland eller hvad??? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bortfalder min vognskadegaranti hvis jeg skifter til Sveland eller hvad??? :confused:
Ro på ... Din "vagnskadeförsäkring" er en del af handlen og følger bilen i 3 år. Den øvrige forsikringsdækning er du selv helt og holdent herre over. Tal med din forhandler, hvis du er i tvivl - selv er jeg ganske overbevist. Købte selv en Fabia RS i 2004 - den blev fra starten forsikret hos Länsförsäkringar. Din "begynder-forsikring" er typisk for det svenske bilmarked, hvor en billig forsikring dels er et godt salgargument, dels er god lokkemad for forsikringsselskaberne. Har selv lige forladt "BMW original-forsikring" på en bil, som jeg købte i sommer - ganske udramatisk :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ro på ... Din "vagnskadeförsäkring" er en del af handlen og følger bilen i 3 år.
Phhew! Jeg var i tvivl, og er det stadig lidt, om vognskadeforsikringen var min egen eller noget jeg fik fra Trygg-Hansa. Det er egentlig fordi jeg ikke har modtaget et papir fra Skoda om selve vognskadedelen at jeg blev i tvivl. Alt hvad jeg havde modtaget havde Trygg-Hansa's navn på det også papirene fra Skoda. Men jeg kontakter lige forhandleren og hører ad, bare for at være sikker!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej du Har selv købt ny bil i sommers og var også hos tryg hansa. Et par uger før forsikringen udløb fik jeg et tilbud:scared: fra tryg hansa og det var på ca 8000 årligt. Så kontaktede jeg insplanet og fik et meget bedre tilbud hos sveland 4200 sek. for en passat. Dernæst ringede jeg til tryg hansa og sagde til dem at jeg havde fået et meget bedre tilbud og derfor ønskede jeg ikke at fortsætte hos dem. Du skal bare huske at kontakte dem inden du skal starte på en ny periode. Og husk at be om en bekræftelse på opsigelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

PS! Glemte lige at fortælle dig at din vognskadeforsikring fortsætter ved tryg hansa som om intet var hændt. Du kan roligt skifte forsikring og hvis du så skulle få en præmieforhøjelse efter et år, så kontakter du insplanet igen og får et forhåbentligt bere tilbud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
PS! Glemte lige at fortælle dig at din vognskadeforsikring fortsætter ved tryg hansa som om intet var hændt. Du kan roligt skifte forsikring og hvis du så skulle få en præmieforhøjelse efter et år, så kontakter du insplanet igen og får et forhåbentligt bere tilbud.
Splint, jeg takker og bukker :rose: Jeg var netop i tvivl om hvad der skete med vognskadeforsikringen :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fatter altså ikke Trygg-Hansa's business model. Jeg fik også 3 måneders fri forsikring med hos Trygg-hansa, da jeg købte min brugte Audi A8 - det er ret meget værd på sådan een. Når folk lige har fået en ny bil er sandsynligheden for skader jo større. Når så de endelig skal til at tjene penge sender de et eller andet sindsygt højt tilbud ud, som skræmmer kunderne over til andre selskaber:rolleye: Er de bare dumme eller er der noget jeg ikke har fattet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg fatter altså ikke Trygg-Hansa's business model. Jeg fik også 3 måneders fri forsikring med hos Trygg-hansa, da jeg købte min brugte Audi A8 - det er ret meget værd på sådan een. Når folk lige har fået en ny bil er sandsynligheden for skader jo større. Når så de endelig skal til at tjene penge sender de et eller andet sindsygt højt tilbud ud, som skræmmer kunderne over til andre selskaber:rolleye: Er de bare dumme eller er der noget jeg ikke har fattet?
Du har helt ret! Det virker forkert at være så firkantet. :eek:. Da jeg ringede ind til Trygg-Hansa var der meget afvisende og ville ikke på nogen måde ligge op til forhandling af prisen, selvom jeg fortalte dem om Svelands gode tilbud... Da jeg derimod oplyste dem om at jeg havde haft kørekort siden 2004 og ikke som de antog, siden 2006, slog de straks 3000 kr af forsikringen. Dog først efter kundeservicen havde talt med sin chef :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He he... Markowitch jeg var igennem samme tåbelige affære med min RS & Trygg Hansa. De fattede simpelthen ikke at jeg lang tid i forvejen havde fået min forsikring på plads hos Läns til 3100 modsvarende deres forslag på 7000, så de sendte mig rykkere og trusler, selvom jeg havde notificeret dem på mail og tlf. De kan da næppe ville have gode kunder dér... Tag det med ro, og finde noget andet, og lad dem sejle deres egen sø!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er egentlig fordi jeg ikke har modtaget et papir fra Skoda om selve vognskadedelen at jeg blev i tvivl. Alt hvad jeg havde modtaget havde Trygg-Hansa's navn på det også papirene fra Skoda.
Det er da vist en fejl.... Med vores Octavia fulgte da et forsikringsbevis fra Skoda på den 3-årige vognskade forsikring inkl. vilkår/selvrisiko mv. Forsikringen af "resten" (det er en Octavia 2.0TDI DSG) giver vi 3.588 sek/år for hos IF inkl. BillXtra og ubegrænset mil. Edit: Vi prøvede at handle TryggHansa der også var leverandør af den 3 mrds prøveforsikring vi fik med på vores Peugeot 406 Coupe 3.0... De startede med at skulle have 12.000 sek/årligt, efter lidt palavren og at jeg havde haft kørekort en del år og egentlig er elitebillist fik de den ned på 8.500... Jeg fik den forsikret med samme selvrisiko for 4.600 sek årligt hos IF (hel forsikring). Gad ikke engang ringe til TryggHansa da de havde sendt mig et "tilbud" på 8.600 sek for fornyelse af Skodaens forsikring....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites