Rödde Ranch 10 Anmeld indhold Skrevet December 13, 2006 Nu har jeg boet her i Lilla Rödde i Blentarp siden d.1.9.06. Jeg kender stadig ingen mennesker og kender slet ikke til min by eller de nærliggende byer, og kan ikke tale svensk og forstår langt fra alt. Da jeg lige er blevet selvstændig og arbejder hjemme (skønt jeg ingen kunder har endnu...hehe) møder jeg derfor heller ingen igennem arbejdet. Så det kan godt blive lidt ensomt her midt i skoven...hulk hulk:cry: Er der ikke nogen derude der har lyst til at vise mig "Sverige" lige fra de lyse dag timer til de vilde våde natte timer hehe:laugh: Ja det kunne også være super hyggeligt med lidt liv på farmen her så jeg er altid frisk på at gi en kop the, kaffe eller øl, en badetur i poolen eller en tur i saunaen:laugh: Håber at høre fra nogle friske mennesker:) -------------- Sarah Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Håber at høre fra nogle friske mennesker:) Simpelt - det er bare at invitere - så plejer det at gå helt af sig selv. Men hvis der er spirituosa involveret, så er det nok en go´ idé at sørge for at folk har andet end en stald at overnatte i :p Og så er der jo også masser af arrangementer her i Malmö - og dér ved jeg at du er mere end velkommen. Igen er der jo lidt vej frem og tilbage - men det kan du jo kun takke dig selv for ;) Det er altid fedt at møde nye mennesker, heste, hamstre, krokodiller osv.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rödde Ranch 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Simpelt - det er bare at invitere - så plejer det at gå helt af sig selv. Men hvis der er spirituosa involveret, så er det nok en go´ idé at sørge for at folk har andet end en stald at overnatte i :p Og så er der jo også masser af arrangementer her i Malmö - og dér ved jeg at du er mere end velkommen. Igen er der jo lidt vej frem og tilbage - men det kan du jo kun takke dig selv for ;) Det er altid fedt at møde nye mennesker, heste, hamstre, krokodiller osv.. Åh vil da mene en stald er fin at overnatte i hehe:laugh: Det har jeg da i hvert fald, dem der kommer til at fryse mest kan jo bare ligge sig ind til hestene. Hvad er så det for arrangementer der er i Malmö??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Vi kan godt lide heste, og som Gio siger deter vare at invitere:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Nu har jeg boet her i Lilla Rödde i Blentarp siden d.1.9.06. Jeg kender stadig ingen mennesker og kender slet ikke til min by eller de nærliggende byer, og kan ikke tale svensk og forstår langt fra alt. Da jeg lige er blevet selvstændig og arbejder hjemme (skønt jeg ingen kunder har endnu...hehe) møder jeg derfor heller ingen igennem arbejdet. Så det kan godt blive lidt ensomt her midt i skoven...hulk hulk Er der ikke nogen derude der har lyst til at vise mig "Sverige" lige fra de lyse dag timer til de vilde våde natte timer hehe Ja det kunne også være super hyggeligt med lidt liv på farmen her så jeg er altid frisk på at gi en kop the, kaffe eller øl, en badetur i poolen eller en tur i saunaen Håber at høre fra nogle friske mennesker -------------- Sarah Hej Sarah Du skal skam ikke føle dig helt ensom ;) som Gio skriver, er der mange herinde fra der mødes og ses men som sagt bor vi jo heeeelt herude på landet Jeg bor selv i Skivarp som vel ligger ca 20 km fra dig og jeg er næsten altid også hjemme, da jeg er på barsel :D Så mine døre er også åbne hvis du har brug for at komme lidt ud.......Dog har jeg to meget overvenlige hunde som eeeeelsker når der kommer gæster!!!! smid mig en PM hvis du har lyst til at snakke eller ses ;) smil fra Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rödde Ranch 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 lyder bare godt Christina Hej Sarah Du skal skam ikke føle dig helt ensom ;) som Gio skriver, er der mange herinde fra der mødes og ses men som sagt bor vi jo heeeelt herude på landet Jeg bor selv i Skivarp som vel ligger ca 20 km fra dig og jeg er næsten altid også hjemme, da jeg er på barsel :D Så mine døre er også åbne hvis du har brug for at komme lidt ud.......Dog har jeg to meget overvenlige hunde som eeeeelsker når der kommer gæster!!!! smid mig en PM hvis du har lyst til at snakke eller ses ;) smil fra Christina Ej det lyder skønt, deværre har kæresten bilen hele dagen, men jeg er frisk. Er i dk hele weekenden, men finder da lige ud af noget med at hugge bilen en dag....hunde det er jeg helt cool med har selv 2 der også er meget glade for gæster. Gir lyd fra mig når bilen er hugget...hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ccdj 0 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Ej det lyder skønt' date=' deværre har kæresten bilen hele dagen, men jeg er frisk. Er i dk hele weekenden, men finder da lige ud af noget med at hugge bilen en dag....hunde det er jeg helt cool med har selv 2 der også er meget glade for gæster. Gir lyd fra mig når bilen er hugget...hehe[/quote'] Det gør du bare :D -Christina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Vi bor jo også ude på landet... Oplevelsen er at folk herude er utrolig søde, rare og hjælpsomme - i det mindste langt størstedelen. Men hvis man vil lære nogen at kende kræver det i høj grad at man selv render folk lidt på dørerne - men er man åben for det er vores oplevelse at det er ret let at lære sine naboer lidt at kende. Og de har styr på hvem man er.... ;) For 1½ års tid siden havde vi en løbsk ko stående, og der er en der har køer et par km herfra. Der kørte vi ned... "Nååå, det er jer oppe på Fäladsgården, ikke?". Han manglede ikke nogen køer, men skulle da endelig lige komme ind og se han havde lige fået kalve og snakke-snakke-snakke. Så.. Meget hyggelige mennesker bestemt. I øvrigt blev koens ejer fundet. I den anden ende af skalen er at vi blev inviteret til Amway hverve-møde i ly af at det var eftermiddagskaffe... Kan i øvrigt meget anbefale en bil-nr-2 når man bor sådan langt ude på landet. Det koster selvfølgelig lidt penge, men det er meget billigere end i Danmark. Vi havde da vi flyttede en gammel 1996 Citroën Saxo som vi solgte til 13.000 sek - i pæn stand. Den kostede så vidt jeg lige husker 800 sek om året i vægtafgift og 1400 sek i forsikring. Og så kunne man altid komme omkring selv om man var home-alone... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rödde Ranch 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Så glæder jeg mig til koen kommer hehe Oplevelsen er at folk herude er utrolig søde, rare og hjælpsomme - i det mindste langt størstedelen. Men hvis man vil lære nogen at kende kræver det i høj grad at man selv render folk lidt på dørerne - men er man åben for det er vores oplevelse at det er ret let at lære sine naboer lidt at kende. Og de har styr på hvem man er.... ;) For 1½ års tid siden havde vi en løbsk ko stående, og der er en der har køer et par km herfra. Der kørte vi ned... "Nååå, det er jer oppe på Fäladsgården, ikke?". Han manglede ikke nogen køer, men skulle da endelig lige komme ind og se han havde lige fået kalve og snakke-snakke-snakke. Så.. Meget hyggelige mennesker bestemt. I øvrigt blev koens ejer fundet. I den anden ende af skalen er at vi blev inviteret til Amway hverve-møde i ly af at det var eftermiddagskaffe... Kan i øvrigt meget anbefale en bil-nr-2 når man bor sådan langt ude på landet. Det koster selvfølgelig lidt penge, men det er meget billigere end i Danmark. Vi havde da vi flyttede en gammel 1996 Citroën Saxo som vi solgte til 13.000 sek - i pæn stand. Den kostede så vidt jeg lige husker 800 sek om året i vægtafgift og 1400 sek i forsikring. Og så kunne man altid komme omkring selv om man var home-alone... De forrige ejer af vores hus var ikke så gode venner med alle naboerne, og skønt vi har været rundt og hilse, så passer de meget sig selv, men måske det også har noget med årstiden at gøre? Det ville bestemt være dejligt med en bil til, men skal først lige have firmaet op at køre så jeg også tjener nogle penge, for nok er bilerne billige men har man ikke penge kan de være nok så billige. ---------- Sarah Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Hej Sarah, De forrige ejer af vores hus var ikke så gode venner med alle naboerne' date=' og skønt vi har været rundt og hilse, så passer de meget sig selv, men måske det også har noget med årstiden at gøre?[/quote'] Det er klart nok bedre om sommeren. Ham der solgte gården her til os - var vokset op herude og havde så lejet det ud en periode. Vi var (og er) nok "dem der har købt Olof's sted". Ellers så.. Når det bliver varmere - fyr op under grill'en og køb et par kasser rødvin - så kommer de nok ;) Yes-ja.. Men det har du så evig ret i... Med risiko for at ryge off-topic i din tråd, hvad laver du og dit firma? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2006 Rideklub og naboer Hej Sarah Vi bor også i et hus hvor der för har boet en meget upoupulär person, men derfor er vi ikke blevet det. Når folk flytter herover advarer jeg altid om at det er meget ensomt i starten, folk lukker ikke altid bare nye ind i varmen. Jeg har de senere år også oplevet at Danskere bliver mere og mere upoupuläre. Man skal holde meget lav profil, vi er jo faktisk fremmedarbejdere:rolleye: Hvad har du gjort for at annoncere for din hestepension ? Hvorfor går i ikke med i rideklubben ? Når jeg har skrevet om den til dig i andre indläg har du ikke skrevet noget om den tilbage, hvorfor ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2006 Hej igen (igen - fordi jeg også har skrevet i din anden tråd om hesteintesserede) Lige inden vi flyttede fra Lövestad i Sjöbo kommune lavede vi et dansker netværk som stadig består. Det er ikke så stort endnu, men det bliver det vel en dag. Se på www.oresundsinfo.dk under Sjöbo forrummet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites