Junkeren 10 Anmeld indhold Skrevet December 11, 2006 Hej! Min kæreste og jeg er på boligjagt i Malmö og jeg har fundet meget nyttigt info herinde den seneste tid. Vi er kommet så langt som at byde på en bostadsrätt i Annestad, Bunkeflostrand. Men jeg undrer mig lidt over hvordan det foregår herovre med den åben budgivning. Budene ligger en smule under sælgers udsalgspris. Vi har i dag forhøjet vores bud 2 gange, men jeg sidder med en lidt røvet fornemmelse. I princippet kan jeg jo ikke vide, om mægleren kører en beskidt taktik og opdigter nye bud eller det er reelt nok... Er der nogen der har erfaringer med dette og om der er nogen måder at kontrollere det på??? Ellers tror jeg vi skal spille på flere heste... /Junkeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Når det kommer til prisen, handler mægleren udelukkende i sælgerens interesse. Så jeg kunne forestille mig, at hvis sælgeren be'r mægleren sige at der er et højere bud, for at presse prisen, så sker det... Om det er lovligt aner jeg ikke, men kan ikke forestille mig at det ikke er... Derfor er det en god idé at sammenligne med andre salgsopstillinger, så man ikke bliver røvrendt fuldstændig, selv om det kan være svært at finde sammenligningsgrundlag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Vi har lige haft et tilfælde her i foreningen..... En lejl blev budt op i 1,250 mill. Sælger informerer et ældre par om at der er højere bud og de ville bare ha' den.... Så de smed 1,45mill...... Sælger sagde ikke hvad det højeste bud var..... Er der budrunde på tingene, så kan du være sikker på at blive kneppet i røven....for hårdt!!! Jeg har været ude at kigge på lidt ejendomme, men de smider dem ud i budrunde for at få prisen. Tror de..... 2 af dem vendte tilbage og spurgte om jeg stadig var interesseret efter 4 mdr. Og nej det var jeg ikke, for i de tilfælde mener jeg ikke at mægleren var reel og så handler jeg bare ikke..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Nogle mæglere sætter også udgangsprisen lavt for at gøre det mere attraktivt. Når først budrunden er igang kommer det let over markedsprisen, derfor kan det være smart at kende prisen i området. Vi fik efterfølgende en liste over de andre budgivere med telefon nummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Hmmm.... havde det sq lidt på fornemmelsen. Tak for info - strategien med flere heste må være vejen frem. Det kan godt være vi ikke får den lejlighed vi ALLERhelst vil ha', men hvis alternativet er at blive taget i miklen... /Junkeren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Hmmm.... havde det sq lidt på fornemmelsen. Tak for info - strategien med flere heste må være vejen frem. Det kan godt være vi ikke får den lejlighed vi ALLERhelst vil ha', men hvis alternativet er at blive taget i miklen... /Junkeren Hej Junkeren, Man kan jo aldrig vide sig sikker. Da vi lå i budrunde på vores hus var min kæreste også mistroisk. Dog havde vi sat os et max beløb i hovedet som vi ville betale og bestemte os for at det var altså grænsen. Hos os skulle der også være råd til istandsættelse bagefter. Men altså, når det kommer til en bolig som man gerne vil have så er det jo dejligt at vinde budgivningen. Men vær bevidst om den pris I max vil give. Så kan det jo vel ikke gå helt så galt. Jeg kan jo ikke vide 100% om vi gav "for meget", men jeg tror det nu ikke. Vi var 10 par i vor budgivning og vi bød kun over med 10.000,- da det sidste par faldt fra... såeh - jeg synes det var kool nok. Jeg vil personligt fraråde dig fra at være "smart" og byde 50.000 over. Det er jo i sådan et tilfælde du kan komme til at betale for meget... du aner jo ikke om dine modstandere blot har 10.000 mere at spytte i puljen. Held og lykke til jer :) Det er jo også en spændende følelse at byde på noget man godt kunne tænke sig. Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Generalt set, så foregår de fleste handler efter bogen. Men selvfølgelig ønsker sælger den bedste pris. Jeg oplevet ved mit køb, at den ikke blev budt op i den pris sælger ville have. Så han sagde nej tak til et salg. Hvor efter der kom ny budrunde efter 3 uger, og der spurgte jeg hvad hans pris var. Og den bød jeg, og fik lejligheden. Normalt ved budrunder kan man se hvem der byder, hvis man spørger mælger. Han har navn, cpr nummer og telefonnummer på dem som byder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 det jo også som man ser det, for byder du mod andre danskere er 10.000 svenske jo kun 8000 og personligt sidder jeg sku med sådan en fornemmelse at ahh fuck det, det er kun 8000 mere og så har vi måske huset og sådan kan man blive ved med at tænke indtil man når meget højere op end f.eks ved at prøve og ligge HÅRDT ud jeg har personligt selv lige budt 45.000kr over prisen på et hus hvor et andet par kun har smidt 10.000 til at start med men de var også danskere det andet par og derfor tror jeg de har den fornemmelse at det er jo kun 8000 oven i, men det noget pis der budrunder:mad: Hej Junkeren, Jeg vil personligt fraråde dig fra at være "smart" og byde 50.000 over. Det er jo i sådan et tilfælde du kan komme til at betale for meget... du aner jo ikke om dine modstandere blot har 10.000 mere at spytte i puljen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Generalt set, så foregår de fleste handler efter bogen. Men selvfølgelig ønsker sælger den bedste pris. Jeg oplevet ved mit køb, at den ikke blev budt op i den pris sælger ville have. Så han sagde nej tak til et salg. Hvor efter der kom ny budrunde efter 3 uger, og der spurgte jeg hvad hans pris var. Og den bød jeg, og fik lejligheden. Normalt ved budrunder kan man se hvem der byder, hvis man spørger mælger. Han har navn, cpr nummer og telefonnummer på dem som byder. Jeg mener at have hørt, at mægler SKAL kunne fremvise en liste over samtlige interesserede og at du uden problemer kan få den, når budrunden er slut...?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 det jo også som man ser det' date=' for byder du mod andre danskere er 10.000 svenske jo kun 8000 og personligt sidder jeg sku med sådan en fornemmelse at ahh fuck det, det er kun 8000 mere og så har vi måske huset og sådan kan man blive ved med at tænke indtil man når meget højere op end f.eks ved at prøve og ligge HÅRDT ud jeg har personligt selv lige budt 45.000kr over prisen på et hus hvor et andet par kun har smidt 10.000 til at start med men de var også danskere det andet par og derfor tror jeg de har den fornemmelse at det er jo kun 8000 oven i, men det noget pis der budrunder:mad:[/quote'] Hey watcher, Jeg forstår ikke helt hvad du skriver. Er det sådan at du har budt 45.000 over pris hvor den nærmeste køber blot bød 10.000...? For i så fald opfatter jeg det som om du bekræfter hvad jeg siger... Jeg synes selv det er smartere at være forsigtig - og ikke så agressiv i sådan en situation. Men smag og behag er forskellig - jeg kom blot med mit syn på hvordan Junkeren evt. kunne forsøge at styre sin egen købelyst :) Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Der findes mange meninger om, hvilken taktik der er bedst. Hørte på et tidspunkt man skulle smide et stort beløb i starten så sælger kunne se man var seriøs og de andre købere skulle blive bange. Men men.. den budrunde vi var ude i var der ingen danskere samt der blev budt lige fra 10.000, 50.000 og 100.000 det endte i en pris på 300.000 over udgangspris. Men som jeg skrev tidligere var den sat utroligt lavt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Som så mange andre har sagt før.... Den endelige pris på den enkelte lejlighed ender typisk højere end som udbudsprisen. Men typisk byder folk mange gange 100.000 SEK under udbudsprisen til at starte med, selvom den er høj i forvejen.... Da vi bød på vores lejlighed her i sensommeren, da var udbudsprisen på 1.950.000 SEK. Da vi kontaktede mægleren første gang var der budt 1.000.000 kr. for den. Da vi kom ud for at skulle se på den to dage efter var prisen oppe på 1.050.000 kr. Og det var to par der havde budt på den hver især. Da vi havde set lejligheden og havde besluttet at det skulle bare være den, så bød vi på udbudsprisen : 1.095.000 SEK. Og vi fik den sgu! Jeg tror gerne sælger ville have haft noget mere for den og de havde nok håbet på den kom noget over udbudsprisen. Men desværre... :) Men sæt jer en max pris og byd højt til at starte med. Så må det briste eller bære. Hvis der er andre som er endnu mere interresserede i den lejlighed end I er, så byder de nok over jer alligevel.... Så tag chancen! Men om I kan stole på mægleren om budrunder.... Tjaa.... det er næsten umuligt at sige. Jeg tror der var lidt fusk med vores faktisk. Det var næsten for systematisk med de priser synes jeg. Mægleren var også en nar for den sags skyld. Han svarede ikke engang på vores mails.... :thumbdown Håber det går bedre for jer. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Budrunder vi købte for to år siden. Vi kendte godt systemet, med budrunder. Vi betalte godt 600 000 mere end udbudsprisen. Og fik en liste med andre der havde budt. Den var god nok. Buddene havde været reele :( . Men til gengæld fandt vi så ud af senere, at udgangsprisen var ca 300 000 for lav ifølge handel og vandel. Huset var iøvrigt et dødsbo. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Markedspris (efter en budrunde) betyder at huset / lejligheden sælges til det markedet er villig til at betale. Hvis man har en snigende men ak så træls fornemmelse af at man er blevet rendt lidt om hjørner med af den der smarte mægler, så kan man altid slå sig til ro med at tænke, jamen jeg er en del af markedet og jeg var villig til at betale xxx kr. Ikke sandt ?? :) Forresten, mæglerens første loyalitet er ikke mod sælgeren, men mod sig selv. At få så høj ''provision'' på salget som muligt. Det er ganske vist normalt i mæglerens (og dermed også i sælgerens) interesse at få prisen op, men ikke altid. Hvis der er aftalt et fast beløb i kommission, eller hvis køberen vifter med at mægleren får lov til at formidle køberens hus / lejlighed, så kan det være nok så god en gulerod for æslet, undskyld mægleren, at afslutte salget hurtigt. Det må man ikke glemme !!! (Hvis I engang skal sælge det svenske hus igen) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites