Jump to content
Rödde Ranch

udbygning??

Recommended Posts

Hej Prøv at søg herinde på bygglov, så kommer der mange gode links frem :) Held og lykke med det, husk også at kigge herinde på dem som advare mod håndværkere hvis i skal bruge svenske firmaer, så i slippe for det bølv mange har haft inkl os selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Prøv Jeres kommune byggnadskontoret. Vi er selv endelig kommet igang med vores tilbygning det har "kun" taget 9 måneder :rolleye:
hva' så fru Mc.Kinnell er der kommet varme i det lille hjem??? :p smil fra Christina

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Har selv søgt og fået bygglov til udbygning af vores carport. Hvis det er i Malmø: http://www.malmo.se/bostadbygge/byggaimalmo/bygglovbygganmalan.4.33aee30d103b8f15916800097838.html Vil jeg lige oplyse at vi måtte vente mere end 12 uger fordi de har travlt derinde. Og så kostede det i omegnen af 2.500 SEK - som vi ikke havde regnet med aller kunnet læse os til nogen steder... så ved du det! Men held og lykke... mit indtryk er at man har rimelige vide grænser for havd man må her i landet... de er bedre end deres rygte på den anden side af broen... Pelle

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

CCDJ Nej og det er skvide kold på badeværelset - men hurra for brændeovn :laugh: Vi betalte 14500 for vores byggetilladelse men mig forstået så har det noget at gøre med hvor stor en tilbygning det er og hvor meget arbejde komunen skal ligge i det. Nu har jeg aldrig bygget i DK men jeg finder det svenske system MEGET papirnusser/strül/og samtale ramt .... men heldigvis sidder nogle fornuftige mennesker på byggnadskontoret i Skurup

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey Mc. Kinnell

CCJ Nej og det er skvide kold på badeværelset - men hurra for brændeovn :laugh: Vi betalte 14500 for vores byggetilladelse men mig forstået så har det noget at gøre med hvor stor en tilbygning det er og hvor meget arbejde komunen skal ligge i det. Nu har jeg aldrig bygget i DK men jeg finder det svenske system MEGET papirnusser/strül/og samtale ramt .... men heldigvis sidder nogle fornuftige mennesker på byggnadskontoret i Skurup
Hvor meget tror du det vil koste for en byggetilladelse når tilbygning skal være på 100 kvm? Sarah

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvor meget tror du det vil koste for en byggetilladelse når tilbygning skal være på 100 kvm? Sarah
Hej Sarah Uha det ved jeg ikke men prøv den her og se om du kan hitte rede i det ... http://www.skurup.se/1951 Vi gav ca 14500 for en tillbygning på 200 kvm i 2 .... Prøv at ringe dem på byggnadskontoret ... de kan svare på det meste.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Start i god tid med Lund kommune Start i god tid med Lund kommune, de er vist ikke så hurtige. Men i jeres tilfälde er det vist ikke en byggetilladelse, men bare en anmeldelse af byggeriet. I bor jo i landzone. Tror der er en forskel der. God fornöjelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I bor jo i landzone. Tror der er en forskel der. God fornöjelse.
Jep MEGET stor forskel. Det skal godkendes af flere udvalg og l... Når det ligger uden for planbestemmelser kan kommunen ikke alene gå ind og godkende et projekt. Det kan nemt tage ½ år

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke helt det Skurup kommune sagde til os' date=' tvärtimod skulle man "bare" anmelde det ??[/quote'] Ja og Helsingborg sagde 4 uger. Vi har ventet nu i 11mdr. Okay vi har godt nok også været sløve nogle gange, og ikke altid kommunen som kan få skylden. Min kammerat har hyret et stort byggefirma og de sagde 1mdr. da de virkelig kan presse på pga. deres størrelse. Men det holdt heller ikke og det bliver nu nærmere 4½ mdr HVIS altså kommunen holder den dato.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det gælder som med så meget andet at kontakte dem meget. Vi fik vores bygge firma til at ordne det for os, og jeg ved han var meget på Malmö kommune, tit så kender de også nogle deroppe da de jo gør det her en del. Vores tog ca. 1 mdr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke helt det Skurup kommune sagde til os' date=' tvärtimod skulle man "bare" anmelde det ??[/quote'] Det kommer altså an på hvad det er man skal bygge ... selvom det ligger i landzone og udenfor planbestemmelser skal der findes bygglov til ting over 20 kvm. Mig bekendt :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites