Stoney 10 Anmeld indhold Skrevet December 11, 2006 hejsa, kan jeg hente danske prøveplader og bruge dem i Sverige når jeg skal have min bil importsynet? Jeg er træt at dårlig service, information og svenskere der hverken forstår dansk eller engelsk! De skriver i Sverige jeg skal sende alle originale papire på bilen hvis jeg skal have prøveplader.... det kan da ikke passe? Det jo min sikkerhed i bilen? Nogen der kender en flink synsmand der er til at tale med og har en IQ over 0,0001? ja undskyld min glade måde at udtrykke mig på... men daaaamn!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerland 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Prøv at bruge søgefunktionen. Der er skrevet meget omkring din problemstilling. Men i korte træk. Det er næsten umligt at få svenske nummerplader Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Jeg mener, at du kan køre ind på toldstationen på Lernacken og få udleveret prøveplader - uden, at jeg dog er helt sikker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 hejsa, kan jeg hente danske prøveplader og bruge dem i Sverige når jeg skal have min bil importsynet? Kun forhandlernes faste prøveplader - og ikke klistermodellen - kan anvendes i Sverige ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 hejsa, kan jeg hente danske prøveplader og bruge dem i Sverige når jeg skal have min bil importsynet? Jeg er træt at dårlig service, information og svenskere der hverken forstår dansk eller engelsk! De skriver i Sverige jeg skal sende alle originale papire på bilen hvis jeg skal have prøveplader.... det kan da ikke passe? Det jo min sikkerhed i bilen? Nogen der kender en flink synsmand der er til at tale med og har en IQ over 0,0001? ja undskyld min glade måde at udtrykke mig på... men daaaamn!!! Kunne være de kunne forstå svensk, men hvad der er ingen grund til at integrere sig eller? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 hmm? Fisker: Vil du sige det samme til en tysker bosat på 9. måned i DK, og ikke talte dansk? Jeg taler ikke flydende svensk!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Fisker: Vil du sige det samme til en tysker bosat på 9. måned i DK, og ikke talte dansk? Jeg taler ikke flydende svensk!! Ja, går selv meget ind for at når man bor i landet må man lære sproget, jeg taler heller ikke flydende svensk, men prøver så godt jeg kan, Har oplevet at folk er mere hjælpesomme, når man prøver, ellers tror folk bare man bor her fordi bilerne er billige. Det er det samme med pensionister der bosætter sig i spanien, og ikke lærer sproget, men skal klare sig på engelsk, eller gennem en anden der kan spansk. Og synes osse at der er for dårligt at Prins Henrik ikke taler bedre dansk, med alle de år han har været her :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Ja' date=' går selv meget ind for at når man bor i landet må man lære sproget, jeg taler heller ikke flydende svensk, men prøver så godt jeg kan, Har oplevet at folk er mere hjælpesomme, når man prøver, ellers tror folk bare man bor her fordi bilerne er billige.[/quote'] Ville du bo her hvis lejligheder og biler kostede det samme som i danmark? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Ville du bo her hvis lejligheder og biler kostede det samme som i danmark? Nej Ville nok ikke været flyttet herover, hvis priserne var det samme, osse derfor jeg mener at man skal gøre et forsøg, med sproget, ellers kommer folks fremmedhad, bare til at være som mange danskere har til indvrandrere i danmark. Men idag betyder det ikke noget, da jeg har fået en del svenske venner,som jeg ikke havde mødt ved at bo i dk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 hejsa' date=' kan jeg hente danske prøveplader og bruge dem i Sverige når jeg skal have min bil importsynet?[/quote'] Da jeg havde min MC til registreringssyn i Lund, var den på en dansk fast prøveplade. Altså en jeg havde lånt fra et værksted. Synsmanden hverken kommenterede eller gloede mærkeligt på den. Jeg ved at nogle værstedsprøveplader må bruges i hele skandinavien. Men jeg er ikke sikker på om det er alle. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Da jeg havde min MC til registreringssyn i Lund, var den på en dansk fast prøveplade. Det samme gør jeg hver gang... Jeg ved at nogle værstedsprøveplader må bruges i hele skandinavien. Reglerne ér således - jeg ved det, fordi jeg har forskrifterne liggende... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Reglerne ér således - jeg ved det' date=' fordi jeg har forskrifterne liggende...[/quote'] Og det gælder alle faste prøveplader? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Og det gælder alle faste prøveplader? Jeg skrev tidligere følgende: Kun forhandlernes faste prøveplader - og ikke klistermodellen - kan anvendes i Sverige ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Nogen der kender en flink synsmand der er til at tale med og har en IQ over 0,0001? Synshallen bekymre sig ikke om hvilke plader der er på bilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fisker 0 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Synshallen bekymre sig ikke om hvilke plader der er på bilen. Helt korrekt, var oppe med en tidligere dansk bil til besiktning, vi kørte uden plader, det er muligt hos blandt andet Länsforsakringar at tegne en forsikring for kørsel, mellem Hjem og til nærmeste synssted, men den gælder kun en dag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 1. jeg forventer ikke de kan tale dansk, og synes det skuffende at ingen af dem jeg blev stillet rundt til kunne noget engelsk... I import afdeling :) 2. Jeg taler skam så meget svensk jeg nu kan! Har ingen steder nævnt noget om jeg ikke prøver at interegrere mig 3. Jeg ville nok ikke ha flyttet herover hvis der ikke var billige biler og bolig... men lad mig vende den nu om og sige... hvis afgiften blev sat op... og lejlighederne steg latterligt i pris! Ville jeg stadig blive boende. Nyder Sverige så meget... og synes personligt at bil og bolig er ca. 10-20% af det jeg finder som fordele ved landet! Jeg har løst problemet med pladerne og låner nogle hos en flink gut. Out :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Jeg skrev tidligere følgende: Kun forhandlernes faste prøveplader - og ikke klistermodellen - kan anvendes i Sverige ! Ja og jeg spurgte om det gælder ALLE faste prøveplader? Jeg ved udmærket godt, at klisterplader ikke kan bruges i Sverige. Altså: Når et værksted anskaffer sig faste prøveplader, skal de så vælge til eller fra, om de vil have at pladerne skal kunne bruges uden for Danmarks grænser? (Og betale lidt mere for dem). Eller er det "default" for faste prøveplader? :o Da jeg lånte faste prøveplader af en kammerat i Danmark, for at køre til syn i Sverige, vidste han ikke selv, om de kunne bruges i Sverige? En af hans kolleger/ansatte mente, at det kunne de ikke. Daniel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 13, 2006 Ja og jeg spurgte om det gælder ALLE faste prøveplader? Nope - ikke dem, du "låner" på motorkontoret. Pladerne skal være øremærket ift. en ejer. Læg mærke til, at der er forskel på de faste prøveplader (udseende, tal, bogstaver). Altså: Når et værksted anskaffer sig faste prøveplader, skal de så vælge til eller fra, om de vil have at pladerne skal kunne bruges uden for Danmarks grænser? Nej, det er ikke noget man aktivt vælger fra eller til. Da jeg fik mine prøveplader til mit bilimportfirma, stod/står det i pjecen, der følger med, hvorledes reglerne er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret December 14, 2006 Oprindeligt indsendt af Stoney Nogen der kender en flink synsmand der er til at tale med og har en IQ over 0,0001? <-- det var for at få ordentlig information om hvad jeg skal være opmærksom på til Importsyn... for der er en del Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret December 14, 2006 det var for at få ordentlig information om hvad jeg skal være opmærksom på til Importsyn... for der er en del Der er ikke noget særligt - jeg har gjort dét hvér gang, at jeg blot har kørt til syn med bilen, hvorefter de syner den ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 ja men der mener du almindeligt syn ik? Jeg skal til Import syn! Bilen kommer fra Japan og har ikke været registreret i noget EU land Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 20, 2006 ja men der mener du almindeligt syn ik? Jeg skal til Import syn! Bilen kommer fra Japan og har ikke været registreret i noget EU land De vil gerne vide hvor meget den støjer, max akselbelastninger og andre lignende ting. Hvis bilen er typegodkendt i DK, kan du finde typeattest på www.fstyr.dk Det var i hvert fald lige hvad der skulle til, da jeg registreringssynede min mc, der heller ikke havde været registreret i EU. Daniel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stoney 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2006 Daniel: Tak for god info, har søgt om typegodkendelse nu... så må vi se om de vil selvom jeg bor i Sverige? :o/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret December 21, 2006 Daniel: Tak for god info' date=' har søgt om typegodkendelse nu... så må vi se om de vil selvom jeg bor i Sverige? :o/[/quote'] Søgt om typegodkendelse? Har du kontaktet Færdselsstyrelsen for at få typeattest? Hvis det er en bil der er typegodkendt i DK, kan du selv finde attesten på deres hjemmeside. Det der endte med at blive den vigtigste grund, til at jeg måtte bruge den danske typeattest på min mc, var at de ville vide hvor meget mc'en støjede. (Bullerintyg på svensk). Og det stod sort på hvidt på attesten. (EF/ECE-godkendelsesnr. for støj). Så var pludselig ok! Alternativet var at jeg fik lavet en dB-måling på den. Hvilken bil drejer det sig om? Daniel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites