Jump to content
MissCath

Nyt fra 'Öresundsgruppen' - Stiftelse af Foreningen ÖresundsBorger

Recommended Posts

Guest Trine
Soap > Giv lige de gæve gutter og gutinder en chance. Det var mandag aften, generalforsamlingen fandt sted, og de har jo allesammen andet arbejde. Husk, det er ulønnet, fritidsarbejde.:)
Det er ok Ulmus, det er rart at høre folk er engagerede:) Vi afholdt iøvrigt bestyrelsesmøde onsdag aften. (Referatet derfra er også på vej) Var der iøvrigt nogen der fik fat i Skånska Dagbladet igår, der var fotograf ude og forevige bestyrelsen:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var der iøvrigt nogen der fik fat i Skånska Dagbladet igår, der var fotograf ude og forevige bestyrelsen:)
Trine, jeg fik fingrene i et eksemplar i går aftes - efter ordre fra Martin:D . Rigtig fin artikel:thumbup: Den må I få ved lejlighed til scrap-bogen! Lotte

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Var der iøvrigt nogen der fik fat i Skånska Dagbladet igår, der var fotograf ude og forevige bestyrelsen:)
Jeg har også sakset siden i den trykte avis - hvis I skulle være interesseret i mere end 1 eksemplar :) Fortæl mig i givet fald, hvordan jeg kan "overdrage den".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Jeg har også sakset siden i den trykte avis - hvis I skulle være interesseret i mere end 1 eksemplar :) Fortæl mig i givet fald, hvordan jeg kan "overdrage den".
Hvad ser vi nogenlunde troværdige ud:rolleye: .. se det med at få Lars og Thyge med på samme billede kan godt kræve sin mand:lol: Jeg kan afsløre der indgik en køkkenstol og en vidvinkel i projectet.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad ser vi nogenlunde troværdige ud:rolleye: .. se det med at få Lars og Thyge med på samme billede kan godt kræve sin mand:lol: Jeg kan afsløre der indgik en køkkenstol og en vidvinkel i projectet.....
Ja, det må ha´ været en meget dygtig fotograf! Så kan jeg bedre forstå at, Lars ser lidt "trykket" ud og måske lidt bredere end han plejer:lol: Men rigtig fint billede - det kan I godt være bekendt;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HMMMM... og jeg troede vi var venner!!! Du er godt nok lidt spydig hva????? Nåh, men vi er jo bare nogen der stoppede med at vokse for tidligt :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er sgu for sløvt med det manglende ref.
Helt enig der! Det virker som om det kun er for medlemmer, og så kan der evt falde lidt sekundært stof af her på debatten i ny og næ. Det ville tage to minutter, at i det mindste nævne de syv navne i bestyrelsen, men efter to uger er det åbenbart stadig en hemmelighed for resten af Øresundsdebatten. Med al respekt for det ulønnede arbejde osv bla-bla, så virker det som om det går en smule trægt :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Helt enig der! Det virker som om det kun er for medlemmer, og så kan der evt falde lidt sekundært stof af her på debatten i ny og næ. Det ville tage to minutter, at i det mindste nævne de syv navne i bestyrelsen, men efter to uger er det åbenbart stadig en hemmelighed for resten af Øresundsdebatten.
Man kunne jo også blive medlem ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man kunne jo også blive medlem ?
Og for dem der ikke var til Generalforsamlingen, der kunne det være rigtig godt med noget info til os andre, evt også hvis foreningen satser på at få flere medlemmer end dem der faktisk var til generalforsamlingen. Og nej, jeg melder mig ikke ind i en forening jeg ikke ved særlig meget om. Fint nok der er nogle arbejdsgrupper osv, men hvad laver de? Hvilke tiltag er de i gang med? Jeg mener bare, foreningen vil gerne have så mange medlemmer som muligt, hvilket er forståligt. Hvorfor så ikke smide det referat ud her i tråden, og melde ud med hvad man helt konkret vil gå i gang med, og hvad man satser på at opnå af resultater? Der er 1.200 medlemmer her på Debatten, man kunne sikkert nemt score 100 nye medlemmer ud af dem (mig f.eks), hvis den rette info kom ud til folket. Jeg afventer lidt endnu, men jeg bliver ikke medlem af bare at få at vide, at det er det jeg skal!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil godt opfordre foreningens bestyrelse til snarest muligt at få ændret navnet på hjemmesiden, da det er noget misvisende. Nu hedder den: Pendleroverbron, den burde i stedet for hedde ÖresundsBorger. Det nuværende navn giver indtryk at, at det kun er en forening for bropendlere, men vil skulle jo også gerne have "de andre" (dem der bruger færgerne) med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Først til Toft: Debatten er altså ikke eneste sted vi skal poste så, hvis vi skal holde alle som har ytret ønske om dette skal vi jo post på alle fora. Debatten må ligesom alle andre interesserede kigge på hjemmesiden www.oresundsborger.com men jeg vil se om jeg i aften ikke kan sætte den mail ind her på siden, som vi har sendt ud d. 17/1. Til jer der allerede er med i foreningen og IKKE har fået en mail pr. 17/1, beder jeg jer liiiige at tjekke jeres Junk mail/ uønsket mail boks osv. for de har en tendens til at ryge i junkfilteret. Der er nemlig sendt en mail ud der. Så skriv en mail til mth@oresundsborger.dk hvis du er medlem i foreninge, har kigget i junk mail og IKKE har modtaget en velkommen mail!! Ang. referatet kommer det kun ud på hjemmesiden for foreningen, DOG vil jeg linke dertil når det er kommet på..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Først til Toft: Debatten er altså ikke eneste sted vi skal poste så, hvis vi skal holde alle som har ytret ønske om dette skal vi jo post på alle fora. Debatten må ligesom alle andre interesserede kigge på hjemmesiden www.oresundsborger.com men jeg vil se om jeg i aften ikke kan sætte den mail ind her på siden, som vi har sendt ud d. 17/1.
Ok, troede bare at foreningen var blevet dannet på baggrund af hvad som har været ivrigt diskuteret herinde på Øresundsdebatten (ikke mindst i denne tråd), og ikke "de andre sider" I poster på what ever de sider er? I'll rest my case, held og lykke med foreningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Toft: Det er jo ikke ment som at vi ikke vil holde jer informeret, det er også derfor jeg vil poste den mail i aften. MEN hvis jeg skal være ærlig, synes jeg at den tid, jeg bruger på foreningen bør være noget mere konstruktivt end at genfortælle noget der kan læses på foreningens hjemmeside? Klart, hvis der kommer noget helt specielt(som referatet) så bør vi jo nok gøre opmærksom på det, på en eller anden måde. Men det er svært at have tid til at servicere hele verden, og det skal ikke forstås så negativt som det måske lyder, mener blot at tiden skal hellere bruges på at få sat gang i ting. Jeg håber ikke at du helt har afskrevet at blive medlem i foreningen, når vi engang får det referat ud, og du på vores hjemmeside (allerede nu) kan læse lidt om arbejdsgrupperne. Det er jo meningen at dem der melder sig til dem, selv er med til at forme indholdet af dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Toft: Det er jo ikke ment som at vi ikke vil holde jer informeret, det er også derfor jeg vil poste den mail i aften. MEN hvis jeg skal være ærlig, synes jeg at den tid, jeg bruger på foreningen bør være noget mere konstruktivt end at genfortælle noget der kan læses på foreningens hjemmeside?
Hej Martin, Umiddelbart mener jeg ikke at det er dig der skal stå for at videre formidle information om og fra foreningen. Så vidt jeg kan se er der da oprettet en arbejdsgruppe med det formål ? - PR (Peter Nyrop)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Persson, Takker :-) Men "desværre :lol: " er jeg også en del af den gruppe.. og vi har ikke helt præcist defineret hvad den gruppe skal gøre.. hvem den skal have kontakt til, hvor der skal kontakt til osv. alt dette er noget vi er igang med at opbygge, lave strategi for osv. Men jeg har det bare med at ... føle ansvar.. skide irriterende :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Persson, Takker :-) Men "desværre :lol: " er jeg også en del af den gruppe.. og vi har ikke helt præcist defineret hvad den gruppe skal gøre.. hvem den skal have kontakt til, hvor der skal kontakt til osv. alt dette er noget vi er igang med at opbygge, lave strategi for osv. Men jeg har det bare med at ... føle ansvar.. skide irriterende :rolleye:
LOL .. jeg prøvede at redde dig :tongue2: Men du insisterer jo på at træde vande i ærtesuppen. Men tilbage er jo kun at konstatere, at der snart ryger det længe ventede information ud på http://www.oresundsborger.dk/. Og der selvfølgeligt bliver lagt et link ud her, så alle herfra har mulighed for at blive opdateret og forhåbentligt klogere omkring foreningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Ulmus.. Hvilken side kigger du på? foreningens side hedder: www.oresundsborger.com og har ingen steder, så vidt jeg ved, stående noget med pendler. Mvh. Thygesen
Der er mange der stadig linker til den gamle side i deres signatur. Jeg har ikke været med før nu, fordi jeg tænkte "Hvad rager broen mig?".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites