MissCath 10 Anmeld indhold Skrevet December 11, 2006 - Stiftelse af Foreningen ÖresundsBorger Der afholdes stiftende generalforsamling mandag 8. januar 2007 kl. 18.30. Stedet bliver i København (centrum), men af hensyn til planlægningen vil stedet først blive offentliggjort, når vi har et overblik over antallet af deltagere. Du kan tilmelde dig fra i morgen, hvor vi lægger link til siden ud her! Andet møde i ’Øresundsgruppen’: Mangt og meget blev diskuteret og sat i værk og blandt andet fik vi oprettet nogle arbejdsgrupper, hvor der indtil videre fokuseres på to ting: Oprettelse af Foreningen ÖresundsBorger samt mærkesagen, der initierer oprettelsen af foreningen, nemlig prisen på Pendlerbizz’en. Det er vigtigt at slå fast, at FORENINGEN ER FOR ALLE ÖRESUNDSBORGERE – og ikke bare bro-pendlerne og deres problemer lige nu. Grupperne er indtil videre som følger: Pressegruppe Udmelder til pressen samt debatten og andre fora og vil ligeledes forfatte/sammenfatte teksterne, der skal på websiden. Webgruppe Tager sig af websiden, som fremover vil være Foreningens talerør udadtil. Det er på websiden du finder relevante oplysninger og kan tilmelde dig arbejdsgrupper og lignende. Branding Egentlig samhørende med ovenstående grupper. Der skal udarbejdes logo og findes en repræsentant fra Foreningen, som kan være vores ansigt udadtil. Rent faktisk valgte vi en person – men først efter han var gået… Vi afventer hans svar! :p Måske lyder det ikke af meget, men vi fik vendt og drejet en del ting – og kampen er først lige begyndt! Har du ideer og forslag til arbejdsgrupper eller Foreningen ÖresundsBorger generelt eller vil du bare gerne deltage, skal du være meget velkommen til at komme på banen! På arbejdsgruppernes vegne, Cathrine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Lyder rigtigt spændende. Hvad med en koordinations- og administrationsgruppe der tager sig af det praktiske såsom at stå i spidsen for at finde lokale, holde styr på tilmeldinger, være bindeled og følge op med de forskellige grupper etc.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Kan man få navne på hvem der sidder i de forskellige grupper ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Lyder rigtigt spændende. Hvad med en koordinations- og administrationsgruppe der tager sig af det praktiske såsom at stå i spidsen for at finde lokale' date=' holde styr på tilmeldinger, være bindeled og følge op med de forskellige grupper etc.?[/quote'] Det er der egentlig også - men de svæver ligesom over vandene og har en finger med i spillet hist og her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Kan man få navne på hvem der sidder i de forskellige grupper ? Af forskellige årsager vil vi ikke på nuværende tidspunkt som sådan 'offentliggøre' hvem der gør hvad - for det er egentlig: 1. Irrelevant, eftersom der skal oprettes en forening og derefter bliver alle grupper som sådan 'opløst' for at blive samlet igen med nye kræfter og ideer. 2. ikke muligt at spørge alle indblandede om de ønsker at offentliggøre sig på den måde. Hvis nogle ønsker at komme med ideer og indspark, så er det bare om at komme på banen ved den stiftende generalforsamling. Alternativt skal jeg bede alle pt. involverede om at melde tilbage omkring offentliggørelse, for så derefter at melde ud herinde... *pyh* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 - Stiftelse af Foreningen ÖresundsBorger Der afholdes stiftende generalforsamling mandag 8. januar 2007 kl. 18.30. Stedet bliver i København (centrum), men af hensyn til planlægningen vil stedet først blive offentliggjort, når vi har et overblik over antallet af deltagere. Du kan tilmelde dig fra i morgen, hvor vi lægger link til siden ud her! Andet møde i ’Øresundsgruppen’: Mangt og meget blev diskuteret og sat i værk og blandt andet fik vi oprettet nogle arbejdsgrupper, hvor der indtil videre fokuseres på to ting: Oprettelse af Foreningen ÖresundsBorger samt mærkesagen, der initierer oprettelsen af foreningen, nemlig prisen på Pendlerbizz’en. Det er vigtigt at slå fast, at FORENINGEN ER FOR ALLE ÖRESUNDSBORGERE – og ikke bare bro-pendlerne og deres problemer lige nu. Grupperne er indtil videre som følger: Pressegruppe Udmelder til pressen samt debatten og andre fora og vil ligeledes forfatte/sammenfatte teksterne, der skal på websiden. Webgruppe Tager sig af websiden, som fremover vil være Foreningens talerør udadtil. Det er på websiden du finder relevante oplysninger og kan tilmelde dig arbejdsgrupper og lignende. Branding Egentlig samhørende med ovenstående grupper. Der skal udarbejdes logo og findes en repræsentant fra Foreningen, som kan være vores ansigt udadtil. Rent faktisk valgte vi en person – men først efter han var gået… Vi afventer hans svar! :p Måske lyder det ikke af meget, men vi fik vendt og drejet en del ting – og kampen er først lige begyndt! Har du ideer og forslag til arbejdsgrupper eller Foreningen ÖresundsBorger generelt eller vil du bare gerne deltage, skal du være meget velkommen til at komme på banen! På arbejdsgruppernes vegne, Cathrine Hvad er formålet med en generalforsamling når i allerede har delt jer op? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Hvad er formålet med en generalforsamling når i allerede har delt jer op? Der er absolut ikke delt noget op nu. Men vi er da nødt til at arbejde for overhovedet at få foreningen stablet på benene. Det er udelukkende foreløbige grupper der er dannet, der er ingen bestyrelse og ingen formand. Der er masser af plads til dig det er bare at få fingeren ud:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 "Foreningen ÖresundsBorger"??? Store bogstaver midt i et navn, er det ikke meget 1998? For mig signalerer "borger" 1) satte selvtilfredse samfundsstøtter (og nu er de ude og kræve igen), og desuden klinger det med en fed tone af 2) klam statslig omfavnelse a la "borgeren i centrum". Værre er det jo, at for svenskerne er en borger en borgerlig. Når man i Sverige taler om borgerne, så er det 3)højrealliancens politikere og deres støtter. En rimeligt rå treklang i mine ører, men hvis andre synes, det lyder som englenes musik, så gør det det... Nu sidder jeg bare og råber på bagsædet, men hvis det var mig, ville jeg fokusere på Den Store Hindring - sætte al energi ind på at dekonstruere Øresundsbrons for bropenge møjsommeligt opbyggede skrøbelige "brand". Foretagendet savner jo enhver legitimitet - det producerer et i enhver henseende skadeligt produkt, men skjuler det bag en massiv selvpromovering for DINE PENGE. Fortæl det til verden, og tag så den "positive dialog" om et halvt år. Så kunne man tage andre emner ind som sidekicks. The founding fathers and mothers vil hellere lave en slags politisk parti med et bredere sigte, og så gør dog det, men måske skulle man alligevel overveje et navn, der var mere budskab i, selv om det så også bliver mere snævert. Just my five cents. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Broen ! Tror det er dumt at bruge for meget krudt på foreningslivet pt. ;o) Mere konkret kan del vel ikke siges ?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 "Foreningen ÖresundsBorger"??? Nu sidder jeg bare og råber på bagsædet, men hvis det var mig, ville jeg fokusere på Den Store Hindring -.... Jeps det er netop det du gør. Men du vil jo ikke være med Nils, og så må vi andre jo handle efter bedste evne. At den så ikke strækker sig så langt som dine evner kan vi på foreningens vegne kun ærge os over:) Kritik er altid nemt at fyre af, det er absolut sværere at være kontruktiv og skabe resultater. Du er stadig velkommen:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Kritik er altid nemt at fyre af, det er absolut sværere at være kontruktiv og skabe resultater. Broforhindringen er det primære fokuspunkt i min optik. For mig er det ikke svært at være enig med Niels. Kritik er nemt at fyre af, hvis man ikke supplerer med noget konstruktivt, som du ganske rigtigt skriver Mørke. Når man kigger på Niels' oplæg så består det af følgende: 1) Stort bokstav midt i navnet - også kaldet camel-case. Øv det kan han ikke li. 2) Ordet "borger" virker borgerligt - det giver ikke plus i Nils' bog. Stryg det eller folkhemmet kommer efter os 3) Gå efter at ødelægge Øresundsbroens brand. Skab en negativ signalværdi omkring deres navn. Nils har allerede et bud: "Øresundshindringen" som der står i hans signatur. Det er enkelt og let forståeligt. Faktisk er det lige til en streamer man kan have bag på bilen. Tænk signalværdi der. Hver gang man ser Øresundsbroens log - tænker man hindring... 4) I gaber over for meget - Keep it simple. Start med en let fattelig sag - såsom broernes vilde takster. Sæt ting på spidsen (har virket godt for ejendomsmægler og realkredit, så hvorfor ikke for os?) Danmarks vækst er i fare pga. Øresundsbroens aggressive pendlerfjendske prispolitik. Min frygt er at Øresundsbroen klapper i deres hænder lige nu. De skal blot trække tiden "playing the waiting game" og håbe at harmen driver over. De vil også gerne have at vi spreder vores kræfter så meget som muligt ved at favne for stort. Alene det faktum Mørke at du vifter konstruktiv kritik så let til side, gør mig urolig. Hold det simpelt - noget alle fatter logikken af. Få gang i grafikeren og klask Øresundshindringen på streamers. Få fat i DI eller ingeniørforeningen (næsten det samme alligevel) og overbevis dem om det simple faktum at broen forhindrer Dansk Industri's medlemmer i at rekruttere dygtig og kompetent svensk arbejdskraft. En bro der på helt afgørende vis forhindrer Øresundsregionen i at udfolde sit fulde potentiale. Venstrefløjens vinkling kan blive mennesker der forhindres at mødes på tværs af sundet. Familier der risikere at blive skilt fra hinanden pga. absurde prispolitiker osv. Ødelæggelse af Øresundsbroens brand er ikke en nemt, men langt fra umuligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Lidt ligesom jeg skrev i det her indlæg.... Thomas!! Det er et skide godt initiativ..... hatten af for det!!! MEN.......... Fokusér og koncentrér!!! Det nytter ikke at i favner for vidt og tingene løber ud i sandet........ Ret skytset imod det er virkelig batter i det daglige og resten kommer som en synergy..... Hvor skal man stoppe??? Brug jeres kræfter fornuftigt og fokuseret...Så når i virkeligt langt!! Broen er klart den største hindring for Øresundsregionen og dermed skal det hele starte der...... når den hurdle er overstået, kan der tages fat på småtingene!! http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7023 :) Og ja.... Det er vigtigt at fokusere på target og ikke skyde med spredehagl.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Rom blev ikke bygget på en dag - således heller ikke forståelsen mellem Bro og Pendlere. Istedet for at diskutere stolpe op og spalte ned, så tænk på, at det nu er midt i december, det er jul om et øjeblik og inden længe er det sørme også nytår. Der er dog nogle folk der har gang i lidt foreningsværk sideløbende med juleforberedelser. Men det virkelig interessante kommer først til januar, hvor vi skal oprette og stifte en forening. Gem jeres kræfter til januar og den stiftende generalforsamling. Som skrevet tidligere har der været en masse mennesker i gang med 3.000 ting omkring ikke bare bropris og alt det der, men også set længere frem i tiden og indset, at godt nok er det bilpendlere der har problemer lige nu, men inden længe er det nogle andre - derfor bør vi starte en forening NU, for at stå stærkere fremover. Jeg har fuld forståelse for, at man gerne vil komme med kritik - positiv som negativ (selvom der godt nok ikke er meget positivt!), men det er lidt ufedt at man gerne vil gøre en forskel samt gå aktivt ind i en sag, og så sidder der medløbere og skrigehoveder og BROKKER sig uden at have fremvist noget som helst der indikerer at man vil deltage aktivt. Ergo: Gem jeres (gode) kræfter og (gode) argumenter til januar. Selvfølgelig er der da interesse for at folk skal melde sig og komme med i 'Øresundsgruppen' - men jeg har lidt på fornemmeren, at HVIS man er VIRKELIG interesseret i at komme med, så skal man nok også finde ud af, hvor man henvender sig...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Har ikke bil og burde slet ikke blande mig, men det gør jeg så bare alligevel. Kan godt forstå at der sidder et par stykker og tænker at projektet er dømt på forhånd. Gik selv lidt død i vores 'øresundspendler-projekt' (for togpendlerne), da togene pludselig ikke længere var så forsinkede mere og andre store og små ting pressede sig på. Men men...det virker som om der virkelig er nogle ildsjæle her, som er villige til kamp og ikke giver op lige med det samme. Derfor er det da lidt trist at nogle af dem, som burde være allierede i denne kamp, skyder projektet ned i stedet for at give deres besyv med, til at skyde projektets mål ned. Hatten af for jeres kampgejst og håber det lykkes for jer :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Off Topic da togene pludselig ikke længere var så forsinkede mere... ...Der knækkede filmen for mig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Hatten af for det store arbejde i laver, men i har tiden imod jer. Det bliver den dyreste julegave i mands minde, hvis der ikke sker noget nu.... De nye priser starter d. 1/3 og så er januar ved at være for sent.... Broen sætter jo gang i markedsføringsmaskineriet langt før introduktionen og det ville et endnu større tab af ansigt for broen, såfremt de skulle blive nødt til at ændre deres markedsføringsmateriale.... I gør det altså ikke nemmere for jer selv ved at vente.... Rom blev ikke bygget på en dag - således heller ikke forståelsen mellem Bro og Pendlere. Istedet for at diskutere stolpe op og spalte ned, så tænk på, at det nu er midt i december, det er jul om et øjeblik og inden længe er det sørme også nytår. Der er dog nogle folk der har gang i lidt foreningsværk sideløbende med juleforberedelser. Men det virkelig interessante kommer først til januar, hvor vi skal oprette og stifte en forening. Gem jeres kræfter til januar og den stiftende generalforsamling. Som skrevet tidligere har der været en masse mennesker i gang med 3.000 ting omkring ikke bare bropris og alt det der, men også set længere frem i tiden og indset, at godt nok er det bilpendlere der har problemer lige nu, men inden længe er det nogle andre - derfor bør vi starte en forening NU, for at stå stærkere fremover. Jeg har fuld forståelse for, at man gerne vil komme med kritik - positiv som negativ (selvom der godt nok ikke er meget positivt!), men det er lidt ufedt at man gerne vil gøre en forskel samt gå aktivt ind i en sag, og så sidder der medløbere og skrigehoveder og BROKKER sig uden at have fremvist noget som helst der indikerer at man vil deltage aktivt. Ergo: Gem jeres (gode) kræfter og (gode) argumenter til januar. Selvfølgelig er der da interesse for at folk skal melde sig og komme med i 'Øresundsgruppen' - men jeg har lidt på fornemmeren, at HVIS man er VIRKELIG interesseret i at komme med, så skal man nok også finde ud af, hvor man henvender sig...! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Hatten af for det store arbejde i laver, men i har tiden imod jer. Det bliver den dyreste julegave i mands minde, hvis der ikke sker noget nu.... De nye priser starter d. 1/3 og så er januar ved at være for sent.... Broen sætter jo gang i markedsføringsmaskineriet langt før introduktionen og det ville et endnu større tab af ansigt for broen, såfremt de skulle blive nødt til at ændre deres markedsføringsmateriale.... I gør det altså ikke nemmere for jer selv ved at vente.... Nej men man kan evt sikre sig at samme brøler ikke bliver lavet næste år. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 ...Der knækkede filmen for mig Hehe...altså jeg synes i hvertfald det er længe siden jeg har oplevet de lange forsinkelser. Jeg kan naturligvis ikke udelukke at andre har haft andre oplevelser end jeg. Vi har dog samlet del materiale og lavet klagebreve som er lette at udfylde og har skrevet om vores krav og ønsker. Så det er nemt at gå til, hvis der er behov for det. Men det må vi vist tage i en anden tråd, så Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Hatten af for det store arbejde i laver, men i har tiden imod jer. Det bliver den dyreste julegave i mands minde, hvis der ikke sker noget nu.... De nye priser starter d. 1/3 og så er januar ved at være for sent.... Broen sætter jo gang i markedsføringsmaskineriet langt før introduktionen og det ville et endnu større tab af ansigt for broen, såfremt de skulle blive nødt til at ændre deres markedsføringsmateriale.... I gør det altså ikke nemmere for jer selv ved at vente.... Dine betragtninger blev diskuteret på mødet sidst, og man kan jo sige at hvis man ikke møder op har man ikke nogen indflydelse på de beslutninger der bliver taget :-) Selvom MissCath startede tråden ved at smide en bold op og bede folk om at komme med forslag, vil jeg stadigt opfordre de interesserede i at komme til den stiftende generalforsamling. Selvom man ikke har lyst til at lægge tonsvis af timer i projektet, så mener jeg foreningen står stærkere hvis den har 3000 medlemmer blandt pendlerne end 13. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Det er helt ok Runel..... Jeg vil også meget gerne deltage, men der er elementer i den opstartende gruppe, hvor fortiden taler imod min tilstedeværelse...... Derfor har jeg holdt helt lav profil mht deltagelse, udover det tilbud til Tommy vedr. opdateringerne af hjemmesiden og cms'en generelt.... Dine betragtninger blev diskuteret på mødet sidst, og man kan jo sige at hvis man ikke møder op har man ikke nogen indflydelse på de beslutninger der bliver taget :-) Selvom MissCath startede tråden ved at smide en bold op og bede folk om at komme med forslag, vil jeg stadigt opfordre de interesserede i at komme til den stiftende generalforsamling. Selvom man ikke har lyst til at lægge tonsvis af timer i projektet, så mener jeg foreningen står stærkere hvis den har 3000 medlemmer blandt pendlerne end 13. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Helledusseda. Ret hellere lortekanonerne mod Øresundsbron. Det svenske ord borgare betyder ikke borger, sådan som man skulle tro, og dermed kan man komme til at sende uønskede signaler. Det var bare det, jeg ville sige, hej. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
runel 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Det er helt ok Runel..... Jeg vil også meget gerne deltage, men der er elementer i den opstartende gruppe, hvor fortiden taler imod min tilstedeværelse...... Derfor har jeg holdt helt lav profil mht deltagelse, udover det tilbud til Tommy vedr. opdateringerne af hjemmesiden og cms'en generelt.... Forståeligt nok, og jeg holder også med dig i din ide om at fokusere på et punkt og arbejde på det. Alligevel vil jeg opfordre til at møde op eller bare blive "passivt" medlem (jeg ved ikke om det kommer til at findes), da det jo egentligt også er meningen det skal være en forening der skal arbejde for dig. I første omgang med bropriserne, og senere måske med at få alt det her halløj omkring sygesikringsbeviser osv. gjort nemmere/smidigere/whatever. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Helledusseda. Ret hellere lortekanonerne mod Øresundsbron. Det svenske ord borgare betyder ikke borger' date=' sådan som man skulle tro, og dermed kan man komme til at sende uønskede signaler. Det var bare det, jeg ville sige, hej. :)[/quote'] Jeg tror du misforstår mig, jeg piver bare inden i mig selv over du ikke vil være med:cry: .. jeg vil helt vildt gerne have dig med i gruppen fordi jeg absolut mener vi kan bruge dine input. Jeg fejer ikke Nils kritik væk, jeg VIL HAVE HAM MED!!!!!!! Undskyld hvis jeg blev misforstået... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Det er helt ok Runel..... Jeg vil også meget gerne deltage, men der er elementer i den opstartende gruppe, hvor fortiden taler imod min tilstedeværelse...... Derfor har jeg holdt helt lav profil mht deltagelse, udover det tilbud til Tommy vedr. opdateringerne af hjemmesiden og cms'en generelt.... Hvis du hentyder til mig så skal du ikke holde dig tilbage. Så længe jeg slipper for at høre på 'din holde til højre prædiken'. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret December 11, 2006 Helledusseda. Ret hellere lortekanonerne mod Øresundsbron. Det svenske ord borgare betyder ikke borger' date=' sådan som man skulle tro, og dermed kan man komme til at sende uønskede signaler. Det var bare det, jeg ville sige, hej. :)[/quote'] Ja Niels, det ved vi godt... det er også derfor vi byttede rundt på det, så vi har ordet Öresunds fra svensk og ordet Borger fra dansk.. så kan vi jo altid diskutere om navnet er det bedste eller ej. Men det blev truffet ud fra en beslutning at det var jo en forening for borgerne og IKKE for at skyde broen i sænk, omend det er en vi arbejder med som første mærkesag. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites