louisekarup 10 Anmeld indhold Skrevet December 8, 2006 min far har været sådan et svin at forlade hele familien, det er sådan set ikke det værste men i 2004 oprettede min far et firma i sverige og da han sku have nogle styrrelses suplanter for at skulle åbne firmaet blev vi spurgt om vi ville (min lillesøster og jeg og min samlever) selvfølgelig han er vores far, min mor havde også et firma ( min mor havde solcenter og min far solgte teknikhuse) men da min far åbenbart skyldte skattevæsenet penge her i sverige og hans firma gik skidt og min mors gik godt ville de slå dem sammen, min far ville så have at min mor skulle være ejer ( pga gælden) det skal siges min mor aner minus omkring økonomi, derefter er min far skredet. min mor har været nødt til at lade dem gå konkurs, og nu viser det sig at min mor kommer til at hæfte for noget og alle os der har siddet som styrrelses suppl. selvom det eneste vi har gjort var at skr under den ene gang og min ja ham vil de ikke umiddelbart tage kontakt, yderlig mere er der blevet underskrevet en masse papirer af min far for min mor, mig og min søster som vi var uvidende om , hva fanden gør man?????????? er så sur og pisse ked af det og vores "far" er pisse kold. tilbage står min mor nu i danmark med mine små brødre på 9 og 10 og et hus som hun nok må vinke farvel til.... MÆÆÆÆND Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Er selskabsformen ikke AktieBolag????? så skulle der vel ikke være så meget andet at hæfte for end den indskudte aktiekapital, der højst sandsynligt er borte nu! Med mindre der er optaget lån eller leasing til virksomheden med personlig kaution! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 hjælp men de snakkede om at min fars skattegæld hæftede vi for..... jeg er så sur og frustreret nu, yderlig mere har det ene firma flyttet adr til vores da de flyttede tilbage til dk fedt at læse om et firma der er gået konkurs på min adr... det hedder prv bolag eller bolagsverket Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Jag förstår att ni har det svårt just nu, men jag måste ändå påpeka att det är nästan omöjligt att förstå vad du vill ha sagt när allt är en enda lång mening. Du får nog skriva lite tydligare. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 advokat søges!!!! nogle der ved hvor man skal henvende sig for en advokat i sverige - evt gratis advokat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 min far havde gæld i firmaet og lagde dem over i mors navn pg.a skatteverket, og så skred han fra familien. så nu hænger min mor og os på ALT. har har skrevet under på nogle ting vi ikke var klar over, hvad kan man gøre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 min far havde gæld i firmaet og lagde dem over i mors navn pg.a skatteverket, og så skred han fra familien. så nu hænger min mor og os på ALT. har har skrevet under på nogle ting vi ikke var klar over, hvad kan man gøre?Selskabsform? Der er, alt efter type, grænser for hvor meget i kan hæfte for. Og hvis farmand har skrevet under på ting i ikke var vidende om, så kan i ikke hæfte for dem. Og da slet ikke, hvis han har brugt jeres underskrifter - altså dokumentfalsk. Jeg forstår dit raseri og magtesløshed - og derfor er det bedste at tage fat i en advokat og problemerne - én ad gangen. Hvis i skal bruge 30-50.000 kr på en advokat, så er det vel stadig bedre end at hæfte for hele farmands gæld i de konkursramte firmaer m.m. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 advokat? hejsa tak for ordene, desværre så aner vi INTET, hverken min søster eller mor eller jeg om firmaet, og han er kold, du skulle vel ikke vide hvor der er en god advokat i sverige må gerne være en der også kender lidt til de danske regler Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 hva betyder AB hvad betyder firmanavn efterfulgt af AB og er der et svensk side man kan gå ind og søge på firmaet oplysninger osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 hvad betyder firmanavn efterfulgt af AB og er der et svensk side man kan gå ind og søge på firmaet oplysninger osv? AB = Aktiebolag = Aktieselskab Mig bekendt, så hæfter man ikke på samme måde i et AB som i et ApS eller I/S. Med hensyn til firmaoplysninger, så kender jeg ikke www.cvr.dk og det's tilsvarende svenske pendant. Men jeg kunne forestille mig, at Skatteverket (www.skatteverket.se) måske kan hjælpe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Jeg vil først og fremmest anbefale at kontakte en svensk advokat. Jeg var på et kursus for nyligt om svensk erhvervsret og der fortalte advokaten blandt andet, at man som styrelsesmedlem/ledamot i et svensk AB (aktiebolag) kan kræves at hæfte for selskabets gæld, såfremt dette mister en hvis procentdel af egenkapitalen (kan ikke huske den præcise procentdel). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 MÆÆÆÆND Orh ja..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Ellers kender jeg en rocker eller to... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Rasmussen 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 http://www.bolagsverket.se/vill_du/starta_foretag/ab/index.html her er et link Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
louisekarup 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 tusind for jeres hjælp lige nu har jeg det sådan at havde jeg stået foran ham - ville i ikke vide hvad jeg kunne finde på godt nok er jeg kun 165 og ikke tyk meeeeen jeg kan fanme slå fra mig.... lige nu virker alt bare kaotisk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 sikke dog noget værre noget :( det lød som et godt tip det der med en rocker eller to, så kan han måske blive varmet lidt op , stodderen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 det lød som et godt tip det der med en rocker eller to' date=' så kan han måske blive varmet lidt op , stodderen[/quote']Det er svært at barbere en skaldet mand. Hold jer fra selvtægt o.l. - det skader kun dig selv i det lange løb. Selvom det varmer dejligt at tisse i bukserne, så gør det hurtigt problemerne værre. Jeg forstår frustrationerne...bestemt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Han skal jo bare ''overtales'' til at tage sit ansvar. Måske har jeg set for meget Sopranos Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Han skal jo bare ''overtales'' til at tage sit ansvar. Måske har jeg set for meget Sopranos Du taler et sprog jeg forstår...men stadig, så kan man komme i fængsel for at kræve sin ret på ulovlig vis ;) Men det ér en super-sur citron som kommer til at trække tænder ud. Hér stoler man på sit fædrende ophav, for i sidste ende at blive butt-f***** af samme. Det spiller ikke en meter. Men problemerne skal løses på nul-rocker-vis. Det er den eneste rigtige vej at gå. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Men problemerne skal løses på nul-rocker-vis. Det er den eneste rigtige vej at gå. Det kommer vel an på hvem man er og hvad man mener er rigtigt. Men det er en HELT anden diskution. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Det kommer vel an på hvem man er og hvad man mener er rigtigt. Men det er en HELT anden diskution.Jeg forstår dig - men ikke en vej jeg vil gå - medmindre anarki hersker og verden er beboet af udelukkende folk med skydevåben ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret December 8, 2006 Jeg ved godt vi ikke skal opfordre til ulovligheder. Men lige nu terroriserer manden åbenbart hele sin eks-familie fordi han KAN, fordi han er den stærke og kører showet. Han kunne måske trænge til et lille kursus i at tage ansvar for det møg han selv har lavet. At flytte fokus så han prøver at være den lille der må finde sig i hvad den stærke finder på :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2006 Jeg ved godt vi ikke skal opfordre til ulovligheder. Men lige nu terroriserer manden åbenbart hele sin eks-familie fordi han KAN, fordi han er den stærke og kører showet. Han kunne måske trænge til et lille kursus i at tage ansvar for det møg han selv har lavet. At flytte fokus så han prøver at være den lille der må finde sig i hvad den stærke finder på :th2:I hear you....og heldigvis kan dygtige advokater plukke tøj af folk som de ikke vidste de havde på - og bagefter kan de så kæmpe med afbetaling af gæld resten af livet. Sidste linie/forslag lyder spændende :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret December 9, 2006 Ellers kender jeg en rocker eller to... Har man rockere ansat hos topnordic (tænkte det nok)? Så må vi hellere betale sidste faktura... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest carspar Anmeld indhold Besvaret December 10, 2006 Gratis Advokathjälp er hos Juristjouren Her i Lund har de nummer 046 188 449 med telefontider mandag-torsdag 18.00 - 20.00 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites