Jump to content
bozzen

lån til bilkøb

Recommended Posts

Har et par venner som har fundet sin drømmebil, men har så havnet i et moment 22. De kan ikke låne i sin danske bank,fordi de har bostad i SE. Har endnu ikke fået svar fra bank i SE, men de har en helt ny bankdame som de ikke kender noget til) De har kontaktet GE-kapital i DK, men fik afslag da de ingen sikkerhet har i DK da de bor i SE, i SE må de ikke låne fordi de har boet her for kort tid ( men alligevel over et år!)... De har en bostadsrätt. De har ikke de 20% cash som det er brug for, men 2 stabile indkomster ( i alt +400 DKK / år) Er det nogen som har et forslag? Bilen koster 110.000 SEK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har et par venner som har fundet sin drømmebil, men har så havnet i et moment 22. De kan ikke låne i sin danske bank,fordi de har bostad i SE. Har endnu ikke fået svar fra bank i SE, men de har en helt ny bankdame som de ikke kender noget til) De har kontaktet GE-kapital i DK, men fik afslag da de ingen sikkerhet har i DK da de bor i SE, i SE må de ikke låne fordi de har boet her for kort tid ( men alligevel over et år!)... De har en bostadsrätt. De har ikke de 20% cash som det er brug for, men 2 stabile indkomster ( i alt +400 DKK / år) Er det nogen som har et forslag? Bilen koster 110.000 SEK
Jeg havde ingen problemer med at låne fra Nordea SE, men fik dog et anbefaldet brev fra Nordea i Dk og Vupti sagde Nordea ja til en billån optil 250kg. svensk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står lidt i samme situation. Har de 20% hjemme til dytten men kan ikke låne resten, selvom kreditværdigheden burde være i top. Svensk GE Money Bank og lignende er ikke friske på spøgen, når jeg ikke har boet her mere end 3 måneder. Jeg har kig på en 8 år gammel mercer. Swedbank i DK har åbenbart nogle dorske regler om, at den skal være betalt tilbage inden vognen er 10 år. Det giver mig 2 år at afvikle lånet på.... så skal jeg da vist ta et på avisruter om morgenen... Any inputs? Og hvad med de to historien startede med - fik de nogensinde skaffet pengene??? //Junkeren

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har da bil lån I Nordea Dk, uden problemer. Men sådanne indkomster må de da have nogle halv dumme bankrådgivere, er de ikke interreseret i at tjene penge:rolleye:
Kr. 400000 for to mennesker er altså ikke meget.. det er 200K brutto pr person. Det er ca. 16K om måneden, tjener man den slags er man lavtlønnet i danmark.. Dagpengesatsen er på 13K. Så hvis de sidder der med bostadsrätt til x antal tusinde om måneden i afgift og et lån der skal forrentes så ville jeg da som långiver også lige stoppe lidt op...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde ingen problemer med at låne til min 9 år gamle mercer gennem Nordea I DK - til alm. billåns rente til og med. Havde dog selv 20 % udbetaling, og det er også Nordea i DK der har lånt mig til min bostadsrätt. Kunne til og med selv bestemme hvor lang løbetid jeg ville ha på lånet :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites