eilipe 10 Anmeld indhold Skrevet December 3, 2006 Vanvittig argumentation Øresundskonsortiet!!! Hvis vi pålægger Pendlerne et dagligt pendlerregnskab må pendlerne da selvfølgelig betale mere for besværet!!!!!!!!!!!!!!! Dansk humor er fyldt med ironi, men dette tager stikket hjem!!!!!!!!! Ved normal månedspendling 44 ture betalte vi: Eks. 44x50 kr.= 2200kr. ----------------------------- Den nye afregning er: 16x130 kr.= 2080kr. 28x 25 kr.= 700kr. ialt 2780kr. - en forhøjelse på 580kr. eller en 22% stigning Va' si'r I så? Svenskerne vil åbenbart ikke have et danskerne til hjælp i et økonomisk opsving???? Politikerne har atter fyldt os med løgn og latin, da de lovede nedsættelse af broafgiften i takt med stigningen af pendelere, for at tilgodese en stor frodig Øresundsregion Paradokset er at en Økonomiprofessor ved Lunds universitet har lavet beregninger, som viser at broen kunne være betalt på 5år, hvis den var gratis. Alene skatter og afgifter i øget trafik og samhandel på tværs af sundet, kunne betale broen!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 3, 2006 Hej eilipe Hvis du ikke allerede har set det, så er der en arbejdsgruppe igang med at koordinere indsatsen for at få indflydelse i dette spørgsmål såvel som andre problemstillinger omkring øresundsregionen. Hvis du har lyst til at deltage så er der møde igen på onsdag. Du kan tilmelde dig via denne tråd: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7025 Mvh Trine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2006 Paradokset er at en Økonomiprofessor ved Lunds universitet har lavet beregninger, som viser at broen kunne være betalt på 5år, hvis den var gratis. Alene skatter og afgifter i øget trafik og samhandel på tværs af sundet, kunne betale broen!!!! Har du den undersøgelse liggende et sted?? Den kunne jeg godt tænke mig at se nærmere på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 3, 2006 Kig evt her: http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLJ,GGLJ:2006-41,GGLJ:en&q=beregning%2b%c3%b8resundsbroen Eller her: http://www.google.dk/search?hl=da&newwindow=1&rls=GGLJ%2CGGLJ%3A2006-41%2CGGLJ%3Aen&q=trafikanalyse%2B%C3%B8resundsbroen&meta= Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret December 3, 2006 Ved normal månedspendling 44 ture betalte vi: Eks. 44x50 kr.= 2200kr. ----------------------------- Øøøhhh - vi andre plejer at betale DKK 2590 for 50 ture, uanset hvor mange vi bruger (op til 50 ture) - har du haft en særordning? Dine 22 % bliver noget mindre hvis du regner med den faste betaling - ikk'? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 5, 2006 Fatter minus??? Hvis jeg i dag har et Brobizz abonnement (harfysisk 2 brobizzer) med 50 ture til 2590,- hvad skal jeg HELT nøjagtigt udfylde for at kører videre som før????? Skal man aflevere de gamle brobizzer og få tilsendt nye??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret December 7, 2006 Fatter minus??? Hvis jeg i dag har et Brobizz abonnement (harfysisk 2 brobizzer) med 50 ture til 2590,- hvad skal jeg HELT nøjagtigt udfylde for at kører videre som før????? Skal man aflevere de gamle brobizzer og få tilsendt nye??? Det er netop ikke det du kan, broen opsiger dig og "tilbyder" dig et nyt smart abonnement...Du får brev i posten:( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret December 7, 2006 Fatter minus??? Hvis jeg i dag har et Brobizz abonnement (harfysisk 2 brobizzer) med 50 ture til 2590,- hvad skal jeg HELT nøjagtigt udfylde for at kører videre som før????? Skal man aflevere de gamle brobizzer og få tilsendt nye??? Jeg talte med kundeservice i dag, vedr. dét at man i dag jo har en brobizz, men på den nye aftale er det kun muligt at tilknytte en brobizz fra en anden bro m.m. Det jeg fik at vide var at jeg IKKE skulle skrive min nuværende brobizz på den nye aftale - for den kendte de jo i forvejen. Hvorfor H.... skriver de det så ikke bare i det følgebrev som de sendte med den nye aftale... Så, hvis du 'bare' ønsker at køre videre - uden modstand - med den meget meget urimelige nye aftale, skal du bare skrive et kontokortnummer og din(e) bil(er)s reg.nummer på den nye aftale, underskrive og sende den tilbage til broen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest PeterK Anmeld indhold Besvaret December 12, 2006 Jeg talte med kundeservice i dag, vedr. dét at man i dag jo har en brobizz, men på den nye aftale er det kun muligt at tilknytte en brobizz fra en anden bro m.m. Det jeg fik at vide var at jeg IKKE skulle skrive min nuværende brobizz på den nye aftale - for den kendte de jo i forvejen. Hvorfor H.... skriver de det så ikke bare i det følgebrev som de sendte med den nye aftale... Så, hvis du 'bare' ønsker at køre videre - uden modstand - med den meget meget urimelige nye aftale, skal du bare skrive et kontokortnummer og din(e) bil(er)s reg.nummer på den nye aftale, underskrive og sende den tilbage til broen. Kørte ind forbi kontoret på Nyropsgade i dag og de mente absolut ikke at det blev "specielt" meget dyrere........De hæftede sig meget til at hvis man "kun" kører 35-40 ture som de fleste gør, er der ingen problemer!! MEN MEN.....I vores hverdag er 50 ture ikke nok....De fleste har da et fuldtidsarbejde og skal man over nogle gange i weekenden og nogle aftener, så kommer man hurtig over 50........ Så for vores vedkommende taler vi en prisstigning på små 1.000 pr. md!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 Det bliver "spændende" at se Told & Skvat's udspil med hensyn til bro befordringssatserne næste år... De bliver vel nødt til at matche broens priser, og dermed vil man få større fradrag for de første 16 ture ? Jeg mindes dog at have læst et sted at befordringsfradraget følger mindste prisen for at komme over broen = 25 DKK.....håber ikke de mener det seriøst.... Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 Ifølge Skatteministeriet ser det således ud: Øresundspendlere Fra og med 2004 kan personer, der benytter den faste forbindelse over Øresund ved befordringen mellem hjem og arbejdsplads, mod dokumentation for afholdte udgifter, foretage et ekstra fradrag ud over det almindelige befordringsfradrag. Fradraget udgør 8 kr. pr. passage ved benyttelse af kollektiv trafik og 50 kr. pr. passage ved benyttelse af bil eller motorcykel. Ved evt. samkørsel i bil er det alene personen, der har afholdt udgiften, der er berettiget til det ekstra fradrag. Øresundsfradraget påføres selvangivelsen sammen med det almindelige Det bliver "spændende" at se Told & Skvat's udspil med hensyn til bro befordringssatserne næste år... De bliver vel nødt til at matche broens priser, og dermed vil man få større fradrag for de første 16 ture ? Jeg mindes dog at have læst et sted at befordringsfradraget følger mindste prisen for at komme over broen = 25 DKK.....håber ikke de mener det seriøst.... Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alex 0 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 Ifølge Skatteministeriet ser det således ud: Øresundspendlere Fra og med 2004 kan personer, der benytter den faste forbindelse over Øresund ved befordringen mellem hjem og arbejdsplads, mod dokumentation for afholdte udgifter, foretage et ekstra fradrag ud over det almindelige befordringsfradrag. Fradraget udgør 8 kr. pr. passage ved benyttelse af kollektiv trafik og 50 kr. pr. passage ved benyttelse af bil eller motorcykel. Ved evt. samkørsel i bil er det alene personen, der har afholdt udgiften, der er berettiget til det ekstra fradrag. Øresundsfradraget påføres selvangivelsen sammen med det almindelige Det bliver de vel nødt til at opdatere med de nye priser pr 1.marts... Mvh Alex Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 15, 2006 Fradraget har ingen sammenhæng med en bestemt udgift. Hvis man har arbejdsgiverbetalt brobizz, så får man tre kroner og 86 øre udbetalt for hver passage til 25 kroner - eller syv kroner og 72 øre om dagen. (Andre dage får man så lidt mindre). Da de for nylig satte prisen ned på Storebæltsbroen - jeg mener det var med 20 procent - skete der ingen ændring i størrelsen på det særlige brofradrag. Der er ingen egentlig sammenhæng med udgiften. Hvilket jo også kan ses af det særlige taberfradrag, der er indført med det samfundsnyttige formål at fornedre, håne, ydmyge og økonomisk straffe togpendlere - i forhold til prismønstreret er der jo ikke logik skabt i, at togpendlere kun skal have otte kroners fradrag pr. rejse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2006 Hej Niels. Hvor har du det omrking fradraget af 3,86 kr. / pr. passage - ved arbejdsgiverbetalt brobizz (og reduktion i bruttoløn). Dertil - hvor står det, at man må anvende den til "sporadisk privatkørsel" ? Er det her ? -> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=300056&vID=0 Og hvad i al verden mener de med det ? Hvis det er PLANLAGT, så er det NOGO = beskatning, hvis det IKKE ER PLANLAGT, så er det GO = INGEN beskatning ? Eller bare ind i mellem, feks. 1-2 gange / mdr., bare det ikke resultere i en besparelse - feks. hvis du anvendte en alm. beskattet / privat brobizz og FØR kørte 4 gang / mdr. så er det OK ? De er sku for underlige SKAT ! Fradraget har ingen sammenhæng med en bestemt udgift. Hvis man har arbejdsgiverbetalt brobizz, så får man tre kroner og 86 øre udbetalt for hver passage til 25 kroner - eller syv kroner og 72 øre om dagen. (Andre dage får man så lidt mindre). Da de for nylig satte prisen ned på Storebæltsbroen - jeg mener det var med 20 procent - skete der ingen ændring i størrelsen på det særlige brofradrag. Der er ingen egentlig sammenhæng med udgiften. Hvilket jo også kan ses af det særlige taberfradrag, der er indført med det samfundsnyttige formål at fornedre, håne, ydmyge og økonomisk straffe togpendlere - i forhold til prismønstreret er der jo ikke logik skabt i, at togpendlere kun skal have otte kroners fradrag pr. rejse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret December 16, 2006 Mit regnestykkke er forkert De 3,86 er skam ikke et fradrag, men de penge, man får i hånden. Din udgift (den dag) er 25 kroner. Det udløser kilometerenge for 16 kilometer desuden et særligt brofradrag på 50 kroner. Det bliver nogenoghalvfjerds kroner i fradrag og skatteprocenten er 32 - kontant værdi 25 kroner og 11 øre. For hver tur over får man altså udbetalt 11 øre fra den danske stat. Her begår jeg så en fejl, ser jeg nu, for jeg lægger virkningen af arbejdsgiverbetalt brobizz oveni - altså sparet topskat af 25 kroner 3,75, men hvis man har arbejdsgiverbetalt (som man selv betaler via lønnedgang) har man ikke ret til at fratrække det særlige brofradrag. Så jeg dementerer hermed. Det er kun 11 øre man får i hånden på de gode dage. Altså ikke et fradrag på 11 øre, men 11 øre kontant. :p Det er vist en lidt ældre afgørelse, du linker til, men det med den sporadiske anvendelse findes skam i ligningsvejledningen, men med virkning fra 07 bliver det jo irrelevant, må man formode, fordi der ikke længere er fast pris. Som det er nu, koster de ekstra ture ikke noget, hvis man holder sig under 50, og så har Skat vel ment, at det blev svært at argumentere for, at man havde sparet noget ved at anvende kortet. Nu hvor hver eneste rejse koster noget, så må man gå ud fra, at denne bagatelgrænse er ophørt. Jeg gætter på, at den vil blive sat ud af kraft i praksis. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites