Jump to content
DBC

Kamp mod ny pendleraftale!!!!!

Recommended Posts

:fight: Øresundsbroen skal ikke slippe!!!:fight: Hej alle pendlere. Jeg er som alle jer andre, dansker og bosat i Sverige. Jeg har netop modtaget de nye skod regler/prisen på pendleraftalen (30/11) og har lige læst de mange indlæg omkring dette emne. Jeg er jo 110% enig i alt hvad i siger og jeg ville gerne have været med på det omtalte møde (arrangeret af Moerke), men kendte desværre ikke til sagen på det tidspunkt. Jeg vil meget gerne stå til rådighed til hvad som helst, om jeg så skal blæse igennem bommen i betalingsanlægget, ja jeg er egentlig pisse ligeglad!!! Jeg kan se i flere indlæg at folk taler om at skrive et brev o.lign. Min erfaring er klart at det ikke hjælper en skid, man skal være glad hvis brevet når så langt som op til en af de mere ansvarlige end blot kunde(service). Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad der er kommet ud af mødet, men jeg mener efter bedste overbevisning at i sådanne situartioner er der kun en vej, at skride til handling!!! Som tidligere soldat og en anelse viden indenfor kamp, ser jeg kun en løsning!! nemlig den samme som fx. USA brugte ved Irak krigen: 1. Handling 2. Konsekvens.:fight: Dvs. i dette tilfælde 1. Handling = Skriv et brev ang. ændring i prisen, giv kort varsel. 2. Konsekvens = Hvis de fx. ikke har gjort noget ved sagen efter fx. 2 døgn, komplet spærring af broen. Dette tvinger dem til at skride til handling, ellers mister de mange penge. Jeg har regnet lidt hurtigt på det, hvis man spærre broen i et døgn og alle "kun" betalte 50kr. pr. overfart ville det koste dem ca. 800.000kr. Og der er jo trods alt mange der betaler væsenligt mere (fx. lastbiler) osv. Det jeg opfordre til er at samle nogle folk. Jeg ville tro at hvis man blot skaffer 6 biler, ville det være muligt at lukke broen i begge retninger, dvs. 3 biler umiddelbart før tunnel (dk siden) og tre biler umiddelbart før betalingsanlæg (se siden, ved 2 sporet motorvej). Derudover er der og en mulighed for at standse togtrafikken, det er bare at stille nogle personer eller en genstand på sporet.:scared: Er i fit for fight!!??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Att. Thomas. Jeg er absolut ikke enig i hvad du siger Thomas. Dette indlæg er ikke skrevet i vrede, men med klare holdninger om hvad det kræver for at der sker noget!! Den typiske danske sociale holdning er jo at sætte sig i rundkreds og tale om det, samle underskrifter osv. Det er også godt nok!!! men der skal være en konsekvens, ellers sker der ikke en skid!! Jeg kan jo vende den om, hvor længe har folk været utilfreds med den gamle pendleraftale!!!?? det tog så lige nogle år før det nu har ændret sig til at være meget dårligere! Jeg kunne nævne tusinde ting som spiller minus ved både den nye pendler aftale samt daglig drift. Fx. er der konstant arbejde på bro og i tunnel. Hvem huske ikke det sindsyge lange tunnelarbejde med nedesættelse af hastigheden, kø hver dag... men hov!!?? hvor fanden var håndværkerne?? ofte var der ingen der lavede noget dernede, men alligevel var det ene spor lukket i flere måneder!!?? Nå, men lad nu det ligge. Dette handler om den nye pendleraftale og det skal der gøres noget ved. Jeg tænker, hvad gør mest ondt og hvad får dem hurtigst op af stolen og fingeren ud af ..... ??? 10.000 Underskrifer eller en lukket bro (pris 800.000kr i døgnet) - det spørgsmål behøver vist ikke et svar! Det er det man i Hæren kalder "VIS MAGT" og som benyttes verden over af alt fra Hæren, Politiet til Politik og Økonomi osv. osv. osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er i fit for fight!!??
Jeg er ikke fit for fight på den måde du ligger op til. Dette årti byder ikke må mange muligheder for at være rabiat - og med de nye terrorlove skal man jo nok passe på med at være for kreativ angående en aktion ved "samfundsvigtig infrastruktur". Derudover læser både politi og Øresundsbro helt sikkert med på dette forum, så din aktion vil ikke være nogen overraskelse. Jeg går ind for en konstruktiv dialog, selvom den ikke giver mig øjeblikkelig satisfaction og er meget mere kedelig og uromantisk set i sammenligning med cowboy strategien... Ellers kunne det jo være sjovt nok med en video på break.com med en pendlerskæbne der stiger ud af sin bil og saver bommen over med medbragt batteridreven stiksav og kører videre... Men mon ikke om der vil være en lille modtagelseskomite på den danske side der venter med salatfad og håndjern :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså vigtigt at I lige holder skruen i vandet og tager det roligt.. Det der kom ud af mødet i onsdags vil blive meldt ud en af dagen og jeg er sikker på at RIGTIGT RIGTIGT mange vil se det som en god og konstruktiv ide. Og ikke mindst en ide med visioner!! Ikke bare lige nu og her, men i fremtiden.. Så fat mod, hold gejsten og meld dig under fanerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev lidt forvirret over, at der i den nye folder (link findes i anden tråd) står, at man kun kan tegne pendleraftale som privatperson til brug ved kørsel til og fra permanent arb.plads i DK samt til privat brug - men samtidig er Jacob Vestergaard citeret i JP for at sige, at mange pendlere nu ikke er almindelige pendlere, men kører "kommercielt". Jeg har derfor sendt en mail til JP, hvor jeg spørger, hvordan det hænger sammen. Om det bliver taget op og også svaret på er så en helt anden sag :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:lol: Man skulle tro jeg havde fået ny profil herinde.........:rolleye:
Jeg har efterlyst selvironi - her fik jeg så hatten passer :th2: Hvis du kan holde den linie, kan det ende med at jeg skifter holdning på et bestemt punkt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

I danske anarkister! Som ikke-dansk og ikke-svensk, er det shov at se forskellerne i hvordan svensker og dansker reagerer på denne ændringen i priserne. Danskernes anarkistiske personlighed kommer klart frem - det er på en gang tale om voldelig modstand og væbnet revolution.... Svenskerne er noget mere afventende, vil helst ikke se at der sker en ændring og hvis der kommer en ændring håber de at den ikke rammer dem.. Men vil gerne være med at finansiere danskernes revolt.. Hvorfor får jeg flashback til en periode ca 60 år tilbage...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi, Pat... Det er da nogle voldsomme paraller du trækker der... Danskerne er ikke krigerisk anlagt (så skal du i hvert fald længere tid tilbage, cirka 1000 år) men til gengæld vil vi ikke finde os I at blive trampet på af systemet. Dette er kommet til udtryk mange gange i historien, modstandsbevægelsen (dér for cirka 60 år siden) og H.P.Scharla Nielsens højesteretssag mod Skatteministeriet, for blot at nævne to gode eksempler. Øresundsbron har monopol og er som sådan et hamrende effektivt diktatur. Det her handler om "den lille mand" mod systemet og det synes jeg egentlig er en ret positiv og prisværdig sag at kæmpe for! Jeg vil ikke generalisere om svenskerne, dertil kender jeg dem ikke godt nok ;) Men jeg kan konstatere at de til en hvis grad har en anden historie når det drejer sig om modstand...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

voldsom? Så du mener min sammenligning er voldsom? Hmm, måske har du ikke løst indlæggerne.. Her er etpar klip: "Som tidligere soldat og en anelse viden indenfor kamp, ser jeg kun en løsning!! nemlig den samme som fx. USA brugte ved Irak krigen: 1. Handling 2. Konsekvens" ":fight: :fight: :fight: :fight: " "Vi spære hele lortet, tunlen, broen og betalingen - begge retninger ?" "Jeg er i oprør, fuck øresundsbroen! Man kan sige, øresundsbroen gør virkelig meget for at fremme integrationen i regionen - amatører!" "AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG G Terror, bombe, talibaner, øresundsbroen. ffffffffuuuuuuuuuuuuuucccccccccccckkkkkkkkkkkk" Men måske haver danskerne det kun i kæften - ALL TALK AND NO ACTION?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så du mener min sammenligning er voldsom? Hmm, måske har du ikke løst indlæggerne..
Jo jeg har læst indlæggene... Men det er måske netop der, at du som ikke-dansk, ikke-svensk skåning ikke forstår den danske ironi/sarkasme/kynisme... Hvor kommer du oprindelig fra? Du ser spøgelser! Hvad er der galt med det næstsidste udsagn? Her er den virkelige løsning USA brugte i Irak: 1. Krig er godt 2. Olie er endnu bedre :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Her er den virkelige løsning USA brugte i Irak: 1. Krig er godt 2. Olie er endnu bedre :rolleye:
Kogt ned til "Money talks - bullshit walks" Broen prøver at klemme vores danske dollars ud af huller vi ikke vidste vi har - og det gør uanstændigt nas i både vores monetære og retsmæssige stolthed....for ikke at tale om den nyopfundne integrations-ditto. Det nytter ikke at tirre løven, for derefter at blive bidt. Derimod skal vi lokke den ud af buret, og derefter tæmme den med argumenter og fast tale med lov og ret i hånd. Jeg gider ikke at bombe et hul i en bro jeg selv skal bruge hver dag.....hvad enten jeg har lyst eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige talt med Øresundsbroen, de mener ikke at det gør noget at man hæver priserne, vi har jo alligevel billige biler samt boliger, endvidere er det ikke til at skaffe så billige boliger i Danmark. Det er svarret fra Øresundspersonalet Flabbet Ja. Det er desværre nogle griske personer der sidder i ledelsen på broen VH Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har lige talt med Øresundsbroen, de mener ikke at det gør noget at man hæver priserne, vi har jo alligevel billige biler samt boliger, endvidere er det ikke til at skaffe så billige boliger i Danmark. Det er svarret fra Øresundspersonalet Flabbet Ja. Det er desværre nogle griske personer der sidder i ledelsen på broen VH Peter
Hold da kæft et flabbet svar, hvad faen har det med prisen på broen at gøre:rolleye: Hva så hvis man pendler den anden vej, kan man så få rabat:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor flytter vedkommende hos Øresundsbroen ikke selv til Sverige, hvis de er så 'misundelige', så kan de jo smage deres egen medicin! Det var vel desværre ikke noget, du fik på skrift, men kun mundtligt, kan jeg fornemme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Desværre, så nogle bemærkninger kommer aldrig på papir. Jeg har kontaktet forbruger magasinet kontant på DR´s hjemme side, jeg vil anbefale flere at skrive til dem, sidst jeg kontaktet dem gik der ikke så længe inden der kom et fradrag for at køre over, jo flere der kontakter Kontant, jo større chance er der for at de tar den op i TV. De er gode til at give dårlig omtale, det må broen vel forholde sig til !! Giv lige DR et Link til denne side Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Peter Nielsen, Jeg synes det er et godt initiativ du har taget, men er dog lidt ked af at du har valgt at gøre det på egen hånd istedet for at se i de andre tråde hvor vi rent faktisk er ved at lave en forening. Hvis du har så meget lyst til at være med og give en hånd, så meld dig under fanerne der. Vi får aldrig noget seriøst igennem hvis ikke vi står sammen i hele regionen. Selvom du siger at der kom fradrag ikke så lang tid efter du skrev til dem sidst, så tillader jeg mig nu at betvivle at det lige var det der gjorde det. Vi har en stærk sag, men vi har en endnu stærkere sag hvis vi vælger at komme som en enhed. Forestil jer en forening med 10.000 medlemmer.. Og her snakker jeg altså kun om dem der pendler på broen enten i tog eller bil.. hvad med alle de andre som bor i helsingborg og pendler den vej over? Og den generelle øresundsborger der kan se en fordel i at stå sammen, hvis de nu en dag fik arbejde i det modsatte land? Derfor.. meld jer nu under fanerne frem for at storme frem alene, men det er et godt initiativ! Og hold fast i kamp ånden.. Vi får brug for den.:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kære Peter Nielsen, Jeg synes det er et godt initiativ du har taget, men er dog lidt ked af at du har valgt at gøre det på egen hånd istedet for at se i de andre tråde hvor vi rent faktisk er ved at lave en forening. Hvis du har så meget lyst til at være med og give en hånd, så meld dig under fanerne der. Vi får aldrig noget seriøst igennem hvis ikke vi står sammen i hele regionen. Selvom du siger at der kom fradrag ikke så lang tid efter du skrev til dem sidst, så tillader jeg mig nu at betvivle at det lige var det der gjorde det. Vi har en stærk sag, men vi har en endnu stærkere sag hvis vi vælger at komme som en enhed. Forestil jer en forening med 10.000 medlemmer.. Og her snakker jeg altså kun om dem der pendler på broen enten i tog eller bil.. hvad med alle de andre som bor i helsingborg og pendler den vej over? Og den generelle øresundsborger der kan se en fordel i at stå sammen, hvis de nu en dag fik arbejde i det modsatte land? Derfor.. meld jer nu under fanerne frem for at storme frem alene, men det er et godt initiativ! Og hold fast i kamp ånden.. Vi får brug for den.:rolleye:
Du skriver at i ikke mangler tilmeldinger, så hvad er det vi skal melde os til?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som der står i vores referat.. Til arbejdsgrupperne.. der bliver altid brug for folk der kan hjælpe med forskellige ting.. Det kunne også være interne fokus grupper eller forslagsgrupper.. Vi er under opstart vi har ikke helt styr på alle detaljerne, men vi arbejder på det :-) Op med humøret, hold kampgejsten og meld jer.. også selvom vi ikke lige nu og her kan fortælle at du skal hjælpe med det eller det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites