Miriam 10 Anmeld indhold Skrevet November 27, 2006 Har brug for lidt assistance. Vi har Bredbånds Bolaget, og har købt et ny trådløst modem/router. I den forbindelse har jeg brug for at vide hvor man i sin opsætning kan finde sit login og password, hvis det altså er muligt ? Er det noget man kan, ellers kan jeg vel ikke få det nye igang ? Kan ikke finde det herhjemme hverken på papir form eller mail Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 ja når jeg ikke kan yde support på arbejdet pga sygdom kan jeg da gøre det herfra sengen!! Hvilken router er der tale om her?? Er det en linksys plejer det som default at være UDEN username og pasword som pasword. Er det netgear kan det være admin som username og password som password. Men det SKAL står i manualen. Men skriv hvilket produkt det er så man bedre kan hjælpe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 ja når jeg ikke kan yde support på arbejdet pga sygdom kan jeg da gøre det herfra sengen!! Hvilken router er der tale om her?? Er det en linksys plejer det som default at være UDEN username og pasword som pasword. Er det netgear kan det være admin som username og password som password. Men det SKAL står i manualen. Men skriv hvilket produkt det er så man bedre kan hjælpe Det er Netgear :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 godt så.. virkede det så eller hva?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 godt så.. virkede det så eller hva?? Skulle lige spise, men det er iforhold til vores udbyder om man via det via har sat op i dag kan finde de ting ? (forklarede det nok lidt dårligt) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Skulle lige spise' date=' men det er iforhold til vores udbyder om man via det via har sat op i dag kan finde de ting ? (forklarede det nok lidt dårligt)[/quote'] Har du stadigvæk mad i munden, jeg forstår intet af hvad du siger??? :lol: Har du brug for brugernavn og password til at komme ind i routeren eller for at sætte jeres bredbånd op til BBB inde i routeren?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Har du stadigvæk mad i munden, jeg forstår intet af hvad du siger??? :lol: Har du brug for brugernavn og password til at komme ind i routeren eller for at sætte jeres bredbånd op til BBB inde i routeren?? tyg tyg det sidste Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Har brug for lidt assistance. Vi har Bredbånds Bolaget, og har købt et ny trådløst modem/router. I den forbindelse har jeg brug for at vide hvor man i sin opsætning kan finde sit login og password, hvis det altså er muligt ? Er det noget man kan, ellers kan jeg vel ikke få det nye igang ? Kan ikke finde det herhjemme hverken på papir form eller mail som standard man starte en browser skriver 192.168.1.1 og hvis routeren er tændt og koblet til din PC kommer en login frem , bruger og password er i manualen som (molnartos) skrev, nogen fabrikater er uden brugernavn bare password andre skal man skrive Admin 1234 eller læs manuallen.. når man kommer ind så skal man ændre i den oplysning som omhandler din Internet Udbyder .. som default/standard virker din router som DHCP dvs den henter en IP adresse fra din udbyder og dine pcér kan bruger den funktion som hedder NAT for at komme ud på nettet.. er det meget teknisk?? forklare gerne på anden bruger venlige måde hvis det er.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Jeg er sikker på at hvis Miriam vil have mere hjælp så skal hun nok komme frem af busken og kødgryderne og give mere information om hvad det er hun skal have hjælp til!!? Lidt svært at hjælpe på baggrung af "Netgear" og "en masse snak med mad i munden" -agtigt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Jeg kan høre hun tygge stadig væk.. gaaaaaaaaaaaab man , det tager ca.4min. og 36sek. for mig at spise en familie pizza eheh.. Netgear er lidt besværlig mht konfiguration, man skal bare bruge alt default og måske kun ændre i Sikkerheden lidt.. resten fungere ok Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Jeg kan høre hun tygge stadig væk.. gaaaaaaaaaaaab man , det tager ca.4min. og 36sek. for mig at spise en familie pizza eheh.. Netgear er lidt besværlig mht konfiguration, man skal bare bruge alt default og måske kun ændre i Sikkerheden lidt.. resten fungere ok Well jeg kunne selv installere min Max range Netgear ... det var rimelig let , og når jeg kan , så kan de fleste he he........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Fatter ikke halvdelen af hvad i siger, og forklare mig sikker endnu værre, men det er jo godt at der kommer en del "nørder" på søndag, så hvis det ikke er løst inden, så kaster jeg mig nok over jer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Well jeg kunne selv installere min Max range Netgear ... det var rimelig let ' date=' og når jeg kan , så kan de fleste he he........[/quote'] jamen Hip Hurra du er sej. hehe. Kvinder og teknik hehe. jeg synes det er nemt også bare man ikke pille for meget ved default setupét. jeg tror Miriam enten er skræmt væk eller spise stadig hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 jeg tror Miriam enten er skræmt væk eller spise stadig hehe Tja jeg postede da før dig :th2: ! Men vil nu ikke kalde mig helt blank på teknik, det er bare en anden type teknik der interessere mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Tja jeg postede da før dig :th2: ! Men vil nu ikke kalde mig helt blank på teknik' date=' det er bare en anden type teknik der interessere mig.[/quote'] Jeg mener der er meget nemt, hvis routeren ikke virker når du har sat den til så skal der lige logges ind i routeren og rette lidt i konfigurationen, den del som har med din internet udbyder at gøre. jeg kalder mig nok ikke nørd men teknisk mindet heheeheh med stor briller ,hehe Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Jeg mener der er meget nemt Jamen det er da fint at det er meget nemt for dig, men det syntes jeg nok ikke ellers havde jeg jo ikke spurgt om noget hjælp ! Men som jeg startede med at skrive så har jeg ikke mine password til min udbyder, og det var det jeg spurgte om man kunne finde et sted i mine nuværende indstillinger.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
molnartos 0 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Men som jeg startede med at skrive så har jeg ikke mine password til min udbyder, og det var det jeg spurgte om man kunne finde et sted i mine nuværende indstillinger.. Ok nu forstår jeg dit spørgsmål...!! hurra! Nej du vil ikke kunne finde dit password hvis de er tastet ind i routeren.. Det eneste du vil se er en masse ******** og det kan du jo ikke bruge til noget! (Og så kan man godt aligevel men det bliver måske lige lidt for teknisk så) Du må have fat i din ISP hvis du ikke kan finde det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 27, 2006 Ok nu forstår jeg dit spørgsmål...!! hurra! Du må have fat i din ISP hvis du ikke kan finde det! Jeg det regnede jeg også med, må have dem til at sende det med posten, og vente med at sætte det nye til TAKKER ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2006 ... Hej Miriam Vi har også Bredbands bolaget og der skulle ikke tastes brugernavn og password ind i routeren (Asus) da vi installerede den (blev ikke gjort fra starten). Nu ved jeg ikke hvilket abb. du har, vi har VIA BREDBANDSUTTAGET og der kræves kun brugernavn og password ved aktivering af forbindelsen, og derefter skal det ikke bruges til noget. Måden du kan checke om forbindelsen er ok er ved at sætte et netkabel mellem din PC og Router. (Du skal genstarte din PC efter du har gjort dette hvis du gør det når den er tændt). Hvis du er på nettet er det "så bare" det trådløse du skal have sat op. Håber det kan hjælpe lidt på dit problem. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2006 Hej Miriam Vi har også Bredbands bolaget og der skulle ikke tastes brugernavn og password ind i routeren (Asus) da vi installerede den (blev ikke gjort fra starten). Nu ved jeg ikke hvilket abb. du har, vi har VIA BREDBANDSUTTAGET og der kræves kun brugernavn og password ved aktivering af forbindelsen, og derefter skal det ikke bruges til noget. Måden du kan checke om forbindelsen er ok er ved at sætte et netkabel mellem din PC og Router. (Du skal genstarte din PC efter du har gjort dette hvis du gør det når den er tændt). Hvis du er på nettet er det "så bare" det trådløse du skal have sat op. Håber det kan hjælpe lidt på dit problem. Henrik Jeg er på nettet, det er fint nok, men det er for at sætte den trådløse op, den jo beder om et password og bruger navn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2006 .... Jeg er på nettet' date=' det er fint nok, men det er for at sætte den trådløse op, den jo beder om et password og bruger navn.[/quote'] Ved du er blevet spurgt om dette tidligere men jeg synes ikke du svarede på det. Kan du få adgang til routerens setup via f.eks en internet-browser?? er det det brugernavn og password du mangler?? Hvis ja, så står det i manualen til routeren. Hvis nej, så er det selve opsætningen af det trådløse du skal have sat op. Du kan jo selv bestemme hvad du vil kalde det og som regel laver den selv en kode til dig alt efter hvilken type "sikring" du vælger (WEP, WPA osv osv) Jeg vil gerne se om jeg kan hjælpe dig men så skal jeg lige have afvide hvilken model router du har købt. Går ud fra at Netgear har lavet flere end en. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2006 Ved du er blevet spurgt om dette tidligere men jeg synes ikke du svarede på det. Kan du få adgang til routerens setup via f.eks en internet-browser?? er det det brugernavn og password du mangler?? Hvis ja, så står det i manualen til routeren. Hvis nej, så er det selve opsætningen af det trådløse du skal have sat op. Du kan jo selv bestemme hvad du vil kalde det og som regel laver den selv en kode til dig alt efter hvilken type "sikring" du vælger (WEP, WPA osv osv) Jeg vil gerne se om jeg kan hjælpe dig men så skal jeg lige have afvide hvilken model router du har købt. Går ud fra at Netgear har lavet flere end en. Henrik Jeg kan sagtens få forbindelse med den trådløse router det var ikke det som er problemet, men den kommer ikke ud på nettet. Og det var derfor jeg spurgt om man kunne finde sit password til sin leverandør, i den opsætning man har nu, da jeg ikke kan finde det brev jeg har fået fra dem. De kan nul stille det men så er man uden internet i 2 dage hvis posten ellers er så hurtige, og det var jo det jeg gerne ville undgå ! Men alle snakker opsætning af routeren og jeg forklare mig sikkert og rigtigt dårligt, men det interessere mig bare ikke, det er en af de få ting der bare skal fungere :( Og hvorfor er sådan noget aldrig bare plug and play ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik_C 10 Anmeld indhold Besvaret November 28, 2006 .... Jeg kan sagtens få forbindelse med den trådløse router det var ikke det som er problemet' date=' men den kommer ikke ud på nettet. Og det var derfor jeg spurgt om man kunne finde sit password til sin leverandør, i den opsætning man har nu, da jeg ikke kan finde det brev jeg har fået fra dem. De kan nul stille det men så er man uden internet i 2 dage hvis posten ellers er så hurtige, og det var jo det jeg gerne ville undgå ! Men alle snakker opsætning af routeren og jeg forklare mig sikkert og rigtigt dårligt, men det interessere mig bare ikke, det er en af de få ting der bare skal fungere :( Og hvorfor er sådan noget aldrig bare plug and play ![/quote'] Problemet er nok også at vi "snakker" lidt forbi hinanden. Du skriver at du kan komme på nettet og nu skriver du at den trådløse ikke kommer på nettet. Skal det forståes som at du med et kabel mellem din PC og Router er på nettet men du kan ikke komme på nettet med den trådløse del?? (Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål :-)) Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites