Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

Svar fra øresundsbroen Så fik jeg da svar fra dem, efter en pænt utilfreds mail.:rolleye: Hej Peter! Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter och för dina kommentarer. Syftet med den nya ØresundPendlaren är att förenkla resandet för våra kunder. Vi vet att många av våra kunder kommer att få ett lägre genomsnittspris per resande jämfört med de tidigare produkterna, men även att några kunder får ett högre pris. De flesta av våra pendlare reser 40-44 resor i månaden och för dem innebär den nya produkten en höjning om 1-2 %, vilket motsvarar en normal indexhöjning. Utslaget på ett helt år kan priset bli ännu lägre eftersom man inte riskerar betala för resor som man inte gör. Man behöver alltså inte längre inför var månad spekulera i vilken produkt som är mest fördelaktig, som Pendlare har man alltid det bästa priset för sitt resande! Vi tror och hoppas att du som kund därmed får en bättre service fortsättningsvis. Du som är pendlare hos oss får de närmaste dagarna en informationsbroschyr om den nya ØresundPendlaren. Vi har gjort det enkelt för dig att gå över till det nya avtalet. Du får, tillsammans med informationsmaterialet, ett förifyllt avtalsformulär som du bara ska komplettera med saknade upplysningar och skicka in, i det svarskuvert som också medföljer, om du vill byta till den nya ØresundPendlaren snarast. Vi hoppas att vi fortsatt får se dig som kund hos oss! Med vänlig hälsning, Anna Östrand Kundansvarig Avtalskunder Øresundsbron Kalkbrottsgatan 141 Box 4278 203 14 Malmö Tel: +46 (0)40 676 66 20 Mobil: +46 (0)733 51 89 75 www.oeresundsbron.com

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så fik jeg da svar fra dem, efter en pænt utilfreds mail.:rolleye: Hej Peter! Tack för att du visar ditt intresse för våra produkter och för dina kommentarer. Syftet med den nya ØresundPendlaren är att förenkla resandet för våra kunder. Vi vet att många av våra kunder kommer att få ett lägre genomsnittspris per resande jämfört med de tidigare produkterna, men även att några kunder får ett högre pris. De flesta av våra pendlare reser 40-44 resor i månaden och för dem innebär den nya produkten en höjning om 1-2 %, vilket motsvarar en normal indexhöjning. Utslaget på ett helt år kan priset bli ännu lägre eftersom man inte riskerar betala för resor som man inte gör. Man behöver alltså inte längre inför var månad spekulera i vilken produkt som är mest fördelaktig, som Pendlare har man alltid det bästa priset för sitt resande! Vi tror och hoppas att du som kund därmed får en bättre service fortsättningsvis. Du som är pendlare hos oss får de närmaste dagarna en informationsbroschyr om den nya ØresundPendlaren. Vi har gjort det enkelt för dig att gå över till det nya avtalet. Du får, tillsammans med informationsmaterialet, ett förifyllt avtalsformulär som du bara ska komplettera med saknade upplysningar och skicka in, i det svarskuvert som också medföljer, om du vill byta till den nya ØresundPendlaren snarast. Vi hoppas att vi fortsatt får se dig som kund hos oss! Med vänlig hälsning, Anna Östrand Kundansvarig Avtalskunder Øresundsbron Kalkbrottsgatan 141 Box 4278 203 14 Malmö Tel: +46 (0)40 676 66 20 Mobil: +46 (0)733 51 89 75 www.oeresundsbron.com
Har de smidt den på autosvar?!? :fight: ØRESUNDSBROEN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det passer så heller ikke..... Rejser du 44 gange, svarer det til en prisstigning på 7,3%............... Skal der være et "break even", så må du maks pendle 36 gange..... Altså svarende til 18 arbejdsdage. De må da være helt væk derinde....:mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har de smidt den på autosvar?!? :fight: ØRESUNDSBROEN
Jep, det tror jeg også de har... Det sjove er at jeg spurgte på en MC aftale. De fik så et pænt brev tilbage "tak for det informative email, men du har desværre ikke svaret på mit spørgsmål vedr. mc....." Klap hatte !!! :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nya rabatter för Öresundspendlare Av Jan Andersson Senast uppdaterad 22 november 2006 23:30 Priserna på Öresundsbron höjs generellt med i genomsnitt 3,4 procent nästa år. Höjningen ska kompensera för väntade kostnadsökningar.
Interessant nok skrev jeg faktisk til sydsvenskan igår og klagede min nød over de nye bropriser og mente godt de kunne ta emnet op når nu de havde bragt nyheden om prisforhøjelsen så ukritisk. Og lo-and-behold, imorges var der en mail på arbejde fra Jan Andersson der spurgte om han måtte citere mig fra mit brev og en af mine beregninger. Jeg syntes vi skal pushe det her så meget vi kan ved evt at kommentere det kommende (forhåbenligt) indlæg med læserbreve og holde bolden rullende i medierne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en ide, kan godt være den er åndsvag, men tror at den vil skabe nogen opmærksomhed. Kunne det lade sig gøre at lave et banner og så hænge det op på broen ved sidste afkørsel i DK. Har ikke ide til nogen tekst, men den skal være kort og præcis. Der skal bare ske noget. Forstår egentligt ikke hvordan de kan udfase den gamle aftale. Hvad siger reglerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
]"Men för 85 procent av trafikanterna är detta faktiskt en förbättring, säger Ann-Marie Bolander, marknadschef för privattrafiken på Öresundsbron." Det tror jeg simpelthen ikke på, Frøken Bolander! Udover det, så er det super-lækkert at nogle af medierne er lydhøre overfor vores problem. Jow, det er Sydsvinskan, som jo normalt ikke plejer at vende deres gode side imod dansken. Men nu ser vi om det afføder noget mere røre i andedammen. En opfordring til folk, er at bruge artiklen som eksempel overfor andre medier, når i skal prøve at pushe historien til flere medier - samt prøve at få fedtet adressen på vores protest-site ind imellem linierne i artiklerne. Desværre er man jo ikke herre over hvad journalisten skriver i den endelige udgave :rolleyes: Godt gået, Rune!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I tilfælde af at artiklen "fosvinder" eller problemer med ss´s hemsida, så paste´r jeg lige artiklen hér: Bropendlare rasar över rabattsystem Av Jan Andersson Senast uppdaterad 24 november 2006 22:30 Det nya rabattsystemet på Öresundsbron, som införs nästa år, slår hårt mot de danska pendlarna. De kan som mest få en prishöjning med 14 procent. Anledningen till att det danska priset höjs mest är att det inte höjdes när det svenska priset räknades upp förra året. Även svenskar pendlare drabbas av en tvåsiffrig prishöjning. Men den stannar vid knappa 12 procent. Ickependlarna på bron kommer undan med en generell prisökning på 3–4 procent. – Öresundsbron utnyttjar sitt monopol till oskäliga prishöjningar. – Dessutom försöker man dölja prishöjningen genom att presentera det nya rabattavtalet som en fördel för pendlarna, tycker bropendlaren Rune Søgaard Larsen. – Jag förstår att det blir en sådan här reaktion från dem som kör mest. Men för 85 procent av trafikanterna är detta faktiskt en förbättring, säger Ann-Marie Bolander, marknadschef för privattrafiken på Öresundsbron. Enligt Rune Søgaard Larsens uträkning har en genomsnittlig dansk arbetsmånad 21 arbetsdagar. Det betyder att man kör över bron 42 gånger. Med det nya avtalet ökar priset då med en dryg tusenlapp till 32 980 danska kronor per år. – Det är en prishöjning med drygt 6 procent för genomsnittspendlaren. Kör man de 50 turer i månaden, som avtalet omfattar, blir prisökningen 14 procent – och det är ganska våldsamt, påpekar han. – Många kunder var tidigare missnöjda med att betala för resor man inte kunde utnyttja. Vi har haft klagomål från pendlare som känt sig blåsta på pengar. Nu får vi en modell där man lättare kan beräkna rätt pris per volym, säger hon. Men den nya beräkningsmodellen ger andra problem för pendlarna. Om en löntagare ska få bruttoavdrag för pendlingsavgiften hos sin danska arbetsgivare måste samma belopp dras varje månad. Så blir det inte med det nya rabattsystemet. Därmed kan de danska arbetsgivarna till exempel inte längre erbjuda svenska anställda ”gratis brobizz” som löneförmån. Pendlarna har redan börjat samla in namnunderskrifter på en protestlista och planer finns på en demonstration vid betalstationen på Lernacken om Öresundsbron inte ändrar sin prispolitik. --------------------------------------------------- Nytt rabattsystem- så funkar det I Öresundsbrons nya rabattsystem för bilpendlare debiteras pendlaren för varje resa stället för att, som tidigare, betala resorna under en kalendermånad i förskott. Under varje kalendermånad tillämpas två prisnivåer beroende på antalet gjorda resor. Efter 16 resor för 160 svenska kronor per resa sjunker priset till 31 kronor per resa. Efter 50 resor debiteras åter 160 kronor per resa. Det innebär att den som gör 50 resor under en kalendermånad betalar i genomsnitt cirka 72 kronor per resa. De danska priserna blir 130 respektive 25 danska kronor, vilket ger snittpriset 59 kronor per enkelresa. Därtill kommer en årsavgift på 220 danska eller 270 svenska kronor. Det nya avtalet ersätter de nuvarande rabattavtalen för pendlare och minipendlare. Det förstnämnda omfattar 50 enkelresor per månad och kostar 2 590 danska eller 3 240 svenska kronor. Utnyttjas hela kvoten blir snittpriset 52 respektive 65 kronor per resa. Minipendlaravtalet med 24 enkelresor per månad kostar 1 940 danska eller 2 430 svenska kronor vilket motsvarar 80 respektive 101 kronor per enkelresa. var external;function winPop(url) {window.open(url,"functionWindow","width=530,height=600,scrollbars=yes,location=no,status=no,toolbar=no,resizable=yes");}function winPopFixed(url) {window.open(url,"functionWindow","width=400,height=300,scrollbars=yes,location=no,status=no,toolbar=no,resizable=no");}

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke få hjemmesiden frem??? Bliver der arbejdet på den? Vil jeg gerne være med, med støtten så hurtigt som muligt? Hvis man skal aktionerer. Kan alle der køre igennem betalingsanlæget. Ikke lige stoppe op, trykke på "hjælp" knappen, og klage over det nye betalingssystem? Så bliver der både "blokeret" og klaget så det kan mærkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan ikke få hjemmesiden frem??? Bliver der arbejdet på den?
Hmm...den svarer heller ikke hér :confused:..så noget tyder på grus i maskineriet. Men nu ER det jo Surftown :scared: (Tjekkede lige et par småting omkring Surftowns webhotel og faldt over følgende: Your domain does not have an SPF record. This means that spammers can easily send out E-mail that looks like it came from your domain, which can make your domain look bad (if the recipient thinks you really sent it), and can cost you money (when people complain to you, rather than the spammer). You may want to add an SPF record ASAP, as 01 Oct 2004 was the target date for domains to have SPF records in place (Hotmail, for example, started checking SPF records on 01 Oct 2004). - men det kan vi jo brokke os over i en anden tråd ;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hjemmesiden Hej. Ja de kære surftown har åbenbart problemer. for ikke engang deres support system virker. Jeg kan desværre ikke gøre noget end at vente.. Til dem som spørger efter støtte. Hop ind på siden når den virker og følg instrukserne, eller send mig en PM her. Alle folk som har biddraget kommer på siden, men jeg samler dem lidt sammen, så jeg ikke skal side og putte folk på hele tiden. Så i skal nok komme på, og tak for støtten. Artikler mm modtages stadig gerne så de kan komme på. Jeg skal lige nå og ordne nogle ting i lejligheden mens man må larme, og så hopper jeg videre med siden efter det ;) Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte på... En ting er at vi brokker os - en anden ting er, hvad vi gerne vil have i stedet? Måske skulle vi gøre opmærksom på det - mere tydeligt? Både på hjemmesiden og i de breve der sendes ud til gud og hver mand? Altså at prispolitikken skal følge resten af markedet - jo mere man køber, desto billigere bliver det? Fast pris på f.eks. 2700 DKK - så kan man køre ligeså tosset man vil? Fastholdelse af den nuværende pris med hensyntagen til den generelle prisstigning i samfundet? Eller hvad? Det er måske meget smart at vi ved, hvad vi gerne vil have broen til at tage med i de overvejelser, som de inden længe bliver nødt til at gøre..! :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Altså at prispolitikken skal følge resten af markedet - jo mere man køber, desto billigere bliver det? Fast pris på f.eks. 2700 DKK - så kan man køre ligeså tosset man vil? Fastholdelse af den nuværende pris med hensyntagen til den generelle prisstigning i samfundet?
Jeg har til en vis grad forståelse for, at man ikke kan lave en fuldstændig flat-rate hvor man kan køre så tosset man vil - i det mindste hvis prisen samtidig skal være nogenlunde fornuftig for "almindelige" brugere. Derimod forekommer det helt urimeligt, at man lader prisen per passage stige så voldsomt hvis antallet af passager overstiger 50 ture. Hvad er den logiske forklaring på dette? Abonnementstypen må jo kun anvendes af private pendlere (sådan var det i det mindste da jeg tegnede min 50-turs pendler). Umiddelbart vil jeg sige 1 - Det er ikke rimeligt med den meget høje prisstigning for et 50-turs kort hvor man faktisk udnytter det fuldt ud. Vi er mange der gør det, og jeg syntes ikke de procent angivelser Øresundsbron lægger for dagen kan relateres til den virkelighed der i øvrigt opleves. Fuldtidsarbejdende i Danmark med familie og venner i Danmark vil aldrig kunne komme ned på de 36-40 passager som broen anfører som gennemsnitlig. Derfor - en løsning der er som minumum er omkostningsneutral ift det nuværende abonnement over hele "skalaen". Den stærkt stigende trafik på broen, burde alt andet lige dog kunne gøre at prisen kunne sænkes i stedet. 2 - Mange har betalt bro som en del af deres ansættelse. Det er i den forbindelse noget rigtig rod, at prisen varierer samt at betaling skal foregå via et kreditkort. For at bibeholde administrationen for virksomhederne på et minimum for at tilbyde denne ordning - betaling via faktura bibeholdes som betalingsmulighed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er korrekt!! Dog er det væsentligt at det ikke bliver "flat rate", men antallet af ture bliver sat op således man kan køre 2 gange pr dag i en hel måned uden at blive bong'et ekstra. Dvs at pendleren bliver sat op til 60 ture som minimum. Det giver folk en større grad af fleksibilitet og lyst til at bruge broen som det den var beregnet til fra starten af. Nemlig en integration af Øresundsregionen..... Som jeg ser det nu, så er de nye regler en bremse for selvsamme!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den nye pendleraftale kan faktisk være en fordel Hejsa Jeg har siddet og regnet lidt på sagen - ligesom så mange andre ;) - og er kommet til det resultat, at jeg egentlig er ret glad for den nye prisstruktur. Der er nogle mindre uhensigtsmæssigheder (danske 2007 priser) i strukturen, når man sammenligner kurverne over månedlige udgifter: Indtil 15 ture er Øresundspendler/Bropas billigst Ved 15-27 ture er Mini-pendler billigst (op til 280kr ved 24. tur) Over 40 ture er Pendler billigst (højst 260 kr fra 50. tur) Denne uhensigtsmæssighed kunne stort set fjernes hvis Øresundsbron udvidede antallet af billige ture til at starte fra tur 15 i stedet fra tur 17. Så måske skulle man foreslå Øresundsbron sådan en kreativ ændring i stedet for bare at :fight: HARME? Den nuværende med Pendler/Mini-pendler ordning bliver ind i mellem MEGET dyr pr. tur. Hvis man f.eks. bliver syg eller sendt på uplanlagt forretningsrejse. Eller der opstår andre uforudsete ting i ens liv, der pludselig ændrer på den månedlige rytme. Det virker tiltalende at man kun betaler, for det man bruger. Har I tænkt på at tur-prisen for den nuværende pendleraftale i uheldigste fald kan være lig med månedsprisen? Vi har i hvert fald været ude for at have valgt den forkerte løsning i nogle måneder - set i bakspejlet. :-) Inge

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Hej Irode Tak for dit indlæg, jeg mener bestemt det har sin plads. Problemet er blot for mig, og som du kan høre en del andre, at vores månedspris stiger med optil 14 %. Jeg har gennemgået vores gamle regninger og vi bliver ramt hver eneste måned. Jeg er absolut FOR en mere fleksibel aftale, jeg mener bare at metodikken bag denne, tilgodeser de få og flår flertallet. Det ville da være optimalt hvis den kunne tilgodese alle pendlere, ellers bliver det jo alle os andre der pendler stabilt, der skal betale for du ryger på forretningsrejse fra tid til anden. Det kan jeg ikke se er helt fair. Jeg er desuden ikke helt enig i dine beregninger, skal vi ikke afstemme og se om vi kan blive enige? Mine ligger til download i denne tråd, kan du sende dine til mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej folkens. Jeg tænkte om der var nogen som havde lyst til at mødes en aften og snakke om tingene samt finde ud af hvilke ting vi skal skrive på siden? Overvejer desuden og få lavet nogle streamer til bagruden på bilen også. /Tommy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Hej folkens. Jeg tænkte om der var nogen som havde lyst til at mødes en aften og snakke om tingene samt finde ud af hvilke ting vi skal skrive på siden? Overvejer desuden og få lavet nogle streamer til bagruden på bilen også. /Tommy
Jeg er på, just say when..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke en tanke tænkt i den prispolitik, de lægger frem, så man kan ligesom ikke argumentere med den. Men med en informationsafdeling, der lyver stærkere end en hest kan rende, skal man nok heller ikke forvente så meget talent i billetafdelingen. Alene at gå ud og straffe de mest trofaste kunder med 14 procents prisstigning. Man ved snart ikke om man skal grine :D eller grina. :cry: Nå men det jeg bare vil sige lige netop om prismodellen er, at jeg synes den er for dyr i bunden. Folk der rejser 5-10 gange om måneden er også trofaste kunder. Det er et voldsomt trin, der er fra 130 til 25. Og desuden udtryk for mere talentløshed, for nu kommer der et spekter, hvor det er langt billigere at køre i bil end med tog, mens - carstenolsensk udtrykt - pandaerne står med bedende blikke på kanten af massegraven. :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Jeg har siddet og regnet lidt på sagen - ligesom så mange andre ;) - og er kommet til det resultat, at jeg egentlig er ret glad for den nye prisstruktur. Der er nogle mindre uhensigtsmæssigheder (danske 2007 priser) i strukturen, når man sammenligner kurverne over månedlige udgifter: Indtil 15 ture er Øresundspendler/Bropas billigst Ved 15-27 ture er Mini-pendler billigst (op til 280kr ved 24. tur) Over 40 ture er Pendler billigst (højst 260 kr fra 50. tur) :-) Inge
Inge, Du har glemt det faktum, at fra 1. marts 2007, så eksisterer minipendler og pendler aftalen ikke mere, så eksisterer den 'dynamiske' prisaftale som det eneste alternativ. Samtidigt tager du dine tal for pendler og minipendler for 2007 for at fortælle at prisstigningen bliver 260 kr/mdr. ved over 40 ture. I virkeligheden så stiger prisen i 2007 to gange. Pr. 1/1 stiger prisen fra 2590 til 2670 eller endda direkte til en dyrere pris, hvis man allerede pr. 1/1 vælger den nye aftale. Hvis ikke, så stiger prisen igen pr. 1/3, når man ikke kan benytte den gamle aftale mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

For at følge lidt i irodes fordspor og tænkte kreativt og på en løsning istedet for at kaste med mudder, kunne vi så ikke se om vi kunne få et møde i stand med nogen repræsentanter for pendlerne og nogen fra bron? Hvis vi sammen kunne finde på en "justering" af deres kommende aftale, f.eks. som irode foreslår ved at sætte den billige takst til at begynde fra 15 ture, så var det måske til at få igennem? Jeg foreslår repræsentanter herfra hurtigst muligt slår sig sammen og kommer med et udkast til en fornuftig prispolitik, set både fra vores side og bron, som man så efterfølgende kan præsentere for dem?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Christian Nej - jeg har hverken glemt eller overset at de gamle pendleraftaler bortfalder og at der er gennemført en generel prisstigning. Generelle prisstigninger tror jeg aldrig at man undgår - desværre. Jeg har bare villet dokumentere prisstrukturen med den nye aftaleform i forhold til de gamle. Og mine grafer dokumenterer faktiskt tydeligt at de steder, hvor den nye prisstruktur gør ondt i forhold til de gamle aftaletyper. Samt at hvis nogen kan overbevise Bron om det rimelige i at lade de billige ture starte 2 gange tidligere, vil det se helt fornuftigt ud - også for de, der helt stabilt kører over hver eneste dag alle årets måneder. Personligt foretrækker jeg stadig den nye prisstruktur, hvor man ikke skal gamble om fremtidigt forbrug, men betaler for hvad man bruger. :-) Inge NB i øvrigt har jeg uploadet mit regneark som danner basis for de grafiske fremstillinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites