Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

Den øgede fleksibilitet er selvfølgelig rar. Men bild mig ikke ind, at der er gennemført for pendlernes skyld. Det er da naturligvis for at spare alle de administrationsomkostninger som bruges på at melde folk af og på hver måned på forskellige aftaler. Noget som folk ikke har villet, men som de var nødt til for at kompensere for et fucked up prissystem. Men summa summarum, så bliver det dyrere for pendlerne og billigere for Broen. Og jeg synes det er en skændsel at køre et fucking spin, hvor man prøver at præsentere det som en kæmpe fordel for pendlerne, når man reelt har sat prisen op.:mad:
Jeg synes da, de skal spare alt, hvad de kan på administration, og i forhold til det nuværende fuldstændigt vanvittige system, er der altså enkelte fordele for helt specielle pendlere ved det nye. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
100' date='- ex. moms. - men jeg tror du kan regne med det var en af Nils's snart berømte spydige kommentarer.. :)[/quote'] Overhelehovedet ikke. Jeg troede bare man p.t. betalte fuld pris, når man kørte ovenud af de 50 ture. Jeg frafalder. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hovsa - årsgebyret er da vist nyt. Det forhøjer da vist gennemsnistprisen yderligere med 18,333... kroner pr. måned
O.k. så er vi tilbage på ca. 14 procent stigning i stedet for ca. 12. (Godt nok for en meget speciel pendler, hvis nuværende rejsemønster indebærer præcis 50 enkeltture hver måned måned efter måned. :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg synes da' date=' de skal spare alt, hvad de kan på administration, og i forhold til det nuværende fuldstændigt vanvittige system, er der altså [b']enkelte fordele for helt specielle pendlere ved det nye. :)
Som delvis matematiker er jeg da klart enig i, at man skal gøre tingene så simpelt, rationelt og effektivt som muligt, og SER MAN BORT FRA PRISEN, er det nye system da simplere og dermed bedre end det gamle. Men jeg kan bare ikke tåle, at man forsøger at skjule en prisstigning på den måde. Og når nu man var i gang kunne man da lige så godt have rydtet ordenligt op. Ved almindelige varer og serviceydelser, som købes alle andre steder end hos Øresundsbroen får man mere og mere mængderabat pr. styk jo mere man køber. Og der stiger prisen ligepludseligt ikke op til udgangpunktet igen, når man når over et vist antal styk - det er da et mystisk system.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bron kunne med fordel overgå til at drage penge ind via merchandize. I stedet for alt det nuværende bøvl, skulle personalet sælge t-shirts og drikkekrus med bromotiv fra en kiosk ved det nedlagte betalingsanlæg. Jeg tror, deres organisation uden større ændringer vil kunne tilpasses en sådan ny opgave. :D Eftersom broen er et samfundsgode, burde den betales af det offentlige. :cool: For at gøre mit forsvar for den nye ordning god igen, har jeg sendt denne mail til sydsvinsken. :) Hej Sydsvenskan - "Ett nytt rabattavtal för bilpendlare är den viktigaste nyheten i Øresundsbrons prislista för 2007," hævder Øresundsbron i en pressemeddelelse (gengives nedenfor), som Bron har sendt til jer, for I skal indrykke den uredigeret i jeres medie. NEJ! Den vigtigste nyhed er, at priserne hæves markant. En pendler, der passerer broen 50 gange pr. måned, får således en stigning på ca. 14 procent. Det værste er, at det også rammer SVENSKERE. venlig hilsen Nils etc.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Som delvis matematiker er jeg da klart enig i, at man skal gøre tingene så simpelt, rationelt og effektivt som muligt, og SER MAN BORT FRA PRISEN, er det nye system da simplere og dermed bedre end det gamle.
Er det nu også så simpelt, rationelt og effektivt, som øresundsbroen selv skriver: "Pendlerens betalingskort debiteres herefter for hver tur." Det bliver godt mange debiteringer på et helt år på ens betalingskort! Det bliver heller ikke specielt simpelt for os, hvor arbejdsgiverne betaler for brobizz'en. Stiger brofradraget så også med 14% ? Mon dog :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det her bliver en af deres største brølere i nyere tid...
For hvem? :confused: Øresundsbron vil da skide brugerne et stykke, det har vi jo set i seks år nu, hvorfor skulle det pludselig ændre sig? Der findes ikke noget brugbart alternativ for folk der pendler i bil over Broen, så de kan lave lamme aftaler og hæve priserne som de vil. Folk vil brokke sig, men man skal jo på arbejde. Sådan har det altid været, og sådan fortsætter det. Sjovt er det jo så at på forsiden af www.oresundsbron.com der kan man se en artikel om Kundetilfredshed. De lægger INGEN oplysninger ud med folks tilfredshed mht deres undersøgelse, kun fakta om de 10 enormt heldige vindere, der hver har vundet hele to enkelt billetter over Broen!!! Nåh ja, og så lige hende der vandt 1. præmien, et kro ophold :rolleyes: Man kan kun gætte på hvorfor Øresundsbron ikke lægger nogle tal eller grafer ud, omkring deres egen undersøgelse af Kundetilfredshed :rolleye: Mht til deres nye pris politik for 2007, er der så en fra 3. klasse der kan fortælle mig, hvorfor nogen som helst nu skulle være interesseret i at købe et BroPas, frem for det nye ØresundPendler??? Hold da kæft for et alternativ, for os der ikke pendler i bil hver dag! Kører jeg på en måned op til 16 ture med BroPas, så er det samme pris som ØresundPendler. Kører jeg 17 ture eller der over, så er ØresundPendler billigst - flot Øresundsbron :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Man skal da godt nok til at spekulere i hvor mange og på hvilken brobizz man foretager rejsen. Jeg mener, har man 2 brobizzer skal man satme spidse blyanten for hvor mange ture man har kørt pr brobizz og hvor mange man forventer at køre. Og vi kan stadig ikke checke ture online... puha de får travlt med at tælle i kundeservice:sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man skal da godt nok til at spekulere i hvor mange og på hvilken brobizz man foretager rejsen. Jeg mener' date=' har man 2 brobizzer skal man satme spidse blyanten for hvor mange ture man har kørt pr brobizz og hvor mange man forventer at køre. Og vi kan stadig ikke checke ture online... puha de får travlt med at tælle i kundeservice:sick:[/quote'] Der står, at man kan knytte op til 2 brobizzer på aftalen, så det er ligesom i dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der står' date=' at man kan knytte op til 2 brobizzer på aftalen, så det er ligesom i dag.[/quote'] Bortset fra at, ifølge nyheden, strammer de nu igen op på det med registreringsnumre tilknyttet aftalen. I dag er det jo ikke noget de gider registrere, men det lyder det somom de vil til igen... Citat: Pendlerne skal også fremover betale depositum for deres BroBizzer og registrere de biler, de vil knytte til aftalen (maksimum to).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mht til deres nye pris politik for 2007' date=' er der så en fra 3. klasse der kan fortælle mig, hvorfor nogen som helst nu skulle være interesseret i at købe et [b']BroPas, frem for det nye ØresundPendler???
Ja, nu går jeg så ikke i 3. klasse, men det er da det bedste for alle med MC. Såh... igen i år (2007) skal mc'isterne sjofles af den fucking bro !!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' nu går jeg så ikke i 3. klasse, men det er da det bedste for alle med MC. Såh... igen i år (2007) skal mc'isterne sjofles af den fucking bro !!![/quote'] Nej, ikke bedste, men eneste for alle med MC. De kunne kalde BroPas for MC-Pas, for et alternativ til ØresundPendler er det jo ikke :thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck !!!!!!!!!!!! På min arbejdsplads har vi ikke ligefrem den mest fleksible administration, og bare det at få min brobizz lavet blev der øffet lidt om. Nå går de da helt amok, jeg tør slet ikke tænke på hvor meget ekstra arbejde det giver, hvilket sikkert medfører at jeg selv kommer til at betale mine ture over broen... Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck Fuck :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' ikke [i']bedste, men eneste for alle med MC. De kunne kalde BroPas for MC-Pas, for et alternativ til ØresundPendler er det jo ikke :thumbdown
Det eneste positive er at den er billigere end Øresundspendleren, men stadig alt alt for dyr i forhold til deres andre rabatter for mc'ere... Det er alt for skod, det her... men, desværre hvad man kunne forvente.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Der står' date=' at man kan knytte op til 2 brobizzer på aftalen, så det er ligesom i dag.[/quote'] Ja men jeg taler om 2 pendler aftaler som vi har det. Ikke ekstra boks på samme aftale. Så skal jeg jo vide om jeg ligger med en marginal omkostning på 130 eller 25 kr, og det kræver jeg ved om jeg kommer til at overstige 50 ture på den ene. Og hvad så nå man har brugt alle 25 kr turene også lgie opdager man sidste da i måneden skal over med 2 biler på samme tid. Så hedder det lige 130 for den ene, selvom man man den rette planlægning kunne have ligget 25/25... Faktum er det er uoverskueligt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja men jeg taler om 2 pendler aftaler som vi har det. Ikke ekstra boks på samme aftale. Så skal jeg jo vide om jeg ligger med en marginal omkostning på 130 eller 25 kr, og det kræver jeg ved om jeg kommer til at overstige 50 ture på den ene. Og hvad så nå man har brugt alle 25 kr turene også lgie opdager man sidste da i måneden skal over med 2 biler på samme tid. Så hedder det lige 130 for den ene, selvom man man den rette planlægning kunne have ligget 25/25... Faktum er det er uoverskueligt..
Bortset fra beløbne, hvad er så forskellen på din nuværende aftale? Det må da være præcis lige så uoverskueligt som altid. Man skal da stadig tælle ture nu, hvilket man også bliver nød til frem over.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mht til deres nye pris politik for 2007, er der så en fra 3. klasse der kan fortælle mig, hvorfor nogen som helst nu skulle være interesseret i at købe et BroPas, frem for det nye ØresundPendler??? Hold da kæft for et alternativ, for os der ikke pendler i bil hver dag! Kører jeg på en måned op til 16 ture med BroPas, så er det samme pris som ØresundPendler. Kører jeg 17 ture eller der over, så er ØresundPendler billigst - flot Øresundsbron :th2:
Jeg er ikke daglig bil-pendler, men bruger min brobizz nogle gange pr. måned til en pris af Dkr 125:- pr. tur. Jeg har også bropas, som kan udlånes til venner og familie (og andre), når de skal en tur over broen. De kommer så også til at betale kr. 125:- pr tur. Altså sparer de dkr. 210:- pr. besøg. Det er da også en slags penge og kan måske være medvirkende til, at de komme oftere.:surprise:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...