Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

50.000 for et årskort eller opgiv lønpakken - det er helt surrealistisk. :rolleye: Er der mon andre, der har været ude for det samme (eller lignende)? Der er brug for masser af positiv dialog med det foretagende. Masser. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og det er kun for 400 ture (hvor jeg som minimum har brug for 220 x 2 = 440 ture på et år) - så de 50 kilo dækker ikke engang et år med 220 arb. dage. Eller 125 kr. pr. tur. Til sammenligning, havde / har jeg (i al fald frem til marts) 600 ture på 1 år, for 31.080 kr. Eller 52 kr. pr. tur. Dvs. prisen for min "fordelagtige fryns" (ved tilsvarende 600 ture pr. år = 75.000 kr.) Så regnestykket hedder 75.000 - 31.080 = 43.920 kr. (73 kr. pr. tur) mere for samme produkt, grundet Øresundsbroen IKKE kan finde ud af at tilbyde firmaerne en ordentlig administration af brobizzerne til deres pendlende medarb. WOW for mit vedkommende (hvis jeg sagde ja tak til tilbudet) - en merpris på 75.000 / 31.080 * 100 = 241,3%. UPS - det fremmer vist IKKE integrationen ! Det er vel netop mht. arb. pladserne at de (Øresundsbroen) ikke bør dumme sig, som her - hvis de vil "være noget inde for musikken" !

50.000 for et årskort eller opgiv lønpakken - det er helt surrealistisk. :rolleye: Er der mon andre, der har været ude for det samme (eller lignende)? Der er brug for masser af positiv dialog med det foretagende. Masser. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

ja og hvem betaler egentlig broen???? Det gør svenskerne da ikke.....Da det hovedsageligt er danske arbejdspladsers skyld at trafikken stiger eksplosivt..... Ergo er det danske firmaer der betaler broen og ikke svenskerne...... De har indtil nu, kun nydt godt af den. Men som sædvane er i det svenske, så vil man ikke yde, men kun høste..... Resten har man danskere og polakker til..... Men igen, så strander udviklingen af hele regionen, på en snævertsynet prispolitik baseret på selvopholdelse af indflydelse og vigtighed, samt en maktfaktor bygget på et skrøbeligt fundament....... Hvor kunne jeg godt tænke mig at tæppet blev trukket væk under Øresundsforhindringen fra politisk side, således synergy'en af to regioner, kunne gøre det til det store lokomotiv i det sydskandinaviske........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Såså - omvendt er der jo heller ikke nogen der har "tvunget" mig til at flytte herover. Tror også på der opnås BEDST pres ved forhandling / politik. Ellers kommer broen jo bare til at ligne "ungdomshuset" ! Kunne lige se overskrifterne i aviserne for mig og politifolk løbende på broen og jagte Supermulen med knippel og håndjern ! (hehe).

ja og hvem betaler egentlig broen???? Det gør svenskerne da ikke.....Da det hovedsageligt er danske arbejdspladsers skyld at trafikken stiger eksplosivt..... Ergo er det danske firmaer der betaler broen og ikke svenskerne...... De har indtil nu, kun nydt godt af den. Men som sædvane er i det svenske, så vil man ikke yde, men kun høste..... Resten har man danskere og polakker til..... Men igen, så strander udviklingen af hele regionen, på en snævertsynet prispolitik baseret på selvopholdelse af indflydelse og vigtighed, samt en maktfaktor bygget på et skrøbeligt fundament....... Hvor kunne jeg godt tænke mig at tæppet blev trukket væk under Øresundsforhindringen fra politisk side, således synergy'en af to regioner, kunne gøre det til det store lokomotiv i det sydskandinaviske........

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ja og hvem betaler egentlig broen???? Det gør svenskerne da ikke.....Da det hovedsageligt er danske arbejdspladsers skyld at trafikken stiger eksplosivt..... Ergo er det danske firmaer der betaler broen og ikke svenskerne...... De har indtil nu, kun nydt godt af den. Men som sædvane er i det svenske, så vil man ikke yde, men kun høste..... Resten har man danskere og polakker til..... Men igen, så strander udviklingen af hele regionen, på en snævertsynet prispolitik baseret på selvopholdelse af indflydelse og vigtighed, samt en maktfaktor bygget på et skrøbeligt fundament....... Hvor kunne jeg godt tænke mig at tæppet blev trukket væk under Øresundsforhindringen fra politisk side, således synergy'en af to regioner, kunne gøre det til det store lokomotiv i det sydskandinaviske........
Jaa, der stopper vi lige lidt og tænker igenem endnu en gang hvad vi siger. Det er de danske boligprisers skyld i at trafikken stiger, jeg vil love at over halvdelen af jer ikke hade overvejet at flytte til Sverige hvis i hade haft mulighet for at købe den samme villa/lejlighet i DK. De danske firmaer betaler broen? well, det er den danske stat som betaler bron. Du får (stort) fradrag for det... Ni dansker bruger svensker, svenskere bruger polakker, de bruger russere etc etc. Win-win situation. Jeg er enig med dig om at priset er for højt, og det jeg savner mest fra oresundskonsortiet er en reell dokumentation om antalet af overfarter / bil, samt hvad de reelle kostnaderna at vedligeholde/administrere broen egentligen er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg er enig med dig om at priset er for højt, og det jeg savner mest fra oresundskonsortiet er en reell dokumentation om antalet af overfarter / bil, samt hvad de reelle kostnaderna at vedligeholde/administrere broen egentligen er.
Når fire passerer broen betaler de tre renter og afdrag, den fjerde betaler administration og vedligeholdelse. Gå ind og kig på deres organisation. De har en direktør for skinnerne og en direktør for vejbanen - de har i det hele taget rigtig mange direktører for sådan en stump vej, der tilfældigvis hænger i wirer. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skete der lidt mere fra min kære arb. giver - godt at se de ikke giver så let op. Måske endda Øresundsbroen er ved at vågne lidt op ? Jeg ved ikke om dette er grundet pres, fra os medarbejdere, om det er Øresundsbroen, firmaet som varetager vores lønpakker - eller en kombination. Men en ting er sikkert - der bliver nu lagt pres fra vores side herom. Fik flg. mail fra vores HR i dag (godt nyt) - vi får se hvad der sker, skal nok holde jer underrettet. "God eftermiddag, jeg erfarer at du har modtaget en mail fra BelleBalance vedr Bro bizz på øresund. Venligst se bort fra denne mail indtil videre. Det arbejdes på højtryk med at finde en brugbar løsning der modsvarer dit valg og den pris vi har opgivet. I hører nærmere fra BB om kort tid." Fik også en email, fra firmaet der varetager vores lønpakker i dag. "Kære Anders Pier Vi er naturligvis meget kede af, at vi ikke har kunnet forhandle os frem til et bedre BroBizz tilbud med Øresunds Konsortiet. Det er imidlertid ikke helt ligetil at finde en generel løsning. Vi kunne ikke få andre af os foreslåede mere eller mindre kreative løsninger igennem. Derfor vendte vi os mod erhvervsløsningen – vel vidende, at der er tale om højere priser. Der er stor modstand mod den valgte løsning og vi prøver af al magt at finde en billigere løsning, hvor også skattereglerne for dækning af transport mellem hjem og arbejde er overholdt. Glem derfor den fremsendte løsning, vi vil bestræbe os på at komme med en ny løsning i løbet af onsdag." Så lad os se hvad morgendagen bringer :)

Så blev jeg også RAMT af Øresundsbroen's SKODaftaler med firmaerne. Jeg tilmeldte mig en lønpakke på min arbejdsplads. De har et andet selskab til at administrere disse "pakker". Alt andet lige er der nu blevet forhandlet mellem det selskab som tilbyder os lønpakkerne og Øresundsbroen, med flg. udfald (læs Mail-korrespondencen, hvori jeg har lige har fjernet navnene for min arb. giver, samt firmaet som adm. vores lønpakker). Jeg er RASENDE - og JA jeg overvejer KRAFTIGT at tage færgerne i stedet. Jeg vil simpelthen ikke være med til at sponsorere det cirkus (ydermere skulle færgen også være billigere, i form af man kan trække HELE billettens pris fra i befordringen). Dog ved jeg at dette ikke er muligt for alle dem, der arbejder lige på den anden side af broen. Men det kunne være "sjovt", hvis bare 10-15% af os pendlere der bor længere oppe valgte "alternative" transport-midler til DK, så kan de jo regne på hvornår broen så bliver færdig-betalt. Mit svar (på mailen nederst). ---------------------------- Attention: xxxxxxxxx / (firmaet som adm. lønpakkerne for os) & Ann-Marie Bolander / Øresundsbroen. Hej xxxxxxxx & Ann-Marie Bolander. Hvis man kigger på hvad I tilbyder os, så er det en pris på 125 kr. pr. passage over broen (godt nok før skat). - men dvs. min 62.50 kr. efter skat (ved 50% beskatning). Der er altså absolut ikke tale om nogen som helst form for besparelse, tværtimod. Først og fremmest til Øresundsbroen: I skulle skamme jer. "Broen som vil bygge broer". Jeg er HELT sikker på det VIRKELIG gør noget for integrationen det her ! Og at I ikke engang kan finde ud af at lave nogle fleksible aftaler med firmaerne omkring privat-brobizz til os pendlere. Det er jo trods alt OS som betaler en STOR del af den bro og så os der bliver straffet ! Jeg overvejer KRAFTIGT muligheden i at skifte til færgeoverfarten Helsingborg/Helsingør, da jeg simpelthen synes det er alt for ringe det her (og ja, jeg er også medlem af Øresundsdebatten og har skrevet under på underskrift-indsamlingen etc.) Til (firmaet som adm. lønpakkerne for min arb. giver): At Øresundsbroen åbenbart ikke kan finde ud af at lave en ordning pga. deres nye regler er een ting, men helt ærligt at I overhovedet vil være det bekendt at tilbyde et sådan ordning til os er da HELT hen i vejret. Hvis ikke I / firmaerne kan lægge pres på broen, for en ordentlig ordning (som jo snakker meget om integration og arbejde på tværs af Øresund) - HVEM kan så ? Endelig var der noget i Lønpakken, som kunne give noget benefit / besparelse og så ryger det i vasken.... ØV. Og i øvrigt takker jeg pænt nej, hvis dette er DET ENESTE I kan tilbyde ! Det er godt nok ringe. Mailen jeg fik fra firmaet som administrerer lønpakkerne for os. ----------------------------------------------------------- Kære Anders Pier Du har som en del af din fleksible lønpakke hos din arbejdsgiver valgt en BroBizz pendleraftale. Øresundsbron har imidlertid valgt at ændre Øresund pendleraftalen fra 1. januar 2007 til en model, der er særdeles administrativ tung at have med at gøre. Dette er først meddelt os, efter at firmaet's valgperiode for FlexBenefits er udløbet i oktober måned, hvorfor vi ikke har haft mulighed for at informere om dette på et tidligere tidspunkt. Vi har efterfølgende holdt flere møder med Øresundsbron for at finde frem til en anden fleksibel aftale for medarbejdere, der ønsker at benytte Øresundsbroen mellem hjem og arbejde. Vi har d.d. indgået aftale med Øresundsbron om en ny model, som vi vil tilbyde medarbejderne. Øresundsbroen – BroBizz Du har mulighed for at vælge en BroBizz-pendlerløsning over Øresund. Denne ordning indebærer, at du trækkes nedennævnte årspris over din løn i 12 lige store dele – første gang med lønnen for januar måned. Løsningen må kun dække transporten mellem din bopæl og din arbejdsplads. Der er tale om en såkaldt ØresundBusiness aftale med et fast antal enkelt ture pr. år. Aftalen er gældende fra 1. januar – 31. december 2007. Du kan vælge en af følgende pendlerløsninger: A. 100 enkelte ture pr. år: 12.500,00 kr. = pr. måned 1.042,00 kr. B. 200 enkelte ture pr. år: 25.000,00 kr. = pr. måned 2.084,00 kr. C. 300 enkelte ture pr. år: 37.500,00 kr. = pr. måned 3.125,00 kr. D. 400 enkelte ture pr. år: 50.000,00 kr. = pr. måned 4.167,00 kr. Du vil få tilsendt en ny BroBizz til denne ordning. Hvis du har en BroBizz i forvejen, kan du vælge at beholde denne, så du kan benytte den til dine private ture over Øresundsbroen. Hvis du ikke mener, at du skal foretage private ture over Øresundsbroen kan du aflevere din BroBizz og få gebyret for denne tilbagebetalt af Øresund Konsortiet. Du kan aflevere den der, hvor du købte den. Eftersom det nu er en hel anden aftale og på nogle andre betingelser end der var gældende, da du oprindeligt valgte BroBizz pendleraftalen, vil vi gerne bede om, at du snarest muligt giver os besked om, hvorvidt du ønsker at tilmelde dig én af ovennævnte modeller – eller om du nu slet ikke ønsker at vælge BroBizz til Øresund. Vi vil være taknemmelige for at få din tilbagemelding senest torsdag den 14. december. Vi beklager naturligvis at Øresundskonsortiet fra 1. januar 2007 ændrer betingelserne, som ikke passer ind i vores koncept. Venlig hilsen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Så skal vi vist til at se på tingene med mere nuancerede øjne.... Boligpriserne er absolut ikke altafgørende for at flytte til Sverige..... Man kan jo bare flytte vestpå. Der koster det det samme som i det svenske..... Tror nok du skal til at regne med en del flere faktorer, såsom bilpriser, inst. priser, den lave moms på nødvendige fødevarer osv.... Tror det er den "samlede" pakke der gør tingene interessant og ikke kun én isoleret faktor..... Der er ingen tvivl om at blev broen gratis, så blev det helt sindssygt herovre..... Så var der mange der tog springet uden at betænke sig. Jeg er overbevist om at priserne på broen bliver brugt som en justeringsmulighed idet det ville være rigtig skidt, såfremt mange kapitalstærke folk forsvandt fra Kbh's området. Det ville efterlade ekstremt mange, der ikke har mulighed for bare at hive teltet op, i boligkvarterer med mange sociale problemer....Og det ville de jo nok gerne undgå med djævlens vold og magt. Så jeg tror der er mange ubelyste aspekter i det faktum, at vi skal ha' betaling på broen, af hensyn til bevarelse af det danske samfund og dets grundstruktur.

Jaa' date=' der stopper vi lige lidt og tænker igenem endnu en gang hvad vi siger. Det er de danske[b'] boligprisers skyld i at trafikken stiger, jeg vil love at over halvdelen af jer ikke hade overvejet at flytte til Sverige hvis i hade haft mulighet for at købe den samme villa/lejlighet i DK. De danske firmaer betaler broen? well, det er den danske stat som betaler bron. Du får (stort) fradrag for det... Ni dansker bruger svensker, svenskere bruger polakker, de bruger russere etc etc. Win-win situation. Jeg er enig med dig om at priset er for højt, og det jeg savner mest fra oresundskonsortiet er en reell dokumentation om antalet af overfarter / bil, samt hvad de reelle kostnaderna at vedligeholde/administrere broen egentligen er.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Svar fra SKAT Jeg har skrevet til SKAT for at hører deres holdning til den nye pendlerordning, sjovt nok kender de ikke til nogen dialog mellen SKAT og øresundsbroen - jeg fik følgende svar: *********************** Til Rene Larsen Det fremgår af SKM2005.176.LR at: "Lønnedgangen skulle påvirke alle løndele og kunne kun reguleres én gang årligt. Selskabet bar den økonomiske risiko og var direkte forpligtet over for udbyderen." Dvs. Du har ret. Lønnedgangen bliver et gnsn. pr. måned. Det er arbejdsgiveren der har denne risiko. Arbejdsgiveren har imidlertid den årlige reguleringsmulighed. Jeg er ikke bekendt med at der har været forhandlinger igang mellem SKAT og øresundsbroen. Desværre. Med venlig hilsen Henrik Langballe Jørgensen SKAT Kundecentret Tlf. 7222 1818 ***********************

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Alle politikere hader Øresundsregionen

Der er ingen tvivl om at blev broen gratis, så blev det helt sindssygt herovre..... Så var der mange der tog springet uden at betænke sig. Jeg er overbevist om at priserne på broen bliver brugt som en justeringsmulighed idet det ville være rigtig skidt, såfremt mange kapitalstærke folk forsvandt fra Kbh's området. Det ville efterlade ekstremt mange, der ikke har mulighed for bare at hive teltet op, i boligkvarterer med mange sociale problemer....Og det ville de jo nok gerne undgå med djævlens vold og magt. Så jeg tror der er mange ubelyste aspekter i det faktum, at vi skal ha' betaling på broen, af hensyn til bevarelse af det danske samfund og dets grundstruktur.
Ja markedskræfternes frie spil er noget bras, hvar Supermule? Godt vi har søde gammelsosser som Ritt og Ræbelusen til at stå på bremsen. Og alle de andre. Der er virkelig trængsel på den bremsepedal, for INGEN politikere ønsker en dynamisk region, der flytter magtens centrum væk fra dem selv, og de vil stritte imod med arme og ben mens røven går om "visioner" og jegskalkommeefterdig. Du ser for dig, at broen bliver gratis og så flytter hele Københavns befolkning til Malmö, men sådan fungerer samfundsøkonomi jo ikke, for mange ting spiller sammen og tenderer hen imod en ligevægt. Altså: Hvis flere vælger Malmö frem for København, så stiger priserne i Malmö og falder i København, og så er der flere danskere, der vil blive boende eller flytte tilbage til København. Til sidst bor der mennesker i alle husene. Og så er det jo altså ikke kun overforkælede pendlere, der anvender broen, men også de erhvervsdrivende, som altså skal betale 130 kroner for hver passage. Bare et lille hurtigt argument: Bropenge bremser naturligvis dynamikken, men desuden bremser de skævt: Håndværkeren med to kassevogne, der vil arbejde i begge lande kommer til at betale en masse bropenge, men den store virksomhed kan etablere sig i begge lande. Så gratis bro fremmer underskoven af små virksomheder, som mange politikere jo taler henført om. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der en "løsning" på mit problem. Fik en mail, af det firma som administrere vores Lønpakke. Jeg har selvfølgelig gladeligt takket ja - men synes jo stadig at det er DYBT uretfærdigt, at min arb. giver skal "æde" denne evt. meromkostning. Jeg er i al fald selv glad for, at mit akutte problem løste sig. Dog vil jeg stadig kæmpe med næb og klør, mod denne groteske måde Øresundsbroen har presset den nye aftale over hovedet på os. Håber i al fald at jeres arb. givere måske er lige så fleksible som min. "Kære Anders Pier Vi har de seneste dage haft nogen korrespondance om BroBizz-ordningen. Efter at have drøftet sagen med [min arbejdsgiver] er det nu besluttet, at vi på trods af ændret struktur hos Øresundsbro Konsortiet holder fast i den oprindelige aftale om maks. 50 enkeltture pr. måned til 31.080 kr. årligt. Altså den aftale som du tilmeldte dig i valgperioden. Det skal understreges, at BroBizzen kun må anvendes til transport mellem din bopæl og din arbejdsplads, ikke til privat brug af skattemæssige hensyn. Øresundsbro Konsortiet har lovet at sende de nye bestillingsblanketter til os så hurtigt som muligt, og så snart vi har modtaget dem, vil vi selvfølgelig sende en blanket til dig. Vi håber, du er tilfreds."

Nu skete der lidt mere fra min kære arb. giver - godt at se de ikke giver så let op. Måske endda Øresundsbroen er ved at vågne lidt op ? Jeg ved ikke om dette er grundet pres, fra os medarbejdere, om det er Øresundsbroen, firmaet som varetager vores lønpakker - eller en kombination. Men en ting er sikkert - der bliver nu lagt pres fra vores side herom. Fik flg. mail fra vores HR i dag (godt nyt) - vi får se hvad der sker, skal nok holde jer underrettet. "God eftermiddag, jeg erfarer at du har modtaget en mail fra BelleBalance vedr Bro bizz på øresund. Venligst se bort fra denne mail indtil videre. Det arbejdes på højtryk med at finde en brugbar løsning der modsvarer dit valg og den pris vi har opgivet. I hører nærmere fra BB om kort tid." Fik også en email, fra firmaet der varetager vores lønpakker i dag. "Kære Anders Pier Vi er naturligvis meget kede af, at vi ikke har kunnet forhandle os frem til et bedre BroBizz tilbud med Øresunds Konsortiet. Det er imidlertid ikke helt ligetil at finde en generel løsning. Vi kunne ikke få andre af os foreslåede mere eller mindre kreative løsninger igennem. Derfor vendte vi os mod erhvervsløsningen – vel vidende, at der er tale om højere priser. Der er stor modstand mod den valgte løsning og vi prøver af al magt at finde en billigere løsning, hvor også skattereglerne for dækning af transport mellem hjem og arbejde er overholdt. Glem derfor den fremsendte løsning, vi vil bestræbe os på at komme med en ny løsning i løbet af onsdag." Så lad os se hvad morgendagen bringer :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så må vi håbe at os der ikke har arbejdsgiver betalt Bizz også kan få en rimelig pris... :rolleye:

Så kom der en "løsning" på mit problem. Fik en mail, af det firma som administrere vores Lønpakke. Jeg har selvfølgelig gladeligt takket ja - men synes jo stadig at det er DYBT uretfærdigt, at min arb. giver skal "æde" denne evt. meromkostning. Jeg er i al fald selv glad for, at mit akutte problem løste sig. Dog vil jeg stadig kæmpe med næb og klør, mod denne groteske måde Øresundsbroen har presset den nye aftale over hovedet på os. Håber i al fald at jeres arb. givere måske er lige så fleksible som min. "Kære Anders Pier Vi har de seneste dage haft nogen korrespondance om BroBizz-ordningen. Efter at have drøftet sagen med [min arbejdsgiver] er det nu besluttet, at vi på trods af ændret struktur hos Øresundsbro Konsortiet holder fast i den oprindelige aftale om maks. 50 enkeltture pr. måned til 31.080 kr. årligt. Altså den aftale som du tilmeldte dig i valgperioden. Det skal understreges, at BroBizzen kun må anvendes til transport mellem din bopæl og din arbejdsplads, ikke til privat brug af skattemæssige hensyn. Øresundsbro Konsortiet har lovet at sende de nye bestillingsblanketter til os så hurtigt som muligt, og så snart vi har modtaget dem, vil vi selvfølgelig sende en blanket til dig. Vi håber, du er tilfreds."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis - det at jeg er heldig / har en fleksibel arb. giver, er ABSOLUT IKKE noget jeg kan Øresundsbroen for. Lovede blot at følge op på min sag. Men jeg går ud fra at mit firma stadig vil presse på, for at få ændret den TUNGE admin. Øresundsbroen tilbyder Privat-betalt brobizz på til firmaernes medarb.

Så må vi håbe at os der ikke har arbejdsgiver betalt Bizz også kan få en rimelig pris... :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Får dog også min brobizz betalt af firmaet, men vil da meget gerne vide hvem fanden der har fundet på den nye ordning med hensyn til brobizz. For enten kan den mand/kvinde da ikke være rask, særlig klog, intelligent! Personen var da ikke til stede da vor Herre delte hjerne ud. Men det kan selvfølgelig være, at der er en af de sædvanlige pamper-direktør om ikke kan tænke på andet end sig selv, og giver sig selv en "god" lønforhøjelse nu når de andre gør det også. Det skal så bare betales af dem som bruger broen. Tja, det var så bare mit opkast til debatten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige snakket med en MEGET flink dame hos øresundsbroen, jeg ringede sådan set bare for at høre hvor mine depositumpenge jeg skulle have retur for en brobizz blev af, men jeg spurgte så ind til om der var nogle nyheder angående alt der her med den nye prispolitik, efter at alle folk har gået helt amok bla. her på dette forum, men hun kunne så fortælle at til det møde der var stablet på benene for at snakke om prisen, var der kun dukket 2 personer frem, og de havde vist ikke været specielt interesseret for at gøre noget ved sagen, så hgun sagde at så er det jo svært at blive hørt, det nøtter jo ikke noget at skrige op i forummet og ikke gøre andet end det. (jeg mødte jo heller ikke selv op så det gælder også mig selv), men det er nok sådan noget med at alle regnede lidt med at "det ordnede de andre nok", med det resultat at de bare kan sidde hos broen og grine af alle vores indlæg da de ikke rigtigt kommer videre. Mvh. Tommy

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hun sagde også lidt inddirekte, at vi blev holdt som gidsler og at det simpelthen handlede om at de var blevet grådige, "mer vil ha mer" og der er ingen som helst retfærdig grund for at prisen skal stige, det er ganske enkelt grådighed fra broens side. Spørgsmålet er nu om der er andet tilbage man kan gøre end at ærgre sig, jo alle pendlere kan selvfølgelig flytte tilbage til dk, så kan broen lære de ikke skal sætte priserne op. haha....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Tommyaa, Det møde hun snakkede om var en fokusgruppe de havde valgt x antal ud til. Det var der kun kom to. Det er da også bare for dårligt hvis man altså er inviteret og ikke kommer. Jeg kan jo fortælle dig at Foreningen ÖresundsBorger har haft et positivt møde med broen og vil snarest muligt afholde endnu et møde hvor vi snakke prispolitik, men mest 2008 tror jeg. Grunden til dette er, at vi ser det for næsten urealistisk at vi kan få indflydelse på den kommende stigning. Men vi håber jo med MANGE medlemmer, LÆS MELD JER IND, at vi har noget power og punch overfor dem og kan sige: se nu her.. vi er XXXX antal medlemmer og derfor bør vi altså have noget at skulle sagt. Så håber vi, og tror på ud fra det første møde, at de vil være lydhøre og måske skabe fokusgrupper, lave forsøgspriser osv. osv. Men det er jo selvfølgelig ikke helt til at vide hvordan det går. Men støt op om foreningen og meld jer ind. www.oresundsborger.com

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakker om at vi i foreningen vil arbejde for at der ikke kommer unødvendige prisstigninger og for at det bliver gunstigere for pendlere at køre over. Men alt dette er blot mine forslag til hvad der kan gøres.. Nu er vi en forening med en kommende arbejdsgruppe og det bliver dem der skal "bestemme" vilke tiltag vi som forening vil tage med/mod broen. Ang. hvad du får for dine 100 kr skal du se det sådan her: 1) Du får et årsmedlemsskab 2) Du får muligheden for at komme i arbejdsgruppe og derved være med til at præge vores politikker ang. de forskellige arbejdsområder der snart bliver annonceret på vores hjemmeside 3) Hvis du ikke ønsker at være aktiv er du med til at give foreningen, som bliver dit talerør, en ekstra person at bruge overfor de forskellige instanser. Jo flere vi kan vise i vores medlemsliste jo bedre er det og jo større magt kan vi forhåbentligt få overfor de forskellige instanser. Jeg håber du kan se ideen ide og senere vil der også skulle bruges penge til diverse arrangementer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
1) Du får et årsmedlemsskab 2) Du får muligheden for at komme i arbejdsgruppe og derved være med til at præge vores politikker ang. de forskellige arbejdsområder der snart bliver annonceret på vores hjemmeside 3) Hvis du ikke ønsker at være aktiv er du med til at give foreningen, som bliver dit talerør, en ekstra person at bruge overfor de forskellige instanser. Jo flere vi kan vise i vores medlemsliste jo bedre er det og jo større magt kan vi forhåbentligt få overfor de forskellige instanser. Jeg håber du kan se ideen ide og senere vil der også skulle bruges penge til diverse arrangementer.
I så fald vil jeg gerne høre hvordan man kan tilmelde sig som passivt støttemedlem ? 2) Jeg er generelt ikke tilhænger af at betale penge for at få lov til at arbejde (selvom skattefar ofte forsøger). :rolleye: 3) Jo større folkeskare etc etc Bølgerne i parken er altid flottest når der er fyldt godt op. :th2: Omvendt må man jo konkludere, at foreningen bliver dit talerør uanset om du er medlem eller ej :confused: 1) Det kan godt være at jeg er den eneste herinde. Men med udgangspunkt i de forventede/håb omkring medlemsantal på 'op til et par tusind'. Så ser vi her på en potentiel overfyldt cigarkasse indenfor kort tid. For hulen da, det er vel ikke Dansk Sygepleje Råd II, der er planer om at grundlægge her ? Med mindre der er planer om at køre lobbyisme på Borgen, i stil med den amerikanske tobaks industri - så har jeg svært ved at se hvordan foreningen skal kunne anvende den mængde penge om året på arrangementer. Ikke et ondt ord om bestyrelsen eller foreningen som helhed fra min side. Tværtimod, respekt for det store arbejde der er lagt allerede og alt det der kommer væltende nu. Men lige denne del skriger bare OM'er i mine øre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I så fald vil jeg gerne høre hvordan man kan tilmelde sig som passivt støttemedlem ? .... Med mindre der er planer om at køre lobbyisme på Borgen, i stil med den amerikanske tobaks industri - så har jeg svært ved at se hvordan foreningen skal kunne anvende den mængde penge om året på arrangementer. Ikke et ondt ord om bestyrelsen eller foreningen som helhed fra min side. Tværtimod, respekt for det store arbejde der er lagt allerede og alt det der kommer væltende nu. Men lige denne del skriger bare OM'er i mine øre.
Hehehe.. Persson.. jeg forstår godt dit syndspunkt og at du ikke synes vi skal have kæmpe lobbyisme.. osv.. osv..det heller ikke tanken at foreningen skal blive en pengebunke, men ikke desto mindre koster det penge at starte foreningen op, sætte ting igang, være med til at tage initiativ til ting.. når dette nu er sagt vil jeg lige nævne at arbejdsgruppen havde stille forslag om 20/25kr, dette blev nedstemt og der blev stemt om 100kr/125skr.. Så vi er faktisk enige om at beløbet er for stort for en sådan forening.. Lige nu er der ingen steder i vedtægterne at man kan være et passivt medlem som ikke betaler, men det var jo noget man kunne tage op til næste års generalforsamling. Men som du måske forstår er jeg enig i at beløbetnok er for højt, men jeg mener også der er nødt til at være noget i kassen :-) P.S. Alt hvad der er skrevet her er egne meninger og fortolkninger!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...