Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

Skal det ikke blot forstås sådan at hvis du bruger den dagligt må du godt have den liggende i bilen, blot i et lukket rum. For eksempel virker min brobizz glimrende når den ligger i rummet oven på midterkonsollen. Så slipper man helt for at sidde og vifte med den, plus at den ikke sidder i forruden og ser grim ud. Hvis man i en periode ikke bruger den, læser jeg det som om at så må man ikke have den liggende i bilen, men skal tage den med ind derhjemme fx.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Told&Skat - Bropassage Fradrag? Hmm, undrer mig over om fradraget for passage af broen stiger lige så meget som prisen på afgiften for at passere broen? Mener at det er 50,- DKR man kan trække fra pr. passage nu. Det må da også stige, hva? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Personer fra Øresundsgruppen, har aftalt et møde med broen på Fredag i arbejdstiden. Vi kommer ikke væltene allesammen, slet ikke ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest ThomasO

Der kommer også lidt referat fra sidste møde. Måske vil begge referater blive slået sammen til et, måske vil der komme 2. Flere af aktørerne har sluppet keyboardet i arbejdstiden, taget til møde, og er blæst videre afsted til firmajulefrokost, det forsøger de jo også at passe samtidigt med. Det er jo storejulefrokostdag idag ;) Stor respekt for den energi... Så der kommer vel en del info i løbet af weekenden, det tør vi vist godt spå. Men holdaopmanner hvor alle dog spæner rundt for at få det hele til at hænge sammen, selv uden dette bro og foreningsarbejde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Sendte den 30-nov dette: :rolleye: *************************** Kære Øresundsbro. Tak for julegaven. Jeg synes godt nok at I tager røven på folk. I opsiger vores aftale for pendlere, indfører en ny og hæver samtidigt priserne. Ærligt talt. Indtil videre har vi betalt 2.590 kr for 50 ture. I fremtiden skal vi betale 2.948 kr for 50 ture. En prisstigning på 12%, synes I selv at det er fair ? Jeg er godt klar over at jeg "normalt" højst bruger 46 ture, men alligevel kommer det til at koste mig 2.848 kr eller en prisstigning på 9%. Ydermere er vi stadigvæk dårligere stillet end jeres kunder med Bropass, som både har fået en brobizz og et brobizz kort, som de kan låne ud. (Vi mangler kortet og skal nu også betale det årlige abonnement) Rent faktisk har jeg 2 gange tidligere sendt mail vedr. brobizz-kortet, men ingen respons. Hvor er jeres kundeservice ??? Venlig hilsen Jesper Bonde PS! Dette kan i betragte som et åbent brev. ********************************** Og fik svaret ******************' Kære Jesper Bonde, jag beklagar verkligen att vår svarstid från kundservice blivit förlängd de senaste dagarna. Det är vare sig i linje med ambition eller normal hantering. När det gäller din kritik av nya pendlaravtalet vill jag gärna försöka förklara hur vi har resonerat. Bakgrunden till att vi ändrar strukturen för pendlaravtal är att existerande avtal genererat en hel del problem för våra pendlare. För de allra flesta pendlare har upp till tre olika avtal krävts för att man ska vara säker på att få "rätt pris" i förhållande till det antal resor man gör. Inför varje månad har kunderna fått fundera över hur många resor de ska göra nästa månad, välja vilket avtal som då är bäst, betala in det pris som gäller, och sedan hålla tummarna för att resandemönstret inte förändras. Vid sjukdom, kurs, annan oplanerad kortare frånvaro eller extra arbete, har konsekvensen många gånger blivit att kunderna fått betala för mycket i förhållande till volymen (antingen genom att resor "brunnit inne" eller genom att man gjort fler resor än planerat med tillhörande extraavgifter). Denna problematik löser det nya avtalet som inte kräver någon förskottsbetalning och därmed inte heller någon risk för att betala "för mycket" - man får hela tiden pris efter den volym man faktiskt gör. De flesta pendlare hos oss gör mellan 30 och 45 resor på en månad och det är denna grupp vi tagit utgångspunkt i ändringen av prissystem. I detta intervall blir det prisändringar på mellan 10 och 5% (antingen upp eller ner). I övriga intervall blir det större skillnader. Det upplevs givetvis som orättvist av de personer som drabbas och det är då ingen tröst att majoriteten har fått det bättre, eller att den genomsnittliga höjningen är ca 2%. Däremot är det omöjligt att i en kombination av flera avtal finna en nivå som gör att förändringen blir exakt lika för alla , och vi har valt att i omläggningen prioritera majoriteten av våra kunder. Du säger själv att du gör max ca 46 resor per månad, och det är möjligt att du inte har drabbats av de problem jag nämner ovan, dvs när resandet blivit annorlunda än tänkt och du faktiskt fått betala för mycket. Du har kanske också haft möjlighet att styra din ferie så att det inte påverkat din möjlighet att nyttja pendlaravtalet. Då är det givetvis svårare att se fördelarna. Som pendlare får du - trots höjningen - ett lågt pris på bron, faktiskt det lägsta vi erbjuder någon kundgrupp. Det innebär dock att det finns vissa begränsningar i avtalet - t.ex. att man max kan ha 2 BroBizzar och att man får använda max 2 bilar i avtalet. Om dessa regler inte fanns, eller om det inte fanns ett övre tak, skulle avtalet kunna nyttjas till helt andra ändamål, och för att vara helt ärlig: Det låga priset ska endast vara för arbetsresor - inte till t.ex. erhvervstrafik. Mer än 2 enheter (BroBizzar) är inte aktuellt att införa, och därmed faller också att få ett BroKort att använda till passage. BroPass-kunderna har som sagt inte dessa begränsningar men kommer å andra sidan aldrig ner i pris lägre än 130 DKK heller, oavsett hur mycket de kör. Jag tycker givetvis att det är tråkigt att vi i omläggningen inte kan tillgodose alla kunders önskemål även om den prioritering vi gjort känns mest rimlig. Med vänlig hälsning, ØRESUNDSBRON Ann-Marie Bolander Boström Marknadschef, privatmarknad :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Sig mig lige' date=' er det ikke ret normalt at have ca 22 arbejdsdage???? hvordan kan det blive bedre for de fleste??, [b']jeg kender sku ingen der kun arbejder 15 gange om måneden.
Jeg arbejder syv dage, og holder derefter syv dage fri. Så de ulige uger er lig med arbejde, hvilket minder mig om at det idag er mandag i en lige uge :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg arbejder syv dage' date=' og holder derefter syv dage fri. Så de ulige uger er lig med arbejde, hvilket minder mig om at det idag er mandag i en lige uge :tongue2:[/quote'] Og hvornår var det lige at du sidst blev betegnet som normal ?? :tongue2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :new: Jeg tog kontakt til Øresundsbroen, fordi jeg skal have en ny pendler pr. årsskiftet. Den skal først starte d. 1. januar og det var et kæmpe problem. Jeg kunne simpelthen ikke oprette en ny brobizz før efter 1. januar medmindre jeg ville oprette den nu og betale for december. :th2: Rigtig flot. Vi har dog fundet ud af en anden måde at få en pendler på men det er da meget godt gået at dem som flytter til SV pr. 1. januar og skal bruge en pendler ikke kan få en :rolleye: Majse

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blev jeg også RAMT af Øresundsbroen's SKODaftaler med firmaerne. Så blev jeg også RAMT af Øresundsbroen's SKODaftaler med firmaerne. Jeg tilmeldte mig en lønpakke på min arbejdsplads. De har et andet selskab til at administrere disse "pakker". Alt andet lige er der nu blevet forhandlet mellem det selskab som tilbyder os lønpakkerne og Øresundsbroen, med flg. udfald (læs Mail-korrespondencen, hvori jeg har lige har fjernet navnene for min arb. giver, samt firmaet som adm. vores lønpakker). Jeg er RASENDE - og JA jeg overvejer KRAFTIGT at tage færgerne i stedet. Jeg vil simpelthen ikke være med til at sponsorere det cirkus (ydermere skulle færgen også være billigere, i form af man kan trække HELE billettens pris fra i befordringen). Dog ved jeg at dette ikke er muligt for alle dem, der arbejder lige på den anden side af broen. Men det kunne være "sjovt", hvis bare 10-15% af os pendlere der bor længere oppe valgte "alternative" transport-midler til DK, så kan de jo regne på hvornår broen så bliver færdig-betalt. Mit svar (på mailen nederst). ---------------------------- Attention: xxxxxxxxx / (firmaet som adm. lønpakkerne for os) & Ann-Marie Bolander / Øresundsbroen. Hej xxxxxxxx & Ann-Marie Bolander. Hvis man kigger på hvad I tilbyder os, så er det en pris på 125 kr. pr. passage over broen (godt nok før skat). - men dvs. min 62.50 kr. efter skat (ved 50% beskatning). Der er altså absolut ikke tale om nogen som helst form for besparelse, tværtimod. Først og fremmest til Øresundsbroen: I skulle skamme jer. "Broen som vil bygge broer". Jeg er HELT sikker på det VIRKELIG gør noget for integrationen det her ! Og at I ikke engang kan finde ud af at lave nogle fleksible aftaler med firmaerne omkring privat-brobizz til os pendlere. Det er jo trods alt OS som betaler en STOR del af den bro og så os der bliver straffet ! Jeg overvejer KRAFTIGT muligheden i at skifte til færgeoverfarten Helsingborg/Helsingør, da jeg simpelthen synes det er alt for ringe det her (og ja, jeg er også medlem af Øresundsdebatten og har skrevet under på underskrift-indsamlingen etc.) Til (firmaet som adm. lønpakkerne for min arb. giver): At Øresundsbroen åbenbart ikke kan finde ud af at lave en ordning pga. deres nye regler er een ting, men helt ærligt at I overhovedet vil være det bekendt at tilbyde et sådan ordning til os er da HELT hen i vejret. Hvis ikke I / firmaerne kan lægge pres på broen, for en ordentlig ordning (som jo snakker meget om integration og arbejde på tværs af Øresund) - HVEM kan så ? Endelig var der noget i Lønpakken, som kunne give noget benefit / besparelse og så ryger det i vasken.... ØV. Og i øvrigt takker jeg pænt nej, hvis dette er DET ENESTE I kan tilbyde ! Det er godt nok ringe. Mailen jeg fik fra firmaet som administrerer lønpakkerne for os. ----------------------------------------------------------- Kære Anders Pier Du har som en del af din fleksible lønpakke hos din arbejdsgiver valgt en BroBizz pendleraftale. Øresundsbron har imidlertid valgt at ændre Øresund pendleraftalen fra 1. januar 2007 til en model, der er særdeles administrativ tung at have med at gøre. Dette er først meddelt os, efter at firmaet's valgperiode for FlexBenefits er udløbet i oktober måned, hvorfor vi ikke har haft mulighed for at informere om dette på et tidligere tidspunkt. Vi har efterfølgende holdt flere møder med Øresundsbron for at finde frem til en anden fleksibel aftale for medarbejdere, der ønsker at benytte Øresundsbroen mellem hjem og arbejde. Vi har d.d. indgået aftale med Øresundsbron om en ny model, som vi vil tilbyde medarbejderne. Øresundsbroen – BroBizz Du har mulighed for at vælge en BroBizz-pendlerløsning over Øresund. Denne ordning indebærer, at du trækkes nedennævnte årspris over din løn i 12 lige store dele – første gang med lønnen for januar måned. Løsningen må kun dække transporten mellem din bopæl og din arbejdsplads. Der er tale om en såkaldt ØresundBusiness aftale med et fast antal enkelt ture pr. år. Aftalen er gældende fra 1. januar – 31. december 2007. Du kan vælge en af følgende pendlerløsninger: A. 100 enkelte ture pr. år: 12.500,00 kr. = pr. måned 1.042,00 kr. B. 200 enkelte ture pr. år: 25.000,00 kr. = pr. måned 2.084,00 kr. C. 300 enkelte ture pr. år: 37.500,00 kr. = pr. måned 3.125,00 kr. D. 400 enkelte ture pr. år: 50.000,00 kr. = pr. måned 4.167,00 kr. Du vil få tilsendt en ny BroBizz til denne ordning. Hvis du har en BroBizz i forvejen, kan du vælge at beholde denne, så du kan benytte den til dine private ture over Øresundsbroen. Hvis du ikke mener, at du skal foretage private ture over Øresundsbroen kan du aflevere din BroBizz og få gebyret for denne tilbagebetalt af Øresund Konsortiet. Du kan aflevere den der, hvor du købte den. Eftersom det nu er en hel anden aftale og på nogle andre betingelser end der var gældende, da du oprindeligt valgte BroBizz pendleraftalen, vil vi gerne bede om, at du snarest muligt giver os besked om, hvorvidt du ønsker at tilmelde dig én af ovennævnte modeller – eller om du nu slet ikke ønsker at vælge BroBizz til Øresund. Vi vil være taknemmelige for at få din tilbagemelding senest torsdag den 14. december. Vi beklager naturligvis at Øresundskonsortiet fra 1. januar 2007 ændrer betingelserne, som ikke passer ind i vores koncept. Venlig hilsen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan vælge en af følgende pendlerløsninger: A. 100 enkelte ture pr. år: 12.500,00 kr. = pr. måned 1.042,00 kr. B. 200 enkelte ture pr. år: 25.000,00 kr. = pr. måned 2.084,00 kr. C. 300 enkelte ture pr. år: 37.500,00 kr. = pr. måned 3.125,00 kr. D. 400 enkelte ture pr. år: 50.000,00 kr. = pr. måned 4.167,00 kr.
Hvad faen er det for et "tilbud" fra Øresundsbroen!?! :thumbdown ...og igen-igen må man give dem kredit for at tilgodese heavy pendlerne, via en flot mængde-rabat når man pendler mere end de 100 ture :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites