Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

Guest Supermule

Bare de selv tror på det, så går det nok...;)

Sakset fra svar til Credde Hvordan er det lige denne del er blevet bedre? Man bliver da stadig bonget 130 kr. for ekstra ture udover de 50 ifølge den nye aftale.:thumbdown

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Sakset fra svar til Credde Hvordan er det lige denne del er blevet bedre? Man bliver da stadig bonget 130 kr. for ekstra ture udover de 50 ifølge den nye aftale.:thumbdown
Den har jeg også stenet en del over.. jeg mener udover en stigning på 14% så er strukturen den samme....:confused: men det kan vi jo høre Jacob om hvis vi kan få sat et møde op med ham:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Brevet sat ind her ? Jeg kan ikke åbne en ZIP fil. Kan i ikke smide brevet ind her ! Vi er en del der har 2 brobizzer. 1 Alm pendler og en mine. For vores vedkommende og sikkert også andres så skal vores husstand böde 1000 sv kr ekstra om måneden og det er bare arbejds relateret. Her er ikke et eneste familie/venne besög medregnet. Så det med 14 % holder vist ikke her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sakset fra svar til Credde Hvordan er det lige denne del er blevet bedre? Man bliver da stadig bonget 130 kr. for ekstra ture udover de 50 ifølge den nye aftale.:thumbdown
Jeg er fuldstændig enig - følgende sætning fra brevet er simpelthen noget vrøvl. Ved den hidtidige pendleraftale er der mange pendlere, der aldrig er kommet op til de 50 ture i visse måneder, og som dermed ikke har udnyttet hele deres forudbetaling. Til gengæld har der været andre måneder, hvor de har kørt mere end 50 ture og er blevet opkrævet 125 DKK pr. tur. Det har også virket uretfærdigt eller irriterende, men det løser vi med det nye produkt. Kører man under bliver man kun kompenseret med 25 kr. pr. tur - kører man over bliver man trukket 130 kr. ekstra pr. tur. Der er altså en faktor 1 til 5,2 i forskel. Derfor er det simpelthen forkert at anvende ordet "til gengæld". Den med de 34,7 ture i gennemsnit pr. måned forstår jeg ikke. Regner man med 220 arbejdsdage på et år gange 2 ture pr. dag, og dividerer med 12 måneder får man 36,666.... ture pr. måned. Og dertil skal så lægges de ekstra ture man også vil køre privat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Den med de 34,7 ture i gennemsnit pr. måned forstår jeg ikke. Regner man med 220 arbejdsdage på et år gange 2 ture pr. dage, og dividerer med 12 måneder får man 36,66.... ture pr. måned. Og dertil skal så lægges de ekstra ture man også vil køre privat.
Den tænker jeg også meget over, men hvad nu hvis de tæller alle de afmeldte abonnementer med? Jeg er overbevist om de tæller forkert? Eller ikke tager højde for inaktive abonnementer...og de nævner middelværdien, men jeg gad godt vide mere om den fordeling. 1. moment er bare ikke nok information...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

De skal naturligvis have credit for, at de kun var fem-seks år om at liste ud af en fokusgruppe, at det nuværende system, hvor man risikerer at betale toethalvt tusind for en enkelt passage, hvis man er uheldig, er fuldstændig håbløst. Det er der sikkert også nogle, der har rost dem for. Men det er jo flintrende ligegyldigt, hvad en eller anden gennemsnitlig bilist kører af ture, enten de nu regner rigtigt eller forkert. Før skulle jeg betale en given pris for et antal rejser, nu skal jeg betale en anden og højere pris. Det kaldes en prisstigning. De sætter prisen for 50 ture op med 14 procent. Det er de mest trofaste kunder, man takker for godt samarbejde med denne voldsomme prisstigning. Hvis jeg kører 50 ture, hvad rager det så mig, at et andet grødhoved kører 34,725 ture, og sparer 20 kroner. Er det et holdbart argument, at andre sparer penge? Ikke i en hård forhandling. I øvrigt mener jeg, at deres prisliste er for dyr i bunden... Så vidt jeg kan se, har de ingen egentlig prispolitik, men blot priser - der er ingen sammenhænge eller intentioner. Og det hævder de så heller ikke - så meget ros skal de have. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

*arrrgh*...brevet med info om den nye aftale dumpede ind ad døren idag - og nu er den igen på svensk - hvilket betyder at jeg også vil få regninger i svenske kroner. Og det vil jeg IKKE. Det har de fået at vide TO gange nu! *tåber*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Er der nogen der kan hjælpe med at oversætte?? Fra Creddes svar: De gennemsnitlige prisstigninger for alle pendlere fra 2006 til 2007 bliver på 1,8 procent. Godt 50 procent af vores pendlere kører i intervallet mellem 30 og 45 passager pr. måned (gennemsnittet ligger på 34,7 passager pr. måned) – hvor prisstigningerne balancerer på under +/- 10 procent. For de øvrige grupper er der prisfald eller prisstigninger som er større, men samlet set balancerer prisstigningen altså på lige under 2 procent. Jeg skal for god ordens skyld gøre opmærksom på, at priserne i DKK for pendleraftalerne har været ens i 2005 og 2006, altså ingen prisstigning fra 2005 til 2006.. Fra en mail jeg har modtaget fra broens kundeservice: Drygt 50% av våra pendlare kör i intervallet mellan 30 och 45 passager per månad (genomsnittet ligger på 34,7) - där prisstigningarna ligger på +/- 5%. För övriga grupper är det prissänkningar eller prisstigningar som är större, men samlat sett ligger prisökningarna alltså på knappt 2%. Samtidigt vill jag nämnaatt priserna i DKK på pendlaravtalen varit oförändrade 2005 och 2006, det gjordes alltså inte någon prisändring från 2005 till 2006. Hvor er det lige +/- 10 % bliver til +/- 5 % på svensk???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Pendler siden ind på forsiden !! Kan vi ikke få link til den nye side på forsiden. Jeg er ved at gribe fat i en masse mennesker der pendler, men ikke "kommer" på disse sider. De vil naturligvis gerne støtte sagen, men det er bøvlet når jeg forklarer at de kan finde siden i en efterhånden meget lang tråd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kommentarer til folder og input til mødet i aften Tja - deres PR-leverandør er jo ikke helt tosset. Umiddelbart en meget letfordøjelig fremstilling. Men jeg synes at folderen indeholder invitationer til et par forslag (krav;) )til Bron: 1) tur 14 og 15 køres til lav pris for ikke at ramme det, de kalder normalbrugeren (21 arbejdsdage pr. måned) unødig hårdt både ved udelukkende arbejdsture og ved fritidsture. 2) alle aftaler skal modtage en månedlig opgørelse over debiterede ture (også aht fejl som kan medføre indkaldelse til forhør hos svensk politi) 3) Bron skal simpelthen forhandle en afklaring med det danske skattevæsen omkring reglerne for arbejdsgiverbetalt BroBizz (fast månedligt beløb osv). 4) Jeg studser i den forbindelse over formuleringen at aftalen kun kan tegnes af privatpersoner - op imod svaret om at de foretrækker firmaplastickort i svaret til Credde!?!?!? De må da kunne forklare hvad de mener. God fornøjelse til mødet i aften - jeg glæder mig til at læse, hvad I kommer frem til. :) Inge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
:mad: så er der kommet brev fra øresundsbroen om deres fantastiske nye system. Automatisk opsagt fra 28 februar " hvis du indsender inden 15 december kan du benytte det allerede til januar" .... no way.. det er da det mest irriterende tiltag i 2006. Håber vores klager bærefrugt :mad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeg "missed" noget.....:confused: Har også lige fået brevet ind af døren. I formularen til tegning af ny aftale, skal man anføre om man vil bestille 1 eller 2 brobizz´er. Man kan dog tilmelde bizz´er fra andre operatører. Hvad med dem jeg har nu? Skal de sendes tilbage? Får jeg så mit forgående depositum retur? Skal jeg bare beholde dem jeg har nu? Selvfølgelig går jeg ud fra, jeg skal beholde dem jeg har nu, men hvordan skal jeg så udfylde formularen ???? :confused: :confused: Eller er det bare mig........? Kim

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ha ha så er jeg med igen' date=' det var også lige sådan jeg kom frem til det. Men ikke super fedt når man bruger 50+ turer om måneden.....[/quote'] en gennemsnituge er på 22 arbejdsdage - dvs. der er stadig 3 t/returdage i måneden - hvor man kører over til en pris langt under den alm. bilister betaler!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Markedsføring.... Nogle marketingsfolk synes åbenbart det er deres vigtigeste opgave at føre folk bag lyset, så overbevisende som muligt. Nogle af dem sidder altså i Øresundsbron. Den fleksible rabatordning, som er blevet efterlyst af kunder i årevis, var at man blev fri for at betale, når man ikke brugte bizz´en. Det pointere Øresundsbron da også, var det altovervejende argument for at ændre rabataftalerne. Nu skal vi ikke betale for dage med ferier, sygdom etc. Jamen du godeste!!! Hvis vi ta´r gennemsnittet af pendlere og regner med de dage de ikke bruger bizz´en, er der stadig en stigning på ca. 2 %. Det oplyses af Jacob Vestergaard, Markedsdirektør i brevet til Credde. Dette må betyde, at pendlere stadig betaler for ikke brugte ture. Hvilket scam! Den nye rabatordning, vil se rimelig ud for nytegninger af en rabataftale. Men os som allerede har en - tror Øresundsbron vi er idioter????? Kim

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Øresundsbron introducerer ny betalingform
Harmonerer denne prisstigning på 14 % overhovedet med regeringens skattestop? - pendlerne, som denne "skuldte" ekstra-skat rammer så hårdt, betaler jo skat af deres indkomst til de danske kommuner (bare spørg Ilmar!!) Så måske man kunne få den danske regering på banen - tæt fulgt af Ilmar og hans krav om mere skattebetaling direkte i Malmø-kassen udenom Stockholmerne. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har fattet det ! Ja men hvis vi skal protestere så drop underskrifter og alt det ævl Vi skal have et dagblad i tale, en TV station eller en politikker for at vi kan gøre os håb om at det nytter noget. Sagen skal ikke køres på hvor uretfærdigt det er , de fleste danskere er i forvejen skide misundelige på os med de store biler! Nej vi skal servere historien som et skud for fo boven på den integrationspolitik der lægges op til fra henholdsvis den svenske regering og den danske regering. Tænk på at det her går stik imod alt hvad den danske regering pt. fabler om vedrørende integration, arbejdskraftens fri bevægelighed mm. med andre ord så er det her et anti liberalt tiltag. så har vi måske en chance
NEMLIG!!! alt snak om procenter og 3-400 kroner månedligt vil de danske befolkning ikke tage til sig - men en diskussion omkring integration, arbejdskraftens fri bevægelighed mm. der med den ene hånd bruges penge på og nu med den anden tages igen, skal fremhæves. Idéen med blokader og lignende er for hårdtarbejde arbejdsmænd ikke yngre velbetalte sunds-pendlere i store svenske biler (uden at generalisere!).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
en gennemsnituge er på 22 arbejdsdage - dvs. der er stadig 3 t/returdage i måneden - hvor man kører over til en pris langt under den alm. bilister betaler!
Æv, jeg ville få et nyt job hvis jeg var dig ... jeg har det hårdt nok med at få plads til 5 arbejdsdage på en uge :scared: Men nej, de resterende 3 dage kører du over til en pris som alle og enhver kan krydse broen til, f.eks vha bropas aftale

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Skjult fordel ved den nye ordning ??? Midt i frustrationen over de stigninger, som vi mener at den nye ordning indebærer, synes jeg pludselig at jeg kan skimte en mindre fordel :eek: Når man går væk fra forudbetaling, vil man i den første måned have et likviditetstilskud :) svarende til en måneds forudbetaling - til gammel DK-takst DKK 2590. Hvis man erstatter forudbetalingen med et creditcard, så udskydes betalingen. Med det creditcard jeg anvender opgøres forbruget på kalendermånedsbasis - det betyder at mit forbrug i f.eks. januar måned først opkræves i februar til betaling ultimo måneden. Det giver faktisk yderligere et likviditetstilskud :) svarende til en måneds "forbrug" af bropassager. Det kunne måske være en hjælp til de, som oplever problemer med at de svenske regninger oftest skal betales, lige inden man kan få sin løn overført til SE.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu fik jeg også opsigelsen og den nye folder + aftale. Jeg lagde mærke til, at i betingelserne står der følgende: "3.4 Brobizz stillet til rådighed af Øresundsbro Konsortiet forbliver Øresundsbro Konsortiets ejendom og skal returneres, når ØresundPendleren-aftalen er opsagt. Når køretøjet forlades efter passage, må Brobizz ikke efterlades synlig i køretøjet. Hvis Brobizzen ikke anvendes dagligt, skal den fjernes fra køretøjet og opbevares på på et sikkert sted." Det er ikke med vilje, at der står på to gange i træk, jeg har citeret direkte, de har åbentbart heller ikke her haft kontrol på betingelserne heller :lol: Men læg mærke til, hvad der står. Brobizzen må faktisk ikke sidde fastmonteret i forruden af bilen, som så mange har. Er det ikke noget nyt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu fik jeg også opsigelsen og den nye folder + aftale. Jeg lagde mærke til, at i betingelserne står der følgende: "3.4 Brobizz stillet til rådighed af Øresundsbro Konsortiet forbliver Øresundsbro Konsortiets ejendom og skal returneres, når ØresundPendleren-aftalen er opsagt. Når køretøjet forlades efter passage, må Brobizz ikke efterlades synlig i køretøjet. Hvis Brobizzen ikke anvendes dagligt, skal den fjernes fra køretøjet og opbevares på på et sikkert sted." Det er ikke med vilje, at der står på to gange i træk, jeg har citeret direkte, de har åbentbart heller ikke her haft kontrol på betingelserne heller :lol: Men læg mærke til, hvad der står. Brobizzen må faktisk ikke sidde fastmonteret i forruden af bilen, som så mange har. Er det ikke noget nyt?
Jeg tror ikke, at der er den store forskel i forhold til de tidligere betingelser. Og - budskabet i de to sætninger er ikke identisk. Der er forskel på "ikke at efterlade noget synligt i køretøjet" og "at fjerne noget fra køretøjet" - ikk'? Mon ikke budskabet kan sammenlignes med alle de advarsler som findes i moderne brugsanvisninger - for at undgå noget, der kunne minde om produktansvar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...