Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

1) Skat vil kun godtage, at man trækkes det samme beløb hver måned = nu SKAL du køre det samme antal ture over broen 12 kalender måneder i træk (total uholdbart). 2) Har man firmabetalt brobizz, men ikke firmakreditkort, så har man et problem, men det synes Øresundsbroen ikke. 3) Større administrative resourcer en nødvendighed på diverse arbejdspladser, mht firmabetalt brobizz. 4) Den omvendte verden mht mængderabat: Køb 56 ture på en måned, og betal en stk pris af 66,25 kr, i forhold til hvis du kun køber 50 ture til en stk pris af 58,60 kr. Anyone, kom med flere, jeg er træt :sick:
Du mangler lige de 220 om året - så den nye stk pris bliver DKK 58,94 :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du mangler lige de 220 om året - så den nye stk pris bliver DKK 58' date='94 :th2:[/quote'] Ja, men årsgebyret mangler også ved de 66,25 kr, så den kan du runde op til 66,6 det ser også bedre ud ;) Forskellen var den samme, meningen var at påvise "den omvendte mængderabat" :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der kan kontakte en af forumets medlemmer, tror nok han hedder thomas. Det er ihvertfald en gut der skulle være ansat på radioavisen. Det kunne være han havde nogle journalist kolegare der kunne hjælpe lidt. Fandt en tråd hvori han søgte folk til en morgenradioavis i forbindelse med det svenske valg. Thomas'es tlf. nr er anført. FUCK BROEN

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogle der kan kontakte en af forumets medlemmer, tror nok han hedder thomas. Det er ihvertfald en gut der skulle være ansat på radioavisen. Det kunne være han havde nogle journalist kolegare der kunne hjælpe lidt. Fandt en tråd hvori han søgte folk til en morgenradioavis i forbindelse med det svenske valg. Thomas'es tlf. nr er anført. FUCK BROEN
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6205

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der ændret i teksten på underskrift-indsamlingen... :th2:
Desuden er det gennemgående problem med Øresundsbroens prispolitik, en klar barriere for større integration af Øresundsregionen. Det rammer ikke kun os der pendler dagligt fra SE--> DK--> SE. :thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Det er meget sjovt faktisk: klippet fra pressemeddelelsen.. - Formålet er at gøre det lettere for kunderne og at give dem større fleksibilitet, som passer til den enkelte pendlers kørevaner, siger Anne-Marie Bolander Boström, markedschef Privat på Øresundsbron. - Mange pendlere skal i dag have to eller tre aftaler. Før hver måned skal de vælge, hvilken aftale de vil bruge. Hvis rejsemønsteret bliver anderledes end planlagt koster det mere end det burde gøre, og det giver problemer, både for kunderne og for os. ...hun mangler bare at tilføje: " ..med den nye aftaler sikrer vi at vores faste kundegrundlag konsekvent kommer til at betale overpris, se det er jo en fin aftale"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har holdt mig lidt på sidelinien i det her.. men jeg er helt klar til at støtte op om det her.. men man burde lave en liste over steder, med adresser vi vil sende en klage, lave et standard brev/email og så ellers tæppebombe alle steder.. pressen, øresundsbron, trafikministre, statsministre osv.. Hvis der skal være en demonstration kunne det være man skulle kigge lidt på om der sker noget "nyt" for erhverv.. kunne jo være sjovt hvis nu alle lastbilerne kunne hives med.. de er i forvejen utilfredse med nogle danske forhold..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Domaine købt Så folkens. Så har jeg købt www.pendleroveroresundsbron.net Nu skal det lige aktiveres, og indtil da kan vi jo finde ud af hvad vi vil have af indhold. Mine ideer: beskrivelse af sagen, øresundsbroen side og vores side af sagen. offentliggørelse af folks klager/breve samt svar på disse. links til andre medier som har omtalt sagen. Pols, skal vi have protest, manuel papir underskrifts indsamling ved kontoret i kbh samt ved kontoret i betalings anlæget. Forslag til hvordan vi spreder budskabet, og gør ALLE folk opmærksom hvad "fanden det er de har gang i". andre ideer? Nogen som vil være med til at holde det opdateret? /Tommy PS: Hvis nogen har lyst til at spytte en 20 kr i til domainet skal de da være velkommen til at smide en PM:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... man burde lave en liste over steder' date=' med adresser vi vil sende en klage, lave et standard brev/email og så ellers tæppebombe alle steder.. pressen, øresundsbron, trafikministre, statsministre osv.. [/quote'] Tja - jeg har for sjov skyld prøvet at komme i tanke om, hvem der kunne være relevante - så for dem som måtte have lyster udi tæppebombnings-korrespondance kan det måske tjene til inspiration: Statsminister Anders Fog Rasmussen Prins Jørgens Gård 11 1218 København K stm@stm.dk Økonomi- og Erhvervsminister Bendt Bendtsen Slotsholmsgade 10-12 1216 København K oem@oem.dk Minister for Familie- og Forbrugeranliggender Lars Barfoed Stormgade 2-6 1470 København K minff@minff.dk Finansminister Thor Pedersen Christiansborg Slotsplads 1 1218 København K fm@fm.dk Minister for flygtning, indvandrere og integration Rikke Hvilshøj Holbergsgade 6 1057 København K inm@inm.dk Miljøminister og minister for nordisk samarbejde Connie Hedegaard Højbro Plads 4 1200 København K mim@mim.dk Skatteminister Kristian Jensen Nicolai Eigtveds Gade 28 1402 København K skm@skm.dk Transport- og Energiminister Flemming Hansen Frederiksholms Kanal 27 1220 København K trm@trm.dk Udenrigsminister Per Stig Møller Asiatisk Plads 2 1448 København K um@um.dk DR Nyheder Radioavis Radiohuset, Rosenørns Allé 22 (dog nu muligvis samme adresse som nedenstående..?) 1999 Frederiksberg C nyheder@dr.dk DR Nyheder TV-avis DR-Byen Emil Holms Kanal 20 0999 København C nyheder@dr.dk TV2 Nyhederne nyhederne@tv2.dk Ekstra Bladet Rådhuspladsen 37 1785 København V B.T. Kr. Bernikows Gade 6 Postboks 200 1006 København K bt@bt.dk Berlingske Tidende Pilestræde 34 DK-1147 København K redaktionen@berlingske.dk Øresundsbroen (DK) Nyropgade 42 1602 København V kundeservice@oeresundsbron.com Øresundsbroen (S) Stortorget 3 203 14 Malmö kundservice@oeresundsbron.com Kontaktudvalg for selvkørende vognmænd Masser af adr. – findes på siden http://www.dtl-dk.dk/docs/organisationsselvkoerende.asp

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Til korrektur Hvorfor kan jeg ikke uploade et xls ark? Får invalid fejl.. Ville gerne lige have et par til at løbe mit ark igennem og se på børnesygdomme inden jeg sender det rundt? send evt pm hvis I vil have en kopi til korrektur. Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øresundskomiteen Öresundskomiteen bildades 1993 och är ett samarbetsforum för regionala och lokala politiker på båda sidor av Sundet och fungerar som en politisk plattform i vissa frågor. Syftet med Öresundskomiteens arbete är att skapa en region där det är enkelt och lätt för invånarna att bo, leva, studera eller arbeta. I Öresundskomiteen sitter 32 politiker från 13 medlemsorganisationer – kommuner och län på de båda sidorna. Politikerna i Öresundskomiteen träffas fyra gånger om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor kan jeg ikke uploade et xls ark? Får invalid fejl.. Ville gerne lige have et par til at løbe mit ark igennem og se på børnesygdomme inden jeg sender det rundt? send evt pm hvis I vil have en kopi til korrektur. Trine
Læg det i en zip fil og upload det i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Læg det i en zip fil og upload det i stedet.
Hold kæft jeg har ikke zippet filer siden Windows95.... Alle kommentarer er velkomne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ringede for 5 min siden samtale: "Hej Jeg har firmaaftale og mulighederne for at få kreditkort er ikke til stede hvad gør jeg så?" "Det ved jeg faktisk ikke - jeg skal lige spørge de andre......aftalen er lavet for at give større fleksibilitet øhhh" "Har man slet ikke tænkt på at det kan blive et problem for dem der ikke bare kan få et firmakort?" "Helt Ærligt, så ved jeg det ikke jeg mener selv at det er en rigtigt dum aftale" Det må sq være en med et fantastisk intellekt som har brygget denne aftale - ikke engang de ansatte selv gider bakke denne op :-( Prøvede efterfølgende om der var nogle lidt længere oppe i hireakiet som man kunne tale med Anne-Marie Bolander Boström var ikke disponibel, men uden held. Hvis det nu skulle lykkedes mig at få et kreditkort gennem mit firma hvad er så det for noget med at T&S kun vil acceptere det samme antal ture for hver måned skriver jeg så bare 50 ture for maximum med det samme eller hvad er planen for dem vedbroen viste ingenting ???

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Alle kommentarer er velkomne...
Din sammenlignende graf viser med al tydelighed, hvordan den nye ordning som hovedregel er dårlig for pendlere - og også de ganske små "vinduer", hvor den kan være en (spekulativ) fordel. Det er altid dejligt, når nogen gider vise en lyset ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Din sammenlignende graf viser med al tydelighed, hvordan den nye ordning som hovedregel er dårlig for pendlere - og også de ganske små "vinduer", hvor den kan være en (spekulativ) fordel. Det er altid dejligt, når nogen gider vise en lyset ;)
Jeg er selv ret stolt af mit søjlediagram, men vil gerne være sikker på det er 110% korrekt inden jeg sender det til forskellige instanser. Jeg kan afsløre vi i vores lille husholdning ligger til en stigning på mellem 11-14 %....FANTASTISK!!! jeg har sendt det til broen med beskeden: P.S for dem der har svært ved at se prisstrukturen for sig har jeg vedhæftet et excelark med mine beregninger. Jeg har antaget man kører med mini brobizz optil 24 overfarter, herefter pendlerbrobizz. Det er disse priser jeg har sammenlignet med den nye struktur. Jeg vil med glæde fremlægge mine betragtninger for jeres økonomer hvis der er uenighed i beregningsmetoden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går da fremad med underskrifterne. Nu mangler vi kun de sidste 13900 for at nå op på de 14000 de siger der pendler over broen... Ja togbrugere bør også skrive under for I ønsker vel ikke endnu flere folk i jeres overfyldte tog. Uffe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites