Jump to content
Kim H

Ny betalingsform (Øresundsbroens nye prispolitik 2007)

Recommended Posts

IMØ er det da en ganske fin aftale de har lavet der :D Jeg triller nemlig kun i snit 30-35 ture om mdr inkl de løse ture så jeg kommer da til at spare lidt mønt i den sidste ende! Dog er det latterligt de ikke kan samle turene sammen og lave en mdr afregning isteddet for en trækning pr tur på ens konto.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IMØ er det da en ganske fin aftale de har lavet der :D
Ja, hvis nu man gerne vil se det fra den positive side, så er der jo også andre fordele ved det. Hvis man stadig kan få sin arbejdsgiver til at betale for brobizzen og betaler topskat, så er det faktisk mere attraktivt nu med en arbejdsgiveraftale., medmindre fradraget også stiger med større takt (og hvem tror lige på det :sick: ). :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, hvis nu man gerne vil se det fra den positive side, så er der jo også andre fordele ved det. Hvis man stadig kan få sin arbejdsgiver til at betale for brobizzen og betaler topskat, så er det faktisk mere attraktivt nu med en arbejdsgiveraftale., medmindre fradraget også stiger med større takt (og hvem tror lige på det :sick: ). :rolleye:
Jo men som Rene skriver, så kræver Skat, at det er et månedligt beløb, som er det samme, før de vil acceptere en sådan aftale. Samtidigt kommer det da til at give enormt administrativt bøvl for arbejdsgiveren at skulle holde styr på 50 transaktioner pr. måned. Hvad nu, hvis man ikke har et firma-kreditkort (det har jeg dog trods alt), skal man så selv have trukket pengene fra sit eget kredit-kort og så få pengene fra sin arbejdsgiver? :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men som sædvanligt så svarer de nok ikke!
Tror jeg heller ikke man skal forvente. Ikke så længe de konsekvent nægter at lytte til brugerne, og deres holdning er: Kan du ikke lide lugten i bageriet, så kan du bare tage en anden bro :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo men som Rene skriver' date=' så kræver Skat, at det er et månedligt beløb, som er det samme, før de vil acceptere en sådan aftale. Samtidigt kommer det da til at give enormt administrativt bøvl for arbejdsgiveren at skulle holde styr på 50 transaktioner pr. måned. Hvad nu, hvis man ikke har et firma-kreditkort (det har jeg dog trods alt), skal man så selv have trukket pengene fra sit eget kredit-kort og så få pengene fra sin arbejdsgiver? :rolleye:[/quote'] Ja arbejdsgiver betalt brobrizz kan man da rolig skyde en hvid pil efter, det der bøvl går de sku aldrig med til, de har sku også andre ting at lave i bogholderiet end at holde øje med det her:thumbdown DET ER EN OMMER:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jo men som Rene skriver' date=' så kræver Skat, at det er et månedligt beløb, som er det samme, før de vil acceptere en sådan aftale. Samtidigt kommer det da til at give enormt administrativt bøvl for arbejdsgiveren at skulle holde styr på 50 transaktioner pr. måned. Hvad nu, hvis man ikke har et firma-kreditkort (det har jeg dog trods alt), skal man så selv have trukket pengene fra sit eget kredit-kort og så få pengene fra sin arbejdsgiver? :rolleye:[/quote'] Hvorfor skal beløbet være det samme?? Jeg har enkelte måneder hvor jeg har ekstrature, og vores bogholderi betaler da bare den regning der kommer, og trækker mig tilsvarende i bruttolønnen. Det kræver da vist ikke nogen revisor for at lave det stykke??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skal beløbet være det samme?? Jeg har enkelte måneder hvor jeg har ekstrature' date=' og vores bogholderi betaler da bare den regning der kommer, og trækker mig tilsvarende i bruttolønnen. Det kræver da vist ikke nogen revisor for at lave det stykke??[/quote'] For at det er "lovligt" skal arbejdsgiveren bære risikoen og derfor skal det samme beløb trækkes hver måned. Trækket må kun reguleres en gang om året.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
IMØ er det da en ganske fin aftale de har lavet der :D Jeg triller nemlig kun i snit 30-35 ture om mdr inkl de løse ture så jeg kommer da til at spare lidt mønt i den sidste ende!
Jeg tilslutter mig Bananas's udregning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er noget rod. Og helt uoverskueligt. Den eneste fordel, jeg kan se er at man via sin netbank kan holde styr på hvor mange ture man har brugt. Samt at man holder på sine penge i x antal dage mere end ved den gamle ordning, hvor man betalte 100% up-front. Det kan godt undre, at de ikke har taget brugerne med på råd... Hilsen Jakob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lavede jeg lige en tabel i Excel, hvor jeg prøvede at regne på sagen. Jeg sammmenligner billigste alternativ i det gamle system mod det nye system. Det forudsættes så at man kan forudsige hvor mange gange man skal køre over i det gamle. Antal dage (t/r) Gl Pris Ny pris Stigning i Kr. Stigning i % 1 268 278 10 3.73% 2 518 538 20 3.86% 3 768 798 30 3.90% 4 1,018 1,058 40 3.93% 5 1,268 1,318 50 3.94% 6 1,518 1,578 60 3.95% 7 1,768 1,838 70 3.96% 8 1,940 2,098 158 8.16% 9 1,940 2,148 208 10.74% 10 1,940 2,198 258 13.32% 11 1,940 2,248 308 15.89% 12 1,940 2,298 358 18.47% 13 2,190 2,348 158 7.23% 14 2,440 2,398 -42 -1.71% 15 2,590 2,448 -142 -5.47% 16 2,590 2,498 -92 -3.54% 17 2,590 2,548 -42 -1.61% 18 2,590 2,598 8 0.32% 19 2,590 2,648 58 2.25% 20 2,590 2,698 108 4.18% 21 2,590 2,748 158 6.11% 22 2,590 2,798 208 8.04% 23 2,590 2,848 258 9.97% 24 2,590 2,898 308 11.90% 25 2,590 2,948 358 13.84% 26 2,840 3,208 368 12.97% 27 3,090 3,468 378 12.24% 28 3,340 3,728 388 11.63% 29 3,590 3,988 398 11.10% 30 3,840 4,248 408 10.63% 31 4,090 4,508 418 10.23% Det er altså kun , hvis man kører over mellem 14 og 17 dage om måneden at der er noget at spare i forhold til de gamle priser - i alle andre tilfælde bliver det dyrere. Jeg har lagt Excelarket ned i den vedhæftede zip-fil -- EDIT: Jeg fandt en fejl idet jeg tidligere havde sat minipendlerens gamle pris til 2000 i stedet for 1940. Tabellen og Excelarket er nu rettet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu lavede jeg lige en tabel i Excel, hvor jeg prøvede at regne på sagen. Jeg sammmenligner billigste alternativ i det gamle system mod det nye system. Det forudsættes så at man kan forudsige hvor mange gange man skal køre over i det gamle. Antal dage (t/r) Gl Pris Ny pris Stigning i Kr. Stigning i % 25 2,590 2,948 358 13.84%
Interessant nok, så er stigningen størst ved det antal ture, som efter den gamle aftale - nemlig 50 ture, altså 25 dage :sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant nok' date=' så er stigningen størst ved det antal ture, som efter den gamle aftale - nemlig 50 ture, altså 25 dage :sick:[/quote'] Næsten - dog kun næststørst. Den allerstørste stigning (14,92%) er faktisk ved de 24 ture= 12 dage t/r, hvilket lige præcis svarer til det gamle mini-pendler abonnement.:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Næsten - dog kun næststørst. Den allerstørste stigning (14' date='92%) er faktisk ved de 24 ture= 12 dage t/r, hvilket lige præcis svarer til det gamle mini-pendler abonnement.:eek:[/quote'] Ups my bad, fik vist ikke lige læst det hele ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Interessant nok' date=' så er stigningen størst ved det antal ture, som efter den gamle aftale - nemlig 50 ture, altså 25 dage :sick:[/quote'] Ja det er sku en interresant mængde rabat de har, jo flere ture man køber jo dyrere bliver det, man skal vist have monopol for at den giver meget mening i den virkelige verden:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Stigningerne er så under forudsætning af, at man altid er i stand til at forudse sin tilværelse 30 dage frem og på den baggrund vælge det optimale "produkt", og det er der ingen der er. Man kan med det nuværende system, som nu åbenbart er på vej til at blive kult, komme til at betale en endog meget høj pris for at passere broen, hvis der sker noget uforudset - og det gør der med stor forudsigelighed. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Niels, du har altså lige glemt det faktum, at de gamle abonnements aftaler ikke kommer til at eksistere mere efter den 1. marts 2007, så vil vi alle skulle på den nye 'flotte' aftale. Det er ihvertfald sådan, jeg læser ud af pressemeddelelsen og prisinfo på hjemmesiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Niels' date=' du har altså lige glemt det faktum, at de gamle abonnements aftaler ikke kommer til at eksistere mere efter den 1. marts 2007, så vil vi alle skulle på den nye 'flotte' aftale. Det er ihvertfald sådan, jeg læser ud af pressemeddelelsen og prisinfo på hjemmesiden.[/quote'] Det har jeg da ikke glemt. Sådan læser jeg det også, og? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ringede til de kære øresundsbro folk, som i forvejen havde fået 100 opkald om samme spørgsmål. Jeg har firma betalt bizz. Jeg har ingen kreditkort og firmaet vil ikke give mig et. Jamen så kan du ikke have en pendler brobizz, med mindre du selv får et kredit kort og en pendler tilknyttet det. Tak farvell! Hvem er med på at arrangere demostration. Vi spære hele lortet, tunlen, broen og betalingen - begge retninger ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot, Øresundsbroen, det bliver bare bedre og bedre :sick: Hvordan gør de så med de erhvervsdrivende og taxa-chauffører, som også passerer broen tit og måske i dag har en pendleraftale. Det er bare ærgeligt? Yes, sådan får vi integreret Øresundsregionen, så den er fleksibel! Det er da Øresundsbroen som ødelægger det hele!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Den lyder sygelig gennemtænkt....Vi må lave en demo en dag. Alle der død pine skal på arbejde skal nå over INDEN kl 7.30 vi andre blokker broen 7.31:) Jeg melder mig klar til kamp, jeg har alligevel sagt op så de kan sgu bare fyre mig:) Er det ham borgmesteren der vil have os til at flytte tilbage?? Er han i bestyrelsen eller hva faen sker der??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites