sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Sig mig engang...!!!? "Falske nummerplader"?? "Afmontere dem"??? Hvad fanden sker der?!!! Civil ulydighed... Det eneste våben man har overfor sådanne gribbe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Synes realitetssansen gik fløjten med et brag hér...*lol* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 http://www.ghostplate.com/ ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 Hehe... Det må være varmen... Og min besked #24 skulle nu altså læses med tag'en på.... :) Derudover skal de altså opføre sig ordentligt de dér p-selskaber! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 9, 2010 De skal ikke beskytte afgiften, ligesom i danmark hvor den sidder godt "nede" og lagt i noget plastik Der er sku noget galt med sveriges p-afgift system Det kan være at Q-park ikke gør det, men indtil videre har jeg kun fået/set bøder i plastik. Er det letteste ikke blot at afmontere nummerpladerne og smide dem i baggagerummet? Måske, men det sjoveste må da være at lave donuts på p-pladsen mens lillemor er inde og shoppe. Civil ulydighed... Det eneste våben man har overfor sådanne gribbe... Ghandi's ikke voldelige modstand var/er civil ulydighed, men undgå at betale P-bøder virker lidt mindre nobelt :) I stedet skulle man have 2 små kamera/webcams siddende som filmer ud igennem forruden. De må da snart være billige nok :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ruslapigen 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 Vi har modtaget en bøde for at holde med dansk trailer i p bås, uden brug af p-skive. Traileren var ikke tilkoblet bilen. Ingen skilte antydede vi ikke måtte holde med trailer, kun et skilt med parkering i max 8 timer. Vi skulle i følge carpark have iført vores trailer p-skive...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 En trailer er vel et selvstændigt køretøj - og umiddelbart virker det da ganske logisk at den præcist som en bil skal overholde p-reglerne. Hvordan man sikrer sig mod at nogen piller ved p-skiven er så et godt spørgsmål :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 jeg har ikke betalt bøden fordi, trailer holdt jo i afmærket p bås, der er 8 timers parkering og traileren har stået der i max 2 timer, altså efter aflæsning af flytte gods. jeg har efterfølgene talt med formanden i boligforennigen, og han har talt med Q-park som så siger at der skulle have været en P-skive på trailen ..... tsk tsk har da aldrig set en trailer med p-skive i DK,ej heller i SE, den kan alle jo iøvrigt gå og pille ved hvis traileren holder parkeret. Suk skal jeg bare betale og være glad ? Jeg kan forstå hvis traileren bare var smidt et tilfældigt sted uden for afmærket område,så måtte jeg til lommerene hvilket også ville være OK med mig, men det jeg er ude for virker meget lusket = pisse Q-park Sv1, nu har jeg læst dit indlæg et par gange, og jeg har stadig ikke helt fattet, hvad det er der gør, at du ikke betaler bøden. Du skriver at "de ikke godtager din forklaring". Okay... men hvad ER din forklaring?? At der ikke stod noget skilt om, at trailere ikke måtte stå alene parkeret? Tja, ser du: en trailer har nummerplade, og betragtes derfor som et "selvstændigt køretøj", som derfor kan holde ulovligt parkeret. Ja, jeg ved det lyder skørt... men sådan er det. Det er der sikkert ikke mange som tænker over, hvilket man sagtens kan forstå. Men det er desværre ikke nok til at undgå at betale en P-bøde for den, hvis den har overtrådt gældende parkeringsrestriktioner. Jeg vil medgive, at Svea/Q-Park godt kunne have givet dig en ordentlig forklaring... men det skal du også nok få, når sagen går til Tingsrätten. Og DET gør den, når det er Q-Park, der har udstedt bøden - trust me, been there fornylig! Jeg vandt dog sagen, men det handlede om noget andet. Jeg vil dog bestemt ikke anbefale dig at lade sagen gå så langt. Nu har JEG givet dig en forklaring, som du kan godtage eller ej - prøv stadig at få en forklaring af enten Svea eller Q-Park. Men jeg tror ikke der er andet at gøre, end at betale. Det er ikke spor kul at få en betalingsanmærkning i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 22, 2010 jeg har ikke betalt bøden fordi, trailer holdt jo i afmærket p bås, der er 8 timers parkering og traileren har stået der i max 2 timer, altså efter aflæsning af flytte gods. jeg har efterfølgene talt med formanden i boligforennigen, og han har talt med Q-park som så siger at der skulle have været en P-skive på trailen ..... tsk tsk har da aldrig set en trailer med p-skive i DK,ej heller i SE, den kan alle jo iøvrigt gå og pille ved hvis traileren holder parkeret. Suk skal jeg bare betale og være glad ? Jeg kan forstå hvis traileren bare var smidt et tilfældigt sted uden for afmærket område,så måtte jeg til lommerene hvilket også ville være OK med mig, men det jeg er ude for virker meget lusket = pisse Q-park Jeg har allerede én gang forsøgt at give dig en forklaring på, hvorfor du har fået en bøde. "larscph" detsamme. Og nej, jeg har sgu heller aldrig set en trailer med P-skive - det ændrer jo desværre ikke på reglerne. Men jeg tror du har set dig så ond på Q-Park, at du kigger på sagen med forkerte briller på. Du skriver: "Jeg kan forstå hvis traileren bare var smidt et tilfældigt sted uden for afmærket område, så måtte jeg til lommerne..." Hvorfor egentlig det?? Det virker på mig netop logisk, at fordi du har parkeret traileren i en afmærket bås, med et "selvstændigt køretøj" med nummerplade, så skal du følge P-reglementerne, ligesom alle andre køretøjer. Og hvis reglerne siger, at du må holde der i 8 timer, med korrekt indstillet P-skive, så har du parkeret ulovligt i samme sekund du satte din trailer der - uden P-skive. Noget andet er, at du sikkert også havde fået en bøde for IKKE at holde i båsen... men det er irellevant. Jeg kan SAGTENS forstå at det pisser dig af! Og jeg skal være den absolut sidste til at forsvare Q-Park! Men uanset hvad, så har de altså en sag... hvor åndsvagt dét så end kan virke Om du så "bare skal betale og være glad" må du selv om - du kan også betale og være sur... det havde jeg nok gjort. Men hvis du principielt holder fast i at du ikke vil betale, så tag i det mindste handsken op og gå ind i en ordentlig dialog med dem. Hvis du ingenting gør, ender sagen bare i Tingsrätten, hvor du 99,8% sikkert vil tabe, og dermed bliver bøden bare endnu dyrere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret July 26, 2010 Du kan tro jeg holder dem i kort snor, selv det danske inkasso selskab syntes sagen lugter, ps så følger jeg storset altid div. p regler, men nu er det jo lidt svært at vide, at man ikke må parkere med en trailer på p-pladsen i afmærket p bås uden en p-skive. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Du kan tro jeg holder dem i kort snor' date=' selv det danske inkasso selskab syntes sagen lugter, ps så følger jeg storset altid div. p regler, men nu er det jo lidt svært at vide, at man ikke må parkere med en trailer på p-pladsen i afmærket p bås uden en p-skive.[/quote'] Betal - og vær sur! (surheden går over efter en tid) Det du gør er "waste of time". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 En kort og kontant vurdering af "hvad har jeg at vinde, hvad har jeg at tabe" ville klart gøre, at jeg ville betale bøden og komme videre i mit liv. Havde det været mig. For hvad kan du vinde i den her sag - selv i bedste fald? Og hvad har du at tabe (kronofogeden, miste muligheden for at låne penge i banker til bil/hus etc). Syntes at være en clear case uanset hvor lidt du føler de har ret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 men nu er det jo lidt svært at vide' date=' at man ikke må parkere med en trailer på p-pladsen i afmærket p bås uden en p-skive.[/quote'] Uden at ville forsvare p-selskabet - de kan bestemt være totalt umuligt at have med at gøre - så er udvidenhed om gældende regler altså sjældent nogen undskyldning, desværre. Det er dit ansvar at undersøge hvad der er gældende hvis du stiller dit indregisterede køretøj et sted hvor der er gældende parkeringsrestriktioner. Jeg forsøgte at google spørgsmålet og der var adskillige links der henviser til at reglerne gælder for en trailer som for en bil. Unfair og tåbeligt - måske - men det er hvad der gælder. Hvordan skulle p-selskabet i øvrigt kunne vide hvor længe den trailer har stået der uden p-skive? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Parkerede, med mc, engang "ved" en mc parkering, den var fyldt op med scootere, min mc holdt med støttebenet på den hvide streg der markerede området, altså den stod med hjulene udenfor. Fik en parkeringsbøde, som jeg beklagede mig over. Jeg sagde: "hvor skulle jeg så parkere, alle mc parkering var jo optaget" fik at vide at jeg så skulle løse parkeringsbillet, stille motorcyklen på almindelig parkeringsbås, stoppe billetten i lommen, skulle jeg siden få en parkeringsbøde skulle jeg bare fremsende billetten til Parkering Malmö!! Så, du må ud og have dig en p-skive til traileren! Alt er muligt i Sverige..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Wonder if.. Man så kan stille p-skiven, stikke den i lomme.. Og så sende en kopi af den til p-Malmö hvis det er... hehe... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret July 27, 2010 Wonder if.. Man så kan stille p-skiven' date=' stikke den i lomme.. Og så sende en kopi af den til p-Malmö hvis det er... hehe... ;)[/quote'] I kunne også prøve med at sige: "p skiven lå i forruden, som den skal".....hvis p-vagten ikke kan finde forruden er det jo hans problem.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
don j 10 Anmeld indhold Besvaret August 30, 2010 er der nogle foreskrifter for hvor den skal sidde på en trailer. den kunne jo sidde på vangen så er den stadig synlig men man skal bukke sig ned Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites