Jump to content
Pendleren

Lejekontrakt! Dansk eller svensk

Recommended Posts

Hej venner.. Jeg har jo som bekendt fået lejlighed i Malmö.. yaaaaaaaay, men ville høre om en dansk lejekontrakt er lige så god som en svensk? Udlejer er dansker? En anden ting er at min kæreste, snart kone, har papirer fra Tokyo, Japan, som skal oversættes fra Japansk til Svensk til Migrationsverket. Nogen der kender en godkendt instans til dette formål? Jeg håber at høre fra jer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om lejekontrakten er skrevet på dansk, svensk, engelsk, russisk eller polynesisk er vel underordnet, når blot det forståes af både udlejer og lejer. Men lejekontrakten skal naturligvis opfylde de helt basale formalia, som gælder i Sverige: Hvad der udlejes, adresse, størrelse, til hvem og af hvem, for hvor længe lejemålet gælder, hvordan betalingen forfalder, osv. Ang. betaling er der forskel på svensk og dansk tradition, idet lejen i Sverige normalt forfalder på den sidste bankdag i måneden, hvor det i DK normalt er til den 1. eller førstkommende bankdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej venner.. En anden ting er at min kæreste, snart kone, har papirer fra Tokyo, Japan, som skal oversættes fra Japansk til Svensk til Migrationsverket. Nogen der kender en godkendt instans til dette formål? Jeg håber at høre fra jer :)
Den japanske ambassade er formentlig de eneste, der må udarbejde oversættelsen - den skal nok være med formaliseret med stempel og hele svineriet. Den japanske ambassade i Kbh kan formentlig være behjælpelig med en oversættelse til engelsk (det skulle være godt nok). Ellers kan hun formentlig få oversat papirerne hos myndighederne i Japan (igen kun til engelsk). Det fik min (meget snart - hun lander i morgen tidlig :love: ) kone. Det tog kun 2-3 timer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites