Thomas 10 Anmeld indhold Skrevet November 21, 2006 http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article244427.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anderspier 0 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Ja - jeg afventer også lige og ser, om det virkelig er ved 3, man skal oprette 2 abonnementer til fruen og "teenage"-datteren. Det kunne jo gå hen og blive en dyr fornøjelse. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Vores regninger er faldet MEGET siden vi har skiftet til 3, efter vi er flyttet over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Vores regninger er faldet MEGET siden vi har skiftet til 3' date=' efter vi er flyttet over.[/quote'] Også her, det eneste man skal lære at forstå er at den skal roame på 3's svenske netværk. Det er altså ikke sådan at den hopper frem og tilbage hele tiden. Der var ca 2 uger i februar i år hvor vi pga en teknisk fejl, der er rettet, blev smidt på forkert netværk. Men siden har det virket upåklageligt. Bemærk at havde kunden været hos ethvert andet dansk selvskab og roamet på et fremmed selskab så var regningen blevet den samme. Eneste problem her er, at han har troet han var på rigtigt netværk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 og det store problem her, er at i sverige er der noget som hedder "3G sweden" eller sådan noget lignende, som ligner "3" ret meget - man lægger mærke til hvis der pludselig står "vodafone" eller andet på ens skærm, men der er et selskab, ud over 3 som også har et 3-tal på skærmen og til forveksling kan fejlopfattes som værende det svenske 3-net Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 og det store problem her' date=' er at i sverige er der noget som hedder "3G sweden" eller sådan noget lignende, som ligner "3" ret meget - man lægger mærke til hvis der pludselig står "vodafone" eller andet på ens skærm, men der er et selskab, ud over 3 som også har et 3-tal på skærmen og til forveksling kan fejlopfattes som værende det svenske 3-net[/quote'] Det er Telia's netværk og "3" Danmark har svært ved selv at fatte det er fremmed netværk. Der skal stå 3 SE eller bare 3 i displayet for at det er hjemmenetværk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Det er Telia's netværk og "3" Danmark har svært ved selv at fatte det er fremmed netværk. Der skal stå 3 SE eller bare 3 i displayet for at det er hjemmenetværk. Ja har selv lige tegnet , og den skifter selv til 3's net herovre, eller det gør min telefon i hvertfald .... regner også med at min regning falder med cirka 500 om måneden...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Der står da også højt og tydeligt på 3's hjemmeside: "Dansk takst i Sverige Når du ringer fra 3’s svenske net til danske mobil- og fastnetnumre, koster det kun almindelig dansk indlandstakst. " http://www.3.dk/templates/SubscriptionPlan.aspx?id=5347 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 At han har været uopmærksom er da ikke dårlig service fra 3's side?! Det er selvfølgelig ikke så heldigt han er røget på et forkert netværk når 3's burde dække, men det burde han jo så have kontaktet dem omkring så de kunne finde en løsning på problemet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Admin 12 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 At han har været uopmærksom er da ikke dårlig service fra 3's side?! Det er selvfølgelig ikke så heldigt han er røget på et forkert netværk når 3's burde dække, men det burde han jo så have kontaktet dem omkring så de kunne finde en løsning på problemet... Det mener jeg heller ikke man kan bebrejde 3, men jeg synes det ville være smart med en funktion hvor man kan "låse den" til 3. Hvis man har den på "Automatisk" er den ligeglad med hvilken udbyder den vælger i udlandet og har man den på manuel, skal man søge hver gang man rejser frem og tilbage. Selvom der er god 3-dækning hvor jeg arbejder, finder den tit en anden udbyder, fordi det er "udlandet". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 Jeg er lidt forvirret, han siger at han ikke vidste det kun gjalt på 3 netværk. Alligevel siger han at damen i butikken jo viste ham at der var 3 dækning i Stockholm?? Men det er da frygtelig synd for ham. Det er da en trist situation at stå i. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 han siger: "Jeg er rimelig harm. Jeg har intet fået at vide af 3, og jeg mener, at jeg har undersøgt sagen ret godt" Altså hvis han har undersøgt sagen "ret godt".. så vil han da helt ærlig også vide at man ikke bare kan vælge et hvilket som helst netværk. Nu må han da tage sig sammen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 Øh, han har på 6½ time (på samme dag) været på nettet. Er det muligt at det "stabile" 3-net her i SE har smidt ham af, og han så har roamet uden at vide af det? Er der i øvrigt nogen der på 3's website kan finde roamingpriserne på 8.300 dkk i timen? Interessante priser, som 3 nok burde skilte med, ligesom andre teleselskaber lister roamingpriserne for mobil opkald i udlandet. Synes ligesom SteenElm, at med sådan en risiko, så burde det være sådan at man kan låse sin mobil fast til kun en operatør, og er der ikke dækning så er det bare ærgeligt, eller også kan man så bevidst roame hvis man vil have gang i mobilen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 22, 2006 Øh' date=' han har på 6½ time (på samme dag) været på nettet. Er det muligt at det "stabile" 3-net her i SE har smidt ham af, og han så har roamet uden at vide af det?[/quote'] Synes da bestemt nettet er stabilt. Jeg oplever i hvert fald ALDRIG at den skifter (gjorde med min gamle telefon, men den var defekt) Men det er selvfølgelig forskellig fra sted til sted med dækningen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Linda 10 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2006 hvis der står "Sweden 3G" på displayet er det dyrt at bruge telefonen men hvis der står "SWE" eller "3SE" er det det samme som i danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2006 Men lækkert nok at kunne se OB-Lens nu når jeg ikke kan få Zulu :-( så må vi se hvor mellem 0-54.000.- jeg lander ;-) Mvh Dennis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2006 Men lækkert nok at kunne se OB-Lens nu når jeg ikke kan få Zulu :-( så må vi se hvor mellem 0-54.000.- jeg lander ;-) Mvh Dennis Hehe, ja det havde nok været billigere at leje en helikopter med crew i Sturup, og så flyve til Odense, se kampen live, flyve hjem igen og blive sat af ved egen bolig :D Men held og lykke med regningen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2006 Det var nu mest for at gøre lidt grin med ham klovnen. Jeg tjekker selvfølgelig inden jeg logger på at jeg er på 3net :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret November 23, 2006 Det var nu mest for at gøre lidt grin med ham klovnen. I know :th2: Jeg tjekker selvfølgelig inden jeg logger på at jeg er på 3net :-) I know :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
rasmusrene 10 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2006 Vi har bestilt 2, 3 telefoner hos 3 Sverige, jeg har fået afslag på kredituplysningen og min kæreste har fået sin telefon, begrundelsen for at jeg ikke kan blive kreditgodkendt er at jeg ikke har boet i Sverige i 9 måneder, mig og min kæreste er blevet folkbogført samme dag :-) Gad vide om de ikke bare kaster et par terninger og lige for afslag og ulige for abb. :-) Mærkeligt selskab. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret December 4, 2006 Min er låst til 3 i DK Jeg kan kun blive ringet op hvis jeg i 3 `s net i DK. Den stod ofte på alt muligt andet. Det sker så ret så ofte at der ikke er noget net, men det er bare ærgeligt. ADVARSEL. Før man investerer i en telefon til ungerne. Man kan IKKE sætte max forbrug på herovre. Man kan ikke låse sin telefon til bare at ringe i 3`s net. Siger de andet så lyver de !!! Vi fik det "gjort" på min datters (14 år) telefon. Men desværre viste det sig efter en måned og en regning på 7000 kr at man ikke kunne dette alligevel, de beklagede meget. Ja det gjorde vi også, det lover jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites