Jump to content
Zenia

Fobi

Recommended Posts

Hej Zenia! Fortvivl ikke, det kan lade sig gøre at overvinde det. I hvert fald sådan, at du bliver i stand til at køre over, selvom du nok aldrig bliver glad for det. Min voksne datter har, helt fra hun var lille, lidt meget af brofobi, og hun kan stadigvæk ikke lide at køre over broer, men hun gør det, uden at få rysteture o.l., når hun er absolut nødt til det. Hun boede i Jylland nogle år, og da hun ville hjem, måtte jeg tage til Juelsminde for at hente hende. Hun turde ikke køre over Lillebæltsbroen, og hun turde heller ikke køre op på færgen. Det har hun lært nu. Og hun kan også godt køre over både Øresundsbroen og Storebæltsbroen. Måske kunne du tage toget i den første måned og tvinge dig til at kigge ud af vinduet, og derefter prøve at køre selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja, jeg har det også sådan! Jeg har gjort tingene der var meget værre og mere farlige end "bare" at køre over broen. Jeg har aldrig været bange for noget. Men jeg er stresset. Det kan være at jeg skal stille og rolig køre over broen på en fridag, hvor jeg ikke skal nå noget. Jeg synes det lyder godt! :th2:
Ja eller måske bare køre i god tid!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tunnel forbi Jeg har ikke haft noget problem med broen men med tunnelen. Det har taget mig et år med hjertebanken og koldsved. Men nu har jeg lært at sætte nogen "milepæle" derinde og det har hjulpet meget. Idag. ja så kører jeg bare uden at tænke over det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At tælle Jeg har også haft gode erfaringer med at tælle - hvad som helst. Jeg har ikke problemer med hverken tunnel eller bro, men når jeg nogle gange sidder og keder mig (på passagersædet!), så tæller jeg alligevel døre i tunnelen, og vips, så er man ude. Samme system når man bliver nervøs - tæl døre, antal kabler der holder broen, striber på vejen, andre biler, hvad som helst der kan tælles uden at tage øjnene af vejen, men som kan bruges til at tænke på noget andet - så er man ovre broen, før man ved af det !!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg har ikke haft noget problem med broen men med tunnelen. Det har taget mig et år med hjertebanken og koldsved. Men nu har jeg lært at sætte nogen "milepæle" derinde og det har hjulpet meget. Idag. ja så kører jeg bare uden at tænke over det.
Jeg har ingen problemer med det, men min kone og jeg blev noget "overraskede" lørdag nat kl. 2, da vi i tunnelen blev passeret af en grå Porsche 996 turbo, som kørte mindst 250 km/t. Det rykkede ret meget i vores bil, da han passerede - og larmen var enorm...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Måske skulle du prøve at blive kørt over, hvor du har lukkede øjne på hele turen. Er ikke ekspert på området....
credde... Du har en fantastisk humor :lol: Sorry Zenia, ved at du står med en stor udfordring og jeg er overbevist om, at du nok skal løse den for "er der vilje, er der vej". Synes bare humor kan være vejen til at løse meget og det er da en sjov lille ups´er... Hvis du ikke har løst din udfordring er du velkommen til at skrive til mig, kender en fyr der er FANTASTISK til at kurerer div fobier og begrænsende overbevisninger, uden det bliver for alternativt, rundkreds og 17 sætninger du skal sige 22,5 gange om dagen. Han har arbejdet med at hjælpe andre til at løse disse udfordringer i over 15 år. Held & Lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den mest kende af "bro"fobier må være den mand der gik i panik på toppen af storebæltsbroen - havde kastet bilen ½ i nødsporet og ½ på kørebanen for så at kravlet ned i bunden af bilen - det endte med at politiet havde hentet ham & bilen ........ tror I han får køreforbud :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites