Jump to content
lorup

E-ON elpriser - Hjælp!

Recommended Posts

Nu er der snart en måned til jeg kommer på Kundkraft :th2: Jeg er kommet lidt i tvivl om' date=' jeg skal gøre noget med hensyn til Eon eller, at det foregår helt automatisk?[/quote'] Det sker helt automatisk! Eller det gjorde det i det mindste for mig her da jeg skiftede over 1.dec.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet spørgsmål: Vi har været så >dumme< at lave en aftale med fast pris over 3 år - hvilket nu OVERHOVEDET ikke kan betale sig...! :scared: Kan man blive løst fra sin aftale (i det her tilfælde Ringsjö Energi), hvis man gerne vil skifte til Kundkraft?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Et andet spørgsmål: Vi har været så >dumme< at lave en aftale med fast pris over 3 år - hvilket nu OVERHOVEDET ikke kan betale sig...! :scared: Kan man blive løst fra sin aftale (i det her tilfælde Ringsjö Energi), hvis man gerne vil skifte til Kundkraft?
Kan jag byta elleverantör när som helst? Normalt kan det ske vid varje månadsskifte. Det som krävs är att du tecknar avtal med en ny elleverantör. Den nya leverantören anmäler bytet. En månad därefter börjar det nya avtalet att gälla. Men da i har en aftale der går over 3 år, kan det komme til at koste jer en del kroner. Men der er vel ikke meget andet at gøre end at ringe til dem og høre hvad de siger!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HeP! Jeg er også ny kunde hos www.kundkraft.se og er ganske godt tilfreds med det hele' date= lige bortset fra at jeg røg ind i en nitte-forhandlingsrunde hvor jeg skal betale 3 øre mere end gennemsnittet af den andre runder :D:confused:
En nitte?! Hvad er det du sammenligner? Der er jo kun en runde ad gangen, og prisen må jo afspejle markedet, der selvfølgelig udvikler sig, men altså...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Næsten endnu bedre - jeg har lige talt samme for fyringssæsonen indtil videre (1-10-2006 til 1/3-2007). 2005/2006: 10.736 kWh 2006/2007: 8.622 kWh Primært på grund af det dejligt varme vejr i år - 2.114 kWh sparet. Og det ser jo ud til at holde sæsonen ud... Nice!! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den rene optur

Næsten endnu bedre - jeg har lige talt samme for fyringssæsonen indtil videre (1-10-2006 til 1/3-2007). 2005/2006: 10.736 kWh 2006/2007: 8.622 kWh Primært på grund af det dejligt varme vejr i år - 2.114 kWh sparet. Og det ser jo ud til at holde sæsonen ud... Nice!! :th2:
- jeg fik set, at EON regner med at vi har et MEGET større forbrug end faktuelt. Herligt. Alligvel glæder vi os til at være kunder via KUNDKRAFT her pr. 1. april hos Jämtlands Kraftvarmeværk (tror jeg det hedder). Endnu en venlig tanke til Niels for det tip :rose:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
- jeg fik set' date=' at EON regner med at vi har et MEGET større forbrug end faktuelt. [/quote'] Det gjorde Kreab-Energi også det første år for os. Jeg sendte dem bare aflæsninger hver anden måned på mail - det resulterede i noget der mindrede om hver-anden-måneds betalinger. Nu - og efter det første år - rammer de faktisk forbløffende korrekt syntes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det gjorde Kreab-Energi også det første år for os. Jeg sendte dem bare aflæsninger hver anden måned på mail - det resulterede i noget der mindrede om hver-anden-måneds betalinger. Nu - og efter det første år - rammer de faktisk forbløffende korrekt syntes jeg.
Super tip - tak for det :th2: Jeg vil anvende det, hvis jeg kan se det bliver nødvendigt for vores nye leverandør.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad vil i råde en hel ny gøgler på markedet til ? - som jeg ser det på kundkrafts hjemmeside, skal man være kunde et andet sted før man kan blive kunde hos dem, i og med de skal have alle de oplysninger om anlægsnummer osv. Kan man ikke bare starte hos dem direkte ? - er ny tilflytter fra på mandag af. Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvad er jeres anbefalinger så til en leverandør, der ikke er skudt i roen mht. prisen - vi snakker Helsingborg området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad vil i råde en hel ny gøgler på markedet til ? - som jeg ser det på kundkrafts hjemmeside, skal man være kunde et andet sted før man kan blive kunde hos dem, i og med de skal have alle de oplysninger om anlægsnummer osv. Kan man ikke bare starte hos dem direkte ? - er ny tilflytter fra på mandag af. Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvad er jeres anbefalinger så til en leverandør, der ikke er skudt i roen mht. prisen - vi snakker Helsingborg området.
Den tidligere ejer var kunde hos nogen, spørg ham/ejendomsmægleren. Det står på fakturaen fra fx. EON alle de oplysninger du skal bruge. Du kan så melde dig hos kundkraft, og komme med næste gang de har forhandlinger. Du kan se på deres hjemmeside fra hvornår det kan lade sig gøre. Det vil jeg bestemt anbefale - vores elpris er en helt anden fra 01.04 og det er ikke aprilsnar :lol: Velkommen og held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man ikke bare starte hos dem direkte ? - er ny tilflytter fra på mandag af...
Du skal nok være kunde hos fx EON først, da du ikke kan starte med kundkraft før tidligst 1. juni 2007 - på deres hjemmeside står der: "Leveransstart 2007-06-01"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at du selv kan månedsaflæse, så dit aconto beløb bliver tæt på det reelle forbrug. Dette fandt jeg først ud af nu hvor vi skifter via Kundkraft :flov: men det går nok. Hvis det er EON der er din leverandør, kan du via deres hjemmeside på dit eget område melde måleraflæsning. (Det kan man sikkert også på andre, men jeg kender indtil nu kun til EON).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for info :-) Vil tage en snak med sælger her på mandag, når jeg overtager lejligheden. Ja - læste godt det med den 1. juni 2006 - troede bare det betød at der var nye priser der. Ikke at man først kunne skifte der :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
1000 tak for info :-) Vil tage en snak med sælger her på mandag, når jeg overtager lejligheden. Ja - læste godt det med den 1. juni 2006 - troede bare det betød at der var nye priser der. Ikke at man først kunne skifte der :-)
Der er nye forhandlinger hver måned, man kan skifte op til den 21. (tror jeg det er) i hver måned og så er man med fra måneden efter igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kommer tid, kommer råd - nu skal jeg i hvert fald få flyttet - så må jeg tager de mindre ting som de kommer. Syns godt nok der er meget man skal være obs på - nu hvor overtagelsen endelig er gået fra drøm til realitet. Men det er super spændende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kommer tid, kommer råd - nu skal jeg i hvert fald få flyttet - så må jeg tager de mindre ting som de kommer. Syns godt nok der er meget man skal være obs på - nu hvor overtagelsen endelig er gået fra drøm til realitet. Men det er super spændende.
Lige netop :th2: :th2: og husk hvis du kører lidt sur i det - at rigtig mange af de ting du har at gøre, er en éngangs ting. Når først du har fået meldt dig til og ind alle steder, så kører det. God arbejdslyst :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites