Jump to content
B A

Viasat parabol med dansk guldabb.

Recommended Posts

:new: Jeg har prøvet at søge inde på debatten men har ikke kunne finde svar på det... :confused: Vi flytter hinsidan her d. 2. december :) og vil gerne kunne se noget dansk tv. Vi skal bo ude i nærheden af Oxie, så jeg regner ikke med at kunne tage dansk tv på stueantennen... Derfor investerer vi i noget parabol. Inde på www.viasat.se har de kun en svensk pakke med kanaler. Jeg har prøvet, at forespørge pr. mail hos den danske Viasat, om jeg må sætte en parabol op i Sverige og benytte deres danske pakke og tilbud - det har de ikke svaret på. Hvad er jeres erfaring med den slags?? Og hvilken løsning skal man vælge, hvis man fx. også gerne vil kunne se dansk TV2 (som ikke indgår i Viasats pakke)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er jeres erfaring med den slags?? Og hvilken løsning skal man vælge, hvis man fx. også gerne vil kunne se dansk TV2 (som ikke indgår i Viasats pakke)?
Vi har et dansk Canal Digital abonnement hos mine forældre betalt via min PBS, det fungerr fortringligt. Du kan ikke tegne det med svensk adresse, så du skal alliere dig med nogen i Danmark. TV2 er endnu ikke kommet ind i den digitale tidsalder, så det er desværre ikke muligt at modage TV2 Danmark via parabol. Der var engang en fy-fy løsning hvis man så Canal Digital, men den er for længst lukket og slukket, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har indkøbt en lille digital stueantenne, som står i vores vindue og peger et eller andet sted hen. Den viser fortrinligt (og med bedre billede end mit gamle frederiksbergske kabelnet) DR1, DR2, TV2 samt en del svenske kanaler. Det kan varmt anbefales! Vi bor forbi Lund, så det er altså ok-godt klaret, synz jeg! Til gengæld vil vi jo ikke nøjes med så få kanaler, så vi har købt en parabol i DK (min mor er den glade ejer), og slæbt den med herop. Formedelst en tusse eller deromkring fik vi en antennemand til at knalde den op, så vi nu har 237 canal-digital-udbudte DANSK-tekstede kanaler. Det kører også via betalingsservice, så ingen probs. der. At der derudover intet er at glo på er jo så noget andet...! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi brugte noget, der hedder KL Elektronik, der ligger i Hörby. De tog betaling for kørslen, så måske skal du finde en anden. Men gå ind på www.klelektronik.se - der finder du numre og deslige. Et absolut positivt træk ved dem var, at de ringede to timer før den aftalte tid og spurgte om de måtte komme hurtigere...! :th2: Ellers har Larscph også en kontakt ved jeg...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kan man ikke se tv3 med canak digital da?
Øhm... nej... Canal Digital er den ene udbyder, TV3 (eller Viasat, som det hedder) er den anden. Du kan ikke have en parabol med en kortlæser, hvor du kan knalde kort fra begge udbydere i - TV3 vil nemlig ikke dele med andre... Nej, du kan enten se Canal Digital samt det, de udbyder, eller du kan se Viasat samt det, DE udbyder. Du kan også investere i to recievere, så kan du se begge - og så kan du så også betale en formue hver måned. Hold dig til Canal Digital - de har det bedste udbud... Hvis man altså er ligeglad med fodbold og serier... :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

TV freaken her har Canal Digital family fra DK (far og mors adresse) med alle de fede TV2 kanalar + kanal 4 og 5 (tidligere TV Danmark). 339 kr. Derudover viasat grund abonnement til 129 kr også fra DK. Det giver adgang til tv3 og 3plus. (landskampe og superliga kampe). Og så comhem analog grundpakke til 149 svenske kroner hvor TV2 er med i pakken for 8 kr i malmö området. Sidstnævnte bliver dog opsagt når jeg får taget mig sammen til at købe en digital receiver så jeg bare tager Dr1, Tv2 og iøvrigt de svenske 1, 2 og 4 i fri antenne luft - som jeg også lige skal have købt. Resten af pakken er nemlig ikke en skid værd. Og så lige licensen....... Hold kæft - jeg kunne blive millionær hvis jeg droppede TV'et........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den henter du jo så bare med en alm. digital antenne! Har både dr2 og tv2 digitalt:)
Ja det lyder jo let... Men når man bor in-the-middle-of-no-where går det ikke. Og så er det da i øvrigt også noget bøvl at skulle skifte frem og tilbage mellem flere forskellige signalkilder. Der er da ikke nogen rigtig god grund til at TV2 ikke sendes ud via sat, udover den der "jammen hvad så med regionalprogrammerne??"...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja det lyder jo let... Men når man bor in-the-middle-of-no-where går det ikke. Og så er det da i øvrigt også noget bøvl at skulle skifte frem og tilbage mellem flere forskellige signalkilder. Der er da ikke nogen rigtig god grund til at TV2 ikke sendes ud via sat' date=' udover den der "jammen hvad så med regionalprogrammerne??"...[/quote'] OK, det fatter jeg så hat af...! Jeg mener selv, at jeg bor in-the-middle-of-fu...-nowhere - og jeg tager altså FINT digitalsignal fra DR og TV2. Som sagt bedre end hvad jeg gjorde på det frederiksbergske kabelnet. Og det smarte er jo så, at recieveren, der fulgte med vores Canal Digital pakke, har en indgang til en digital antenne - så vi har det hele ind via recieveren. Jeg har lagt kanalerne, så de ligger i den rækkefølge, som jeg vil se dem - og recieveren er ligeglad om den skal vise signal fra digital antennen eller parabolen... At TV2 ikke bliver sendt via parabol er da irriterende, men faktisk ligegyldigt. Jeg tager TV2 lorry-signalet ind, eftersom det er den, som vi formentlig kan opfange her. Og en digital antenne koster altså ikke mange basører - køb den på nettet! (Jeg kan lige finde en url til det sted, hvor vi købte vores, hvis det skulle have nogle interesse...) Som sagt kunne jeg ikke være mere tilfreds med mit tv-udbud - det kører kanon!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OK' date=' det fatter jeg så hat af...! Jeg mener selv, at jeg bor in-the-middle-of-fu...-nowhere - og jeg tager altså FINT digitalsignal fra DR og TV2. Som sagt bedre end hvad jeg gjorde på det frederiksbergske kabelnet.[/quote'] Strange, jeg tror måske vi bor så der er noget landskab der "skygger" for signalet fra Danmark. Se det her dækningskort http://www.digi-tv.dk/Daekningskort/Danmark_udendørs_august%202006.jpg Det er som om man kan trække en linje der op imod Helsingborg lidt inde i landet hvor dækningen er fra. Så er det et spørgsmål om man bor på den ene eller den anden side af linjen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du prøvet med en digital antenne?
Jeg har skam prøvet alt muligt - digital modtager med tilhørende antenne. Indstille den gammeldags analoge antenne korrekt. Der er ingen TV2 - allerhøjst kan man få lidt skygger frem på billedet på det analoge signal.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Øhm... nej... Canal Digital er den ene udbyder, TV3 (eller Viasat, som det hedder) er den anden. Du kan ikke have en parabol med en kortlæser, hvor du kan knalde kort fra begge udbydere i - TV3 vil nemlig ikke dele med andre... Nej, du kan enten se Canal Digital samt det, de udbyder, eller du kan se Viasat samt det, DE udbyder. Du kan også investere i to recievere, så kan du se begge - og så kan du så også betale en formue hver måned. Hold dig til Canal Digital - de har det bedste udbud... Hvis man altså er ligeglad med fodbold og serier... :D
Er lige nød til at rette dig lidt. Hvis du har en strong 8700 receiver, er der 2 kort læsere i, en til viasat og en til canal digital. det virker rigtig godt, for jeg har da en parabol oppe med 2 hoveder på, begge kort i receiveren og så er det ellers bare om at vælge kanal. ny oprettet canal digital 199.- kr md og viasat 149,50 kr md. der er også en indgang på receiveren til en digital antenne, så vi har også tv2.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er lige nød til at rette dig lidt. Hvis du har en strong 8700 receiver, er der 2 kort læsere i, en til viasat og en til canal digital. det virker rigtig godt, for jeg har da en parabol oppe med 2 hoveder på, begge kort i receiveren og så er det ellers bare om at vælge kanal. ny oprettet canal digital 199.- kr md og viasat 149,50 kr md. der er også en indgang på receiveren til en digital antenne, så vi har også tv2.
Det beklager jeg! Jeg må indrømme, at jeg ikke satte mig SÅ grundigt ind i tingene inden jeg bestilte min parabol, fordi jeg var ligeglad med Viasat... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. Strong 8700, kan den købes med Viasat guld, så længe forhandlerne har dem Viasat selv har dem vist ikke mere, vi har købt de sidste i Landet :) Den kan køre med Canal Digital, men du kan ikke oprette et abonnement på den mere. Dvs dem som ser på Strong 8700 er gamle kunder der har oprettet kort og abonnement før der blev lavet nye regler. Sidder man med et 01141kort fra Canal Digtial kan de godt bruges i en Strong 8700, men det er alså slut med at Ringe til Canal Digital og få et kort til Strongen. -Claus-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ang. Strong 8700, kan den købes med Viasat guld, så længe forhandlerne har dem Viasat selv har dem vist ikke mere, vi har købt de sidste i Landet :) Den kan køre med Canal Digital, men du kan ikke oprette et abonnement på den mere. Dvs dem som ser på Strong 8700 er gamle kunder der har oprettet kort og abonnement før der blev lavet nye regler. Sidder man med et 01141kort fra Canal Digtial kan de godt bruges i en Strong 8700, men det er alså slut med at Ringe til Canal Digital og få et kort til Strongen. -Claus-
Hos parabol eksperten kan man stadig oprette viasat guld abb og få en strong 8700 med for 1.- kr, det er da billigt. http://www.paraboleksperten.dk/catalog/index.php?cPath=22 Nu ved jeg jo ikke hvor du arbejder, siden i har købt de sidste ??;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, Vi har Viasat guld fra Sverige. Og jeg vil bare lige nævne at man kan ændre sprog og undertekster til Dansk (hvis man vil). Dog kan man ikke modtage DR1 og DR2 samt TV2 News, da de ikke indgår i viasat se's pakke. Men TV3, 3+ og Viasat sport er på dansk. Udover Viasat Guld er jeg ved at anskaffe mig en digital modtager, samt antenne og så skulle den sk.. være slået. :-) Hilsen Jakob

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites