watcher 10 Anmeld indhold Skrevet November 15, 2006 hey nu ved jeg ik hvor meget i går op i det men jeg går MEGET op i at style min bil hvad er tilladt i sverige er de ligeså emsige som i danmark? jeg har flere gange prøvet og blive kaldt til syn med min bil pga dens udseende her i danmark gør de også så noget i sverige? vi snakker ik om gamle lorte biler:th2: men f.eks jeg havde luftundervogn på min audi a4 i danmark, og jeg vil også ha luftundervogn igen i sverige da jeg bygger mine biler som demobiler for firma der er TUV på de undervogne fra tyskland vil jeg så ku syne bilen i sverige? min gamle bil er her så ka i se hvilken slags ombygninger jeg snakker om http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35837 altså badlook over lygter, over bagklap ved nr pladen osv, går de også kold over det i sverige? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 men f.eks jeg havde luftundervogn på min audi a4 i danmark, og jeg vil også ha luftundervogn igen i sverige da jeg bygger mine biler som demobiler for firma der er TUV på de undervogne fra tyskland vil jeg så ku syne bilen i sverige? Jeg kan ikke hjælpe dig da jeg næsten intet ved om biler (udover at køre rundt i dem), men jeg er virkelig nysgerrig om hvad en luftundervogn er så kan du ikke forklare det? Undskyld afstikkeren.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Så vidt, jeg er orienteret, så skal bilen ved indførsel / import til Sverige være så original som overhovedet mulig. Mens jeg har ikke fornemmelsen, at de går kold over ombygninger efterfølgende. Her skal vi nok lige have nogle af eksperterne bla. bilhandlere på banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 hey hehe det sku helt iorden :) f.eks min luftundervogn den er fra noget som hedder G.A.S German Airride systems, dine støddæmpere/fjedreben på bilen er så lavet om med en luftbælg og der går nok nogen luftslanger ned til dem og så har du 2 knapper i bilen til at styre undervognen en til foran og en til bag i, jeg kunne så hæve eller sænke min bil +- 20cm på et sekund det jo meget smart hvis man har en ULTRA lav bil og der kommer et grimtfartbump man ska over at man så lige ha hæve den så man ikke ødelægger sine kofanger eller karossen sidder fast på de skilpadde fartbump de laver her i danmark det har jeg nemli prøvet før jeg fik luftundervogn citroen C5 har f.eks luftundervogn men SLET ik i samme omfang som en rigtig luftundervogn, det er lidt ligesom hydralisk undervogn som de bruger i usa på nogen af de gamle biler bar med luft Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 ja det er ligesom i danmark når den blir synet hehe, men den kommer også til at stå fuldstændig original når jeg indføre den til .se når den så er synet der går jeg igang med at sætte mit præg på den men nu kender jeg bar ik til reglerne for hvordan og hvorledes i sverige for i danmark er det intet problem med syn hvis man har kontakterne iorden:rolleye: Så vidt, jeg er orienteret, så skal bilen ved indførsel / import til Sverige være så original som overhovedet mulig. Mens jeg har ikke fornemmelsen, at de går kold over ombygninger efterfølgende. Her skal vi nok lige have nogle af eksperterne bla. bilhandlere på banen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 hey hehe det sku helt iorden :) Tak, så lærte jeg også noget nyt i dag :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 hey nu ved jeg ik hvor meget i går op i det men jeg går MEGET op i at style min bil hvad er tilladt i sverige er de ligeså emsige som i danmark? jeg har flere gange prøvet og blive kaldt til syn med min bil pga dens udseende her i danmark gør de også så noget i sverige? vi snakker ik om gamle lorte biler:th2: men f.eks jeg havde luftundervogn på min audi a4 i danmark, og jeg vil også ha luftundervogn igen i sverige da jeg bygger mine biler som demobiler for firma der er TUV på de undervogne fra tyskland vil jeg så ku syne bilen i sverige? min gamle bil er her så ka i se hvilken slags ombygninger jeg snakker om http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35837 altså badlook over lygter, over bagklap ved nr pladen osv, går de også kold over det i sverige? Din undervogn tror jeg ikke de er så glade for, og det er din forsikring sikkert heller ikke så glade for... Lygterne er de normalt ligeglade med når den er reg synet..( hvis de er tüv godkendt) Ps. kan den overhovedet köre nor du har den i bund som på billedet ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gejlet 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 Din undervogn tror jeg ikke de er så glade for, og det er din forsikring sikkert heller ikke så glade for... Lygterne er de normalt ligeglade med når den er reg synet..( hvis de er tüv godkendt) Ps. kan den overhovedet köre nor du har den i bund som på billedet ?? Der kan ikke laves TUV på badboy look.. Men lige som i danmark må der være nogle svenske synmænd man kan bestikke ;D.. Der kører jo jeg ved ikke hvor mange vilde biler rundt i SE. Ehm, nu er jeg stor fan af din a4, hvad er næste projekt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret November 15, 2006 hehe takker, jamen det er en ny a4 bar fra 2003 og så en audi tt jeg ska bygge til damen som ska males lyserød bla:D til peter: nej den kan ikke køre når den står helt nede som på billedet dækkene hviler på skærmen men man trykker bar på knappen inden i bilen og så hæver den sig så meget jeg nu vil ha den :) men altså lygterne er TUV godkendt det er ikke dem som er problemet, problemet er jo man ændre i karossen så f.eks nr pladen blir lidt dækket bag i og lygterne blir dækket lidt foran ligesom en slags øjenskygger bar 10x pænere i mine øjne :) men fuck it man må sku bar tage chancen og gemme de gamle dele så, og så ofre den weekend det tager og gøre den "normal" igen når synstiden kommer Der kan ikke laves TUV på badboy look.. Men lige som i danmark må der være nogle svenske synmænd man kan bestikke ;D.. Der kører jo jeg ved ikke hvor mange vilde biler rundt i SE. Ehm, nu er jeg stor fan af din a4, hvad er næste projekt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
carlsen 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 jeg var til syn med en beetle 1,8 turbo, som er bygget lidt om i motoren. Og det var du sku ikke glade for, han gik hele bilen efter men da han så kiggede ned i motorummet, gad han ikke mere. Og jeg har så efterfølgende snakket med vw hovedkvateret i stockholm som sendet mig nogle papirer som vw i malmö skal udfylde for at sikre at motroren er i original stand. Det må da være muligt at få den synet med ændringerne, spørgsmålet er bare hvordan? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 ja hvis man har læst vmax gennem tiderne så har man da set nogen PSYKOPAT svenske biler bla den orange opel manta hvor støddæmperne stak OP igennem klappen osv:D jeg var til syn med en beetle 1,8 turbo, som er bygget lidt om i motoren. Og det var du sku ikke glade for, han gik hele bilen efter men da han så kiggede ned i motorummet, gad han ikke mere. Og jeg har så efterfølgende snakket med vw hovedkvateret i stockholm som sendet mig nogle papirer som vw i malmö skal udfylde for at sikre at motroren er i original stand. Det må da være muligt at få den synet med ændringerne, spørgsmålet er bare hvordan? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Jeg syntes at have hørt noget om at så længe at bilen(kasossen) er vetaran(ved ikke lige hvad grænsen er i sverige) så må du faktisk gøre "alt". Der køre bla. en gammel Pontiac GTO '66 rundt med knap 1150 hk(9,4-liters V8 med kompressor) og bremseskærm som er "road legal"........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Jeg syntes at have hørt noget om at så længe at bilen(kasossen) er vetaran(ved ikke lige hvad grænsen er i sverige) så må du faktisk gøre "alt". Der køre bla. en gammel Pontiac GTO '66 rundt med knap 1150 hk(9' date='4-liters V8 med kompressor) og bremseskærm som er "road legal"........[/quote'] Mange af de biler du har set som er meget ombygget har ikke väret til syn i lang tid, og når böden så kun er en tusse er folk som regl ligeglade .. Det er jo ikke så tit de träkker dem ud, kun når der er race og träf :):) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 Mange af de biler du har set som er meget ombygget har ikke väret til syn i lang tid, og når böden så kun er en tusse er folk som regl ligeglade .. Det er jo ikke så tit de träkker dem ud, kun når der er race og träf :):) Du glemmer da vist lige at veteran biler (og motorcykler) er besiktningsfria... Dvs...skal aldrig til syn Veteran = +25 år Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
watcher 10 Anmeld indhold Besvaret November 21, 2006 det må jo ku lade sig gøre og få nogen af de ting godkendt for man ser da alligevel nogen ok syge ombygget biler i sverige engang imellem med plader på ellers er der nogen som kender en synsmand i sverige man ka bestikke ligesom i danmark hahah:love2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Leth 10 Anmeld indhold Besvaret December 5, 2006 Du glemmer da vist lige at veteran biler (og motorcykler) er besiktningsfria... Dvs...skal aldrig til syn Veteran = +25 år HOV! Er der nogen der har et link til de regler? Tager en Ascona B fra 1978 med til sverige når jeg flytter efter nytår (skrev under på hus i går:th2: ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites