Jump to content
marchal

Hvilke regler gælder?

Recommended Posts

Jeg har læst og læst her på siden og en masse andre steder, men uden held desværre. Så nu vil jeg forsøge mig med et par spørgsmål. Min idé er at købe en svensk bil, men blive boende her i københavn i min kærestes lejlighed som der ikke er bopælspligt på. Jeg har min adresse registreret i en andelslejlighed som jeg ejer, men som bare står tom her i københavn. Hvad er reglerne for det? Skal jeg nu sælge min andelslejlighed i København og købe en lejlighed i sverige for at køre/købe svensk bil? Og skal jeg bo i en eventuelt lejighed i sverige eller er det nok bare at flytte adressen dertil og blive boende i DK? Mvh. Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du selv du får hjælp til at snyde , så er du da ikke den skarpeste kniv i skuffen..... Flyt herover og bo .... eller kør rundt i en bil på danske plader..... Håber SKAT knalder dig hvis du forsøger.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har læst og læst her på siden og en masse andre steder, men uden held desværre. Så nu vil jeg forsøge mig med et par spørgsmål. Min idé er at købe en svensk bil, men blive boende her i københavn i min kærestes lejlighed som der ikke er bopælspligt på. Jeg har min adresse registreret i en andelslejlighed som jeg ejer, men som bare står tom her i københavn. Hvad er reglerne for det? Skal jeg nu sælge min andelslejlighed i København og købe en lejlighed i sverige for at køre/købe svensk bil? Og skal jeg bo i en eventuelt lejighed i sverige eller er det nok bare at flytte adressen dertil og blive boende i DK? Mvh. Morten
Fuck hvor dum har man lov at være??? Tror du ikke at kbh. var fuld af svenske biler hvis det bare var så enkelt, folkk som dig er skyld i at vi "lovlige" svenskkørende bliver stoppet betydeligt oftere end alm. danskere!!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen undskyld så! Undskyld mig! Men jeg havde ikke forestillet mig at få svar tilbage i den tone. Jeg har på ingen måder intentioner om at snyde nogen som helst. Det er jo netop derfor jeg spørger herinde. Der sidder jo sikkert mange herinde som selv har siddet i DK og spekuleret over hvordan det mon er at bo i sverige mm. Men hvis det ikke er tilfældet, så undskylder jeg da mange gange for mit spørgsmål. Skulle der nu alligevel sidde nogen med en viden som de vil dele med andre så kom endelig frem. Spørgsmålet lød sådan set bare på om det var muligt at købe hus/lejlighed i Sverige og bo hos min kæreste i hendes lejlighed hvor der ikke er bopælspligt, og hvor hun iøvrigt ikke selv har adresse. Hvis jeg ville snyde og på anden måde undgå at betale til det danske samfund så brugte jeg nok ikke tid på at undersøge reglerne? Til sidst vil jeg da lige bruge en linie på at ærgre mig over tonen fra de personer der har brugt tid på at svare mig. ØV!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Småkage... Slaksak, mormor.... Det folk så venligt prøver at sige er, at det ikke er lovligt. Hvis du vil have en svensk bil bliver du nødt til at flytte herover [punktum] Du kan selvfølgelig tage chancen og have adresse herovre, men bo i DK og så håbe at Told og Skat ikke tjekker dig. Jeg ville ikke ta den. Men velkommen til :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Min idé er at købe en svensk bil, men blive boende her i københavn i min kærestes lejlighed som der ikke er bopælspligt på. Jeg har min adresse registreret i en andelslejlighed som jeg ejer, men som bare står tom her i københavn.
Fortæl mig venligst hvad jeg misforstår... du vil blive boende i DK og køre på svenske plader??? Det er og bliver ulovligt.. om du så har en lejlighed i København, Malmø, Nørre Snede eller på Bahamas er fuldstændig ligegyldigt! Og hvad er det så med den bopælspligt du forsøger at rode ind i en ren afgiftsbetragtning? Du skriver til folk der har undret hvordan det er at bo i SVerige, men skriver i samme åndedræt at du ikke har tænkt dig at flytte... Jeg undskylder meget hvis jeg har misforstået dig, men helt ærligt så har du svære problemer med din formuleringsevne..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Til sidst vil jeg da lige bruge en linie på at ærgre mig over tonen fra de personer der har brugt tid på at svare mig. ØV!
Morten - vi er simpelthen bare trætte af at snyderikkerne giver os ægte grænsegængere et dårligt ry. Og undskyld mig' date=' men du [i']må være en smule naiv, hvis du troede du kunne køre svensk bil i DK uden at bo her i Sverige. ...så når du så stiller Det Forbudte Spørgsmål, ja...så reagerer vi som vi gør. Om du vil/kan forstå det eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Undskyld mig! Men jeg havde ikke forestillet mig at få svar tilbage i den tone. Jeg har på ingen måder intentioner om at snyde nogen som helst. Det er jo netop derfor jeg spørger herinde. Der sidder jo sikkert mange herinde som selv har siddet i DK og spekuleret over hvordan det mon er at bo i sverige mm. Men hvis det ikke er tilfældet, så undskylder jeg da mange gange for mit spørgsmål. Skulle der nu alligevel sidde nogen med en viden som de vil dele med andre så kom endelig frem. Spørgsmålet lød sådan set bare på om det var muligt at købe hus/lejlighed i Sverige og bo hos min kæreste i hendes lejlighed hvor der ikke er bopælspligt, og hvor hun iøvrigt ikke selv har adresse. Hvis jeg ville snyde og på anden måde undgå at betale til det danske samfund så brugte jeg nok ikke tid på at undersøge reglerne? Til sidst vil jeg da lige bruge en linie på at ærgre mig over tonen fra de personer der har brugt tid på at svare mig. ØV!
Undskyld , men hvad fanden havde du forventet .... en guide til hvordan du kan snyde.... og sig ikke at du ikke kender reglerne ... alle ved sgu da at man ikke kan bo i et land og køre rundt i biler fra et andet.... det ved de selv nede i 4.B .... Så kom ind i kampen makker..... og bliv i Kbh hvis du spørger mig .... vi har bøvl nok med folk der gør det sværere for os i dagligdagen.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min idé er at købe en svensk bil, men blive boende her i københavn
Jeg har på ingen måder intentioner om at snyde nogen som helst. Det er jo netop derfor jeg spørger herinde.
ROFL ROFL ROFL Marchal må være en fiktiv profil fra en herinde som laver sjov - og nøj hvor er det god underholdning. Det er ligeså godt som Fattig Finn fra tjenesten: http://www.dr.dk/P3/Tjenesten/satire/Serier/20060307162628.htm Især det klip hvor han skriver til Tipstjenesten og spørger, om han ikke kan få nogen af næste uges Lotto-tal at vide på forhånd.:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Marchal's ønske om at købe svensk lejlighed og bil, men blive boende hos kærsten i København giver stof til eftertanke. Selvfølgelig er det ikke i orden at snyde, men et par overnatninger om ugen hos kærsten i københavn burde heller ikke være en strafbar handling. Jeg tror at der må være et skuffecirkulære i omløb hos told og skat, hemmeligt forstås, der definerer præcist hvilket traffikmønster man skal have over broen for at man kan regnes som bosidende i Sverige. Måske kompineres det med bankoplysninger fra både dansk og svensk side, så et mistænkelig forbrugsmønster straks vil komme told og skat for øre. Selvfølgelig guf for konspirationsfanatikere :laugh: Men hvad mon er ulovligt? En overnatning pr. uge? To? Syv?? :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

du må opholde dig 180 dage i dk ..... bare så længe du ikke trækker mere fra end det .. groft sagt.... jeg ved de også bruger en lidt anden model til at finde ud af om man har sit "liv" i Sverige....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her har vi også været før komplet med en obskur 180-dages regel, som lever helt sit eget liv. Det er en udlandsdanskerregel, der er muteret efter at have været udsat for høje doser ønsketænkning. Nu får den lige en med skovlen, bok, men jeg er sikker på, den vil kravle frem igen. Skat behøver ikke noget skuffecirkulære, for hvis man ikke bor i Sverige vil man være ude af stand til at sandsynliggøre det over for Skat. Skat ser ikke på, om man har opfyldt visse formaliteter men på, hvor man har "centrum for sine livsinteresser" og det har de fleste mennesker et bestemt sted i verden. Hvis Skat ser tegn på, at arrangementet kan være kunstigt, vil man blive bedt om at vise dokumentation for de spor som ens svenske økonomi har efterladt, og hvis man ikke har en svensk økonomi og en svensk tilværelse, så vil man heller ikke kunne vise noget frem, der kan overbevise Skat. Den eneste måde at skaffe sig den dokumentation på er at leve og bo i Sverige. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

"Som man spørger, får man svar". Når man er så tåbelig at bede om opskrifter fra lovlydige danskere i Sverige om, hvordan man kan snyde samfundet, så må man altså også finde sig i at få hug. Iøvrigt startede du med at skrive, at du havde søgt her i debatten, men ikke fundet svar. Det kan simpelthen ikke være sandt, da spørgsmålet er blevet stillet mange gang med samme resultat som nu.:eek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ROFL ROFL ROFL Marchal må være en fiktiv profil fra en herinde som laver sjov - og nøj hvor er det god underholdning.
Er det ikke længe siden man har hørt fra Emre? Eller han har måske en bror?:laugh: :laugh: :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

180dage ? Man må opholde sig 180dage i Dk om året eller ? Lidt surt når man arbejder mere en 180dage om året. Hvad gør man så ?, kan man så kun trække de 180 dage fra fx. befordring eller ? Kører hjem til Sverige hver dag ;) ingen Snyd :) Virker lidt mystisk. -Claus-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
180dage ? Man må opholde sig 180dage i Dk om året eller ? Lidt surt når man arbejder mere en 180dage om året. Hvad gør man så ?, kan man så kun trække de 180 dage fra fx. befordring eller ? Kører hjem til Sverige hver dag ;) ingen Snyd :) Virker lidt mystisk. -Claus-
En stille opfordring: prøv at læse Nils' indlæg en gang mere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites